יהושע-פרק-21
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וַיִּגְּשׁוּ רָאשֵׁי אֲבוֹת, ראשי משפחות הַלְוִיִּם, אֶל אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן וְאֶל יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן וְאֶל רָאשֵׁי אֲבוֹת הַמַּטּוֹת, השבטים לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל.
-
וַיְדַבְּרוּ נציגי הלויים אֲלֵיהֶם – אל מנהיגי העם בְּשִׁלֹה בְּאֶרֶץ כְּנַעַן לֵאמֹר: אמנם איננו מקבלים חלק בארץ, אבל ה' צִוָּה בְיַד מֹשֶׁה לָתֶת לָנוּ עָרִים לָשָׁבֶת ואת מִגְרְשֵׁיהֶן לִבְהֶמְתֵּנוּ. אנו מבקשים אפוא שהוראה זו תמומש.
-
וַיִּתְּנוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לַלְוִיִּם מִנַּחֲלָתָם אֶל, על פִּי ה' אֶת הֶעָרִים הָאֵלֶּה וְאֶת מִגְרְשֵׁיהֶן.
-
וַיֵּצֵא הַגּוֹרָל לְמִשְׁפְּחֹת הַקְּהָתִי, אחת משלוש המשפחות הראשיות של הלויים: וַיְהִי לִבְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אשר מִן הַלְוִיִּם חלקים מִמַּטֵּה יְהוּדָה וּמִמַּטֵּה הַשִּׁמְעֹנִי וּמִמַּטֵּה בִנְיָמִן בַּגּוֹרָל, עָרִים שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה.
-
וְלִבְנֵי קְהָת הַנּוֹתָרִים, שאינם בני אהרן, ניתנו מִמִּשְׁפְּחֹת מַטֵּה אֶפְרַיִם וּמִמַּטֵּה דָן וּמֵחֲצִי מַטֵּה מְנַשֶּׁה, שנחל בתוך ארץ כנען בַּגּוֹרָל, עָרִים עָשֶׂר.
-
וְלִבְנֵי גֵרְשׁוֹן, משפחה ראשית שנייה של לויים – מִמִּשְׁפְּחוֹת מַטֵּה יִשָּׂשכָר וּמִמַּטֵּה אָשֵׁר וּמִמַּטֵּה נַפְתָּלִי וּמֵחֲצִי מַטֵּה מְנַשֶּׁה ש בַבָּשָׁן, בעבר הירדן המזרחי ניתנו בַּגּוֹרָל עָרִים שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה.
-
לִבְנֵי מְרָרִי משפחה ראשית שלישית של לויים לְמִשְׁפְּחֹתָם – ניתנו מִמַּטֵּה רְאוּבֵן וּמִמַּטֵּה גָד וּמִמַּטֵּה זְבוּלֻן, עָרִים שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה.
-
וַיִּתְּנוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לַלְוִיִּם אֶת הֶעָרִים הָאֵלֶּה וְאֶת מִגְרְשֵׁיהֶן כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' בְּיַד מֹשֶׁה, והם קיבלו אותן בַּגּוֹרָל. לאחר החלוקה הכללית של משפחות הלויים לשבטים השונים, מגיעה רשימה מפורטת:
-
וַיִּתְּנוּ מִמַּטֵּה בְּנֵי יְהוּדָה וּמִמַּטֵּה בְּנֵי שִׁמְעוֹן אֵת הֶעָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר יִקְרָא אֶתְהֶן, אותן הקורא, או הכתוב להלן, בְּשֵׁם:
-
וַיְהִי לִבְנֵי אַהֲרֹן מִמִּשְׁפְּחוֹת הַקְּהָתִי מִבְּנֵי לֵוִי, כִּי לָהֶם הָיָה הַגּוֹרָל רִיאשֹׁנָה. מכיוון שהם המכובדים בין הלויים, הטילו הם תחילה את גורל עריהם.
-
וַיִּתְּנוּ לָהֶם אֶת קִרְיַת אַרְבַּע אֲבִי הָעֲנוֹק, הענק, הִיא חֶבְרוֹן בְּהַר יְהוּדָה, וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ סְבִיבֹתֶיהָ. הכהנים , בני אהרן, קיבלו את העיר חברון.
-
וְאֶת שְׂדֵה הָעִיר חברון וְאֶת חֲצֵרֶיהָ נָתְנוּ לְכָלֵב בֶּן יְפֻנֶּה בַּאֲחֻזָּתוֹ. כפי שנאמר כבר. החלק שיועד מחברון למקלט לרוצחים בשגגה ולמגורי כוהנים היה רק העיר עצמה, ואילו שדה העיר והיישובים שסביבה נותרו בידי משפחת כלב.
-
וְלִבְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֵן נָתְנוּ אֶת עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ – אֶת חֶבְרוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, ומלבד עיר המקלט חברון – אֶת לִבְנָה וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ
-
וְאֶת יַתִּר וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת אֶשְׁתְּמֹעַ וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ
-
וְאֶת חֹלֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת דְּבִר וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ
-
וְאֶת עַיִן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת יֻטָּה וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת בֵּית שֶׁמֶשׁ שביהודה וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ. בסך הכול – עָרִים תֵּשַׁע מֵאֵת שְׁנֵי הַשְּׁבָטִים הָאֵלֶּה, יהודה ושמעון.
-
וּמִמַּטֵּה בִנְיָמִן נתנו לכהנים אֶת גִּבְעוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת גֶּבַע וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ,
-
אֶת עֲנָתוֹת, שבה חי ירמיהו הנביא הכהן, וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת עַלְמוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ. בסך הכול – עָרִים אַרְבַּע.
-
כָּל עָרֵי בְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים: שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה עָרִים וּמִגְרְשֵׁיהֶן.
-
וּלְמִשְׁפְּחוֹת בְּנֵי קְהָת הַלְוִיִּם, הַנּוֹתָרִים מִבְּנֵי קְהָת, שאינם כהנים , וַיְהִי עָרֵי גוֹרָלָם מִמַּטֵּה אֶפְרָיִם.
-
וַיִּתְּנוּ לָהֶם אֶת עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ – אֶת שְׁכֶם וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ בְּהַר אֶפְרָיִם, ונוסף על עיר המקלט – אֶת גֶּזֶר וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ
-
וְאֶת קִבְצַיִם וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת בֵּית חוֹרֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים אַרְבַּע.
-
וּמִמַּטֵּה דָן נתנו לבני קהת אֶת אֶלְתְּקֵא וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת גִּבְּתוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ,
-
אֶת אַיָּלוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת גַּת רִמּוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים אַרְבַּע.
-
וּמִמַּחֲצִית מַטֵּה מְנַשֶּׁה: אֶת תַּעְנַךְ וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת גַּת רִמּוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים שְׁתָּיִם.
-
כָּל ה עָרִים הללו עֶשֶׂר וּמִגְרְשֵׁיהֶן, שניתנו לְמִשְׁפְּחוֹת בְּנֵי קְהָת הַנּוֹתָרִים. כאמור, הערים ניתנו בהתאם לגודלן ולגודלו של השבט.
-
וְלִבְנֵי גֵרְשׁוֹן מִמִּשְׁפְּחֹת הַלְוִיִּם נתנו מֵחֲצִי מַטֵּה מְנַשֶּׁה אֶת עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ – אֶת גּוֹלָן בַּבָּשָׁן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, וכן אֶת בְּעֶשְׁתְּרָה וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים שְׁתָּיִם.
-
וּמִמַּטֵּה יִשָּׂשכָר: אֶת קִשְׁיוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת דָּבְרַת וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ,
-
אֶת יַרְמוּת וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת עֵין גַּנִּים וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים אַרְבַּע.
-
וּמִמַּטֵּה אָשֵׁר: אֶת מִשְׁאָל וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת עַבְדּוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ,
-
אֶת חֶלְקָת וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת רְחֹב וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים אַרְבַּע.
-
וּמִמַּטֵּה נַפְתָּלִי: אֶת עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ – אֶת קֶדֶשׁ בַּגָּלִיל וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, וְאֶת חַמֹּת דֹּאר וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת קַרְתָּן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים שָׁלֹשׁ.
-
כָּל עָרֵי הַגֵּרְשֻׁנִּי לְמִשְׁפְּחֹתָם היו שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה עִיר וּמִגְרְשֵׁיהֶן.
-
וּלְמִשְׁפְּחוֹת בְּנֵי מְרָרִי הַלְוִיִּם הַנּוֹתָרִים נתנו מֵאֵת מַטֵּה זְבוּלֻן אֶת יָקְנְעָם וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת קַרְתָּה וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ,
-
אֶת דִּמְנָה וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת נַהֲלָל וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – עָרִים אַרְבַּע.
-
וּמִמַּטֵּה גָד: אֶת עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ – אֶת רָמֹת בַּגִּלְעָד וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, וְאֶת מַחֲנַיִם וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ,
-
אֶת חֶשְׁבּוֹן וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ, אֶת יַעְזֵר וְאֶת מִגְרָשֶׁהָ – כָּל ה עָרִים היו אַרְבַּע.
-
כָּל הֶעָרִים לִבְנֵי מְרָרִי לְמִשְׁפְּחֹתָם, הַנּוֹתָרִים אחרונים מִמִּשְׁפְּחוֹת הַלְוִיִּם, וַיְהִי גּוֹרָלָם עָרִים שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה. לא פורטו כאן אלא שמונה ערים, ארבע מזבולון וארבע מגד, ובמקום אחר מפורטות השאר. ויש ספרים שנוסף בהם גם כאן פירוט ארבע ערים מראובן: בצר, יהצה , קדמות ומיפעת, ומגרשיהן.
-
כֹּל עָרֵי הַלְוִיִּם בְּתוֹךְ אֲחֻזַּת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל – עָרִים אַרְבָּעִים וּשְׁמֹנֶה וּמִגְרְשֵׁיהֶן.
-
תִּהְיֶינָה הֶעָרִים הָאֵלֶּה עִיר עִיר וּמִגְרָשֶׁיהָ סְבִיבֹתֶיהָ, כֵּן לְכָל הֶעָרִים הָאֵלֶּה.
-
וַיִּתֵּן ה' לְיִשְׂרָאֵל אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לָתֵת לַאֲבוֹתָם, וַיִּרָשׁוּהָ וַיֵּשְׁבוּ בָהּ.
-
וַיָּנַח ה' לָהֶם מִסָּבִיב כְּכֹל אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבוֹתָם, וְלֹא עָמַד, גָּבר, התמיד להתקיים אִישׁ בִּפְנֵיהֶם מִכָּל אֹיְבֵיהֶם. אֵת כָּל אֹיְבֵיהֶם נָתַן ה' בְּיָדָם, אף שהיו מקומות שהשבטים מצדם לא הורישו.
-
לֹא נָפַל דָּבָר מִכֹּל הַדָּבָר הַטּוֹב אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' אֶל בֵּית יִשְׂרָאֵל – הַכֹּל בָּא, התקיים.
פסוקים
-
ויגשו ראשי אבות הלוים אל־אלעזר הכהן ואל־יהושע בן־נון ואל־ראשי אבות המטות לבני ישראל
-
וידברו אליהם בשלה בארץ כנען לאמר יהוה צוה ביד־משה לתת־לנו ערים לשבת ומגרשיהן לבהמתנו
-
ויתנו בני־ישראל ללוים מנחלתם אל־פי יהוה את־הערים האלה ואת־מגרשיהן
-
ויצא הגורל למשפחת הקהתי ויהי לבני אהרן הכהן מן־הלוים ממטה יהודה וממטה השמעני וממטה בנימן בגורל ערים שלש עשרה
-
ולבני קהת הנותרים ממשפחת מטה־אפרים וממטה־דן ומחצי מטה מנשה בגורל ערים עשר
-
ולבני גרשון ממשפחות מטה־יששכר וממטה־אשר וממטה נפתלי ומחצי מטה מנשה בבשן בגורל ערים שלש עשרה
-
לבני מררי למשפחתם ממטה ראובן וממטה־גד וממטה זבולן ערים שתים עשרה
-
ויתנו בני־ישראל ללוים את־הערים האלה ואת־מגרשיהן כאשר צוה יהוה ביד־משה בגורל
-
ויתנו ממטה בני יהודה וממטה בני שמעון את הערים האלה אשר־יקרא אתהן בשם
-
ויהי לבני אהרן ממשפחות הקהתי מבני לוי כי להם היה הגורל ריאשנה
-
ויתנו להם את־קרית ארבע אבי הענוק היא חברון בהר יהודה ואת־מגרשה סביבתיה
-
ואת־שדה העיר ואת־חצריה נתנו לכלב בן־יפנה באחזתו
-
ולבני אהרן הכהן נתנו את־עיר מקלט הרצח את־חברון ואת־מגרשה ואת־לבנה ואת־מגרשה
-
ואת־יתר ואת־מגרשה ואת־אשתמע ואת־מגרשה
-
ואת־חלן ואת־מגרשה ואת־דבר ואת־מגרשה
-
ואת־עין ואת־מגרשה ואת־יטה ואת־מגרשה את־בית שמש ואת־מגרשה ערים תשע מאת שני השבטים האלה
-
וממטה בנימן את־גבעון ואת־מגרשה את־גבע ואת־מגרשה
-
את־ענתות ואת־מגרשה ואת־עלמון ואת־מגרשה ערים ארבע
-
כל־ערי בני־אהרן הכהנים שלש־עשרה ערים ומגרשיהן
-
ולמשפחות בני־קהת הלוים הנותרים מבני קהת ויהי ערי גורלם ממטה אפרים
-
ויתנו להם את־עיר מקלט הרצח את־שכם ואת־מגרשה בהר אפרים ואת־גזר ואת־מגרשה
-
ואת־קבצים ואת־מגרשה ואת־בית חורן ואת־מגרשה ערים ארבע
-
וממטה־דן את־אלתקא ואת־מגרשה את־גבתון ואת־מגרשה
-
את־אילון ואת־מגרשה את־גת־רמון ואת־מגרשה ערים ארבע
-
וממחצית מטה מנשה את־תענך ואת־מגרשה ואת־גת־רמון ואת־מגרשה ערים שתים
-
כל־ערים עשר ומגרשיהן למשפחות בני־קהת הנותרים
-
ולבני גרשון ממשפחת הלוים מחצי מטה מנשה את־עיר מקלט הרצח את־גלון [גולן] בבשן ואת־מגרשה ואת־בעשתרה ואת־מגרשה ערים שתים
-
וממטה יששכר את־קשיון ואת־מגרשה את־דברת ואת־מגרשה
-
את־ירמות ואת־מגרשה את־עין גנים ואת־מגרשה ערים ארבע
-
וממטה אשר את־משאל ואת־מגרשה את־עבדון ואת־מגרשה
-
את־חלקת ואת־מגרשה ואת־רחב ואת־מגרשה ערים ארבע
-
וממטה נפתלי את־עיר מקלט הרצח את־קדש בגליל ואת־מגרשה ואת־חמת דאר ואת־מגרשה ואת־קרתן ואת־מגרשה ערים שלש
-
כל־ערי הגרשני למשפחתם שלש־עשרה עיר ומגרשיהן
-
ולמשפחות בני־מררי הלוים הנותרים מאת מטה זבולן את־יקנעם ואת־מגרשה את־קרתה ואת־מגרשה
-
את־דמנה ואת־מגרשה את־נהלל ואת־מגרשה ערים ארבע
-
וממטה ראובן את־בצר ואת־מגרשה ואת־יהצה ואת־מגרשה
-
את־קדמות ואת־מגרשה ואת־מיפעת ואת־מגרשה ערים ארבע
-
וממטה־גד את־עיר מקלט הרצח את־רמת בגלעד ואת־מגרשה ואת־מחנים ואת־מגרשה
-
את־חשבון ואת־מגרשה את־יעזר ואת־מגרשה כל־ערים ארבע
-
כל־הערים לבני מררי למשפחתם הנותרים ממשפחות הלוים ויהי גורלם ערים שתים עשרה
-
כל ערי הלוים בתוך אחזת בני־ישראל ערים ארבעים ושמנה ומגרשיהן
-
תהיינה הערים האלה עיר עיר ומגרשיה סביבתיה כן לכל־הערים האלה
-
ויתן יהוה לישראל את־כל־הארץ אשר נשבע לתת לאבותם וירשוה וישבו בה
-
וינח יהוה להם מסביב ככל אשר־נשבע לאבותם ולא־עמד איש בפניהם מכל־איביהם את כל־איביהם נתן יהוה בידם
-
לא־נפל דבר מכל הדבר הטוב אשר־דבר יהוה אל־בית ישראל הכל בא
פסוקים מנוקד
-
וַיִּגְּשׁוּ רָאשֵׁי אֲבוֹת הַלְוִיִּם אֶל־אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן וְאֶל־יְהוֹשֻׁעַ בִּן־נוּן וְאֶל־רָאשֵׁי אֲבוֹת הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל׃
-
וַיְדַבְּרוּ אֲלֵיהֶם בְּשִׁלֹה בְּאֶרֶץ כְּנַעַן לֵאמֹר יְהוָה צִוָּה בְיַד־מֹשֶׁה לָתֶת־לָנוּ עָרִים לָשָׁבֶת וּמִגְרְשֵׁיהֶן לִבְהֶמְתֵּנוּ׃
-
וַיִּתְּנוּ בְנֵי־יִשְׂרָאֵל לַלְוִיִּם מִנַּחֲלָתָם אֶל־פִּי יְהוָה אֶת־הֶעָרִים הָאֵלֶּה וְאֶת־מִגְרְשֵׁיהֶן׃
-
וַיֵּצֵא הַגּוֹרָל לְמִשְׁפְּחֹת הַקְּהָתִי וַיְהִי לִבְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֵן מִן־הַלְוִיִּם מִמַּטֵּה יְהוּדָה וּמִמַּטֵּה הַשִּׁמְעֹנִי וּמִמַּטֵּה בִנְיָמִן בַּגּוֹרָל עָרִים שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה׃
-
וְלִבְנֵי קְהָת הַנּוֹתָרִים מִמִּשְׁפְּחֹת מַטֵּה־אֶפְרַיִם וּמִמַּטֵּה־דָן וּמֵחֲצִי מַטֵּה מְנַשֶּׁה בַּגּוֹרָל עָרִים עָשֶׂר׃
-
וְלִבְנֵי גֵרְשׁוֹן מִמִּשְׁפְּחוֹת מַטֵּה־יִשָּׂשכָר וּמִמַּטֵּה־אָשֵׁר וּמִמַּטֵּה נַפְתָּלִי וּמֵחֲצִי מַטֵּה מְנַשֶּׁה בַבָּשָׁן בַּגּוֹרָל עָרִים שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה׃
-
לִבְנֵי מְרָרִי לְמִשְׁפְּחֹתָם מִמַּטֵּה רְאוּבֵן וּמִמַּטֵּה־גָד וּמִמַּטֵּה זְבוּלֻן עָרִים שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה׃
-
וַיִּתְּנוּ בְנֵי־יִשְׂרָאֵל לַלְוִיִּם אֶת־הֶעָרִים הָאֵלֶּה וְאֶת־מִגְרְשֵׁיהֶן כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה בְּיַד־מֹשֶׁה בַּגּוֹרָל׃
-
וַיִּתְּנוּ מִמַּטֵּה בְּנֵי יְהוּדָה וּמִמַּטֵּה בְּנֵי שִׁמְעוֹן אֵת הֶעָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר־יִקְרָא אֶתְהֶן בְּשֵׁם׃
-
וַיְהִי לִבְנֵי אַהֲרֹן מִמִּשְׁפְּחוֹת הַקְּהָתִי מִבְּנֵי לֵוִי כִּי לָהֶם הָיָה הַגּוֹרָל רִיאשֹׁנָה׃
-
וַיִּתְּנוּ לָהֶם אֶת־קִרְיַת אַרְבַּע אֲבִי הָעֲנוֹק הִיא חֶבְרוֹן בְּהַר יְהוּדָה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ סְבִיבֹתֶיהָ׃
-
וְאֶת־שְׂדֵה הָעִיר וְאֶת־חֲצֵרֶיהָ נָתְנוּ לְכָלֵב בֶּן־יְפֻנֶּה בַּאֲחֻזָּתוֹ׃
-
וְלִבְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֵן נָתְנוּ אֶת־עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ אֶת־חֶבְרוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־לִבְנָה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
וְאֶת־יַתִּר וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־אֶשְׁתְּמֹעַ וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
וְאֶת־חֹלֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־דְּבִר וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
וְאֶת־עַיִן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־יֻטָּה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־בֵּית שֶׁמֶשׁ וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים תֵּשַׁע מֵאֵת שְׁנֵי הַשְּׁבָטִים הָאֵלֶּה׃
-
וּמִמַּטֵּה בִנְיָמִן אֶת־גִּבְעוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־גֶּבַע וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־עֲנָתוֹת וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־עַלְמוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
כָּל־עָרֵי בְנֵי־אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים שְׁלֹשׁ־עֶשְׂרֵה עָרִים וּמִגְרְשֵׁיהֶן׃
-
וּלְמִשְׁפְּחוֹת בְּנֵי־קְהָת הַלְוִיִּם הַנּוֹתָרִים מִבְּנֵי קְהָת וַיְהִי עָרֵי גוֹרָלָם מִמַּטֵּה אֶפְרָיִם׃
-
וַיִּתְּנוּ לָהֶם אֶת־עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ אֶת־שְׁכֶם וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ בְּהַר אֶפְרָיִם וְאֶת־גֶּזֶר וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
וְאֶת־קִבְצַיִם וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־בֵּית חוֹרֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
וּמִמַּטֵּה־דָן אֶת־אֶלְתְּקֵא וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־גִּבְּתוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־אַיָּלוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־גַּת־רִמּוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
וּמִמַּחֲצִית מַטֵּה מְנַשֶּׁה אֶת־תַּעְנַךְ וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־גַּת־רִמּוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים שְׁתָּיִם׃
-
כָּל־עָרִים עֶשֶׂר וּמִגְרְשֵׁיהֶן לְמִשְׁפְּחוֹת בְּנֵי־קְהָת הַנּוֹתָרִים׃
-
וְלִבְנֵי גֵרְשׁוֹן מִמִּשְׁפְּחֹת הַלְוִיִּם מֵחֲצִי מַטֵּה מְנַשֶּׁה אֶת־עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ אֶת־גלון [גּוֹלָן] בַּבָּשָׁן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־בְּעֶשְׁתְּרָה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים שְׁתָּיִם׃
-
וּמִמַּטֵּה יִשָּׂשכָר אֶת־קִשְׁיוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־דָּבְרַת וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־יַרְמוּת וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־עֵין גַּנִּים וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
וּמִמַּטֵּה אָשֵׁר אֶת־מִשְׁאָל וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־עַבְדּוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־חֶלְקָת וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־רְחֹב וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
וּמִמַּטֵּה נַפְתָּלִי אֶת־עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ אֶת־קֶדֶשׁ בַּגָּלִיל וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־חַמֹּת דֹּאר וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־קַרְתָּן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים שָׁלֹשׁ׃
-
כָּל־עָרֵי הַגֵּרְשֻׁנִּי לְמִשְׁפְּחֹתָם שְׁלֹשׁ־עֶשְׂרֵה עִיר וּמִגְרְשֵׁיהֶן׃
-
וּלְמִשְׁפְּחוֹת בְּנֵי־מְרָרִי הַלְוִיִּם הַנּוֹתָרִים מֵאֵת מַטֵּה זְבוּלֻן אֶת־יָקְנְעָם וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־קַרְתָּה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־דִּמְנָה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־נַהֲלָל וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
וּמִמַּטֵּה רְאוּבֵן אֶת־בֶּצֶר וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־יַהְצָה וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־קְדֵמוֹת וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־מֵיפָעַת וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ עָרִים אַרְבַּע׃
-
וּמִמַּטֵּה־גָד אֶת־עִיר מִקְלַט הָרֹצֵחַ אֶת־רָמֹת בַּגִּלְעָד וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת־מַחֲנַיִם וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ׃
-
אֶת־חֶשְׁבּוֹן וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ אֶת־יַעְזֵר וְאֶת־מִגְרָשֶׁהָ כָּל־עָרִים אַרְבַּע׃
-
כָּל־הֶעָרִים לִבְנֵי מְרָרִי לְמִשְׁפְּחֹתָם הַנּוֹתָרִים מִמִּשְׁפְּחוֹת הַלְוִיִּם וַיְהִי גּוֹרָלָם עָרִים שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה׃
-
כֹּל עָרֵי הַלְוִיִּם בְּתוֹךְ אֲחֻזַּת בְּנֵי־יִשְׂרָאֵל עָרִים אַרְבָּעִים וּשְׁמֹנֶה וּמִגְרְשֵׁיהֶן׃
-
תִּהְיֶינָה הֶעָרִים הָאֵלֶּה עִיר עִיר וּמִגְרָשֶׁיהָ סְבִיבֹתֶיהָ כֵּן לְכָל־הֶעָרִים הָאֵלֶּה׃
-
וַיִּתֵּן יְהוָה לְיִשְׂרָאֵל אֶת־כָּל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לָתֵת לַאֲבוֹתָם וַיִּרָשׁוּהָ וַיֵּשְׁבוּ בָהּ׃
-
וַיָּנַח יְהוָה לָהֶם מִסָּבִיב כְּכֹל אֲשֶׁר־נִשְׁבַּע לַאֲבוֹתָם וְלֹא־עָמַד אִישׁ בִּפְנֵיהֶם מִכָּל־אֹיְבֵיהֶם אֵת כָּל־אֹיְבֵיהֶם נָתַן יְהוָה בְּיָדָם׃
-
לֹא־נָפַל דָּבָר מִכֹּל הַדָּבָר הַטּוֹב אֲשֶׁר־דִּבֶּר יְהוָה אֶל־בֵּית יִשְׂרָאֵל הַכֹּל בָּא׃
מקומות
-
לבנה
-
אילון (דן)
עיר לויים בנחלת דן, על שמה העמק למרגלותיה.
כיום מזוהה עם תל אילון, בסמוך לכפר הערבי יאלו (ר' יהוסף שוורץ). -
אלתקה
עיר לויים בנחלת דן.
כיום מזוהה עם תל שלף. (י' אהרוני) -
אשתמוע
עיר כוהנים בהר יהודה.
מזוהה כיום עם א-סמוע. (אדוארד רובינסון) -
בית הגן, עין גנים
עיר לויים בנחלת יששכר.
מזוהה כיום עם ג'נין. (י' אהרוני) -
בית חורון תחתון
עיר לויים בנחלת אפרים, על גבול בנימין.
כיום מזוהה עם בית עור אל תחתא. (ר' יהוסף שוורץ). -
בית חורון עליון
עיר לויים בנחלת אפרים, על גבול בנימין.
כיום מזוהה עם בית עור אל פוקה (ר' יהוסף שוורץ). -
גת רמון
-
דביר, קרית ספר
עיר כהנים בהר יהודה.
כיום מזוהה עם חורבת רבוד. (גאלינג, מ' כוכבי) -
דברת
-
חברון
חברון היא אחת הערים המרכזיות ביותר בארץ יהודה, שהיה לה מעמד של עיר ממלכה – עיר בירה, בתחילת מלכוּת דוד. העיר נקראת גם "קרית ארבע. חברון נזכרת בסיפורי האבות: אברהם ויצחק ישבו בה; אברהם בנה בה מזבח לה' ורכש אותה כדי לקבור בה את שרה אשתו. מאז ההתנחלות היתה חברון אחד המרכזים השלטוניים בתחום ההתיישבות הישראלית. דוד בחר בה כבירתו הראשונה, ובה נמשח למלך.
-
חלקת
-
חשבון
בירת סיחון מלך האמורי (במדבר, כא, כו). מקובל לזהותה עם חסבאן שמצפון למידבא, המשמרת את השם המקראי הקדום.
-
יוטה
-
יעזר
עיר וחבל ארץ בעבר הירדן המזרחי.
-
יקנעם
-
יקנעם
-
יתיר
-
לבנה
-
מחנים
-
עבדון, עברון
-
עין רמון, עין, רמון
-
עלמון
-
ענתות
-
עשתרות (קרנים)
-
קדמות
-
קדש (בגליל)
-
קדש (יששכר)
-
קרתן
-
רחב (אשר)
-
שכם
העיר המרכזית בשומרון, מזוהה עם תל בלאטה במזרח שכם המודרנית, בין הר גריזים להר עיבל.
-
שילה
עיר בנחלת אפרים.
את מקומה קובע המקרא בדיוק: "מצפונה לבית אל מזרחה השמש למסלה העולה מבית אל שכמה ומנגב ללבונה" (שופטים כא, יט)
מזוהה כיום עם תל הסמוך לחרבת סיילון, 22 ק"מ מדרום לשכם, 2.5 ק"מ ממזרח לדרך שכם. (רבי אשתורי הפרחי) -
תענך
-
נהלל
-
יהודה
חבל ארץ הררי המשתרע בין אזור בית אל בצפון לבקעת באר שבע בדרום.
-
בשן
אזור נרחב המכוסה בסלעי בזלת, ממזרח לירדן ומצפון לירמוך, הכולל את רמת הגולן ודרום סוריה.
בבשן ישנם שטחים נרחבים הראויים לחקלאות בעל ואזורים אחרים הראויים למרעה. -
גת רמון (מנשה)
-
כנען
שמה הקדום של ארץ ישראל