מלכים א-פרק-21
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וַיְְְהִי אַחַר הַדְְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְְנָבוֹת הַיִּזְְְרְְעֵאלִי אֲשֶׁר היה בְְּיִזְְְרְְעֶאל אֵצֶל, ליד הֵיכַל אַחְְְאָב מֶלֶךְְְ שֹׁמְְרוֹן.
-
וַיְְְדַבֵּר אַחְְְאָב אֶל־נָבוֹת לֵאמֹר: תְְּנָה־לִּי אֶת־כַּרְְְמְְךָ וִיהִי־לִי, כדי להפוך אותו לְְגַן־יָרָק, כִּי הוּא קָרוֹב אֵצֶל בֵּיתִי, וְְאם תרצה – אֶתְְּנָה לְְךָ תַּחְְְתָּיו, במקומו כֶּרֶם טוֹב יותר מִמֶּנּוּ. ו אִם טוֹב בְְּעֵינֶיךָ, תעדיף – אֶתְְּנָה־לְְּךָ כֶסֶף מְְחִיר זֶה הכרם.
-
וַיֹּאמֶר נָבוֹת אֶל־אַחְְְאָב: אין זה כרם שקניתי אלא נחלת אבותי. חָלִילָה לִּי מֵה' מִתִּתִּי אֶת־נַחֲלַת אֲבֹתַי לָךְְְ, שאינך מבני משפחתי. נבות סירב באופן מוחלט, ולא הותיר אפשרות מיקוח.
-
וַיָּבֹא אַחְְְאָב אֶל־בֵּיתוֹ סַר וְְזָעֵף עַל־הַדָּבָר אֲשֶׁר־דִּבֶּר אֵלָיו נָבוֹת הַיִּזְְְרְְעֵאלִי, וַיֹּאמֶר: לֹא־אֶתֵּן לְְךָ אֶת־נַחֲלַת אֲבוֹתָי. וַיִּשְְְׁכַּב אחאב עַל־מִטָּתוֹ וַיַּסֵּב אֶת־פָּנָיו אל הקיר וְְלֹא־אָכַל לָחֶם.
-
וַתָּבֹא אֵלָיו אִיזֶבֶל אִשְְְׁתּוֹ, וַתְְּדַבֵּר אֵלָיו: מַה־זֶּה אירע לך ש רוּחֲךָ סָרָה, וְְאֵינְְךָ אֹכֵל לָחֶם?
-
וַיְְְדַבֵּר אֵלֶיהָ: כִּי־אֲדַבֵּר, דיברתי אֶל־נָבוֹת הַיִּזְְְרְְעֵאלִי וָאֹמַר לוֹ: תְְּנָה־לִּי אֶת־כַּרְְְמְְךָ בְְּכֶסֶף אוֹ אִם־חָפֵץ אַתָּה אֶתְְּנָה־לְְּךָ כֶרֶם תַּחְְְתָּיו, וַיֹּאמֶר: לֹא־אֶתֵּן לְְךָ אֶת־כַּרְְְמִי.
-
וַתֹּאמֶר אֵלָיו אִיזֶבֶל אִשְְְׁתּוֹ: האם כפי ש אַתָּה עַתָּה – מתקשה להחליט ולבצע – תַּעֲשֶׂה מְְלוּכָה, יעלה בידך למלוך עַל־יִשְְְׂרָאֵל?! קוּם אֱכָָל־לֶחֶם וְְיִטַב לִבֶּךָ, ותתחזק. אֲנִי אֶתֵּן לְְךָ אֶת־כֶּרֶם נָבוֹת הַיִּזְְְרְְעֵאלִי. אני אטפל בכך.
-
וַתִּכְְְתֹּב סְְפָרִים, איגרות בְְּשֵׁם אַחְְְאָב וַתַּחְְְתֹּם בְְּחֹתָמוֹ, וַתִּשְְְׁלַח סְְפָרִים אֶל־הַזְְּקֵנִים וְְאֶל־הַחֹרִים, השרים אֲשֶׁר בְְּעִירוֹ יזרעאל הַיֹּשְְׁבִים אֶת, עם נָבוֹת.
-
וַתִּכְְְתֹּב בַּסְְּפָרִים הוראות לֵאמֹר: קִרְְְאוּ־צוֹם, הכריזו על אספה פומבית, וְְהֹשִׁיבוּ אֶת־נָבוֹת בְְּרֹאשׁ הָעָם. נ בות היה איש מכובד, והיא ציוותה להושיבו במקום החשוב ביותר בקהל, כדי שייראה שהוא רצוי בעיני האנשים.
-
וְְהוֹשִׁיבוּ שְְׁנַיִם אֲנָשִׁים בְְּנֵי־בְְלִיַּעַל, אדם במעמד נמוך שאין סיכוי שיעלה משפלותו – בלי יעַל, נֶגְְְדּוֹ, וִיעִדֻהוּ, יעידו בו לֵאמֹר: 'בֵּרַכְְְתָּ', קיללת גם אֱלֹהִים וגם מֶלֶךְְְ. המרידה במלכות והמרידה באלוקים הם שני מעשים חמורים ביותר. הוא, כמובן, יכחיש את ההאשמה, אבל אַתם בַּיימו הצגה מושלמת. כיוון שהדיינים וזקני העיר ינכחו במקום, ושני העדים יעידו – וְְהוֹצִיאֻהוּ וְְסִקְְְלֻהוּ כדין האמור בתורה וְְיָמֹת.
-
וַיַּעֲשׂוּ אַנְְְשֵׁי עִירוֹ, הַזְְּקֵנִים וְְהַחֹרִים אֲשֶׁר הַיֹּשְְׁבִים בְְּעִירוֹ כַּאֲשֶׁר שָׁלְְחָה אֲלֵיהֶם אִיזָבֶל, כַּאֲשֶׁר כָּתוּב בַּסְְּפָרִים אֲשֶׁר שָׁלְְחָה אֲלֵיהֶם בשם אחאב –
-
קָרְְאוּ צוֹם, וְְהֹשִׁיבוּ אֶת־נָבוֹת בְְּרֹאשׁ הָעָם.
-
וַיָּבֹאוּ שְְׁנֵי הָאֲנָשִׁים בְְּנֵי־בְְלִיַּעַל וַיֵּשְְׁבוּ נֶגְְְדּוֹ, וַיְְְעִדֻהוּ אַנְְְשֵׁי הַבְְּלִיַּעַל אֶת־נָבוֹת נֶגֶד, בפני הָעָם לֵאמֹר: ‘בֵּרַךְְְ' נָבוֹת אֱלֹהִים וָמֶלֶךְְְ. כיוון שכך, דנו אותו למוות – וַיֹּצִאֻהוּ מִחוּץ לָעִיר, וַיִּסְְְקְְלֻהוּ בָאֲבָנִים וַיָּמֹת.
-
וַיִּשְְְׁלְְחוּ אֶל־אִיזֶבֶל לֵאמֹר: סֻקַּל, נרגם נָבוֹת וַיָּמֹת.
-
וַיְְְהִי כִּשְְְׁמֹעַ אִיזֶבֶל כִּי־סֻקַּל נָבוֹת וַיָּמֹת, וַתֹּאמֶר אִיזֶבֶל אֶל־אַחְְְאָב: קוּם רֵשׁ אֶת־כֶּרֶם נָבוֹת הַיִּזְְְרְְעֵאלִי אֲשֶׁר מֵאֵן לָתֶת־לְְךָ בְְכֶסֶף, כִּי אֵין נָבוֹת חַי עוד כִּי אם מֵת.
-
וַיְְְהִי כִּשְְְׁמֹעַ אַחְְְאָב כִּי מֵת נָבוֹת, וַיָּקָָם אַחְְְאָב לָרֶדֶת אֶל־כֶּרֶם נָבוֹת הַיִּזְְְרְְעֵאלִי לְְרִשְְְׁתּוֹ. ייתכן שאחאב ידע מה עשתה אשתו, וייתכן שלא ידע; על כל פנים הוא היה מרוצה ממות נבות, משום שכך סולק המכשול שעמד בדרכו.
-
וַיְְְהִי דְְּבַר־ה' אֶל־אֵלִיָּהוּ הַתִּשְְְׁבִּי לֵאמֹר׃
-
קוּם רֵד לִקְְְרַאת אַחְְְאָב מֶלֶךְְְ־יִשְְְׂרָאֵל אֲשֶׁר בְְּשֹׁמְְרוֹן, הִנֵּה הוא נמצא כעת בְְּכֶרֶם נָבוֹת אֲשֶׁר־יָרַד שָׁם לְְרִשְְְׁתּוֹ.
-
וְְדִבַּרְְְתָּ אֵלָיו לֵאמֹר: כֹּה אָמַר ה': הֲרָצַחְְְתָּ וְְגַם־יָרָשְְְׁתָּ?! לא די שרצחת את נבות, אתה גם מבקש לרשת את רכושו?! אינך מתבייש במעשיך הבזויים?! וְְדִבַּרְְְתָּ אֵלָיו לֵאמֹר: כֹּה אָמַר ה': בִּמְְְקוֹם אֲשֶׁר לָקְְקוּ הַכְְּלָבִים אֶת־דַּם נָבוֹת, יָלֹקּוּ, ילקקו הַכְְּלָבִים אֶת־דָּמְְךָ גַּם־אָתָּה. אף אתה תיהרג באופן משפיל. כמובן אחאב לא פרסם את הסיפור. אליהו הופיע אצלו בהפתעה גמורה.
-
וַיֹּאמֶר אַחְְְאָב אֶל־אֵלִיָּהוּ: הַמְְצָאתַנִי, אֹיְְבִי?! וַיֹּאמֶר: מָצָאתִי. יַעַן הִתְְְמַכֶּרְְְךָ, מסרת את עצמך לַעֲשׂוֹת את הָרַע בְְּעֵינֵי ה', ולמעשה מרושע כל כך אין שום צידוק –
-
הִנְְנִי מֵבִיא אֵלֶיךָ רָעָה, וּבִעַרְְְתִּי, אשמיד את מי שיישאר אַחֲרֶיךָ, וְְהִכְְְרַתִּי לְְאַחְְְאָב מַשְְְׁתִּין בְְּקִיר, בן משפחה זכר, או: כלב וְְעָצוּר, עוצר, מי שמחזיק בידו כוח שלטוני, וְְעָזוּב, הממונה על התחזוקה ובדק הבית, או: אפילו נתמך ונטוש בְְּיִשְְְׂרָאֵל. לא יישאר מביתך שריד, ובוודאי שלא ייוותר יורש או מחזיק בשררה.
-
וְְנָתַתִּי אֶת־בֵּיתְְךָ כְְּבֵית יָָרָָבְְְעָם בֶּן־נְְבָט וּכְְְבֵית בַּעְְְשָׁא בֶן־אֲחִיָּה, אֶל, בגלל הַכַּעַס אֲשֶׁר הִכְְְעַסְְְתָּ וַתַּחֲטִא אֶת־יִשְְְׂרָאֵל. הפשע האחרון היה בזוי ושפל במיוחד.
-
וְְגַם־לְְאִיזֶבֶל דִּבֶּר ה' לֵאמֹר: הַכְְּלָבִים יֹאכְְלוּ אֶת גופתה של אִיזֶבֶל בְְּחֵל יִזְְְרְְעֶאל, בין חומות העיר, או: בתוך גבולותיה.
-
הַמֵּת לְְאַחְְְאָב בָּעִיר – יֹאכְְלוּ הַכְְּלָבִים, וְְהַמֵּת בַּשָּׂדֶה – יֹאכְְלוּ עוֹף הַשָּׁמָיִם. כאן נוספת הערה שאינה מדברי אליהו:
-
רַק לֹא־הָיָה כְְאַחְְְאָב אֲשֶׁר הִתְְְמַכֵּר לַעֲשׂוֹת הָרַע בְְּעֵינֵי ה', אֲשֶׁר־הֵסַתָּה אֹתוֹ אִיזֶבֶל אִשְְְׁתּוֹ.
-
וַיַּתְְְעֵב, אחאב הרבה לפשוע מְְאֹד לָלֶכֶת אַחֲרֵי הַגִּלֻּלִים, האלילים כְְּכֹל אֲשֶׁר עָשׂוּ הָאֱמֹרִי אֲשֶׁר הוֹרִישׁ ה' מִפְְּנֵי בְְּנֵי יִשְְְׂרָאֵל. שלא כירבעם או כבעשא, אשר שמרו לפחות מסגרת כלשהי של עבודת אלוקי ישראל, אחאב עבד לאלילי כנען.
-
וַיְְְהִי כִשְְְׁמֹעַ אַחְְְאָב אֶת־הַדְְּבָרִים הָאֵלֶּה, וַיִּקְְְרַע את בְְּגָדָיו בגלל חומרתם של דברי התוכחה, מחמת הבושה שבהריגת חף מפשע מתוך תאווה לאדמתו, וכן משום שבתור מלך שני בשושלת אשר מלך לא מעט שנים הוא קיווה שזרעו יחזיק במלוכה לאורך זמן – והנה תוחלתו נכזבה. וַיָּשֶׂם־שַׂק עַל־בְְּשָׂרוֹ וַיָּצוֹם וַיִּשְְְׁכַּב בַּשָּׂק וַיְְְהַלֵּךְְְ ל אַט, ביטויים שונים לאבלו.
-
וַיְְְהִי דְְּבַר־ה' אֶל־אֵלִיָּהוּ הַתִּשְְְׁבִּי לֵאמֹר׃
-
הֲרָאִיתָ כִּי־נִכְְְנַע אַחְְְאָב מִלְְּפָנָי?! הוא קיבל על עצמו את התוכחה, ובכך הודה בחטאו. יַעַן כִּי־נִכְְְנַע מִפָּנַי – לֹא־אָבִיא הָרָעָה בְְּיָמָיו. בִּימֵי בְְנוֹ אָבִיא הָרָעָה עַל־בֵּיתוֹ. הוא עצמו יישאר מלך כל ימי חייו, ו רק בימי בנו תסור המלוכה מביתו.
פסוקים
-
ויהי אחר הדברים האלה כרם היה לנבות היזרעאלי אשר ביזרעאל אצל היכל אחאב מלך שמרון
-
וידבר אחאב אל־נבות לאמר תנה־לי את־כרמך ויהי־לי לגן־ירק כי הוא קרוב אצל ביתי ואתנה לך תחתיו כרם טוב ממנו אם טוב בעיניך אתנה־לך כסף מחיר זה
-
ויאמר נבות אל־אחאב חלילה לי מיהוה מתתי את־נחלת אבתי לך
-
ויבא אחאב אל־ביתו סר וזעף על־הדבר אשר־דבר אליו נבות היזרעאלי ויאמר לא־אתן לך את־נחלת אבותי וישכב על־מטתו ויסב את־פניו ולא־אכל לחם
-
ותבא אליו איזבל אשתו ותדבר אליו מה־זה רוחך סרה ואינך אכל לחם
-
וידבר אליה כי־אדבר אל־נבות היזרעאלי ואמר לו תנה־לי את־כרמך בכסף או אם־חפץ אתה אתנה־לך כרם תחתיו ויאמר לא־אתן לך את־כרמי
-
ותאמר אליו איזבל אשתו אתה עתה תעשה מלוכה על־ישראל קום אכל־לחם ויטב לבך אני אתן לך את־כרם נבות היזרעאלי
-
ותכתב ספרים בשם אחאב ותחתם בחתמו ותשלח הספרים [ספרים] אל־הזקנים ואל־החרים אשר בעירו הישבים את־נבות
-
ותכתב בספרים לאמר קראו־צום והושיבו את־נבות בראש העם
-
והושיבו שנים אנשים בני־בליעל נגדו ויעדהו לאמר ברכת אלהים ומלך והוציאהו וסקלהו וימת
-
ויעשו אנשי עירו הזקנים והחרים אשר הישבים בעירו כאשר שלחה אליהם איזבל כאשר כתוב בספרים אשר שלחה אליהם
-
קראו צום והשיבו את־נבות בראש העם
-
ויבאו שני האנשים בני־בליעל וישבו נגדו ויעדהו אנשי הבליעל את־נבות נגד העם לאמר ברך נבות אלהים ומלך ויצאהו מחוץ לעיר ויסקלהו באבנים וימת
-
וישלחו אל־איזבל לאמר סקל נבות וימת
-
ויהי כשמע איזבל כי־סקל נבות וימת ותאמר איזבל אל־אחאב קום רש את־כרם נבות היזרעאלי אשר מאן לתת־לך בכסף כי אין נבות חי כי־מת
-
ויהי כשמע אחאב כי מת נבות ויקם אחאב לרדת אל־כרם נבות היזרעאלי לרשתו
-
ויהי דבר־יהוה אל־אליהו התשבי לאמר
-
קום רד לקראת אחאב מלך־ישראל אשר בשמרון הנה בכרם נבות אשר־ירד שם לרשתו
-
ודברת אליו לאמר כה אמר יהוה הרצחת וגם־ירשת ודברת אליו לאמר כה אמר יהוה במקום אשר לקקו הכלבים את־דם נבות ילקו הכלבים את־דמך גם־אתה
-
ויאמר אחאב אל־אליהו המצאתני איבי ויאמר מצאתי יען התמכרך לעשות הרע בעיני יהוה
-
הנני מבי [מביא] אליך רעה ובערתי אחריך והכרתי לאחאב משתין בקיר ועצור ועזוב בישראל
-
ונתתי את־ביתך כבית ירבעם בן־נבט וכבית בעשא בן־אחיה אל־הכעס אשר הכעסת ותחטא את־ישראל
-
וגם־לאיזבל דבר יהוה לאמר הכלבים יאכלו את־איזבל בחל יזרעאל
-
המת לאחאב בעיר יאכלו הכלבים והמת בשדה יאכלו עוף השמים
-
רק לא־היה כאחאב אשר התמכר לעשות הרע בעיני יהוה אשר־הסתה אתו איזבל אשתו
-
ויתעב מאד ללכת אחרי הגללים ככל אשר עשו האמרי אשר הוריש יהוה מפני בני ישראל
-
ויהי כשמע אחאב את־הדברים האלה ויקרע בגדיו וישם־שק על־בשרו ויצום וישכב בשק ויהלך אט
-
ויהי דבר־יהוה אל־אליהו התשבי לאמר
-
הראית כי־נכנע אחאב מלפני יען כי־נכנע מפני לא־אבי [אביא] הרעה בימיו בימי בנו אביא הרעה על־ביתו
פסוקים מנוקד
-
וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן׃
-
וַיְדַבֵּר אַחְאָב אֶל־נָבוֹת לֵאמֹר תְּנָה־לִּי אֶת־כַּרְמְךָ וִיהִי־לִי לְגַן־יָרָק כִּי הוּא קָרוֹב אֵצֶל בֵּיתִי וְאֶתְּנָה לְךָ תַּחְתָּיו כֶּרֶם טוֹב מִמֶּנּוּ אִם טוֹב בְּעֵינֶיךָ אֶתְּנָה־לְךָ כֶסֶף מְחִיר זֶה׃
-
וַיֹּאמֶר נָבוֹת אֶל־אַחְאָב חָלִילָה לִּי מֵיהוָה מִתִּתִּי אֶת־נַחֲלַת אֲבֹתַי לָךְ׃
-
וַיָּבֹא אַחְאָב אֶל־בֵּיתוֹ סַר וְזָעֵף עַל־הַדָּבָר אֲשֶׁר־דִּבֶּר אֵלָיו נָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי וַיֹּאמֶר לֹא־אֶתֵּן לְךָ אֶת־נַחֲלַת אֲבוֹתָי וַיִּשְׁכַּב עַל־מִטָּתוֹ וַיַּסֵּב אֶת־פָּנָיו וְלֹא־אָכַל לָחֶם׃
-
וַתָּבֹא אֵלָיו אִיזֶבֶל אִשְׁתּוֹ וַתְּדַבֵּר אֵלָיו מַה־זֶּה רוּחֲךָ סָרָה וְאֵינְךָ אֹכֵל לָחֶם׃
-
וַיְדַבֵּר אֵלֶיהָ כִּי־אֲדַבֵּר אֶל־נָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי וָאֹמַר לוֹ תְּנָה־לִּי אֶת־כַּרְמְךָ בְּכֶסֶף אוֹ אִם־חָפֵץ אַתָּה אֶתְּנָה־לְךָ כֶרֶם תַּחְתָּיו וַיֹּאמֶר לֹא־אֶתֵּן לְךָ אֶת־כַּרְמִי׃
-
וַתֹּאמֶר אֵלָיו אִיזֶבֶל אִשְׁתּוֹ אַתָּה עַתָּה תַּעֲשֶׂה מְלוּכָה עַל־יִשְׂרָאֵל קוּם אֱכָל־לֶחֶם וְיִטַב לִבֶּךָ אֲנִי אֶתֵּן לְךָ אֶת־כֶּרֶם נָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי׃
-
וַתִּכְתֹּב סְפָרִים בְּשֵׁם אַחְאָב וַתַּחְתֹּם בְּחֹתָמוֹ וַתִּשְׁלַח הספרים [סְפָרִים] אֶל־הַזְקֵנִים וְאֶל־הַחֹרִים אֲשֶׁר בְּעִירוֹ הַיֹּשְׁבִים אֶת־נָבוֹת׃
-
וַתִּכְתֹּב בַּסְּפָרִים לֵאמֹר קִרְאוּ־צוֹם וְהוֹשִׁיבוּ אֶת־נָבוֹת בְּרֹאשׁ הָעָם׃
-
וְהוֹשִׁיבוּ שְׁנַיִם אֲנָשִׁים בְּנֵי־בְלִיַּעַל נֶגְדּוֹ וִיעִדֻהוּ לֵאמֹר בֵּרַכְתָּ אֱלֹהִים וָמֶלֶךְ וְהוֹצִיאֻהוּ וְסִקְלֻהוּ וְיָמֹת׃
-
וַיַּעֲשׂוּ אַנְשֵׁי עִירוֹ הַזְּקֵנִים וְהַחֹרִים אֲשֶׁר הַיֹּשְׁבִים בְּעִירוֹ כַּאֲשֶׁר שָׁלְחָה אֲלֵיהֶם אִיזָבֶל כַּאֲשֶׁר כָּתוּב בַּסְּפָרִים אֲשֶׁר שָׁלְחָה אֲלֵיהֶם׃
-
קָרְאוּ צוֹם וְהֹשִׁיבוּ אֶת־נָבוֹת בְּרֹאשׁ הָעָם׃
-
וַיָּבֹאוּ שְׁנֵי הָאֲנָשִׁים בְּנֵי־בְלִיַּעַל וַיֵּשְׁבוּ נֶגְדּוֹ וַיְעִדֻהוּ אַנְשֵׁי הַבְּלִיַּעַל אֶת־נָבוֹת נֶגֶד הָעָם לֵאמֹר בֵּרַךְ נָבוֹת אֱלֹהִים וָמֶלֶךְ וַיֹּצִאֻהוּ מִחוּץ לָעִיר וַיִּסְקְלֻהוּ בָאֲבָנִים וַיָּמֹת׃
-
וַיִּשְׁלְחוּ אֶל־אִיזֶבֶל לֵאמֹר סֻקַּל נָבוֹת וַיָּמֹת׃
-
וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ אִיזֶבֶל כִּי־סֻקַּל נָבוֹת וַיָּמֹת וַתֹּאמֶר אִיזֶבֶל אֶל־אַחְאָב קוּם רֵשׁ אֶת־כֶּרֶם נָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי אֲשֶׁר מֵאֵן לָתֶת־לְךָ בְכֶסֶף כִּי אֵין נָבוֹת חַי כִּי־מֵת׃
-
וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ אַחְאָב כִּי מֵת נָבוֹת וַיָּקָם אַחְאָב לָרֶדֶת אֶל־כֶּרֶם נָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי לְרִשְׁתּוֹ׃
-
וַיְהִי דְּבַר־יְהוָה אֶל־אֵלִיָּהוּ הַתִּשְׁבִּי לֵאמֹר׃
-
קוּם רֵד לִקְרַאת אַחְאָב מֶלֶךְ־יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן הִנֵּה בְּכֶרֶם נָבוֹת אֲשֶׁר־יָרַד שָׁם לְרִשְׁתּוֹ׃
-
וְדִבַּרְתָּ אֵלָיו לֵאמֹר כֹּה אָמַר יְהוָה הֲרָצַחְתָּ וְגַם־יָרָשְׁתָּ וְדִבַּרְתָּ אֵלָיו לֵאמֹר כֹּה אָמַר יְהוָה בִּמְקוֹם אֲשֶׁר לָקְקוּ הַכְּלָבִים אֶת־דַּם נָבוֹת יָלֹקּוּ הַכְּלָבִים אֶת־דָּמְךָ גַּם־אָתָּה׃
-
וַיֹּאמֶר אַחְאָב אֶל־אֵלִיָּהוּ הַמְצָאתַנִי אֹיְבִי וַיֹּאמֶר מָצָאתִי יַעַן הִתְמַכֶּרְךָ לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה׃
-
הִנְנִי מבי [מֵבִיא] אֵלֶיךָ רָעָה וּבִעַרְתִּי אַחֲרֶיךָ וְהִכְרַתִּי לְאַחְאָב מַשְׁתִּין בְּקִיר וְעָצוּר וְעָזוּב בְּיִשְׂרָאֵל׃
-
וְנָתַתִּי אֶת־בֵּיתְךָ כְּבֵית יָרָבְעָם בֶּן־נְבָט וּכְבֵית בַּעְשָׁא בֶן־אֲחִיָּה אֶל־הַכַּעַס אֲשֶׁר הִכְעַסְתָּ וַתַּחֲטִא אֶת־יִשְׂרָאֵל׃
-
וְגַם־לְאִיזֶבֶל דִּבֶּר יְהוָה לֵאמֹר הַכְּלָבִים יֹאכְלוּ אֶת־אִיזֶבֶל בְּחֵל יִזְרְעֶאל׃
-
הַמֵּת לְאַחְאָב בָּעִיר יֹאכְלוּ הַכְּלָבִים וְהַמֵּת בַּשָּׂדֶה יֹאכְלוּ עוֹף הַשָּׁמָיִם׃
-
רַק לֹא־הָיָה כְאַחְאָב אֲשֶׁר הִתְמַכֵּר לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה אֲשֶׁר־הֵסַתָּה אֹתוֹ אִיזֶבֶל אִשְׁתּוֹ׃
-
וַיַּתְעֵב מְאֹד לָלֶכֶת אַחֲרֵי הַגִּלֻּלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשׂוּ הָאֱמֹרִי אֲשֶׁר הוֹרִישׁ יְהוָה מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל׃
-
וַיְהִי כִשְׁמֹעַ אַחְאָב אֶת־הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וַיִּקְרַע בְּגָדָיו וַיָּשֶׂם־שַׂק עַל־בְּשָׂרוֹ וַיָּצוֹם וַיִּשְׁכַּב בַּשָּׂק וַיְהַלֵּךְ אַט׃
-
וַיְהִי דְּבַר־יְהוָה אֶל־אֵלִיָּהוּ הַתִּשְׁבִּי לֵאמֹר׃
-
הֲרָאִיתָ כִּי־נִכְנַע אַחְאָב מִלְּפָנָי יַעַן כִּי־נִכְנַע מִפָּנַי לֹא־אבי [אָבִיא] הָרָעָה בְּיָמָיו בִּימֵי בְנוֹ אָבִיא הָרָעָה עַל־בֵּיתוֹ׃
מקומות
-
יזרעאל
-
שומרון
-
ישראל