דניאל-פרק-7
ספר
מקבץ
ביאורים
-
בִּשְְְׁנַת חֲדָה לְְבֵלְְְאשַׁצַּר מֶלֶךְְְ בָּבֶל דָּנִיֵּאל חֵלֶם חֲזָה, וְְחֶזְְְוֵי רֵאשֵׁהּ עַל־מִשְְְׁכְְּבֵהּ. בֵּאדַיִן חֶלְְְמָא כְְתַב רֵאשׁ מִלִּין אֲמַר. [ בשנת אחת לבלשאצר מלך בבל דניאל חלום ראה, ומראות ראשו עלו על משכבו , בעת שחלם. אז את החלום כתב ראש דברים , את תחילת החלום. או: ראשי פרקים הוא אמר ] כדי לשמר אותו לדורות.
-
עָנֵה דָנִיֵּאל וְְאָמַר: חָזֵה הֲוֵית בְְּחֶזְְְוִי עִם־לֵילְְיָא, וַאֲרוּ אַרְְְבַּע רוּחֵי שְְׁמַיָּא מְְגִיחָן לְְיַמָּא רַבָּא. [ ענה דניאל ואמר: רואה הייתי בחזיוני בלילה, והנה ארבע רוחות השמים פורצות לים הגדול. ]
-
וְְאַרְְְבַּע חֵיוָן רַבְְְרְְבָן סָלְְקָן מִן־יַמָּא שָׁנְְיָן דָּא מִן־דָּא. [ וארבע חיות גדולות עולות מן הים שונות זו מזו. ]
-
קַדְְְמָיְְתָא כְְאַרְְְיֵה, וְְגַפִּין דִּי־נְְשַׁר לַהּ. חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי־מְְרִיטוּ גַפַּהּ, וּנְְְטִילַת מִן־אַרְְְעָא וְְעַל־רַגְְְלַיִן כֶּאֱנָשׁ הֳֳקִימַת, וּלְְְבַב אֱנָשׁ יְְהִיב לַהּ. [החיה הראשונה נראית כאריה, וכנפיים של נשר לה. רואה הייתי אותה עד שנמרטו כנפיה, והורמה מהקרקע ועל שתי רגליים כאדם הועמדה, ולבב אדם ניתן לה. ] החיה הזו קיבלה מעין דמות אדם.
-
וַאֲרוּ חֵיוָה אָחֳֳרִי, תִנְְְיָנָה, דָּמְְיָה לְְדֹב, וְְלִשְְְׂטַר־חַד הֳֳקִמַת, וּתְְְלָת עִלְְְעִין בְְּפֻמַּהּ בֵּין שִׁנַּהּ. וְְכֵן אָמְְרִין לַהּ: קוּמִי אֲכֻלִי בְְּשַׂר שַׂגִּיא. [ והנה חיה אחרת, שנייה, דומה לדוב, ולצד אחד הועמדה, ושלוש צלעות , עצמות היוצאות מן השדרה בפיה בין שִׁניה. וכך אומרים לה: קומי אכלי בשר רב. ]
-
בָּאתַר דְְּנָה חָזֵה הֲוֵית, וַאֲרוּ אָחֳֳרִי, כִּנְְְמַר, וְְלַהּ גַּפִּין אַרְְְבַּע דִּי־עוֹף עַל־גַּבַּהּ, וְְאַרְְְבְְּעָה רֵאשִׁין לְְחֵיוְְתָא, וְְשָָׁלְְְטָן יְְהִיב לַהּ. [ אחר כך רואה הייתי, והנה חיה אחרת, כנמר, ולה ארבע כנפיים של עוף על גביה, וארבעה ראשים לחיה, ושלטון ניתן לה. ]
-
בָּאתַר דְְּנָה חָזֵה הֲוֵית בְְּחֶזְְְוֵי לֵילְְיָא, וַאֲרוּ חֵיוָה רְְבִיעָאָה דְְּחִילָה וְְאֵימְְתָנִי וְְתַקִּיפָא יַתִּירָה, וְְשִׁנַּיִן דִּי־פַרְְְזֶל לַהּ רַבְְְרְְבָן, אָכְְלָה וּמַדְְּקָה, וּשְְְׁאָרָא בְְּרַגְְְלַהּ רָפְְסָה. וְְהִיא מְְשַׁנְְּיָה מִן־כָָּל־חֵיוָתָא דִּי קָדָמַהּ, וְְקַרְְְנַיִן עֲשַׂר לַהּ. [ אחר כך רואה הייתי בחזיונות הלילה, והנה חיה רביעית מפחידה ואימתנית וחזקה מאוד, ושִׁני ברזל לה גדולות, שבהן היא אוכלת ושׁוחקת , ואת השאר ברגלה רומסת ומלכלכת. והיא משונה מכל החיות שלפניה, ועשר קרניים לה. ]
-
מִשְְְׂתַּכַּל הֲוֵית בְְּקַרְְְנַיָּא, וַאֲלוּ קֶרֶן אָחֳֳרִי, זְְעֵירָה, סִלְְְקָת בֵּינֵיהֵן, וּתְְְלָת מִן־קַרְְְנַיָּא קַדְְְמָיָתָא אֶתְְְעֲקַרָה מִן־קֳֳדָמַהּ, וַאֲלוּ עַיְְְנִין כְְּעַיְְְנֵי אֲנָשָׁא בְְּקַרְְְנָא־דָא, וּפֻם מְְמַלִּל רַבְְְרְְבָן. [ מסתכל הייתי בקרניים, והנה קרן אחרת, קטנה, עולה ביניהן, ושלוש מן הקרניים הראשונות נעקרו מלפניה, והנה עיניים כעיני אדם בקרן זו, ופה מדבר גדולות ,] דברי גאווה.
-
חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי כָָרְְְסָוָן רְְמִיו, וְְעַתִּיק יוֹמִין יְְתִב. לְְבוּשֵׁהּ כִּתְְְלַג חִוָּר, וּשְְְׂעַר רֵאשֵׁהּ כַּעֲמַר נְְקֵא, כָָּרְְְסְְיֵהּ שְְׁבִיבִין דִּי־נוּר, גַּלְְְגִּלּוֹהִי נוּר דָּלִק. [ רואה הייתי עד שהכיסאות הושלכו, ועתיק ימים, הקדמון, כנראה כינוי לקדוש ברוך הוא, ישב. לבושו כשלג לבן, ושער ראשו כצמר נקי , שאף הוא לבן. כיסאו עשוי שביבי אש, גלגליו – של הכיסא – אש בוערת. ]
-
נְְהַר דִּי־נוּר נָגֵד וְְנָפֵק מִן־קֳֳדָמוֹהִי. אֶלֶף אַלְְְפִין יְְשַׁמְְּשׁוּנֵּהּ, וְְרִבּוֹ רִבְְבָן קָדָמוֹהִי יְְקוּמוּן. דִּינָא יְְתִב, וְְסִפְְְרִין פְְּתִיחוּ. [ נהר של אש נמשך ויוצא מלפניו. אלף אלפים מלאכים ישרתוהו, ורבוא רבבות לפניו יעמדו. הדין ישב, וספרי הדיינים נפתחו. ]
-
חָזֵה הֲוֵית בֵּאדַיִן מִן־קָל מִלַּיָּא רַבְְְרְְבָתָא דִּי קַרְְְנָא מְְמַלֱּלָא, חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי קְְטִילַת חֵיוְְתָא, וְְהוּבַד גִּשְְְׁמַהּ, וִיהִיבַת לִיקֵדַת אֶשָּׁא. [ רואה הייתי אז מקול הדיבורים של הקרן המדברת, רואה הייתי עד שנהרגה החיה, ואבד גופה, וניתנה לשרפת אש. ] השמעת דברי ההתפארות הרבים של הקרן הצומחת עוררה את הדין לכלות את החיה כולה.
-
וּשְְְׁאָר חֵיוָתָא – הֶעְְְדִּיו שָָׁלְְְטָנְְהוֹן, וְְאַרְְְכָה בְְחַיִּין יְְהִיבַת לְְהוֹן עַד־זְְמַן וְְעִדָּן. [ ו מ שאר החיות הסירו את שלטונן, וארכה בחיים ניתנה להן עד זמן ועת ] מסוימים, אך לא לעולם.
-
חָזֵה הֲוֵית בְְּחֶזְְְוֵי לֵילְְיָא, וַאֲרוּ עִם־עֲנָנֵי שְְׁמַיָּא כְְּבַר אֱנָשׁ אָתֵה הֲוָא, וְְעַד־עַתִּיק יוֹמַיָּא מְְטָה, וּקְְְדָמוֹהִי הַקְְְרְְבוּהִי. [ רואה הייתי בחזיונות הלילה, והנה עם ענני השמים כ דמות בן איש בא, ועד עתיק הימים הגיע, ולפניו הקריבו אותו ] – את ה'אדם'.
-
וְְלֵהּ יְְהִב שָָׁלְְְטָן וִיקָר וּמַלְְְכוּ, וְְכֹל עַמְְמַיָּא, אֻמַּיָּא וְְלִשָּׁנַיָּא לֵהּ יִפְְְלְְחוּן. שָָׁלְְְטָנֵהּ שָָׁלְְְטָן עָלַם דִּי־לָא יֶעְְְדֵּה, וּמַלְְְכוּתֵהּ דִּי־לָא תִתְְְחַבַּל. [ ולו ניתן שלטון וכבוד ומלכות, וכל העמים, האומות והלשונות לו יעבדו. שלטונו שלטון עולם שלא יסור, ומלכותו – מלכות ש לא תינזק. ] זהו החזון שרואה דניאל, אך הוא אינו מבין את הדברים.
-
אֶתְְְכְְּרִיַּת רוּחִי, אֲנָה, דָנִיֵּאל, בְְּגוֹא נִדְְְנֶה, וְְחֶזְְְוֵי רֵאשִׁי יְְבַהֲלֻנַּנִי. [ נעתקה, נפעמה או הפכה צרה, קצרה רוחי, אני, דניאל, בתוך נדנָהּ , הגוף שבו היא שוכנת, וחזיונות ראשי יבהלוני. ]
-
קִרְְְבֵת עַל־חַד מִן־קָאֲמַיָּא, וְְיַצִּיבָא אֶבְְְעֵא־מִנֵּהּ עַל־כָָּל־דְְּנָה. וַאֲמַר־לִי וּפְְְשַׁר מִלַּיָּא יְְהוֹדְְעִנַּנִי. [ קרבתי אל אחד מן העומדים, המלאכים, ואת האמת ביקשתי ממנו שיאמר לי על כל זה – על מראה החיות והדמויות הללו הקמות ובאות ונעלמות. ו הוא אמר לי, ואת פשר הדברים הודיעני: ]
-
אִלֵּין חֵיוָתָא רַבְְְרְְבָתָא דִּי אִנִּין אַרְְְבַּע – אַרְְְבְְּעָה מַלְְְכִין יְְקוּמוּן מִן־אַרְְְעָא. [ החיות הגדולות האלה, שהן ארבע , מרמזות על ארבעה מלכים, ממלכות, שושלות או דרגות שלטון ש יקומו מן הארץ, ] יופיעו בעולם.
-
וִיקַבְְּלוּן מַלְְְכוּתָא קַדִּישֵׁי עֶלְְְיוֹנִין, וְְיַחְְְסְְנוּן מַלְְְכוּתָא עַד־עָלְְמָא וְְעַד עָלַם עָלְְמַיָּא. [ ויקבלו את המלכות קדושי עליונים , המלאכים או: הצדיקים, ו הם יירשו את המלכות עד עולם ועד עולם – עולמים. ] מלכות ה' לא תסור מן העולם.
-
אֱדַיִן צְְבִית לְְיַצָּבָא עַל־חֵיוְְתָא רְְבִיעָיְְתָא דִּי־הֲוָת שָׁנְְיָה מִן־כָָּלְְּהֵן, דְְּחִילָה יַתִּירָה, שִׁנַּהּ דִּי־פַרְְְזֶל, וְְטִפְְְרַהּ דִּי־נְְחָשׁ, אָכְְלָה, מַדְְּקָה, וּשְְְׁאָרָא בְְּרַגְְְלַהּ רָפְְסָה, [ אז רציתי לעמוד על משמעותה של החיה הרביעית שהייתה שונה מכולן, מפחידה מאוד, שִׁניה של ברזל, וציפורניה של נחושת, אוכלת, שׁוחקת, ואת השאר ברגלה רומסת, ]
-
וְְעַל קַרְְְנַיָּא עֲשַׂר דִּי בְְרֵאשַׁהּ וְְאָחֳֳרִי דִּי סִלְְְקַת, וּנְְְפַלָה מִן־קֳֳדָמַהּ תְְּלָת, וְְקַרְְְנָא דִכֵּן וְְעַיְְְנִין לַהּ וּפֻם מְְמַלִּל רַבְְְרְְבָן, וְְחֶזְְְוַהּ רַב מִן־חַבְְְרָתַהּ. [ ועל אודות עשר הקרניים שבראשה ו על הקרן ה אחרת שעלתה, ונפלו מלפניה שלוש קרניים, והקרן ההיא שעיניים לה ופה מדבר גדולות, ומראהָ של החיה גדול מ של חברותיה. ] דניאל מוסיף לספר על מה שראה בעקבות החיה הנוראה, כדי לבקש את פשרו:
-
חָזֵה הֲוֵית וְְקַרְְְנָא דִכֵּן עָבְְדָא קְְרָב עִם־קַדִּישִׁין, וְְיָכְְלָה לְְהֹן. [ רואה הייתי שהקרן ההיא עושה קרב , נלחמת עם קדושים , מלאכים או צדיקים, ויכולה להם. ] כולה שלילה.
-
עַד דִּי־אֲתָה עַתִּיק יוֹמַיָּא, וְְדִינָא יְְהִב לְְקַדִּישֵׁי עֶלְְְיוֹנִין [ עד שבא עתיק הימים, הקדוש ברוך הוא, ואת הדין נתן לקדושים העליונים ] הוא הוציא את משפטם לאור ורב את ריבם, וְְזִמְְְנָא מְְטָה, וּמַלְְְכוּתָא הֶחֱסִנוּ קַדִּישִׁין. [ והזמן הגיע, ואת המלכות ירשו הקדושים ] מאותה קרן, שהיא הקצה של החיה הרביעית.
-
כֵּן אֲמַר: חֵיוְְתָא רְְבִיעָיְְתָא – מַלְְְכוּ רְְבִיעָאָה תֶּהֱוֵא בְְאַרְְְעָא דִּי תִשְְְׁנֵא מִן־כָָּל־מַלְְְכְְוָתָא, וְְתֵאכֻל כָָּל־אַרְְְעָא וּתְְְדוּשִׁנַּהּ וְְתַדְְּקִנַּהּ. [ כך אמר המלאך : החיה הרביעית – מלכות רביעית תהיה בארץ שתהיה שונה מכל המלכויות, ותאכל , תשחית או תשדוד את כל הארץ ותדוש ותשׁחק אותה. ]
-
וְְקַרְְְנַיָּא עֲשַׂר – מִנַּהּ, מַלְְְכוּתָא, עַשְְְׂרָה מַלְְְכִין יְְקֻמוּן, וְְאָחֳֳרָן יְְקוּם אַחֲרֵיהֹן, וְְהוּא יִשְְְׁנֵא מִן־קַדְְְמָיֵא, וּתְְְלָתָה מַלְְְכִין יְְהַשְְְׁפִּל. [ ועשר הקרניים – פשרן הוא ש ממנה, מן המלכות , עשרה מלכים יקומו, ואחרון יקום אחריהם, והוא יהיה שונה מהראשונים, ושלושה מלכים ישפיל. ]
-
וּמִלִּין לְְצַד עִלָּאָה יְְמַלִּל, וּלְְְקַדִּישֵׁי עֶלְְְיוֹנִין יְְבַלֵּא, וְְיִסְְְבַּר לְְהַשְְְׁנָיָה זִמְְְנִין וְְדָת, וְְיִתְְְיַהֲבוּן בִּידֵהּ עַד־עִדָּן וְְעִדָּנִין וּפְְְלַג עִדָּן. [ ודברים כלפי האל העליון ידבר , ואת קדושי עליונים הוא ישחית, ויחשוב לשנות זמנים, שבת ומועדים ודת, ו אלה יינתנו בידו עד עת ועתים וחצי עת. ]
-
וְְדִינָא יִתִּב, וְְשָָׁלְְְטָנֵהּ יְְהַעְְְדּוֹן לְְהַשְְְׁמָדָה וּלְְְהוֹבָדָה עַד־סוֹפָא. [ והדין יֵשב, ואת שלטונו של המלך הזה יסירו להשמיד ולאבד אותו עד הסוף. ]
-
וּמַלְְְכוּתָא וְְשָָׁלְְְטָנָא וּרְְְבוּתָא דִּי מַלְְְכְְוָת תְְּחוֹת כָָּל־שְְׁמַיָּא יְְהִיבַת לְְעַם קַדִּישֵׁי עֶלְְְיוֹנִין. מַלְְְכוּתֵהּ מַלְְְכוּת עָלַם, וְְכֹל שָָׁלְְְטָנַיָּא לֵהּ יִפְְְלְְחוּן וְְיִשְְְׁתַּמְְּעוּן. [ והמלכות והשלטון והגדולה של המלכויות שתחת כל השמים יינתנו לעם קדושי עליונים, ישראל. מלכותו תהיה מלכות עולם, וכל השלטונות לו יעבדו ויישמעו. ]
-
עַד־כָּה סוֹפָא דִי־מִלְְּתָא. אֲנָה, דָנִיֵּאל, שַׂגִּיא רַעְְְיוֹנַי יְְבַהֲלֻנַּנִי, וְְזִיוַי יִשְְְׁתַּנּוֹן עֲלַי, וּמִלְְּתָא בְְּלִבִּי נִטְְְרֵת. [ עד כאן סוף העניין. אני, דניאל, מחשבותי הבהילו אותי מאוד, וזיווי , אור פני השתנה עלי, ואת הדבר שמרתי , צפנתי בלבי. ]
פסוקים
-
בשנת חדה לבלאשצר מלך בבל דניאל חלם חזה וחזוי ראשה על־משכבה באדין חלמא כתב ראש מלין אמר
-
ענה דניאל ואמר חזה הוית בחזוי עם־ליליא וארו ארבע רוחי שמיא מגיחן לימא רבא
-
וארבע חיון רברבן סלקן מן־ימא שנין דא מן־דא
-
קדמיתא כאריה וגפין די־נשר לה חזה הוית עד די־מריטו גפיה ונטילת מן־ארעא ועל־רגלין כאנש הקימת ולבב אנש יהיב לה
-
וארו חיוה אחרי תנינה דמיה לדב ולשטר־חד הקמת ותלת עלעין בפמה בין שניה [שנה] וכן אמרין לה קומי אכלי בשר שגיא
-
באתר דנה חזה הוית וארו אחרי כנמר ולה גפין ארבע די־עוף על־גביה [גבה] וארבעה ראשין לחיותא ושלטן יהיב לה
-
באתר דנה חזה הוית בחזוי ליליא וארו חיוה רביעיה [רביעאה] דחילה ואימתני ותקיפא יתירא ושנין די־פרזל לה רברבן אכלה ומדקה ושארא ברגליה [ברגלה] רפסה והיא משניה מן־כל־חיותא די קדמיה וקרנין עשר לה
-
משתכל הוית בקרניא ואלו קרן אחרי זעירה סלקת ביניהון [ביניהן] ותלת מן־קרניא קדמיתא אתעקרו [אתעקרה] מן־קדמיה [קדמה] ואלו עינין כעיני אנשא בקרנא־דא ופם ממלל רברבן
-
חזה הוית עד די כרסון רמיו ועתיק יומין יתב לבושה כתלג חור ושער ראשה כעמר נקא כרסיה שביבין די־נור גלגלוהי נור דלק
-
נהר די־נור נגד ונפק מן־קדמוהי אלף אלפים [אלפין] ישמשונה ורבו רבון [רבבן] קדמוהי יקומון דינא יתב וספרין פתיחו
-
חזה הוית באדין מן־קל מליא רברבתא די קרנא ממללה חזה הוית עד די קטילת חיותא והובד גשמה ויהיבת ליקדת אשא
-
ושאר חיותא העדיו שלטנהון וארכה בחיין יהיבת להון עד־זמן ועדן
-
חזה הוית בחזוי ליליא וארו עם־ענני שמיא כבר אנש אתה הוה ועד־עתיק יומיא מטה וקדמוהי הקרבוהי
-
ולה יהיב שלטן ויקר ומלכו וכל עממיא אמיא ולשניא לה יפלחון שלטנה שלטן עלם די־לא יעדה ומלכותה די־לא תתחבל
-
אתכרית רוחי אנה דניאל בגוא נדנה וחזוי ראשי יבהלנני
-
קרבת על־חד מן־קאמיא ויציבא אבעא־מנה על־כל־דנה ואמר־לי ופשר מליא יהודענני
-
אלין חיותא רברבתא די אנין ארבע ארבעה מלכין יקומון מן־ארעא
-
ויקבלון מלכותא קדישי עליונין ויחסנון מלכותא עד־עלמא ועד עלם עלמיא
-
אדין צבית ליצבא על־חיותא רביעיתא די־הות שניה מן־כלהון [כלהין] דחילה יתירה שניה [שנה] די־פרזל וטפריה די־נחש אכלה מדקה ושארא ברגליה רפסה
-
ועל־קרניא עשר די בראשה ואחרי די סלקת ונפלו [ונפלה] מן־קדמיה [קדמה] תלת וקרנא דכן ועינין לה ופם ממלל רברבן וחזוה רב מן־חברתה
-
חזה הוית וקרנא דכן עבדה קרב עם־קדישין ויכלה להון
-
עד די־אתה עתיק יומיא ודינא יהב לקדישי עליונין וזמנא מטה ומלכותא החסנו קדישין
-
כן אמר חיותא רביעיתא מלכו רביעיא [רביעאה] תהוא בארעא די תשנא מן־כל־מלכותא ותאכל כל־ארעא ותדושנה ותדקנה
-
וקרניא עשר מנה מלכותה עשרה מלכין יקמון ואחרן יקום אחריהון והוא ישנא מן־קדמיא ותלתה מלכין יהשפל
-
ומלין לצד עליא [עלאה] ימלל ולקדישי עליונין יבלא ויסבר להשניה זמנין ודת ויתיהבון בידה עד־עדן ועדנין ופלג עדן
-
ודינא יתב ושלטנה יהעדון להשמדה ולהובדה עד־סופא
-
ומלכותה ושלטנא ורבותא די מלכות תחות כל־שמיא יהיבת לעם קדישי עליונין מלכותה מלכות עלם וכל שלטניא לה יפלחון וישתמעון
-
עד־כה סופא די־מלתא אנה דניאל שגיא רעיוני יבהלנני וזיוי ישתנון עלי ומלתא בלבי נטרת
פסוקים מנוקד
-
בִּשְׁנַת חֲדָה לְבֵלְאשַׁצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל דָּנִיֵּאל חֵלֶם חֲזָה וְחֶזְוֵי רֵאשֵׁהּ עַל־מִשְׁכְּבֵהּ בֵּאדַיִן חֶלְמָא כְתַב רֵאשׁ מִלִּין אֲמַר׃
-
עָנֵה דָנִיֵּאל וְאָמַר חָזֵה הֲוֵית בְּחֶזְוִי עִם־לֵילְיָא וַאֲרוּ אַרְבַּע רוּחֵי שְׁמַיָּא מְגִיחָן לְיַמָּא רַבָּא׃
-
וְאַרְבַּע חֵיוָן רַבְרְבָן סָלְקָן מִן־יַמָּא שָׁנְיָן דָּא מִן־דָּא׃
-
קַדְמָיְתָא כְאַרְיֵה וְגַפִּין דִּי־נְשַׁר לַהּ חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי־מְּרִיטוּ גַפַּיהּ וּנְטִילַת מִן־אַרְעָא וְעַל־רַגְלַיִן כֶּאֱנָשׁ הֳקִימַת וּלְבַב אֱנָשׁ יְהִיב לַהּ׃
-
וַאֲרוּ חֵיוָה אָחֳרִי תִנְיָנָה דָּמְיָה לְדֹב וְלִשְׂטַר־חַד הֳקִמַת וּתְלָת עִלְעִין בְּפֻמַּהּ בֵּין שניה [שִׁנַּהּ] וְכֵן אָמְרִין לַהּ קוּמִי אֲכֻלִי בְּשַׂר שַׂגִּיא׃
-
בָּאתַר דְּנָה חָזֵה הֲוֵית וַאֲרוּ אָחֳרִי כִּנְמַר וְלַהּ גַּפִּין אַרְבַּע דִּי־עוֹף עַל־גביה [גַּבַּהּ] וְאַרְבְּעָה רֵאשִׁין לְחֵיוְתָא וְשָׁלְטָן יְהִיב לַהּ׃
-
בָּאתַר דְּנָה חָזֵה הֲוֵית בְּחֶזְוֵי לֵילְיָא וַאֲרוּ חֵיוָה רביעיה [רְבִיעָאָה] דְּחִילָה וְאֵימְתָנִי וְתַקִּיפָא יַתִּירָא וְשִׁנַּיִן דִּי־פַרְזֶל לַהּ רַבְרְבָן אָכְלָה וּמַדֱּקָה וּשְׁאָרָא ברגליה [בְּרַגְלַהּ] רָפְסָה וְהִיא מְשַׁנְּיָה מִן־כָּל־חֵיוָתָא דִּי קָדָמַיהּ וְקַרְנַיִן עֲשַׂר לַהּ׃
-
מִשְׂתַּכַּל הֲוֵית בְּקַרְנַיָּא וַאֲלוּ קֶרֶן אָחֳרִי זְעֵירָה סִלְקָת ביניהון [בֵּינֵיהֵן] וּתְלָת מִן־קַרְנַיָּא קַדְמָיָתָא אתעקרו [אֶתְעֲקַרָה] מִן־קדמיה [קֳדָמַהּ] וַאֲלוּ עַיְנִין כְּעַיְנֵי אֲנָשָׁא בְּקַרְנָא־דָא וּפֻם מְמַלִּל רַבְרְבָן׃
-
חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי כָרְסָוָן רְמִיו וְעַתִּיק יוֹמִין יְתִב לְבוּשֵׁהּ כִּתְלַג חִוָּר וּשְׂעַר רֵאשֵׁהּ כַּעֲמַר נְקֵא כָּרְסְיֵהּ שְׁבִיבִין דִּי־נוּר גַּלְגִּלּוֹהִי נוּר דָּלִק׃
-
נְהַר דִּי־נוּר נָגֵד וְנָפֵק מִן־קֳדָמוֹהִי אֶלֶף אלפים [אַלְפִין] יְשַׁמְּשׁוּנֵּהּ וְרִבּוֹ רבון [רִבְבָן] קָדָמוֹהִי יְקוּמוּן דִּינָא יְתִב וְסִפְרִין פְּתִיחוּ׃
-
חָזֵה הֲוֵית בֵּאדַיִן מִן־קָל מִלַּיָּא רַבְרְבָתָא דִּי קַרְנָא מְמַלֱּלָה חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי קְטִילַת חֵיוְתָא וְהוּבַד גִּשְׁמַהּ וִיהִיבַת לִיקֵדַת אֶשָּׁא׃
-
וּשְׁאָר חֵיוָתָא הֶעְדִּיו שָׁלְטָנְהוֹן וְאַרְכָה בְחַיִּין יְהִיבַת לְהוֹן עַד־זְמַן וְעִדָּן׃
-
חָזֵה הֲוֵית בְּחֶזְוֵי לֵילְיָא וַאֲרוּ עִם־עֲנָנֵי שְׁמַיָּא כְּבַר אֱנָשׁ אָתֵה הֲוָה וְעַד־עַתִּיק יוֹמַיָּא מְטָה וּקְדָמוֹהִי הַקְרְבוּהִי׃
-
וְלֵהּ יְהִיב שָׁלְטָן וִיקָר וּמַלְכוּ וְכֹל עַמְמַיָּא אֻמַיָּא וְלִשָּׁנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן שָׁלְטָנֵהּ שָׁלְטָן עָלַם דִּי־לָא יֶעְדֵּה וּמַלְכוּתֵהּ דִּי־לָא תִתְחַבַּל׃
-
אֶתְכְּרִיַּת רוּחִי אֲנָה דָנִיֵּאל בְּגוֹא נִדְנֶה וְחֶזְוֵי רֵאשִׁי יְבַהֲלֻנַּנִי׃
-
קִרְבֵת עַל־חַד מִן־קָאֲמַיָּא וְיַצִּיבָא אֶבְעֵא־מִנֵּהּ עַל־כָּל־דְּנָה וַאֲמַר־לִי וּפְשַׁר מִלַּיָּא יְהוֹדְעִנַּנִי׃
-
אִלֵּין חֵיוָתָא רַבְרְבָתָא דִּי אִנִּין אַרְבַּע אַרְבְּעָה מַלְכִין יְקוּמוּן מִן־אַרְעָא׃
-
וִיקַבְּלוּן מַלְכוּתָא קַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין וְיַחְסְנוּן מַלְכוּתָא עַד־עָלְמָא וְעַד עָלַם עָלְמַיָּא׃
-
אֱדַיִן צְבִית לְיַצָּבָא עַל־חֵיוְתָא רְבִיעָיְתָא דִּי־הֲוָת שָׁנְיָה מִן־כלהון [כָּלְּהֵין] דְּחִילָה יַתִּירָה שניה [שִׁנַּהּ] דִּי־פַרְזֶל וְטִפְרַיהּ דִּי־נְחָשׁ אָכְלָה מַדֲּקָה וּשְׁאָרָא בְּרַגְלַיהּ רָפְסָה׃
-
וְעַל־קַרְנַיָּא עֲשַׂר דִּי בְרֵאשַׁהּ וְאָחֳרִי דִּי סִלְקַת ונפלו [וּנְפַלָה] מִן־קדמיה [קֳדָמַהּ] תְּלָת וְקַרְנָא דִכֵּן וְעַיְנִין לַהּ וְפֻם מְמַלִּל רַבְרְבָן וְחֶזְוַהּ רַב מִן־חַבְרָתַהּ׃
-
חָזֵה הֲוֵית וְקַרְנָא דִכֵּן עָבְדָה קְרָב עִם־קַדִּישִׁין וְיָכְלָה לְהוֹן׃
-
עַד דִּי־אֲתָה עַתִּיק יוֹמַיָּא וְדִינָא יְהִב לְקַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין וְזִמְנָא מְטָה וּמַלְכוּתָא הֶחֱסִנוּ קַדִּישִׁין׃
-
כֵּן אֲמַר חֵיוְתָא רְבִיעָיְתָא מַלְכוּ רביעיא [רְבִיעָאָה] תֶּהֱוֵא בְאַרְעָא דִּי תִשְׁנֵא מִן־כָּל־מַלְכְוָתָא וְתֵאכֻל כָּל־אַרְעָא וּתְדוּשִׁנַּהּ וְתַדְּקִנַּהּ׃
-
וְקַרְנַיָּא עֲשַׂר מִנַּהּ מַלְכוּתָה עַשְׂרָה מַלְכִין יְקֻמוּן וְאָחֳרָן יְקוּם אַחֲרֵיהוֹן וְהוּא יִשְׁנֵא מִן־קַדְמָיֵא וּתְלָתָה מַלְכִין יְהַשְׁפִּל׃
-
וּמִלִּין לְצַד עליא [עִלָּאָה] יְמַלִּל וּלְקַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין יְבַלֵּא וְיִסְבַּר לְהַשְׁנָיָה זִמְנִין וְדָת וְיִתְיַהֲבוּן בִּידֵהּ עַד־עִדָּן וְעִדָּנִין וּפְלַג עִדָּן׃
-
וְדִינָא יִתִּב וְשָׁלְטָנֵהּ יְהַעְדּוֹן לְהַשְׁמָדָה וּלְהוֹבָדָה עַד־סוֹפָא׃
-
וּמַלְכוּתָה וְשָׁלְטָנָא וּרְבוּתָא דִּי מַלְכְוָת תְּחוֹת כָּל־שְׁמַיָּא יְהִיבַת לְעַם קַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין מַלְכוּתֵהּ מַלְכוּת עָלַם וְכֹל שָׁלְטָנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן וְיִשְׁתַּמְּעוּן׃
-
עַד־כָּה סוֹפָא דִי־מִלְּתָא אֲנָה דָנִיֵּאל שַׂגִּיא רַעְיוֹנַי יְבַהֲלֻנַּנִי וְזִיוַי יִשְׁתַּנּוֹן עֲלַי וּמִלְּתָא בְּלִבִּי נִטְרֵת׃