שמואל א-פרק-26
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וַיָּבֹאוּ שוב הַזִּפִים אֶל שָׁאוּל הַגִּבְעָתָה, לגבעת שאול, לֵאמֹר: הֲלוֹא דָוִד מִסְתַּתֵּר בְּגִבְעַת הַחֲכִילָה עַל פְּנֵי הַיְשִׁימֹן. שם הסתתר דוד בעבר, והזיפים כבר הלשינו על כך לפני שאול. אולי כל האזור היה כלִבי, ולא הייתה לתושביו כל אהדה לדוד, או שרצו לסלק את דוד, אורחם הלא – קרוא, שהיה לנטל עליהם.
-
וַיָּקָם שָׁאוּל וַיֵּרֶד אֶל מִדְבַּר זִיף, וְאִתּוֹ שוב שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים אִישׁ בְּחוּרֵי יִשְׂרָאֵל, לְבַקֵּשׁ אֶת דָּוִד בְּמִדְבַּר זִיף.
-
וַיִּחַן שָׁאוּל בְּגִבְעַת הַחֲכִילָה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הַיְשִׁימֹן עַל הַדָּרֶךְ המוליכה לגבעת החכילה, וְדָוִד יֹשֵׁב, מסתתר בַּמִּדְבָּר בסביבות הגבעה. וַיַּרְא דוד כִּי בָא שָׁאוּל אַחֲרָיו הַמִּדְבָּרָה, אל המדבר, שהרי הבחין בגדוד ששלח, אך עדיין לא היה בטוח למי שייך צבא זה.
-
וַיִּשְׁלַח דָּוִד מְרַגְּלִים וַיֵּדַע כִּי בָא שָׁאוּל אֶל נָכוֹן, בוודאות.
-
וַיָּקָם דָּוִד וַיָּבֹא אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר חָנָה שָׁם שָׁאוּל. וַיַּרְא דָּוִד אֶת הַמָּקוֹם אֲשֶׁר שָׁכַב שָׁם שָׁאוּל וְלא רחוק ממנו אַבְנֵר בֶּן נֵר שַׂר צְבָאוֹ, וְשָׁאוּל שֹׁכֵב בַּמַּעְגָּל, במרכז המחנה, וְהָעָם חֹנִים סְבִיבֹתָיו.
-
וַיַּעַן דָּוִד וַיֹּאמֶר אֶל אֲחִימֶלֶךְ הַחִתִּי. בצבאו של דוד היו גם גרים שנספחו אליו כי לא הייתה להם נחלה בתוך ישראל. וְאֶל אֲבִישַׁי בֶּן צְרוּיָה אֲחִי יוֹאָב, שהיה מראשי מחנה דוד, לֵאמֹר: מִי משניכם יֵרֵד אִתִּי אֶל שָׁאוּל אֶל הַמַּחֲנֶה שלו? וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי: אֲנִי אֵרֵד עִמָּךְ.השמירה על מחנה שאול לא הייתה מלאה משום ששאול ואנשי הצבא שלו ידעו שמספרם של אנשי דוד קטן משלהם בהרבה, ולא שיערו שדוד יעז ליזום דבר.
-
וַיָּבֹא דָוִד וַאֲבִישַׁי אֶל הָעָם לַיְלָה בהתגנבות, וְהִנֵּה שָׁאוּל שֹׁכֵב יָשֵׁן בַּמַּעְגָּל, וַחֲנִיתוֹ מְעוּכָה, תקועה בָאָרֶץ מְרַאֲשֹׁתָיו, וְאַבְנֵר וְהָעָם שֹׁכְבִים, ישנים סְבִיבֹתָיו.
-
וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֶל דָּוִד: סִגַּר, מסר אֱלֹהִים הַיּוֹם אֶת אוֹיִבְךָ בְּיָדֶךָ, וְעַתָּה אַכֶּנּוּ נָא בַּחֲנִית וּבָאָרֶץ, אהרוג אותו בחנית עד שתינעץ בארץ פַּעַם אַחַת וְלֹא אֶשְׁנֶה לוֹ, ולא אצטרך לעשות זאת שנית. כך גם לא תישמע הריגתו.
-
וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל אֲבִישַׁי: אַל תַּשְׁחִיתֵהוּ, כִּי מִי שָׁלַח יָדוֹ בִּמְשִׁיחַ ה' וְנִקָּה?! אסור לעשות דבר כזה למשיח ה'.
-
וַיֹּאמֶר דָּוִד בלשון שבועה : חַי ה'! כִּי אִם ה' יִגָּפֶנּוּ, יכנו במחלה וכדומה קודם זמנו, אוֹ יוֹמוֹ יָבוֹא וָמֵת ללא מגפה, אוֹ בַמִּלְחָמָה יֵרֵד וְנִסְפָּה,
-
חָלִילָה לִּי מֵה' מִשְּׁלֹחַ יָדִי בִּמְשִׁיחַ ה'. וְעַתָּה, קַח נָא רק אֶת הַחֲנִית אֲשֶׁר תקועה בארץ מְרַאֲשֹׁתָיו וְאֶת צַפַּחַת, כד הַמַּיִם, וְנֵלֲכָה לָּנוּ.
-
וַיִּקַּח דָּוִד, אולי התחרט ולא סמך על אבישי שלא יהרגנו, אֶת הַחֲנִית וְאֶת צַפַּחַת הַמַּיִם מֵרַאֲשֹׁתֵי שָׁאוּל, וַיֵּלְכוּ לָהֶם, וְאֵין רֹאֶה וְאֵין יוֹדֵעַ וְאֵין מֵקִיץ כִּי כֻלָּם יְשֵׁנִים, כִּי תַּרְדֵּמַת ה', תרדמה עמוקה נָפְלָה עֲלֵיהֶם.
-
וַיַּעֲבֹר דָּוִד הָעֵבֶר, אל צדה האחר של הבקעה, וַיַּעֲמֹד עַל רֹאשׁ הָהָר מֵרָחֹק, רַב הַמָּקוֹם בֵּינֵיהֶם.
-
וַיִּקְרָא דָוִד אֶל הָעָם וְאֶל אַבְנֵר בֶּן נֵר לֵאמֹר: הֲלוֹא תַעֲנֶה, אַבְנֵר! וַיַּעַן אַבְנֵר וַיֹּאמֶר: מִי אַתָּה ש קָרָאתָ אֶל, אצל הַמֶּלֶךְ?
-
וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל אַבְנֵר: הֲלוֹא אִישׁ גיבור וחשוב אַתָּה, וּמִי כָמוֹךָ בְּיִשְׂרָאֵל. אבנר לא היה רק שר צבא שאול, אלא אף איש גדול בממלכה. וְלָמָּה לֹא שָׁמַרְתָּ אֶל, על אֲדֹנֶיךָ הַמֶּלֶךְ, כִּי מה היה קורה אילו בָא אַחַד מ הָעָם לְהַשְׁחִית אֶת הַמֶּלֶךְ אֲדֹנֶיךָ?! הלוא אתה הממונה על הצבא, ועליך האחריות.
-
לֹא טוֹב הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר עָשִׂיתָ. חַי ה'! כִּי בְנֵי מָוֶת אַתֶּם, על אֲשֶׁר לֹא שְׁמַרְתֶּם עַל אֲדֹנֵיכֶם, עַל מְשִׁיחַ ה'. וְעַתָּה רְאֵה אֵי, איפה חֲנִית הַמֶּלֶךְ וְאֶת, ואף צַפַּחַת הַמַּיִם אֲשֶׁר מְרַאֲשֹׁתָיו? בינתיים התעוררו אחרים במחנה שאול.
-
וַיַּכֵּר שָׁאוּל אֶת קוֹל דָּוִד, וַיֹּאמֶר: הֲקוֹלְךָ זֶה, בְּנִי דָוִד? וַיֹּאמֶר דָּוִד: קוֹלִי, אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ.
-
וַיֹּאמֶר דוד : לָמָּה זֶּה אֲדֹנִי רֹדֵף אַחֲרֵי עַבְדּוֹ?! כִּי מֶה עָשִׂיתִי וּמַה בְּיָדִי רָעָה?!
-
וְעַתָּה יִשְׁמַע נָא אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ אֵת דִּבְרֵי עַבְדּוֹ: אִם ה' הֱסִיתְךָ בִי – יָרַח מִנְחָה, נקריב לו מנחה לכפרה. וְאִם בְּנֵי הָאָדָם גורמים לך לרדוף אחרי – אֲרוּרִים הֵם לִפְנֵי ה', כִּי גֵרְשׁוּנִי הַיּוֹם מֵהִסְתַּפֵּחַ, מלדבוק בְּנַחֲלַת ה'. הם גורמים לי לברוח מן הארץ או מסביבת עם ישראל, לֵאמֹר: לֵךְ עֲבֹד אֱלֹהִים אֲחֵרִים. הגירוש לארץ אחרת ולאדמה טמאה נחשב כעין עבודה זרה, גם אם דוד לא יעבוד אותה בפועל.
-
וְעַתָּה אַל יִפֹּל דָּמִי אַרְצָה מִנֶּגֶד פְּנֵי ה', חיי לא ייסתרו מלפני ה'. או: ה' יראה ויִקום את דמי הנשפך כִּי יָצָא מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל לְבַקֵּשׁ אֶת פַּרְעֹשׁ אֶחָד כַּאֲשֶׁר יִרְדֹּף הַקֹּרֵא, עוף מדברי המחפש חרקים למזונו ורודף א חריהם, כך אתה רודף אחרי פרעוש בֶּהָרִים.
-
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל: חָטָאתִי. שׁוּב אלי, בְּנִי דָוִד, כִּי לֹא אָרַע לְךָ עוֹד, תַּחַת, מפני אֲשֶׁר יָקְרָה נַפְשִׁי בְּעֵינֶיךָ הַיּוֹם הַזֶּה, שהרי עמדת כה קרוב אלי ולא נגעת בי לרעה. הִנֵּה הִסְכַּלְתִּי, נהגתי בסכלות וָאֶשְׁגֶּה, טעיתי הַרְבֵּה מְאֹד בכך שחשדתי בך ורדפתי אחריך שוב ושוב.
-
וַיַּעַן דָּוִד וַיֹּאמֶר: הִנֵּה חֲנִית הַמֶּלֶךְ. אני מחזיר אותה – וְיַעֲבֹר אֶחָד מֵהַנְּעָרִים לעברי וְיִקָּחֶהָ.
-
וַה' יָשִׁיב לָאִישׁ – לי אֶת הגמול על צִדְקָתוֹ וְאֶת אֱמֻנָתוֹ, נאמנותי, אֲשֶׁר נְתָנְךָ ה' הַיּוֹם בְּיָד. הוא מתבטא בקיצור משום שהוא רוצה להימנע מלומר 'בידי', וְלֹא אָבִיתִי, רציתי לִשְׁלֹחַ יָדִי בִּמְשִׁיחַ ה'.
-
וְהִנֵּה כַּאֲשֶׁר גָּדְלָה, יקרה נַפְשְׁךָ הַיּוֹם הַזֶּה בְּעֵינָי, ולא פגעתי בך, כֵּן תִּגְדַּל נַפְשִׁי בְּעֵינֵי ה', וְיַצִּלֵנִי מִכָּל צָרָה.
-
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל דָּוִד: בָּרוּךְ אַתָּה, בְּנִי דָוִד, גַּם עָשֹׂה תַעֲשֶׂה וְגַם יָכֹל תּוּכָל. יודע אני שתעשה גדולות ותצליח. וַיֵּלֶךְ דָּוִד לְדַרְכּוֹ, וְשָׁאוּל שָׁב לִמְקוֹמוֹ. גם הפעם נגמר המפגש בשקט ובלי התנגשות, אבל המצב לא נפתר. אף על פי ששאול התחרט שוב והודה על טעותו החמורה, דוד ידע שלא יוכל לסמוך על כך; מכל מקום, לפי שעה שאול חדל לרדוף אחריו וחזר עם אנשיו למקומו.
פסוקים
-
ויבאו הזפים אל־שאול הגבעתה לאמר הלוא דוד מסתתר בגבעת החכילה על פני הישימן
-
ויקם שאול וירד אל־מדבר־זיף ואתו שלשת־אלפים איש בחורי ישראל לבקש את־דוד במדבר־זיף
-
ויחן שאול בגבעת החכילה אשר על־פני הישימן על־הדרך ודוד ישב במדבר וירא כי בא שאול אחריו המדברה
-
וישלח דוד מרגלים וידע כי־בא שאול אל־נכון
-
ויקם דוד ויבא אל־המקום אשר חנה־שם שאול וירא דוד את־המקום אשר שכב־שם שאול ואבנר בן־נר שר־צבאו ושאול שכב במעגל והעם חנים סביבתו [סביבתיו]
-
ויען דוד ויאמר אל־אחימלך החתי ואל־אבישי בן־צרויה אחי יואב לאמר מי־ירד אתי אל־שאול אל־המחנה ויאמר אבישי אני ארד עמך
-
ויבא דוד ואבישי אל־העם לילה והנה שאול שכב ישן במעגל וחניתו מעוכה־בארץ מראשתו [מראשתיו] ואבנר והעם שכבים סביבתו [סביבתיו]
-
ויאמר אבישי אל־דוד סגר אלהים היום את־אויבך בידך ועתה אכנו נא בחנית ובארץ פעם אחת ולא אשנה לו
-
ויאמר דוד אל־אבישי אל־תשחיתהו כי מי שלח ידו במשיח יהוה ונקה
-
ויאמר דוד חי־יהוה כי אם־יהוה יגפנו או־יומו יבוא ומת או במלחמה ירד ונספה
-
חלילה לי מיהוה משלח ידי במשיח יהוה ועתה קח־נא את־החנית אשר מראשתו [מראשתיו] ואת־צפחת המים ונלכה לנו
-
ויקח דוד את־החנית ואת־צפחת המים מראשתי שאול וילכו להם ואין ראה ואין יודע ואין מקיץ כי כלם ישנים כי תרדמת יהוה נפלה עליהם
-
ויעבר דוד העבר ויעמד על־ראש־ההר מרחק רב המקום ביניהם
-
ויקרא דוד אל־העם ואל־אבנר בן־נר לאמר הלוא תענה אבנר ויען אבנר ויאמר מי אתה קראת אל־המלך
-
ויאמר דוד אל־אבנר הלוא־איש אתה ומי כמוך בישראל ולמה לא שמרת אל־אדניך המלך כי־בא אחד העם להשחית את־המלך אדניך
-
לא־טוב הדבר הזה אשר עשית חי־יהוה כי בני־מות אתם אשר לא־שמרתם על־אדניכם על־משיח יהוה ועתה ראה אי־חנית המלך ואת־צפחת המים אשר מראשתו [מראשתיו]
-
ויכר שאול את־קול דוד ויאמר הקולך זה בני דוד ויאמר דוד קולי אדני המלך
-
ויאמר למה זה אדני רדף אחרי עבדו כי מה עשיתי ומה־בידי רעה
-
ועתה ישמע־נא אדני המלך את דברי עבדו אם־יהוה הסיתך בי ירח מנחה ואם בני האדם ארורים הם לפני יהוה כי־גרשוני היום מהסתפח בנחלת יהוה לאמר לך עבד אלהים אחרים
-
ועתה אל־יפל דמי ארצה מנגד פני יהוה כי־יצא מלך ישראל לבקש את־פרעש אחד כאשר ירדף הקרא בהרים
-
ויאמר שאול חטאתי שוב בני־דוד כי לא־ארע לך עוד תחת אשר יקרה נפשי בעיניך היום הזה הנה הסכלתי ואשגה הרבה מאד
-
ויען דוד ויאמר הנה החנית [חנית] המלך ויעבר אחד מהנערים ויקחה
-
ויהוה ישיב לאיש את־צדקתו ואת־אמנתו אשר נתנך יהוה היום ביד ולא אביתי לשלח ידי במשיח יהוה
-
והנה כאשר גדלה נפשך היום הזה בעיני כן תגדל נפשי בעיני יהוה ויצלני מכל־צרה
-
ויאמר שאול אל־דוד ברוך אתה בני דוד גם עשה תעשה וגם יכל תוכל וילך דוד לדרכו ושאול שב למקומו
פסוקים מנוקד
-
וַיָּבֹאוּ הַזִּפִים אֶל־שָׁאוּל הַגִּבְעָתָה לֵאמֹר הֲלוֹא דָוִד מִסְתַּתֵּר בְּגִבְעַת הַחֲכִילָה עַל פְּנֵי הַיְשִׁימֹן׃
-
וַיָּקָם שָׁאוּל וַיֵּרֶד אֶל־מִדְבַּר־זִיף וְאִתּוֹ שְׁלֹשֶׁת־אֲלָפִים אִישׁ בְּחוּרֵי יִשְׂרָאֵל לְבַקֵּשׁ אֶת־דָּוִד בְּמִדְבַּר־זִיף׃
-
וַיִּחַן שָׁאוּל בְּגִבְעַת הַחֲכִילָה אֲשֶׁר עַל־פְּנֵי הַיְשִׁימֹן עַל־הַדָּרֶךְ וְדָוִד יֹשֵׁב בַּמִּדְבָּר וַיַּרְא כִּי בָא שָׁאוּל אַחֲרָיו הַמִּדְבָּרָה׃
-
וַיִּשְׁלַח דָּוִד מְרַגְּלִים וַיֵּדַע כִּי־בָא שָׁאוּל אֶל־נָכוֹן׃
-
וַיָּקָם דָּוִד וַיָּבֹא אֶל־הַמָּקוֹם אֲשֶׁר חָנָה־שָׁם שָׁאוּל וַיַּרְא דָּוִד אֶת־הַמָּקוֹם אֲשֶׁר שָׁכַב־שָׁם שָׁאוּל וְאַבְנֵר בֶּן־נֵר שַׂר־צְבָאוֹ וְשָׁאוּל שֹׁכֵב בַּמַּעְגָּל וְהָעָם חֹנִים סביבתו [סְבִיבֹתָיו׃]
-
וַיַּעַן דָּוִד וַיֹּאמֶר אֶל־אֲחִימֶלֶךְ הַחִתִּי וְאֶל־אֲבִישַׁי בֶּן־צְרוּיָה אֲחִי יוֹאָב לֵאמֹר מִי־יֵרֵד אִתִּי אֶל־שָׁאוּל אֶל־הַמַּחֲנֶה וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֲנִי אֵרֵד עִמָּךְ׃
-
וַיָּבֹא דָוִד וַאֲבִישַׁי אֶל־הָעָם לַיְלָה וְהִנֵּה שָׁאוּל שֹׁכֵב יָשֵׁן בַּמַּעְגָּל וַחֲנִיתוֹ מְעוּכָה־בָאָרֶץ מראשתו [מְרַאֲשֹׁתָיו] וְאַבְנֵר וְהָעָם שֹׁכְבִים סביבתו [סְבִיבֹתָיו׃]
-
וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֶל־דָּוִד סִגַּר אֱלֹהִים הַיּוֹם אֶת־אוֹיִבְךָ בְּיָדֶךָ וְעַתָּה אַכֶּנּוּ נָא בַּחֲנִית וּבָאָרֶץ פַּעַם אַחַת וְלֹא אֶשְׁנֶה לוֹ׃
-
וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל־אֲבִישַׁי אַל־תַּשְׁחִיתֵהוּ כִּי מִי שָׁלַח יָדוֹ בִּמְשִׁיחַ יְהוָה וְנִקָּה׃
-
וַיֹּאמֶר דָּוִד חַי־יְהוָה כִּי אִם־יְהוָה יִגָּפֶנּוּ אוֹ־יוֹמוֹ יָבוֹא וָמֵת אוֹ בַמִּלְחָמָה יֵרֵד וְנִסְפָּה׃
-
חָלִילָה לִּי מֵיהוָה מִשְּׁלֹחַ יָדִי בִּמְשִׁיחַ יְהוָה וְעַתָּה קַח־נָא אֶת־הַחֲנִית אֲשֶׁר מראשתו [מְרַאֲשֹׁתָיו] וְאֶת־צַפַּחַת הַמַּיִם וְנֵלֲכָה לָּנוּ׃
-
וַיִּקַּח דָּוִד אֶת־הַחֲנִית וְאֶת־צַפַּחַת הַמַּיִם מֵרַאֲשֹׁתֵי שָׁאוּל וַיֵּלְכוּ לָהֶם וְאֵין רֹאֶה וְאֵין יוֹדֵעַ וְאֵין מֵקִיץ כִּי כֻלָּם יְשֵׁנִים כִּי תַּרְדֵּמַת יְהוָה נָפְלָה עֲלֵיהֶם׃
-
וַיַּעֲבֹר דָּוִד הָעֵבֶר וַיַּעֲמֹד עַל־רֹאשׁ־הָהָר מֵרָחֹק רַב הַמָּקוֹם בֵּינֵיהֶם׃
-
וַיִּקְרָא דָוִד אֶל־הָעָם וְאֶל־אַבְנֵר בֶּן־נֵר לֵאמֹר הֲלוֹא תַעֲנֶה אַבְנֵר וַיַּעַן אַבְנֵר וַיֹּאמֶר מִי אַתָּה קָרָאתָ אֶל־הַמֶּלֶךְ׃
-
וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל־אַבְנֵר הֲלוֹא־אִישׁ אַתָּה וּמִי כָמוֹךָ בְּיִשְׂרָאֵל וְלָמָּה לֹא שָׁמַרְתָּ אֶל־אֲדֹנֶיךָ הַמֶּלֶךְ כִּי־בָא אַחַד הָעָם לְהַשְׁחִית אֶת־הַמֶּלֶךְ אֲדֹנֶיךָ׃
-
לֹא־טוֹב הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר עָשִׂיתָ חַי־יְהוָה כִּי בְנֵי־מָוֶת אַתֶּם אֲשֶׁר לֹא־שְׁמַרְתֶּם עַל־אֲדֹנֵיכֶם עַל־מְשִׁיחַ יְהוָה וְעַתָּה רְאֵה אֵי־חֲנִית הַמֶּלֶךְ וְאֶת־צַפַּחַת הַמַּיִם אֲשֶׁר מראשתו [מְרַאֲשֹׁתָיו׃]
-
וַיַּכֵּר שָׁאוּל אֶת־קוֹל דָּוִד וַיֹּאמֶר הֲקוֹלְךָ זֶה בְּנִי דָוִד וַיֹּאמֶר דָּוִד קוֹלִי אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ׃
-
וַיֹּאמֶר לָמָּה זֶּה אֲדֹנִי רֹדֵף אַחֲרֵי עַבְדּוֹ כִּי מֶה עָשִׂיתִי וּמַה־בְּיָדִי רָעָה׃
-
וְעַתָּה יִשְׁמַע־נָא אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ אֵת דִּבְרֵי עַבְדּוֹ אִם־יְהוָה הֱסִיתְךָ בִי יָרַח מִנְחָה וְאִם בְּנֵי הָאָדָם אֲרוּרִים הֵם לִפְנֵי יְהוָה כִּי־גֵרְשׁוּנִי הַיּוֹם מֵהִסְתַּפֵּחַ בְּנַחֲלַת יְהוָה לֵאמֹר לֵךְ עֲבֹד אֱלֹהִים אֲחֵרִים׃
-
וְעַתָּה אַל־יִפֹּל דָּמִי אַרְצָה מִנֶּגֶד פְּנֵי יְהוָה כִּי־יָצָא מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל לְבַקֵּשׁ אֶת־פַּרְעֹשׁ אֶחָד כַּאֲשֶׁר יִרְדֹּף הַקֹּרֵא בֶּהָרִים׃
-
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל חָטָאתִי שׁוּב בְּנִי־דָוִד כִּי לֹא־אָרַע לְךָ עוֹד תַּחַת אֲשֶׁר יָקְרָה נַפְשִׁי בְּעֵינֶיךָ הַיּוֹם הַזֶּה הִנֵּה הִסְכַּלְתִּי וָאֶשְׁגֶּה הַרְבֵּה מְאֹד׃
-
וַיַּעַן דָּוִד וַיֹּאמֶר הִנֵּה החנית [חֲנִית] הַמֶּלֶךְ וְיַעֲבֹר אֶחָד מֵהַנְּעָרִים וְיִקָּחֶהָ׃
-
וַיהוָה יָשִׁיב לָאִישׁ אֶת־צִדְקָתוֹ וְאֶת־אֱמֻנָתוֹ אֲשֶׁר נְתָנְךָ יְהוָה הַיּוֹם בְּיָד וְלֹא אָבִיתִי לִשְׁלֹחַ יָדִי בִּמְשִׁיחַ יְהוָה׃
-
וְהִנֵּה כַּאֲשֶׁר גָּדְלָה נַפְשְׁךָ הַיּוֹם הַזֶּה בְּעֵינָי כֵּן תִּגְדַּל נַפְשִׁי בְּעֵינֵי יְהוָה וְיַצִּלֵנִי מִכָּל־צָרָה׃
-
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל־דָּוִד בָּרוּךְ אַתָּה בְּנִי דָוִד גַּם עָשֹׂה תַעֲשֶׂה וְגַם יָכֹל תּוּכָל וַיֵּלֶךְ דָּוִד לְדַרְכּוֹ וְשָׁאוּל שָׁב לִמְקוֹמוֹ׃
מקומות
-
גבעה (גבעת בנימין, גבעת שאול)
-
גבעת החכילה