יחזקאל-פרק-2
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וַיֹּאמֶר אֵלָי הקול : בֶּן־אָדָם, עֲמֹד עַל־רַגְלֶיךָ וַאֲדַבֵּר אֹתָךְ, אתך.
-
וַתָּבֹא בִי רוּחַ חיצונית, או: נאזרתי ברוח חדשה, כַּאֲשֶׁר, בזמן ש דִּבֶּר אֵלַי הקול, וַתַּעֲמִדֵנִי עַל־רַגְלָי, וָאֶשְׁמַע אֵת מִדַּבֵּר, המתדבר אֵלָי. יחזקאל שמע את קול ה' בלי לראות את מקור הקול ואת פנייתו הממוקדת. הקול נשמע כמידבר בחלל העולם, והוא הקשיב.
-
וַיֹּאמֶר אֵלַי: בֶּן־אָדָם, שׁוֹלֵחַ אֲנִי אוֹתְךָ אֶל־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶל־גּוֹיִם, שבטים, קבוצות הַמּוֹרְדִים אֲשֶׁר מָרְדוּ־בִי, אשר הֵמָּה וַאֲבוֹתָם פָּשְׁעוּ בִי, עַד־עֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה,
-
וְגם הַבָּנִים קְשֵׁי, עזי פָנִים וְחִזְקֵי־לֵב, עקשנים, קשים. אֲנִי שׁוֹלֵחַ אוֹתְךָ אֲלֵיהֶם, וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם: כֹּה אָמַר ה' אֱלוֹהִים. אתה תהיה זה שמוסר לעם הקשה את דבר ה',
-
וְהֵמָּה, בין אִם־יִשְׁמְעוּ ובין אִם־יֶחְדָּלוּ – כִּי בֵּית מְרִי, קבוצת מרדנים הֵמָּה, וחוסר הציות והזלזול טבוע בהם כמסורת אבות – וְיָדְעוּ לאחר זמן, כאשר דבריך יתקיימו, כִּי נָבִיא הָיָה בְתוֹכָם.
-
וְאַתָּה, בֶן־אָדָם, אַל־תִּירָא מֵהֶם, וּמִדִּבְרֵיהֶם אַל־תִּירָא, כִּי סָרָבִים, סרבנים, או: עצמים צורבים וְסַלּוֹנִים, שיחים קוצניים אוֹתָךְ, אתך, וְאֶל, ליד עַקְרַבִּים, מין קוצים דוקרניים אַתָּה יוֹשֵׁב. מִדִּבְרֵיהֶם אַל־תִּירָא וּמִפְּנֵיהֶם אַל־תֵּחָת, תיבהל, תישבר, כִּי בֵּית מְרִי הֵמָּה, וצפוי שהתנהגותם לא תהיה נעימה כלל.
-
וְדִבַּרְתָּ אֶת־דְּבָרַי אֲלֵיהֶם, אִם־יִשְׁמְעוּ וְאִם־יֶחְדָּלוּ, כִּי אנשי מְרִי הֵמָּה. השפעתך על ישראל מפוקפקת, ודרכך לא תהיה פשוטה וקלה. אולם תפקידך למסור לישראל את דברי בכל תנאי, שכן באמצעותך יזכור העם שגם בזמן גלותו הוא לא נעזב. היה אתם נביא ה' שעמד על המשמר והזהיר .
-
וְאַתָּה, בֶן־אָדָם, שְׁמַע אֵת אֲשֶׁר־אֲנִי מְדַבֵּר אֵלֶיךָ: אַל־תְּהִי בן מֶרִי כְּבֵית הַמֶּרִי, שאתה חי בתוכו. ציית למצוותי ואל תסרב: פְּצֵה, פתח פִיךָ וֶאֱכֹל אֵת אֲשֶׁר־אֲנִי נֹתֵן אֵלֶיךָ.
-
וָאֶרְאֶה וְהִנֵּה־יָד שְׁלוּחָה, מושטת אֵלָי וְהִנֵּה־בוֹ – בתוך היד מְגִלַּת־סֵפֶר.
-
וַיִּפְרשׂ הפורש אוֹתָהּ לְפָנַי, וְהִיא כְתוּבָה פָּנִים וְאָחוֹר, משני צדיה, וְכָתוּב אֵלֶיהָ, בה קִנִים, דברי קינה, וָהֶגֶה, יללה, דברים שהומים ונאנחים עליהם, וָהִי, נהי, בכי.
פסוקים
-
ויאמר אלי בן־אדם עמד על־רגליך ואדבר אתך
-
ותבא בי רוח כאשר דבר אלי ותעמדני על־רגלי ואשמע את מדבר אלי
-
ויאמר אלי בן־אדם שולח אני אותך אל־בני ישראל אל־גוים המורדים אשר מרדו־בי המה ואבותם פשעו בי עד־עצם היום הזה
-
והבנים קשי פנים וחזקי־לב אני שולח אותך אליהם ואמרת אליהם כה אמר אדני יהוה
-
והמה אם־ישמעו ואם־יחדלו כי בית מרי המה וידעו כי נביא היה בתוכם
-
ואתה בן־אדם אל־תירא מהם ומדבריהם אל־תירא כי סרבים וסלונים אותך ואל־עקרבים אתה יושב מדבריהם אל־תירא ומפניהם אל־תחת כי בית מרי המה
-
ודברת את־דברי אליהם אם־ישמעו ואם־יחדלו כי מרי המה
-
ואתה בן־אדם שמע את אשר־אני מדבר אליך אל־תהי־מרי כבית המרי פצה פיך ואכל את אשר־אני נתן אליך
-
ואראה והנה־יד שלוחה אלי והנה־בו מגלת־ספר
-
ויפרש אותה לפני והיא כתובה פנים ואחור וכתוב אליה קנים והגה והי
פסוקים מנוקד
-
וַיֹּאמֶר אֵלָי בֶּן־אָדָם עֲמֹד עַל־רַגְלֶיךָ וַאֲדַבֵּר אֹתָךְ׃
-
וַתָּבֹא בִי רוּחַ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלַי וַתַּעֲמִדֵנִי עַל־רַגְלָי וָאֶשְׁמַע אֵת מִדַּבֵּר אֵלָי׃
-
וַיֹּאמֶר אֵלַי בֶּן־אָדָם שׁוֹלֵחַ אֲנִי אוֹתְךָ אֶל־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל־גּוֹיִם הַמּוֹרְדִים אֲשֶׁר מָרְדוּ־בִי הֵמָּה וַאֲבוֹתָם פָּשְׁעוּ בִי עַד־עֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה׃
-
וְהַבָּנִים קְשֵׁי פָנִים וְחִזְקֵי־לֵב אֲנִי שׁוֹלֵחַ אוֹתְךָ אֲלֵיהֶם וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהֹוִה׃
-
וְהֵמָּה אִם־יִשְׁמְעוּ וְאִם־יֶחְדָּלוּ כִּי בֵּית מְרִי הֵמָּה וְיָדְעוּ כִּי נָבִיא הָיָה בְתוֹכָם׃
-
וְאַתָּה בֶן־אָדָם אַל־תִּירָא מֵהֶם וּמִדִּבְרֵיהֶם אַל־תִּירָא כִּי סָרָבִים וְסַלּוֹנִים אוֹתָךְ וְאֶל־עַקְרַבִּים אַתָּה יוֹשֵׁב מִדִּבְרֵיהֶם אַל־תִּירָא וּמִפְּנֵיהֶם אַל־תֵּחָת כִּי בֵּית מְרִי הֵמָּה׃
-
וְדִבַּרְתָּ אֶת־דְּבָרַי אֲלֵיהֶם אִם־יִשְׁמְעוּ וְאִם־יֶחְדָּלוּ כִּי מְרִי הֵמָּה׃
-
וְאַתָּה בֶן־אָדָם שְׁמַע אֵת אֲשֶׁר־אֲנִי מְדַבֵּר אֵלֶיךָ אַל־תְּהִי־מֶרִי כְּבֵית הַמֶּרִי פְּצֵה פִיךָ וֶאֱכֹל אֵת אֲשֶׁר־אֲנִי נֹתֵן אֵלֶיךָ׃
-
וָאֶרְאֶה וְהִנֵּה־יָד שְׁלוּחָה אֵלָי וְהִנֵּה־בוֹ מְגִלַּת־סֵפֶר׃
-
וַיִּפְרֹשׂ אוֹתָהּ לְפָנַי וְהִיא כְתוּבָה פָּנִים וְאָחוֹר וְכָתוּב אֵלֶיהָ קִנִים וָהֶגֶה וָהִי׃