יחזקאל-פרק-45
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וּבְהַפִּילְכֶם גורל, כשתחלקו אֶת־הָאָרֶץ לשבטיה בְּנַחֲלָה בחלוקה החדשה שתפורט בהמשך, תָּרִימוּ, תפרישו תְרוּמָה לַה' קֹדֶשׁ מִן־הָאָרֶץ. פירוט מידותיה: אֹרֶךְ חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף ב אֹרֶךְ הארץ, וְרֹחַב עֲשָׂרָה אָלֶף, שטח זה קֹדֶשׁ־הוּא בְכָל־גְּבוּלָהּ סָבִיב, כל התחום הזה יהיה קודש, מפני שהוא מיועד למקדש ולמשרתיו –
-
יִהְיֶה מִזֶּה אֶל־הַקֹּדֶשׁ, מהשטח הזה יוקצה למקדש חֲמֵשׁ מֵאוֹת בַּחֲמֵשׁ מֵאוֹת מְרֻבַּע סָבִיב. וַחֲמִשִּׁים אַמָּה רוחב מִגְרָשׁ, שטח פנוי יהיה לוֹ סָבִיב, מכל צדי שטח המקדש ישתרע שטח פתוח.
-
וּמִן־הַמִּדָּה הַזֹּאת, באותה אמת מידה של שטח המקדש, שהיא כאמור לעיל קנה מידה המכיל שש אמות גדולות, בה תָּמוֹד אֹרֶךְ חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף וְרֹחַב עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים, וּבוֹ־יִהְיֶה הַמִּקְדָּשׁ, קֹדֶשׁ קָדָשִׁים, המקום הקדוש ביותר מתוך כלל התרומה שהיא קודש –
-
קֹדֶשׁ מִן־הָאָרֶץ הוּא, לַכֹּהֲנִים מְשָׁרְתֵי הַמִּקְדָּשׁ יִהְיֶה, הכהנים בני צדוק הַקְּרֵבִים לְשָׁרֵת אֶת־ה', וְהָיָה לָהֶם השטח מָקוֹם לְבָתִּים, למגורים, וּמִקְדָּשׁ, קודש לַמִּקְדָּשׁ. בפריסה החדשה אין עוד ערי כהנים בכל הארץ, אלא כולם שוכנים באזור המקדש בו הם משרתים.
-
– וַחֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף אֹרֶךְ וַעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים רֹחַב, שטח זהה בגודלו לשטח המקדש והכהנים , וְהָיָה לַלְוִיִּם מְשָׁרְתֵי הַבַּיִת לָהֶם לַאֲחֻזָּה, למגורים ולמחיה, ויהיו שם עֶשְׂרִים לְשָׁכֹת המשמשות את עובדי הבית.
-
– וַאֲחֻזַּת הָעִיר תִּתְּנוּ חֲמֵשֶׁת אֲלָפִים רֹחַב, וְאֹרֶךְ חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף, מחצית מרוחב החלקים הקודמים, לְעֻמַּת, מול תְּרוּמַת הַקֹּדֶשׁ, לְכָל־בֵּית יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה. זו נחלת כל ישראל שאינם כהנים ולויים .
-
וְלַנָּשִׂיא יופרש שטח מִצד זֶּה וּמִצד זֶּה לִתְרוּמַת הַקֹּדֶשׁ שהופרשה למקדש ולכהנים וְלַאֲחֻזַּת הָעִיר שלבית ישראל, אֶל־פְּנֵי תְרוּמַת־הַקֹּדֶשׁ וְאֶל־פְּנֵי אֲחֻזַּת הָעִיר, מִפְּאַת יָם, מערב יָמָּה, עד קצה גבול מערב, וּמִפְּאַת קֵדְמָה, מזרח קָדִימָה, וְה אֹרֶךְ, לְעֻמּוֹת אַחַד הַחֲלָקִים מִגְּבוּל יָם אֶל־גְּבוּל קָדִימָה. שתי רצועות אדמה נוספות יהיו נחלתו של המלך. מקומן יהיה משני צדי אחוזות הכהנים , הלויים והעיר .
-
לָאָרֶץ, בארץ יִהְיֶה־לּוֹ לנשיא חלק זה לַאֲחֻזָּה בְּיִשְׂרָאֵל, וְלֹא־יוֹנוּ, יעשקו עוֹד נְשִׂיאַי אֶת־עַמִּי, כיוון שהמלכים ינחלו נחלה בארץ, לא יצטרכו לנכס לעצמם חלקים מהעם. וְהָאָרֶץ יִתְּנוּ לְבֵית־יִשְׂרָאֵל לְשִׁבְטֵיהֶם. כל שאר ארץ ישראל תחולק בין שבטי ישראל, כפי שיתואר בהמשך. חוקי תרומה, קרבנות ונחלות הקשורים בנשיא ובבניין הביתפרק מה פס' ט – פרק מו פס' יחבמרכז הנבואה עומד הנשיא, שהוא הדמות העליונה בעם. הנביא מדבר על הסדרת היחסים בינו לבין העם בתחומים שונים: סדרי שלטון תקינים מבחינה משפטית וממונית, מימונם ואחריות הבאתם של קרבנות הציבור, ואופיים של ביקורי הנשיא והעם במקדש.
-
כֹּֽה־אָמַר אֲדֹנָי אֱלוֹהִים: רַב, די לָכֶם, נְְשִׂיאֵי יִשְְְׂרָאֵל! חָמָס וָשֹׁד שנהגו בהם מלכים עד עתה, הָסִירוּ, וּמִשְְְׁפָּט וּצְְְדָקָה עֲשׂוּ. התנהגו ביושר וברחמים עם העם, הָרִימוּ גְְרֻשֹֽׁתֵיכֶם, הסירו גירוש מֵעַל עַמִּי. היו מלכים בישראל שנישלו אנשים פרטיים מאדמותיהם בעלילות או באמצעות הטלים כבדים. עליכם להילחם בתופעות אלו. נְְאֻם אֲדֹנָי אֱלוֹהִים.על נשיאי ישראל לדאוג לתקינות התנהלות המסחר במדינה:
-
מֹֽאזְְנֵי־צֶדֶק, מאזניים מכוונות וְְאֵֽיפַת, מידת –נפח יבש (שהיא למעלה מ21 – ליטר) של צֶדֶק, וּבַת, מידת –נפח לח של צֶדֶק יְְהִי לָכֶֽם.
-
הָֽאֵיפָה וְְהַבַּת – תֹּכֶן, חשבון אֶחָד יִֽהְְְיֶה, נפח שווה לשניהם, לָשֵׂאת, להכיל, או ליטול מַעְְְשַׂר הַחֹמֶר – הַבָּת. מידת הבת, שבה מודדים נוזלים, תהיה מכוונת לעשירית החומר, ובמקביל – עֲשִׂירִת הַחֹמֶר, שהיא מידת הָֽאֵיפָה, ביבש – אֶל־הַחֹמֶר יִֽהְְְיֶה מַתְְְכֻּנְְְתּֽוֹ, חשבונו. השגיחו שכלי המידה, הבת והאיפה, יהיו מכוונים לפי חשבון נפח החומר הידוע.
-
– וְְהַשֶּׁקֶל, יחידת משקל הקרובה ל10 – גרם – שווה ל עֶשְְְׂרִים גֵּרָה, גרעין, כפי שכבר נאמר בתורה, עֶשְְְׂרִים שְְׁקָלִים ועוד חֲמִשָּׁה וְְעֶשְְְׂרִים שְְׁקָלִים, ועוד עֲשָׂרָה וַֽחֲמִשָּׁה, חמשה –עשר שֶׁקֶל, סך הכול ששים שקלים – הַמָּנֶה יִֽהְְְיֶה לָכֶֽם. הכסף, שבאותה תקופה לא היה מצוי במטבעות, היה נשקל ביחידות משקל אלו. יחס המשקולות יהיה מדויק: המנה יהיה משקל שישים שקלים והשקל – עשרים גרה, שהיא נקראת גם 'מעה' כסף. אולי נבעה החלוקה לקבוצות השקלים הללו: 20, 25, ו –15 – מכך שאלו היו יחידות משקל מצויות.
-
זֹאת הַתְְּרוּמָה אֲשֶׁר תָּרִימוּ לקרבנות הציבור שיקריב הנשיא : שִׁשִּׁית הָֽאֵיפָה, שהיא אחד משישים מֵחֹמֶר הַֽחִטִּים, שהרי האיפה היא עשירית החומר כאמור. וְְשִׁשִּׁיתֶם, ושישית הָֽאֵיפָה מֵחֹמֶר הַשְְּׂעֹרִֽים.
-
וְְחֹק, וקצבת הַשֶּׁמֶן לתרומה – הַבַּת היא כלי מידת הַשֶּׁמֶן – מַעְְְשַׂר הַבַּת מִן־הַכֹּר. כור הוא שם מידת נפח מקבילה לחומר. הבת היא אפוא עשירית מכור, שהרי עֲשֶׂרֶת הַבַּתִּים מכיל ה חֹמֶר, כִּֽי עליכם להקפיד על יחס זה גם לעתיד – עֲשֶׂרֶת הַבַּתִּים חֹֽמֶר.
-
וְְשֶֽׂה־אַחַת מִן־הַצֹּאן מִן־הַמָּאתַיִם, מכל מאתיים צאן תוּרם בהמה אחת מִמַּשְְְׁקֵה, ממקום המרעה הרווי של יִשְְְׂרָאֵל. תרומות אלו של הדגן, השמן והצאן מיועדות לְְמִנְְְחָה וּלְְְעוֹלָה וְְלִשְְְׁלָמִים לְְכַפֵּר עֲלֵיהֶם, על ישראל, נְְאֻם אֲדֹנָי אֱלוֹהִים.
-
כֹּל הָעָם, עם הָאָרֶץ יִֽהְְְיוּ שייכים אֶל־הַתְְּרוּמָה הַזֹּאת, שפורטה לעיל, המיועדת לַנָּשִׂיא בְְּיִשְְְׂרָאֵֽל, בין אם הוא המנהיג העליון של העם או הכהן הגדול.
-
וְְעַל־הַנָּשִׂיא יִֽהְְְיֶה מוטל להביא מתרומת הציבור כולו את הָֽעוֹלוֹת וְְהַמִּנְְְחָה וְְהַנֵּסֶךְְְ, היין ששופכים על המזבח עם הקרבנות, בַּֽחַגִּים וּבֶֽחֳֳדָשִׁים, בראשי החודשים וּבַשַּׁבָּתוֹת בְְּכָָל־מֽוֹעֲדֵי בֵּית יִשְְְׂרָאֵל. הוּא־יַֽעֲשֶׂה, יביא אֶת־הַֽחַטָּאת וְְאֶת־הַמִּנְְְחָה וְְאֶת־הָֽעוֹלָה וְְאֶת־הַשְְּׁלָמִים לְְכַפֵּר בְְּעַד בֵּֽית־יִשְְְׂרָאֵֽל.פירוט הקרבנות שיביא הנשיא בחנוכת הבית שייבנה.
-
כֹּֽה־אָמַר אֲדֹנָי אֱלוֹהִים: בּחודש ה רִאשׁוֹן, הוא ניסן, בְְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ תִּקַּח פַּר־בֶּן־בָּקָר תָּמִים וְְחִטֵּאתָ, טהר בו אֶת־הַמִּקְְְדָּֽשׁ. זהו כנראה פר החטאת הקרב בחנוכת הבית, כאמור בנבואת יחזקאל.
-
וְְלָקַח הַכֹּהֵן מִדַּם הַֽחַטָּאת וְְנָתַן אֶל־מְְזוּזַת, דופן הסף של הַבַּיִת וְְאֶל־אַרְְְבַּע פִּנּוֹת הָֽעֲזָרָה לַמִּזְְְבֵּחַ, הריבוע הגדול הסובב את המזבח, וְְעַל־מְְזוּזַת שַׁעַר הֶֽחָצֵר הַפְְּנִימִֽית, העזרה הסמוכה לאולם, שבתוכה ניצב המזבח.
-
וְְכֵן תַּֽעֲשֶׂה בְְּשִׁבְְְעָה בַחֹדֶשׁ, ביום השביעי או בשבעת הימים של החודש הראשון, לחטא מֵאִישׁ שֹׁגֶה וּמִפֶּתִי, שטימא את הבית בשגגה או מת וך חוסר ידיעה, וְְכִפַּרְְְתֶּם, תנקו מכל חטא אֶת־הַבָּֽיִת.
-
בּחודש ה רִאשׁוֹן, בְְּאַרְְְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ יִֽהְְְיֶה לָכֶם קרבן הַפָּסַח, הוא תחילתו של חַג שְְׁבֻעוֹת, שבעת יָמִים – מַצּוֹת ולא חמץ יֵֽאָכֵֽל.
-
וְְעָשָׂה הַנָּשִׂיא בַּיּוֹם הַהוּא, יום י"ד בניסן בַּֽעֲדוֹ וּבְְְעַד כָָּל־עַם הָאָרֶץ פַּר חַטָּֽאת.
-
וְְב שִׁבְְְעַת יְְמֵֽי־הֶחָג יַֽעֲשֶׂה עוֹלָה לַֽה': שִׁבְְְעַת פָּרִים וְְשִׁבְְְעַת אֵילִים תְְּמִימִם, לַיּוֹם – כך יעשה במשך שִׁבְְְעַת הַיָּמִים, וְְחַטָּאת שְְׂעִיר עִזִּים לַיּֽוֹם.
-
וּמִנְְְחָה – אֵיפָה סולת לַפָּר וְְאֵיפָה סולת לָאַיִל יַֽעֲשֶׂה, וְְשֶׁמֶן – הִין, מידת נוזלים שהיא שישית הבת, לָֽאֵיפָֽה לאיפת הסולת. שיעורי המנחה המצוינים בתורה שונים מאלו. ייתכן שכאן מדובר בהקרבה חד –פעמית ששיעוריה שונים.
-
בַּחודש ה שְְּׁבִיעִי, תשרי, בַּֽחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ, בֶּחָג, חג הסוכות, הקרוי 'החג' סתם, יַֽעֲשֶׂה כָאֵלֶּה שִׁבְְְעַת הַיָּמִים, כַּֽחַטָּאת כָּֽעֹלָה וְְכַמִּנְְְחָה וְְכַשָּֽׁמֶן.
פסוקים
-
ובהפילכם את־הארץ בנחלה תרימו תרומה ליהוה קדש מן־הארץ ארך חמשה ועשרים אלף ארך ורחב עשרה אלף קדש־הוא בכל־גבולה סביב
-
יהיה מזה אל־הקדש חמש מאות בחמש מאות מרבע סביב וחמשים אמה מגרש לו סביב
-
ומן־המדה הזאת תמוד ארך חמש [חמשה] ועשרים אלף ורחב עשרת אלפים ובו־יהיה המקדש קדש קדשים
-
קדש מן־הארץ הוא לכהנים משרתי המקדש יהיה הקרבים לשרת את־יהוה והיה להם מקום לבתים ומקדש למקדש
-
וחמשה ועשרים אלף ארך ועשרת אלפים רחב יהיה [והיה] ללוים משרתי הבית להם לאחזה עשרים לשכת
-
ואחזת העיר תתנו חמשת אלפים רחב וארך חמשה ועשרים אלף לעמת תרומת הקדש לכל־בית ישראל יהיה
-
ולנשיא מזה ומזה לתרומת הקדש ולאחזת העיר אל־פני תרומת־הקדש ואל־פני אחזת העיר מפאת־ים ימה ומפאת־קדמה קדימה וארך לעמות אחד החלקים מגבול ים אל־גבול קדימה
-
לארץ יהיה־לו לאחזה בישראל ולא־יונו עוד נשיאי את־עמי והארץ יתנו לבית־ישראל לשבטיהם
-
כה־אמר אדני יהוה רב־לכם נשיאי ישראל חמס ושד הסירו ומשפט וצדקה עשו הרימו גרשתיכם מעל עמי נאם אדני יהוה
-
מאזני־צדק ואיפת־צדק ובת־צדק יהי לכם
-
האיפה והבת תכן אחד יהיה לשאת מעשר החמר הבת ועשירת החמר האיפה אל־החמר יהיה מתכנתו
-
והשקל עשרים גרה עשרים שקלים חמשה ועשרים שקלים עשרה וחמשה שקל המנה יהיה לכם
-
זאת התרומה אשר תרימו ששית האיפה מחמר החטים וששיתם האיפה מחמר השערים
-
וחק השמן הבת השמן מעשר הבת מן־הכר עשרת הבתים חמר כי־עשרת הבתים חמר
-
ושה־אחת מן־הצאן מן־המאתים ממשקה ישראל למנחה ולעולה ולשלמים לכפר עליהם נאם אדני יהוה
-
כל העם הארץ יהיו אל־התרומה הזאת לנשיא בישראל
-
ועל־הנשיא יהיה העולות והמנחה והנסך בחגים ובחדשים ובשבתות בכל־מועדי בית ישראל הוא־יעשה את־החטאת ואת־המנחה ואת־העולה ואת־השלמים לכפר בעד בית־ישראל
-
כה־אמר אדני יהוה בראשון באחד לחדש תקח פר־בן־בקר תמים וחטאת את־המקדש
-
ולקח הכהן מדם החטאת ונתן אל־מזוזת הבית ואל־ארבע פנות העזרה למזבח ועל־מזוזת שער החצר הפנימית
-
וכן תעשה בשבעה בחדש מאיש שגה ומפתי וכפרתם את־הבית
-
בראשון בארבעה עשר יום לחדש יהיה לכם הפסח חג שבעות ימים מצות יאכל
-
ועשה הנשיא ביום ההוא בעדו ובעד כל־עם הארץ פר חטאת
-
ושבעת ימי־החג יעשה עולה ליהוה שבעת פרים ושבעת אילים תמימם ליום שבעת הימים וחטאת שעיר עזים ליום
-
ומנחה איפה לפר ואיפה לאיל יעשה ושמן הין לאיפה
-
בשביעי בחמשה עשר יום לחדש בחג יעשה כאלה שבעת הימים כחטאת כעלה וכמנחה וכשמן
פסוקים מנוקד
-
וּבְהַפִּילְכֶם אֶת־הָאָרֶץ בְּנַחֲלָה תָּרִימוּ תְרוּמָה לַיהוָה קֹדֶשׁ מִן־הָאָרֶץ אֹרֶךְ חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף אֹרֶךְ וְרֹחַב עֲשָׂרָה אָלֶף קֹדֶשׁ־הוּא בְכָל־גְּבוּלָהּ סָבִיב׃
-
יִהְיֶה מִזֶּה אֶל־הַקֹּדֶשׁ חֲמֵשׁ מֵאוֹת בַּחֲמֵשׁ מֵאוֹת מְרֻבָּע סָבִיב וַחֲמִשִּׁים אַמָּה מִגְרָשׁ לוֹ סָבִיב׃
-
וּמִן־הַמִּדָּה הַזֹּאת תָּמוֹד אֹרֶךְ חמש [חֲמִשָּׁה] וְעֶשְׂרִים אֶלֶף וְרֹחַב עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים וּבוֹ־יִהְיֶה הַמִּקְדָּשׁ קֹדֶשׁ קָדָשִׁים׃
-
קֹדֶשׁ מִן־הָאָרֶץ הוּא לַכֹּהֲנִים מְשָׁרְתֵי הַמִּקְדָּשׁ יִהְיֶה הַקְּרֵבִים לְשָׁרֵת אֶת־יְהוָה וְהָיָה לָהֶם מָקוֹם לְבָתִּים וּמִקְדָּשׁ לַמִּקְדָּשׁ׃
-
וַחֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף אֹרֶךְ וַעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים רֹחַב יהיה [וְהָיָה] לַלְוִיִּם מְשָׁרְתֵי הַבַּיִת לָהֶם לַאֲחֻזָּה עֶשְׂרִים לְשָׁכֹת׃
-
וַאֲחֻזַּת הָעִיר תִּתְּנוּ חֲמֵשֶׁת אֲלָפִים רֹחַב וְאֹרֶךְ חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף לְעֻמַּת תְּרוּמַת הַקֹּדֶשׁ לְכָל־בֵּית יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה׃
-
וְלַנָּשִׂיא מִזֶּה וּמִזֶּה לִתְרוּמַת הַקֹּדֶשׁ וְלַאֲחֻזַּת הָעִיר אֶל־פְּנֵי תְרוּמַת־הַקֹּדֶשׁ וְאֶל־פְּנֵי אֲחֻזַּת הָעִיר מִפְּאַת־יָם יָמָּה וּמִפְּאַת־קֵדְמָה קָדִימָה וְאֹרֶךְ לְעֻמּוֹת אַחַד הַחֲלָקִים מִגְּבוּל יָם אֶל־גְּבוּל קָדִימָה׃
-
לָאָרֶץ יִהְיֶה־לּוֹ לַאֲחֻזָּה בְּיִשְׂרָאֵל וְלֹא־יוֹנוּ עוֹד נְשִׂיאַי אֶת־עַמִּי וְהָאָרֶץ יִתְּנוּ לְבֵית־יִשְׂרָאֵל לְשִׁבְטֵיהֶם׃
-
כֹּה־אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה רַב־לָכֶם נְשִׂיאֵי יִשְׂרָאֵל חָמָס וָשֹׁד הָסִירוּ וּמִשְׁפָּט וּצְדָקָה עֲשׂוּ הָרִימוּ גְרֻשֹׁתֵיכֶם מֵעַל עַמִּי נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה׃
-
מֹאזְנֵי־צֶדֶק וְאֵיפַת־צֶדֶק וּבַת־צֶדֶק יְהִי לָכֶם׃
-
הָאֵיפָה וְהַבַּת תֹּכֶן אֶחָד יִהְיֶה לָשֵׂאת מַעְשַׂר הַחֹמֶר הַבָּת וַעֲשִׂירִת הַחֹמֶר הָאֵיפָה אֶל־הַחֹמֶר יִהְיֶה מַתְכֻּנְתּוֹ׃
-
וְהַשֶּׁקֶל עֶשְׂרִים גֵּרָה עֶשְׂרִים שְׁקָלִים חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים שְׁקָלִים עֲשָׂרָה וַחֲמִשָּׁה שֶׁקֶל הַמָּנֶה יִהְיֶה לָכֶם׃
-
זֹאת הַתְּרוּמָה אֲשֶׁר תָּרִימוּ שִׁשִּׁית הָאֵיפָה מֵחֹמֶר הַחִטִּים וְשִׁשִּׁיתֶם הָאֵיפָה מֵחֹמֶר הַשְּׂעֹרִים׃
-
וְחֹק הַשֶּׁמֶן הַבַּת הַשֶּׁמֶן מַעְשַׂר הַבַּת מִן־הַכֹּר עֲשֶׂרֶת הַבַּתִּים חֹמֶר כִּי־עֲשֶׂרֶת הַבַּתִּים חֹמֶר׃
-
וְשֶׂה־אַחַת מִן־הַצֹּאן מִן־הַמָּאתַיִם מִמַּשְׁקֵה יִשְׂרָאֵל לְמִנְחָה וּלְעוֹלָה וְלִשְׁלָמִים לְכַפֵּר עֲלֵיהֶם נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה׃
-
כֹּל הָעָם הָאָרֶץ יִהְיוּ אֶל־הַתְּרוּמָה הַזֹּאת לַנָּשִׂיא בְּיִשְׂרָאֵל׃
-
וְעַל־הַנָּשִׂיא יִהְיֶה הָעוֹלוֹת וְהַמִּנְחָה וְהַנֵּסֶךְ בַּחַגִּים וּבֶחֳדָשִׁים וּבַשַּׁבָּתוֹת בְּכָל־מוֹעֲדֵי בֵּית יִשְׂרָאֵל הוּא־יַעֲשֶׂה אֶת־הַחַטָּאת וְאֶת־הַמִּנְחָה וְאֶת־הָעוֹלָה וְאֶת־הַשְּׁלָמִים לְכַפֵּר בְּעַד בֵּית־יִשְׂרָאֵל׃
-
כֹּה־אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה בָּרִאשׁוֹן בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ תִּקַּח פַּר־בֶּן־בָּקָר תָּמִים וְחִטֵּאתָ אֶת־הַמִּקְדָּשׁ׃
-
וְלָקַח הַכֹּהֵן מִדַּם הַחַטָּאת וְנָתַן אֶל־מְזוּזַת הַבַּיִת וְאֶל־אַרְבַּע פִּנּוֹת הָעֲזָרָה לַמִּזְבֵּחַ וְעַל־מְזוּזַת שַׁעַר הֶחָצֵר הַפְּנִימִית׃
-
וְכֵן תַּעֲשֶׂה בְּשִׁבְעָה בַחֹדֶשׁ מֵאִישׁ שֹׁגֶה וּמִפֶּתִי וְכִפַּרְתֶּם אֶת־הַבָּיִת׃
-
בָּרִאשׁוֹן בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם הַפָּסַח חָג שְׁבֻעוֹת יָמִים מַצּוֹת יֵאָכֵל׃
-
וְעָשָׂה הַנָּשִׂיא בַּיּוֹם הַהוּא בַּעֲדוֹ וּבְעַד כָּל־עַם הָאָרֶץ פַּר חַטָּאת׃
-
וְשִׁבְעַת יְמֵי־הֶחָג יַעֲשֶׂה עוֹלָה לַיהוָה שִׁבְעַת פָּרִים וְשִׁבְעַת אֵילִים תְּמִימִם לַיּוֹם שִׁבְעַת הַיָּמִים וְחַטָּאת שְׂעִיר עִזִּים לַיּוֹם׃
-
וּמִנְחָה אֵיפָה לַפָּר וְאֵיפָה לָאַיִל יַעֲשֶׂה וְשֶׁמֶן הִין לָאֵיפָה׃
-
בַּשְּׁבִיעִי בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ בֶּחָג יַעֲשֶׂה כָאֵלֶּה שִׁבְעַת הַיָּמִים כַּחַטָּאת כָּעֹלָה וְכַמִּנְחָה וְכַשָּׁמֶן׃
מקומות
-
ישראל