שמואל א-פרק-9

ביאורים

  • וַיְהִי אִישׁ מִשבט בִּנְיָמִין, וּשְׁמוֹ קִישׁ בֶּן אֲבִיאֵל בֶּן צְרוֹר בֶּן בְּכוֹרַת בֶּן אֲפִיחַ בֶּן אִישׁ יְמִינִי. ייחוסו הגיע לאחד מראשי השושלת השבטית. קיש היה גִּבּוֹר חָיִל, רב כוח או עשיר ומכובד.

  • וְלוֹ הָיָה בֵן, וּשְׁמוֹ שָׁאוּל, והוא בָּחוּר, מובחר וטוֹב מראה, וְאֵין אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל טוֹב מִמֶּנּוּ, מִשִּׁכְמוֹ, מכתפו וָמַעְלָה גָּבֹהַּ מִכָּל הָעָם, גבוה בראש מאדם רגיל, גבה קומה באופן בולט. נראה שלא היה חריג בגובהו בלבד, אלא שבלט ביופיו ובשאר מעלותיו.

  • וַתֹּאבַדְנָה הָאֲתֹנוֹת שהיו לְקִישׁ אֲבִי שָׁאוּל. וַיֹּאמֶר קִישׁ אֶל שָׁאוּל בְּנוֹ: קַח נָא אִתְּךָ אֶת אַחַד מֵהַנְּעָרִים, וְקוּם לֵךְ, בַּקֵּשׁ, חפש אֶת הָאֲתֹנֹת. נראה שהיה זה עדר אתונות. לכן בין אם הן תעו בדרך או שנגנבו, יש להניח שנשארו יחד כקבוצה.

  • וַיַּעֲבֹר בְּהַר אֶפְרַיִם, וַיַּעֲבֹר בְּחבל אֶרֶץ שָׁלִשָׁהוהוא ונערו לֹא מָצָאוּ. וַיַּעַבְרוּ בְאֶרֶץ שַׁעֲלִיםוָאַיִן, וַיַּעֲבֹר בְּאֶרֶץ יְמִינִי, מקום מושבם של בני בנימין – וְלֹא מָצָאוּ.

  • הֵמָּה בָּאוּ בְּאֶרֶץ צוּף, שהיא שוב בתחום אפרים, וְשָׁאוּל אָמַר לְנַעֲרוֹ אֲשֶׁר עִמּוֹ: לְכָה וְנָשׁוּבָה הביתה, פֶּן יֶחְדַּל אָבִי מִן המחשבה על הָאֲתֹנוֹת וְדָאַג לָנוּ.

  • וַיֹּאמֶר לוֹ הנער : הִנֵּה נָא אִישׁ אֱלֹהִים, אדם קדוש, נביא בָּעִיר הַזֹּאת הסמוכה לנו, היא רמה שבארץ צוף, ובמקום אחר נקראת 'רמתיים צופים'. וְהָאִישׁ נִכְבָּד. כֹּל אֲשֶׁר יְדַבֵּרבּוֹא יָבוֹא, מתקיים. עַתָּה הבה נֵלֲכָה שָּׁם, אוּלַי יַגִּיד לָנוּ אֶת דַּרְכֵּנוּ אֲשֶׁר הָלַכְנוּ עָלֶיהָ. באיזו דרך יש ללכת כדי למצוא את האתונות. שאול לא התלהב.

  • וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לְנַעֲרוֹ: וְהִנֵּה, נניח ש נֵלֵךְוּמַה תהיה המתנה ש נָּבִיא לָאִישׁ?! ברור לו שאם באים לבקש שירות או סיוע, עליהם לתת דבר – מה כתשורה. כִּי הַלֶּחֶם, המזון שלקחנו לכמה ימים, כשחשבנו שהאתונות יימצאו מהר יותר, אָזַל מִכֵּלֵינוּ. וּתְשׁוּרָה, מתנה אחרת אֵין בידנו לְהָבִיא לְאִישׁ הָאֱלֹהִים. מָה אִתָּנוּ? מה נוכל להביא?

  • וַיֹּסֶף הַנַּעַר לַעֲנוֹת אֶת שָׁאוּל, וַיֹּאמֶר: הִנֵּה נִמְצָא בְיָדִי רֶבַע שֶׁקֶל כָּסֶף, שבוודאי איננו סכום גדול, וְנָתַתִּי אותו לְאִישׁ הָאֱלֹהִים, וְהִגִּיד לָנוּ אֶת דַּרְכֵּנוּ.

  • לְפָנִים, בדורות קדומים בְּיִשְׂרָאֵל כֹּה אָמַר הָאִישׁ בְּלֶכְתּוֹ לִדְרוֹשׁ, לשאול בדבר אֱלֹהִים: לְכוּ וְנֵלְכָה, הבה ונלך עַד הָרֹאֶה. כִּי לַנָּבִיא הַיּוֹם יִקָּרֵא לְפָנִים 'הָרֹאֶה'. בנוסח הדיבור העתיק לא הייתה המלה 'נביא' מצויה. למי שנקרא היום 'נביא' קראו בעבר 'הרואה' על שום יכולתו לראות את העתיד.

  • וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לְנַעֲרוֹ: טוֹב, יפה דְּבָרְךָ, לְכָה נֵלֵכָה, הבה נלך. וַיֵּלְכוּ אֶל הָעִיר אֲשֶׁר שָׁם אִישׁ הָאֱלֹהִים.

  • הֵמָּה עֹלִים בְּמַעֲלֵה הָעִיר. כרוב הערים באותם זמנים, העיר שכנה על גבעה מטעמי הגנה וביטחון. וְהֵמָּה מָצְאוּ נְעָרוֹת יֹצְאוֹת לִשְׁאֹב מָיִם מהמעיין הנובע בדרך כלל לרגלי העיר, וַיֹּאמְרוּ לָהֶן: הֲיֵשׁ בָּזֶה הָרֹאֶה? האם הנביא נמצא? ייתכן שלא היו בטוחים שזו העיר, ושמא לא ידעו אם שמואל במקומו או שהוא נודד עתה.

  • וַתַּעֲנֶינָה אוֹתָם וַתֹּאמַרְנָה: יֵּשׁ, הוא ישנו, הִנֵּה לְפָנֶיךָ. מַהֵר עַתָּה, כִּי הַיּוֹם בדיוק הוא בָּא לָעִיר, כִּי זֶבַח, סעודה חגיגית הַיּוֹם לָעָם בַּבָּמָה. מבנה מורם, תל או רמה, שבו זובחים לה' את הזבח.

  • כְּבֹאֲכֶם אל הָעִיר כֵּן תִּמְצְאוּן אֹתוֹ בְּטֶרֶם יַעֲלֶה הַבָּמָתָה לֶאֱכֹל, כִּי לֹא יֹאכַל הָעָם עַד בֹּאוֹ, כִּי הוּא יְבָרֵךְ על הַזֶּבַח, ורק אַחֲרֵי כֵן יֹאכְלוּ הַקְּרֻאִים. וְעַתָּה עֲלוּ, כִּי אֹתוֹ – את האדם שאתם מחפשים כְהַיּוֹם, היום תִּמְצְאוּן אֹתוֹ.

  • וַיַּעֲלוּ הָעִיר. הֵמָּה בָּאִים בְּתוֹךְ הָעִיר, וְהִנֵּה שְׁמוּאֵל יֹצֵא לִקְרָאתָם, לכיוון שלהם לַעֲלוֹת הַבָּמָה, כמו שאמרו הנערות.

  • וַה' גָּלָה אֶת אֹזֶן שְׁמוּאֵל יוֹם אֶחָד לִפְנֵי בוֹא שָׁאוּל, לֵאמֹר:

  • כָּעֵת, בשעה זו מָחָר אֶשְׁלַח אֵלֶיךָ אִישׁ מֵאֶרֶץ בִּנְיָמִן, וּמְשַׁחְתּוֹ לְנָגִיד, למושל, למלך עַל עַמִּי יִשְׂרָאֵל, וְהוֹשִׁיעַ אֶת עַמִּי מִיַּד פְּלִשְׁתִּים, האויב הגדול של ישראל עתה. כִּי רָאִיתִי אֶת עַמִּי, כִּי בָּאָה צַעֲקָתוֹ אֵלָי. מבחינה זו ישראל צודקים. הם זקוקים למנהיג שיערוך מלחמה באויביהם המציקים להם.

  • וּשְׁמוּאֵל רָאָה אֶת שָׁאוּל נכנס לעיר, וַה' עָנָהוּ, השמיע לשמואל : הִנֵּה הָאִישׁ אֲשֶׁר אָמַרְתִּי אֵלֶיךָ זֶה יַעְצֹר, יחזיק, ימשול בְּעַמִּי.

  • וַיִּגַּשׁ שָׁאוּל אֶת, אל שְׁמוּאֵל בְּתוֹךְ הַשָּׁעַר. שער העיר נחשב למרכז העיר, ובתוכו או לידו היו נוהגים נציגי הציבור ואנשי העיר להתאסף. שאול פגש את שמואל, שנראה איש מכובד, ופנה אליו, וַיֹּאמֶר: הַגִּידָה נָּא לִי אֵי זֶה, היכן בֵּית הָרֹאֶה?

  • וַיַּעַן שְׁמוּאֵל אֶת שָׁאוּל וַיֹּאמֶר: אָנֹכִי הָרֹאֶה. עֲלֵה לְפָנַי הַבָּמָה וַאֲכַלְתֶּם – אתה ונערך עִמִּי הַיּוֹם בחגיגה הציבורית. וְשִׁלַּחְתִּיךָ בַבֹּקֶר, וְעל כֹל אֲשֶׁר בִּלְבָבְךָ, השאלות המעסיקות אותך אַגִּיד לָךְ, בתור רואה.

  • וְלָאֲתֹנוֹת הָאֹבְדוֹת לְךָ הַיּוֹם שְׁלֹשֶׁת הַיָּמִים, זה היום השלישי, אַל תָּשֶׂם אֶת לִבְּךָ לָהֶם, אינך צריך לדאוג להן או להמשיך לחפש אחריהן, כִּי נִמְצָאוּ. שמואל כבר גילה לו את התשובה לשאלה ששאול ביקש לשאול אותו. הדבר מוכיח לשאול שאכן שמואל הוא הרואה. שמואל הוסיף גם ביטוי מחמיא, שיש בו רמז לבאות: וּלְמִי כָּל חֶמְדַּת, אוצרות יִשְׂרָאֵל?! – הֲלוֹא לְךָ וּלְכֹל בֵּית אָבִיךָ. מכיוון שכל נכסי ישראל וכבודו מיועדים לכם, אל לך לחוש לאתונות אבודות. את התשובה על האתונות שאול הבין, כמובן, אבל סוף דברי שמואל הפתיע אותו לחלוטין.

  • וַיַּעַן שָׁאוּל וַיֹּאמֶר: הֲלוֹא בֶן יְמִינִי, שבט בנימין אָנֹכִי, מִקְּטַנֵּי שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל. במעשה פילגש בגבעה סופר כי שבט בנימין כמעט הושמד. אמנם עברו מאז שנים רבות, ושרידי השבט השתקמו בינתיים, אבל הוא עדיין נותר שבט קטן. וּמִשְׁפַּחְתִּי הַצְּעִרָה מִכָּל מִשְׁפְּחוֹת שִׁבְטֵי בִנְיָמִן, וְלָמָּה דִּבַּרְתָּ אֵלַי כַּדָּבָר הַזֶּה? תגובתו של שאול היא בעיקרה מענה נימוסי לדברי השבח המופלגים שאומר לו שמואל.

  • וַיִּקַּח שְׁמוּאֵל אֶת שָׁאוּל וְאֶת נַעֲרוֹ וַיְבִיאֵם לִשְׁכָּתָה, אל החדר המיוחד, וַיִּתֵּן לָהֶם מָקוֹם, לידו בְּרֹאשׁ הַקְּרוּאִים, וְהֵמָּה הקרואים הנוכחים כִּשְׁלֹשִׁים אִישׁ.

  • וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל לַטַּבָּח: תְּנָה אֶת הַמָּנָה אֲשֶׁר נָתַתִּי לָךְ קודם לכן, אֲשֶׁר אָמַרְתִּי אֵלֶיךָ: שִׂים, שמור אֹתָהּ עִמָּךְ.

  • וַיָּרֶם, הפריש הַטַּבָּח אֶת הַשּׁוֹק של הבהמה וְהֶעָלֶיהָ, החלק שנמצא עליה, חתיכה מהירך, וַיָּשֶׂם לִפְנֵי שָׁאוּל. וַיֹּאמֶר: הִנֵּה החלק הַנִּשְׁאָר, שִׂים, שהושם לְפָנֶיךָאֱכֹל. המנה הזו אינה שארית עודפת – כִּי לַמּוֹעֵד, לשעה היעודה היה החלק הזה שָׁמוּר לְךָ כדבר שמואל לֵאמֹר: הָעָם קָרָאתִי. כבר כאשר שמואל הודיע לי על הזמנת הציבור, הוא שמר לך את המנה היפה. בעצם, החגיגה הזאת אינה אלא בגללך ולמענך. שאול, שראה עצמו אורח משבט בנימין שנקלע למקום, כלל לא הבין מדוע שמואל, שמעולם לא ראה אותו, מכבד אותו כך, אך הוא נענה להזמנתו – וַיֹּאכַל שָׁאוּל עִם שְׁמוּאֵל בַּיּוֹם הַהוּא.

  • וַיֵּרְדוּ מֵהַבָּמָה אל הָעִיר, וַיְדַבֵּר עִם שָׁאוּל עַל הַגָּג. הגגות היו שטוחים, רחבים ועל פי רוב גלויים, כך שאפשר היה להתהלך ולשוחח עליהם.

  • וַיַּשְׁכִּמוּ, וַיְהִי כַּעֲלוֹת הַשַּׁחַר וַיִּקְרָא שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל הַגָּגָה, אל הגג לֵאמֹר: קוּמָה וַאֲשַׁלְּחֶךָּ. וַיָּקָם שָׁאוּל, וַיֵּצְאוּ שְׁנֵיהֶם הוּא וּשְׁמוּאֵל הַחוּצָה, והנער אחריהם.

  • הֵמָּה יוֹרְדִים בִּקְצֵה הָעִיר, שמואל מלווה את שאול בדרכו אל מחוץ לעיר, וּשְׁמוּאֵל אָמַר אֶל שָׁאוּל: אֱמֹר לַנַּעַר וְיַעֲבֹר לְפָנֵינוּ, מפני שאני מבקש לומר לך דבר באופן פרטי. וַיַּעֲבֹר הנער. וְאַתָּה, ממשיך שמואל לומר לשאול, עֲמֹד כַּיּוֹם, עכשיו וְאַשְׁמִיעֲךָ אֶת דְּבַר אֱלֹהִים.

פסוקים

  1. ויהי־איש מבן־ימין [מבנימין] ושמו קיש בן־אביאל בן־צרור בן־בכורת בן־אפיח בן־איש ימיני גבור חיל
  2. ולו־היה בן ושמו שאול בחור וטוב ואין איש מבני ישראל טוב ממנו משכמו ומעלה גבה מכל־העם
  3. ותאבדנה האתנות לקיש אבי שאול ויאמר קיש אל־שאול בנו קח־נא אתך את־אחד מהנערים וקום לך בקש את־האתנת
  4. ויעבר בהר־אפרים ויעבר בארץ־שלשה ולא מצאו ויעברו בארץ־שעלים ואין ויעבר בארץ־ימיני ולא מצאו
  5. המה באו בארץ צוף ושאול אמר לנערו אשר־עמו לכה ונשובה פן־יחדל אבי מן־האתנות ודאג לנו
  6. ויאמר לו הנה־נא איש־אלהים בעיר הזאת והאיש נכבד כל אשר־ידבר בוא יבוא עתה נלכה שם אולי יגיד לנו את־דרכנו אשר־הלכנו עליה
  7. ויאמר שאול לנערו והנה נלך ומה־נביא לאיש כי הלחם אזל מכלינו ותשורה אין־להביא לאיש האלהים מה אתנו
  8. ויסף הנער לענות את־שאול ויאמר הנה נמצא בידי רבע שקל כסף ונתתי לאיש האלהים והגיד לנו את־דרכנו
  9. לפנים בישראל כה־אמר האיש בלכתו לדרוש אלהים לכו ונלכה עד־הראה כי לנביא היום יקרא לפנים הראה
  10. ויאמר שאול לנערו טוב דברך לכה נלכה וילכו אל־העיר אשר־שם איש האלהים
  11. המה עלים במעלה העיר והמה מצאו נערות יצאות לשאב מים ויאמרו להן היש בזה הראה
  12. ותענינה אותם ותאמרנה יש הנה לפניך מהר עתה כי היום בא לעיר כי זבח היום לעם בבמה
  13. כבאכם העיר כן תמצאון אתו בטרם יעלה הבמתה לאכל כי לא־יאכל העם עד־באו כי־הוא יברך הזבח אחרי־כן יאכלו הקראים ועתה עלו כי־אתו כהיום תמצאון אתו
  14. ויעלו העיר המה באים בתוך העיר והנה שמואל יצא לקראתם לעלות הבמה
  15. ויהוה גלה את־אזן שמואל יום אחד לפני בוא־שאול לאמר
  16. כעת מחר אשלח אליך איש מארץ בנימן ומשחתו לנגיד על־עמי ישראל והושיע את־עמי מיד פלשתים כי ראיתי את־עמי כי באה צעקתו אלי
  17. ושמואל ראה את־שאול ויהוה ענהו הנה האיש אשר אמרתי אליך זה יעצר בעמי
  18. ויגש שאול את־שמואל בתוך השער ויאמר הגידה־נא לי אי־זה בית הראה
  19. ויען שמואל את־שאול ויאמר אנכי הראה עלה לפני הבמה ואכלתם עמי היום ושלחתיך בבקר וכל אשר בלבבך אגיד לך
  20. ולאתנות האבדות לך היום שלשת הימים אל־תשם את־לבך להם כי נמצאו ולמי כל־חמדת ישראל הלוא לך ולכל בית אביך
  21. ויען שאול ויאמר הלוא בן־ימיני אנכי מקטני שבטי ישראל ומשפחתי הצערה מכל־משפחות שבטי בנימן ולמה דברת אלי כדבר הזה
  22. ויקח שמואל את־שאול ואת־נערו ויביאם לשכתה ויתן להם מקום בראש הקרואים והמה כשלשים איש
  23. ויאמר שמואל לטבח תנה את־המנה אשר נתתי לך אשר אמרתי אליך שים אתה עמך
  24. וירם הטבח את־השוק והעליה וישם לפני שאול ויאמר הנה הנשאר שים־לפניך אכל כי למועד שמור־לך לאמר העם קראתי ויאכל שאול עם־שמואל ביום ההוא
  25. וירדו מהבמה העיר וידבר עם־שאול על־הגג
  26. וישכמו ויהי כעלות השחר ויקרא שמואל אל־שאול הגג [הגגה] לאמר קומה ואשלחך ויקם שאול ויצאו שניהם הוא ושמואל החוצה
  27. המה יורדים בקצה העיר ושמואל אמר אל־שאול אמר לנער ויעבר לפנינו ויעבר ואתה עמד כיום ואשמיעך את־דבר אלהים

פסוקים מנוקד

  1. וַיְהִי־אִישׁ מבן־ימין [מִבִּנְיָמִין] וּשְׁמוֹ קִישׁ בֶּן־אֲבִיאֵל בֶּן־צְרוֹר בֶּן־בְּכוֹרַת בֶּן־אֲפִיחַ בֶּן־אִישׁ יְמִינִי גִּבּוֹר חָיִל׃
  2. וְלוֹ־הָיָה בֵן וּשְׁמוֹ שָׁאוּל בָּחוּר וָטוֹב וְאֵין אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל טוֹב מִמֶּנּוּ מִשִּׁכְמוֹ וָמַעְלָה גָּבֹהַּ מִכָּל־הָעָם׃
  3. וַתֹּאבַדְנָה הָאֲתֹנוֹת לְקִישׁ אֲבִי שָׁאוּל וַיֹּאמֶר קִישׁ אֶל־שָׁאוּל בְּנוֹ קַח־נָא אִתְּךָ אֶת־אַחַד מֵהַנְּעָרִים וְקוּם לֵךְ בַּקֵּשׁ אֶת־הָאֲתֹנֹת׃
  4. וַיַּעֲבֹר בְּהַר־אֶפְרַיִם וַיַּעֲבֹר בְּאֶרֶץ־שָׁלִשָׁה וְלֹא מָצָאוּ וַיַּעַבְרוּ בְאֶרֶץ־שַׁעֲלִים וָאַיִן וַיַּעֲבֹר בְּאֶרֶץ־יְמִינִי וְלֹא מָצָאוּ׃
  5. הֵמָּה בָּאוּ בְּאֶרֶץ צוּף וְשָׁאוּל אָמַר לְנַעֲרוֹ אֲשֶׁר־עִמּוֹ לְכָה וְנָשׁוּבָה פֶּן־יֶחְדַּל אָבִי מִן־הָאֲתֹנוֹת וְדָאַג לָנוּ׃
  6. וַיֹּאמֶר לוֹ הִנֵּה־נָא אִישׁ־אֱלֹהִים בָּעִיר הַזֹּאת וְהָאִישׁ נִכְבָּד כֹּל אֲשֶׁר־יְדַבֵּר בּוֹא יָבוֹא עַתָּה נֵלֲכָה שָּׁם אוּלַי יַגִּיד לָנוּ אֶת־דַּרְכֵּנוּ אֲשֶׁר־הָלַכְנוּ עָלֶיהָ׃
  7. וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לְנַעֲרוֹ וְהִנֵּה נֵלֵךְ וּמַה־נָּבִיא לָאִישׁ כִּי הַלֶּחֶם אָזַל מִכֵּלֵינוּ וּתְשׁוּרָה אֵין־לְהָבִיא לְאִישׁ הָאֱלֹהִים מָה אִתָּנוּ׃
  8. וַיֹּסֶף הַנַּעַר לַעֲנוֹת אֶת־שָׁאוּל וַיֹּאמֶר הִנֵּה נִמְצָא בְיָדִי רֶבַע שֶׁקֶל כָּסֶף וְנָתַתִּי לְאִישׁ הָאֱלֹהִים וְהִגִּיד לָנוּ אֶת־דַּרְכֵּנוּ׃
  9. לְפָנִים בְּיִשְׂרָאֵל כֹּה־אָמַר הָאִישׁ בְּלֶכְתּוֹ לִדְרוֹשׁ אֱלֹהִים לְכוּ וְנֵלְכָה עַד־הָרֹאֶה כִּי לַנָּבִיא הַיּוֹם יִקָּרֵא לְפָנִים הָרֹאֶה׃
  10. וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לְנַעֲרוֹ טוֹב דְּבָרְךָ לְכָה נֵלֵכָה וַיֵּלְכוּ אֶל־הָעִיר אֲשֶׁר־שָׁם אִישׁ הָאֱלֹהִים׃
  11. הֵמָּה עֹלִים בְּמַעֲלֵה הָעִיר וְהֵמָּה מָצְאוּ נְעָרוֹת יֹצְאוֹת לִשְׁאֹב מָיִם וַיֹּאמְרוּ לָהֶן הֲיֵשׁ בָּזֶה הָרֹאֶה׃
  12. וַתַּעֲנֶינָה אוֹתָם וַתֹּאמַרְנָה יֵּשׁ הִנֵּה לְפָנֶיךָ מַהֵר עַתָּה כִּי הַיּוֹם בָּא לָעִיר כִּי זֶבַח הַיּוֹם לָעָם בַּבָּמָה׃
  13. כְּבֹאֲכֶם הָעִיר כֵּן תִּמְצְאוּן אֹתוֹ בְּטֶרֶם יַעֲלֶה הַבָּמָתָה לֶאֱכֹל כִּי לֹא־יֹאכַל הָעָם עַד־בֹּאוֹ כִּי־הוּא יְבָרֵךְ הַזֶּבַח אַחֲרֵי־כֵן יֹאכְלוּ הַקְּרֻאִים וְעַתָּה עֲלוּ כִּי־אֹתוֹ כְהַיּוֹם תִּמְצְאוּן אֹתוֹ׃
  14. וַיַּעֲלוּ הָעִיר הֵמָּה בָּאִים בְּתוֹךְ הָעִיר וְהִנֵּה שְׁמוּאֵל יֹצֵא לִקְרָאתָם לַעֲלוֹת הַבָּמָה׃
  15. וַיהוָה גָּלָה אֶת־אֹזֶן שְׁמוּאֵל יוֹם אֶחָד לִפְנֵי בוֹא־שָׁאוּל לֵאמֹר׃
  16. כָּעֵת מָחָר אֶשְׁלַח אֵלֶיךָ אִישׁ מֵאֶרֶץ בִּנְיָמִן וּמְשַׁחְתּוֹ לְנָגִיד עַל־עַמִּי יִשְׂרָאֵל וְהוֹשִׁיעַ אֶת־עַמִּי מִיַּד פְּלִשְׁתִּים כִּי רָאִיתִי אֶת־עַמִּי כִּי בָּאָה צַעֲקָתוֹ אֵלָי׃
  17. וּשְׁמוּאֵל רָאָה אֶת־שָׁאוּל וַיהוָה עָנָהוּ הִנֵּה הָאִישׁ אֲשֶׁר אָמַרְתִּי אֵלֶיךָ זֶה יַעְצֹר בְּעַמִּי׃
  18. וַיִּגַּשׁ שָׁאוּל אֶת־שְׁמוּאֵל בְּתוֹךְ הַשָּׁעַר וַיֹּאמֶר הַגִּידָה־נָּא לִי אֵי־זֶה בֵּית הָרֹאֶה׃
  19. וַיַּעַן שְׁמוּאֵל אֶת־שָׁאוּל וַיֹּאמֶר אָנֹכִי הָרֹאֶה עֲלֵה לְפָנַי הַבָּמָה וַאֲכַלְתֶּם עִמִּי הַיּוֹם וְשִׁלַּחְתִּיךָ בַבֹּקֶר וְכֹל אֲשֶׁר בִּלְבָבְךָ אַגִּיד לָךְ׃
  20. וְלָאֲתֹנוֹת הָאֹבְדוֹת לְךָ הַיּוֹם שְׁלֹשֶׁת הַיָּמִים אַל־תָּשֶׂם אֶת־לִבְּךָ לָהֶם כִּי נִמְצָאוּ וּלְמִי כָּל־חֶמְדַּת יִשְׂרָאֵל הֲלוֹא לְךָ וּלְכֹל בֵּית אָבִיךָ׃
  21. וַיַּעַן שָׁאוּל וַיֹּאמֶר הֲלוֹא בֶן־יְמִינִי אָנֹכִי מִקַּטַנֵּי שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל וּמִשְׁפַּחְתִּי הַצְּעִרָה מִכָּל־מִשְׁפְּחוֹת שִׁבְטֵי בִנְיָמִן וְלָמָּה דִּבַּרְתָּ אֵלַי כַּדָּבָר הַזֶּה׃
  22. וַיִּקַּח שְׁמוּאֵל אֶת־שָׁאוּל וְאֶת־נַעֲרוֹ וַיְבִיאֵם לִשְׁכָּתָה וַיִּתֵּן לָהֶם מָקוֹם בְּרֹאשׁ הַקְּרוּאִים וְהֵמָּה כִּשְׁלֹשִׁים אִישׁ׃
  23. וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל לַטַּבָּח תְּנָה אֶת־הַמָּנָה אֲשֶׁר נָתַתִּי לָךְ אֲשֶׁר אָמַרְתִּי אֵלֶיךָ שִׂים אֹתָהּ עִמָּךְ׃
  24. וַיָּרֶם הַטַּבָּח אֶת־הַשּׁוֹק וְהֶעָלֶיהָ וַיָּשֶׂם לִפְנֵי שָׁאוּל וַיֹּאמֶר הִנֵּה הַנִּשְׁאָר שִׂים־לְפָנֶיךָ אֱכֹל כִּי לַמּוֹעֵד שָׁמוּר־לְךָ לֵאמֹר הָעָם קָרָאתִי וַיֹּאכַל שָׁאוּל עִם־שְׁמוּאֵל בַּיּוֹם הַהוּא׃
  25. וַיֵּרְדוּ מֵהַבָּמָה הָעִיר וַיְדַבֵּר עִם־שָׁאוּל עַל־הַגָּג׃
  26. וַיַּשְׁכִּמוּ וַיְהִי כַּעֲלוֹת הַשַּׁחַר וַיִּקְרָא שְׁמוּאֵל אֶל־שָׁאוּל הגג [הַגָּגָה] לֵאמֹר קוּמָה וַאֲשַׁלְּחֶךָּ וַיָּקָם שָׁאוּל וַיֵּצְאוּ שְׁנֵיהֶם הוּא וּשְׁמוּאֵל הַחוּצָה׃
  27. הֵמָּה יוֹרְדִים בִּקְצֵה הָעִיר וּשְׁמוּאֵל אָמַר אֶל־שָׁאוּל אֱמֹר לַנַּעַר וְיַעֲבֹר לְפָנֵינוּ וַיַּעֲבֹר וְאַתָּה עֲמֹד כַּיּוֹם וְאַשְׁמִיעֲךָ אֶת־דְּבַר אֱלֹהִים׃

מקומות

  • שילה

    עיר בנחלת אפרים.
    את מקומה קובע המקרא בדיוק: "מצפונה לבית אל מזרחה השמש למסלה העולה מבית אל שכמה ומנגב ללבונה" (שופטים כא, יט)
    מזוהה כיום עם תל הסמוך לחרבת סיילון, 22 ק"מ מדרום לשכם, 2.5 ק"מ ממזרח לדרך שכם. (רבי אשתורי הפרחי)

  • ארץ שלשה

    אזור במערב הר אפרים, קרוי על שם העיר בעל שלישה.