שמואל ב-פרק-12

ביאורים

  • וַיִּשְׁלַח ה' אֶת נָתָן הנביא אֶל דָּוִד לומר לו דברים קשים בעקבות מה שעשה. וַיָּבֹא אֵלָיו, וכדי שלא לפתוח בתוכחה ישירה אלא לאפשר לדוד לעמוד על חומרת המעשה בעצמו, הוא פתח בסיפור. וַיֹּאמֶר לוֹ נתן : שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת, אֶחָד עָשִׁיר וְאֶחָד רָאשׁ, רש, עני.

  • לְעָשִׁיר הָיָה צֹאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאֹד,

  • וְלָרָשׁ אֵין כֹּל כִּי אִם כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה, וַיְחַיֶּהָ, הוא האכילהּ וטיפל בה, וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם בָּנָיו יַחְדָּו. מכיוון שהיא הייתה כל רכושו, הוא דאג לה בתשומת לב מיוחדת כמו לאחד מבני הבית. מִפִּתּוֹ תֹאכַל, וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה, וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב, וַתְּהִי לוֹ כְּבַת. היא לא הייתה רק רכושו אלא גם אהבתו.

  • וַיָּבֹא הֵלֶךְ, אורח לְאִישׁ הֶעָשִׁיר. וַיַּחְמֹל העשיר לָקַחַת מִצֹּאנוֹ וּמִבְּקָרוֹ, הוא חס על בהמותיו ולא רצה לשחוט אותן כדי לַעֲשׂוֹת סעודה לָאֹרֵחַ הַבָּא לוֹ. וַיִּקַּח אֶת כִּבְשַׂת הָאִישׁ הָרָאשׁ, וַיַּעֲשֶׂהָ לָאִישׁ הַבָּא אֵלָיו. נתן מספר את הסיפור כאילו אירע עוול כזה בעיר אחת, והמלך מתבקש לשפוט.

  • וַיִּחַר אַף, כעס דָּוִד בָּאִישׁ העשיר מְאֹד. וַיֹּאמֶר אֶל נָתָן: חַי ה', אני נשבע כִּי בֶן מָוֶת הָאִישׁ הָעֹשֶׂה זֹאת. מגיע לו עונש מוות. אין זה גזל בלבד; לקיחת הדבר היקר ביותר של הרש היא מעשה עוול שפל.

  • וְאֶת הַכִּבְשָׂה יְשַׁלֵּם אַרְבַּעְתָּיִם, פי ארבע, עֵקֶב אֲשֶׁר עָשָׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וְעַל אֲשֶׁר לֹא חָמָל על רכושו היחיד והיקר של העני, שהוא כל חייו.

  • וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל דָּוִד: אַתָּה הָאִישׁ! הסיפור איננו אגדה. הוא מתאר אותך ואת מעשיך. כֹּה אָמַר ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: אָנֹכִי מְשַׁחְתִּיךָ לְמֶלֶךְ עַל יִשְׂרָאֵל, וְאָנֹכִי הִצַּלְתִּיךָ מִיַּד שָׁאוּל.

  • וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת בֵּית אֲדֹנֶיךָ, ירשת אותו, וְאֶת נְשֵׁי אֲדֹנֶיךָ נתתי בְּחֵיקֶךָ. לא נאמר שדוד נשא את נשי שאול, אבל מיכל בת שאול הייתה אשתו. וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה. וְאִם מְעָט, אם לא די לך במה שיש לך, גם בנשים – וְאֹסִפָה לְּךָ כָּהֵנָּה וְכָהֵנָּה. יכול היית לקבל עוד.

  • מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת דְּבַר ה' לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינַי – בעיני ה'?! אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב בעקיפין, ציווית להרוג אותו, וְאֶת אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה, וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן. לא היה לך העוז להרגו באופן ישיר, ולכן שלחת אותו אל מותו בערמה ביד האויב.

  • וְעַתָּה כפי שחרצת אתה על האיש העשיר, כי בן מוות הוא, לֹא תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ עַד עוֹלָם, המוות ירדוף את ביתך בכל הדורות, עֵקֶב כִּי בְזִתָנִי, זלזלת בדברי, וגם – וַתִּקַּח אֶת אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי לִהְיוֹת לְךָ לְאִשָּׁה, ללא איפוק וריסון עצמי.

  • כֹּה אָמַר ה': הִנְנִי מֵקִים עָלֶיךָ רָעָה מִבֵּיתֶךָ. עונשך יבוא ממשפחתך שלך. וְלָקַחְתִּי אֶת נָשֶׁיךָ לְעֵינֶיךָ וְנָתַתִּי לְרֵעֶיךָ, לזולתך וְשָׁכַב עִם נָשֶׁיךָ לְעֵינֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַזֹּאת, בגלוי,

  • כִּי אַתָּה עָשִׂיתָ בַסָּתֶר, ואילו אֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה נֶגֶד כָּל יִשְׂרָאֵל וְנֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ.

  • וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל נָתָן: חָטָאתִי לַה'. וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל דָּוִד: כיוון שהתחרטת בלב שלם , גַּם ה' הֶעֱבִיר, הסיר את חַטָּאתְךָ. לֹא תָמוּת. קללת החרב לא תחול עליך עצמך.

  • אֶפֶס, אבל כִּי נִאֵץ נִאַצְתָּ, ביזית, חיללת אֶת אֹיְבֵי ה', לשון נקייה, במקום לומר: את ה' בַּדָּבָר הַזֶּה, על כן גַּם הַבֵּן הַיִּלּוֹד, שנולד לְךָ מבת שבע מוֹת יָמוּת.

  • וַיֵּלֶךְ נָתָן אֶל בֵּיתוֹ, וַיִּגֹּף, הכה במחלה ה' אֶת הַיֶּלֶד אֲשֶׁר יָלְדָה אֵשֶׁת אוּרִיָּה לְדָוִד, וַיֵּאָנַשׁ הילד. חוליו החמיר עד שנעשה אנוּש.

  • וַיְבַקֵּשׁ דָּוִד אֶת הָאֱלֹהִים בְּעַד הַנָּעַר, על הילד הקטן. וַיָּצָם דָּוִד צוֹם, וּבָא הביתה וְלָן מבלי לאכול וְשָׁכַב אָרְצָה.

  • וַיָּקֻמוּ זִקְנֵי, נכבדי בֵיתוֹ עָלָיו לַהֲקִימוֹ מִן הָאָרֶץ וְלֹא אָבָה, רצה, וְלֹא בָרָא, אכל אִתָּם לָחֶם, אלא המשיך לשכב ולצום.

  • וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי לתפילתו, לתחנוניו ולצומו וַיָּמָת הַיָּלֶד. וַיִּרְאוּ, פחדו עַבְדֵי דָוִד לְהַגִּיד לוֹ כִּי מֵת הַיֶּלֶד, כִּי אָמְרוּ בלבם : הִנֵּה בִהְיוֹת הַיֶּלֶד חַי דִּבַּרְנוּ אֵלָיו וְלֹא שָׁמַע בְּקוֹלֵנוּ, וְאֵיךְ נֹאמַר אֵלָיו מֵת הַיֶּלֶדוְעָשָׂה רָעָה. אם נודיע לו שהילד מת, מי יודע איזו רעה הוא ימיט על עצמו?!

  • וַיַּרְא דָּוִד כִּי עֲבָדָיו מִתְלַחֲשִׁים ביניהם וַיָּבֶן דָּוִד כִּי מֵת הַיָּלֶד. וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל עֲבָדָיו: הֲאם מֵת הַיֶּלֶד? וַיֹּאמְרוּ: אכן, מֵת.

  • וַיָּקָם דָּוִד מֵהָאָרֶץ וַיִּרְחַץ וַיָּסֶךְ, משח את גופו בשמן וַיְחַלֵּף שִׂמְלֹתָיו, וַיָּבֹא ל בֵית ה' להתפלל וַיִּשְׁתָּחוּ. וַיָּבֹא אֶל בֵּיתוֹ, וַיִּשְׁאַל, ביקש אוכל וַיָּשִׂימוּ לוֹ לֶחֶם וַיֹּאכַל. כששמע את הבשורה, חזר לשגרת חייו והחל להתנהג כאילו הסיפור מאחוריו.

  • וַיֹּאמְרוּ עֲבָדָיו, שתמהו על תגובתו המוזרה, אֵלָיו: מָה הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר עָשִׂיתָה? בַּעֲבוּר הַיֶּלֶד בעודו חַיצַמְתָּ וַתֵּבְךְּ, בכית, וְאילו כַאֲשֶׁר מֵת הַיֶּלֶדקַמְתָּ וַתֹּאכַל לָחֶם כאילו עולם כמנהגו נוהג?

  • וַיֹּאמֶר: בְּעוֹד הַיֶּלֶד חַי צַמְתִּי וָאֶבְכֶּה, כִּי אָמַרְתִּי: מִי יוֹדֵעַ, וְאולי חַנַּנִי ה', ה' ינהג בי בחסד, וְחַי, יתרפא הַיָּלֶד. לא צמתי ובכיתי רק מפני שכאב לי שהילד חולה, אלא מפני שהתאמצתי לעשות ככל יכולתי לבקש מה' שירפא אותו מחוליו,

  • וְעַתָּה ש מֵת הילד, לָמָּה זֶּה אֲנִי צָם?! הרי הצום היה חלק מתחינתי ובקשתי מה', ולא בא מחוסר יכולת לאכול. הַאוּכַל לַהֲשִׁיבוֹ אם אצום עוֹד?! הרי אֲנִי הֹלֵךְ אֵלָיו, הילד קיים במקום כלשהו, ואני אראה אותו אחרי חיי , וְהוּא לֹא יָשׁוּב אֵלָי.

  • וַיְנַחֵם דָּוִד אֵת בַּת שֶׁבַע אִשְׁתּוֹ באבלה על הילד. לבת שבע, שנלקחה מאיש לאיש כחפץ, היו תחושות קשות סביב המעשה. דוד ביקש לעודד אותה, לדבר על לבה ולהקים את רוחה. הוא גם הבטיח לה הבטחות והתחייב שאם יהיה להם ילד נוסף – הוא ימלוך אחריו. וַיָּבֹא אֵלֶיהָ וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ, וַתֵּלֶד לו בֵּן, וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ של הילד שְׁלֹמֹה, אולי לרמז שעכשיו יהיה שלום – הרי הילד הראשון, שלפי הפשט היה ממזר, בא לעולם מתוך כאב וייסורים; ואילו בן זה נולד לאחר שהעניין הסתיים לכאורה. עתה בת שבע היא אשתו החוקית של דוד, והילד החדש מביא את הסיפור לידי השלמה מסוימת, הן למעלה והן למטה. כבר מתחילת יצירתו של בן זה – וַה' אֲהֵבוֹ.

  • וַיִּשְׁלַח ה' בְּיַד נָתָן הַנָּבִיא, והפעם לא בא כדי לדבר קשות לדוד אלא להפך – וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יְדִידְיָהּ, אהוב ה' בַּעֲבוּר ה' שאהבו.

  • וַיִּלָּחֶם יוֹאָב בְּרַבַּת בְּנֵי עַמּוֹן, וַיִּלְכֹּד אֶת עִיר הַמְּלוּכָה, מתחם בית המלך שהיה קריה לעצמה, כמו המצודה המבוצרת שבירושלים. יואב לא כבש את העיר כולה, אבל הוא הצליח לכבוש את מעוז כוחה.

  • וַיִּשְׁלַח יוֹאָב מַלְאָכִים אֶל דָּוִד, וַיֹּאמֶר: נִלְחַמְתִּי בְרַבָּה, גַּם לָכַדְתִּי אֶת עִיר הַמָּיִם, הרובע שבו מקורות המים של העיר.

  • וְעַתָּה, לאחר שלכדתי את מקור אספקת המים, ואין לעיר עוד סיכוי להחזיק מעמד, אֱסֹף אֶת יֶתֶר הָעָם לצבא וַחֲנֵה עַל הָעִיר וְלָכְדָהּ בשלמות, פֶּן אֶלְכֹּד אֲנִי אֶת הָעִיר, וְנִקְרָא שְׁמִי עָלֶיהָ. יואב עושה זאת למען כבודו של דוד, כדי שהניצחון ייקרא על שם המלך, אף על פי שדוד יבוא רק להשלים את הכיבוש שנעשה בעיקרו קודם לכן.

  • וַיֶּאֱסֹף דָּוִד אֶת כָּל הָעָם וַיֵּלֶךְ רַבָּתָה, וַיִּלָּחֶם בָּהּ וַיִּלְכְּדָהּ.

  • וַיִּקַּח אֶת עֲטֶרֶת, העטרה, הכתר של מַלְכָּם, האליל הראשי של עמון הנקרא ‘מֹלך' או ‘מלכֹּם', מֵעַל רֹאשׁוֹ, וּמִשְׁקָלָהּ כִּכַּר זָהָב ובה אֶבֶן יְקָרָה. וַתְּהִי עַל רֹאשׁ דָּוִד לפרקים, שהרי הייתה כבדה מאוד, או: העטרה נתלתה מעל ראשו ולא הונחה עליו ישירות ככתר. וּשְׁלַל הָעִיר הגדולה הוֹצִיא הַרְבֵּה מְאֹד.

  • וְאֶת הָעָם שהתנגד לו אֲשֶׁר בָּהּ הוֹצִיא דוד וַיָּשֶׂם בַּמְּגֵרָה, במסור וּבַחֲרִצֵי הַבַּרְזֶל וּבְמַגְזְרֹת הַבַּרְזֶל. דוד עשה בעיר שפטים והוציא להורג את אנשיה בעינויים קשים. חתכו את האנשים, קרעו את בשרם, ביקעו את גופם, או: שִׁעבדו אותם בעבודת פרך וְהֶעֱבִיר, אנשיו רמסו אוֹתָם בַּמַּלְבֵּן, שמייצרים בו את הלבנים, או: הטילו עליהם עבודות ליבון לבנים כמו במצרים. וְכֵן יַעֲשֶׂה גם לְכֹל שאר עָרֵי בְנֵי עַמּוֹן. כיוון שהמלחמה פרצה בעקבות עלבון לאומי – ביזוי שליחיו של מלך ישראל, הגיב דוד בענישה אכזרית שנועדה להטיל אימה על בני עמון ועל העמים שמסביב, ולהשיב לישראל את כבודם. וַיָּשָׁב דָּוִד וְכָל הָעָם אל יְרוּשָׁלִָם.

פסוקים

  1. וישלח יהוה את־נתן אל־דוד ויבא אליו ויאמר לו שני אנשים היו בעיר אחת אחד עשיר ואחד ראש
  2. לעשיר היה צאן ובקר הרבה מאד
  3. ולרש אין־כל כי אם־כבשה אחת קטנה אשר קנה ויחיה ותגדל עמו ועם־בניו יחדו מפתו תאכל ומכסו תשתה ובחיקו תשכב ותהי־לו כבת
  4. ויבא הלך לאיש העשיר ויחמל לקחת מצאנו ומבקרו לעשות לארח הבא־לו ויקח את־כבשת האיש הראש ויעשה לאיש הבא אליו
  5. ויחר־אף דוד באיש מאד ויאמר אל־נתן חי־יהוה כי בן־מות האיש העשה זאת
  6. ואת־הכבשה ישלם ארבעתים עקב אשר עשה את־הדבר הזה ועל אשר לא־חמל
  7. ויאמר נתן אל־דוד אתה האיש כה־אמר יהוה אלהי ישראל אנכי משחתיך למלך על־ישראל ואנכי הצלתיך מיד שאול
  8. ואתנה לך את־בית אדניך ואת־נשי אדניך בחיקך ואתנה לך את־בית ישראל ויהודה ואם־מעט ואספה לך כהנה וכהנה
  9. מדוע בזית את־דבר יהוה לעשות הרע בעינו [בעיני] את אוריה החתי הכית בחרב ואת־אשתו לקחת לך לאשה ואתו הרגת בחרב בני עמון
  10. ועתה לא־תסור חרב מביתך עד־עולם עקב כי בזתני ותקח את־אשת אוריה החתי להיות לך לאשה
  11. כה אמר יהוה הנני מקים עליך רעה מביתך ולקחתי את־נשיך לעיניך ונתתי לרעיך ושכב עם־נשיך לעיני השמש הזאת
  12. כי אתה עשית בסתר ואני אעשה את־הדבר הזה נגד כל־ישראל ונגד השמש
  13. ויאמר דוד אל־נתן חטאתי ליהוה ויאמר נתן אל־דוד גם־יהוה העביר חטאתך לא תמות
  14. אפס כי־נאץ נאצת את־איבי יהוה בדבר הזה גם הבן הילוד לך מות ימות
  15. וילך נתן אל־ביתו ויגף יהוה את־הילד אשר ילדה אשת־אוריה לדוד ויאנש
  16. ויבקש דוד את־האלהים בעד הנער ויצם דוד צום ובא ולן ושכב ארצה
  17. ויקמו זקני ביתו עליו להקימו מן־הארץ ולא אבה ולא־ברא אתם לחם
  18. ויהי ביום השביעי וימת הילד ויראו עבדי דוד להגיד לו כי־מת הילד כי אמרו הנה בהיות הילד חי דברנו אליו ולא־שמע בקולנו ואיך נאמר אליו מת הילד ועשה רעה
  19. וירא דוד כי עבדיו מתלחשים ויבן דוד כי מת הילד ויאמר דוד אל־עבדיו המת הילד ויאמרו מת
  20. ויקם דוד מהארץ וירחץ ויסך ויחלף שמלתו [שמלתיו] ויבא בית־יהוה וישתחו ויבא אל־ביתו וישאל וישימו לו לחם ויאכל
  21. ויאמרו עבדיו אליו מה־הדבר הזה אשר עשיתה בעבור הילד חי צמת ותבך וכאשר מת הילד קמת ותאכל לחם
  22. ויאמר בעוד הילד חי צמתי ואבכה כי אמרתי מי יודע יחנני [וחנני] יהוה וחי הילד
  23. ועתה מת למה זה אני צם האוכל להשיבו עוד אני הלך אליו והוא לא־ישוב אלי
  24. וינחם דוד את בת־שבע אשתו ויבא אליה וישכב עמה ותלד בן ויקרא [ותקרא] את־שמו שלמה ויהוה אהבו
  25. וישלח ביד נתן הנביא ויקרא את־שמו ידידיה בעבור יהוה
  26. וילחם יואב ברבת בני עמון וילכד את־עיר המלוכה
  27. וישלח יואב מלאכים אל־דוד ויאמר נלחמתי ברבה גם־לכדתי את־עיר המים
  28. ועתה אסף את־יתר העם וחנה על־העיר ולכדה פן־אלכד אני את־העיר ונקרא שמי עליה
  29. ויאסף דוד את־כל־העם וילך רבתה וילחם בה וילכדה
  30. ויקח את־עטרת־מלכם מעל ראשו ומשקלה ככר זהב ואבן יקרה ותהי על־ראש דוד ושלל העיר הוציא הרבה מאד
  31. ואת־העם אשר־בה הוציא וישם במגרה ובחרצי הברזל ובמגזרת הברזל והעביר אותם במלכן [במלבן] וכן יעשה לכל ערי בני־עמון וישב דוד וכל־העם ירושלם

פסוקים מנוקד

  1. וַיִּשְׁלַח יְהוָה אֶת־נָתָן אֶל־דָּוִד וַיָּבֹא אֵלָיו וַיֹּאמֶר לוֹ שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת אֶחָד עָשִׁיר וְאֶחָד רָאשׁ׃
  2. לְעָשִׁיר הָיָה צֹאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאֹד׃
  3. וְלָרָשׁ אֵין־כֹּל כִּי אִם־כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה וַיְחַיֶּהָ וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם־בָּנָיו יַחְדָּו מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב וַתְּהִי־לוֹ כְּבַת׃
  4. וַיָּבֹא הֵלֶךְ לְאִישׁ הֶעָשִׁיר וַיַּחְמֹל לָקַחַת מִצֹּאנוֹ וּמִבְּקָרוֹ לַעֲשׂוֹת לָאֹרֵחַ הַבָּא־לוֹ וַיִּקַּח אֶת־כִּבְשַׂת הָאִישׁ הָרָאשׁ וַיַּעֲשֶׂהָ לָאִישׁ הַבָּא אֵלָיו׃
  5. וַיִּחַר־אַף דָּוִד בָּאִישׁ מְאֹד וַיֹּאמֶר אֶל־נָתָן חַי־יְהוָה כִּי בֶן־מָוֶת הָאִישׁ הָעֹשֶׂה זֹאת׃
  6. וְאֶת־הַכִּבְשָׂה יְשַׁלֵּם אַרְבַּעְתָּיִם עֵקֶב אֲשֶׁר עָשָׂה אֶת־הַדָּבָר הַזֶּה וְעַל אֲשֶׁר לֹא־חָמָל׃
  7. וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל־דָּוִד אַתָּה הָאִישׁ כֹּה־אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אָנֹכִי מְשַׁחְתִּיךָ לְמֶלֶךְ עַל־יִשְׂרָאֵל וְאָנֹכִי הִצַּלְתִּיךָ מִיַּד שָׁאוּל׃
  8. וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת־בֵּית אֲדֹנֶיךָ וְאֶת־נְשֵׁי אֲדֹנֶיךָ בְּחֵיקֶךָ וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת־בֵּית יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה וְאִם־מְעָט וְאֹסִפָה לְּךָ כָּהֵנָּה וְכָהֵנָּה׃
  9. מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת־דְּבַר יְהוָה לַעֲשׂוֹת הָרַע בעינו [בְּעֵינַי] אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב וְאֶת־אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן׃
  10. וְעַתָּה לֹא־תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ עַד־עוֹלָם עֵקֶב כִּי בְזִתָנִי וַתִּקַּח אֶת־אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי לִהְיוֹת לְךָ לְאִשָּׁה׃
  11. כֹּה אָמַר יְהוָה הִנְנִי מֵקִים עָלֶיךָ רָעָה מִבֵּיתֶךָ וְלָקַחְתִּי אֶת־נָשֶׁיךָ לְעֵינֶיךָ וְנָתַתִּי לְרֵעֶיךָ וְשָׁכַב עִם־נָשֶׁיךָ לְעֵינֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַזֹּאת׃
  12. כִּי אַתָּה עָשִׂיתָ בַסָּתֶר וַאֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת־הַדָּבָר הַזֶּה נֶגֶד כָּל־יִשְׂרָאֵל וְנֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ׃
  13. וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל־נָתָן חָטָאתִי לַיהוָה וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל־דָּוִד גַּם־יְהוָה הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ לֹא תָמוּת׃
  14. אֶפֶס כִּי־נִאֵץ נִאַצְתָּ אֶת־אֹיְבֵי יְהוָה בַּדָּבָר הַזֶּה גַּם הַבֵּן הַיִּלּוֹד לְךָ מוֹת יָמוּת׃
  15. וַיֵּלֶךְ נָתָן אֶל־בֵּיתוֹ וַיִּגֹּף יְהוָה אֶת־הַיֶּלֶד אֲשֶׁר יָלְדָה אֵשֶׁת־אוּרִיָּה לְדָוִד וַיֵּאָנַשׁ׃
  16. וַיְבַקֵּשׁ דָּוִד אֶת־הָאֱלֹהִים בְּעַד הַנָּעַר וַיָּצָם דָּוִד צוֹם וּבָא וְלָן וְשָׁכַב אָרְצָה׃
  17. וַיָּקֻמוּ זִקְנֵי בֵיתוֹ עָלָיו לַהֲקִימוֹ מִן־הָאָרֶץ וְלֹא אָבָה וְלֹא־בָרָא אִתָּם לָחֶם׃
  18. וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיָּמָת הַיָּלֶד וַיִּרְאוּ עַבְדֵי דָוִד לְהַגִּיד לוֹ כִּי־מֵת הַיֶּלֶד כִּי אָמְרוּ הִנֵּה בִהְיוֹת הַיֶּלֶד חַי דִּבַּרְנוּ אֵלָיו וְלֹא־שָׁמַע בְּקוֹלֵנוּ וְאֵיךְ נֹאמַר אֵלָיו מֵת הַיֶּלֶד וְעָשָׂה רָעָה׃
  19. וַיַּרְא דָּוִד כִּי עֲבָדָיו מִתְלַחֲשִׁים וַיָּבֶן דָּוִד כִּי מֵת הַיָּלֶד וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל־עֲבָדָיו הֲמֵת הַיֶּלֶד וַיֹּאמְרוּ מֵת׃
  20. וַיָּקָם דָּוִד מֵהָאָרֶץ וַיִּרְחַץ וַיָּסֶךְ וַיְחַלֵּף שמלתו [שִׂמְלֹתָיו] וַיָּבֹא בֵית־יְהוָה וַיִּשְׁתָּחוּ וַיָּבֹא אֶל־בֵּיתוֹ וַיִּשְׁאַל וַיָּשִׂימוּ לוֹ לֶחֶם וַיֹּאכַל׃
  21. וַיֹּאמְרוּ עֲבָדָיו אֵלָיו מָה־הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר עָשִׂיתָה בַּעֲבוּר הַיֶּלֶד חַי צַמְתָּ וַתֵּבְךְּ וְכַאֲשֶׁר מֵת הַיֶּלֶד קַמְתָּ וַתֹּאכַל לָחֶם׃
  22. וַיֹּאמֶר בְּעוֹד הַיֶּלֶד חַי צַמְתִּי וָאֶבְכֶּה כִּי אָמַרְתִּי מִי יוֹדֵעַ יחנני [וְחַנַּנִי] יְהוָה וְחַי הַיָּלֶד׃
  23. וְעַתָּה מֵת לָמָּה זֶּה אֲנִי צָם הַאוּכַל לַהֲשִׁיבוֹ עוֹד אֲנִי הֹלֵךְ אֵלָיו וְהוּא לֹא־יָשׁוּב אֵלָי׃
  24. וַיְנַחֵם דָּוִד אֵת בַּת־שֶׁבַע אִשְׁתּוֹ וַיָּבֹא אֵלֶיהָ וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ וַתֵּלֶד בֵּן ויקרא [וַתִּקְרָא] אֶת־שְׁמוֹ שְׁלֹמֹה וַיהוָה אֲהֵבוֹ׃
  25. וַיִּשְׁלַח בְּיַד נָתָן הַנָּבִיא וַיִּקְרָא אֶת־שְׁמוֹ יְדִידְיָהּ בַּעֲבוּר יְהוָה׃
  26. וַיִּלָּחֶם יוֹאָב בְּרַבַּת בְּנֵי עַמּוֹן וַיִּלְכֹּד אֶת־עִיר הַמְּלוּכָה׃
  27. וַיִּשְׁלַח יוֹאָב מַלְאָכִים אֶל־דָּוִד וַיֹּאמֶר נִלְחַמְתִּי בְרַבָּה גַּם־לָכַדְתִּי אֶת־עִיר הַמָּיִם׃
  28. וְעַתָּה אֱסֹף אֶת־יֶתֶר הָעָם וַחֲנֵה עַל־הָעִיר וְלָכְדָהּ פֶּן־אֶלְכֹּד אֲנִי אֶת־הָעִיר וְנִקְרָא שְׁמִי עָלֶיהָ׃
  29. וַיֶּאֱסֹף דָּוִד אֶת־כָּל־הָעָם וַיֵּלֶךְ רַבָּתָה וַיִּלָּחֶם בָּהּ וַיִּלְכְּדָהּ׃
  30. וַיִּקַּח אֶת־עֲטֶרֶת־מַלְכָּם מֵעַל רֹאשׁוֹ וּמִשְׁקָלָהּ כִּכַּר זָהָב וְאֶבֶן יְקָרָה וַתְּהִי עַל־רֹאשׁ דָּוִד וּשְׁלַל הָעִיר הוֹצִיא הַרְבֵּה מְאֹד׃
  31. וְאֶת־הָעָם אֲשֶׁר־בָּהּ הוֹצִיא וַיָּשֶׂם בַּמְּגֵרָה וּבַחֲרִצֵי הַבַּרְזֶל וּבְמַגְזְרֹת הַבַּרְזֶל וְהֶעֱבִיר אוֹתָם במלכן [בַּמַּלְבֵּן] וְכֵן יַעֲשֶׂה לְכֹל עָרֵי בְנֵי־עַמּוֹן וַיָּשָׁב דָּוִד וְכָל־הָעָם יְרוּשָׁלִָם׃

מקומות

  • ירושלים

    ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

  • רבת עמון
  • עמון

    עמון או בני עמון הוא עם וממלכה ששכנה במזרח הגלעד באזור העיר רבת עמון.