עזרא-פרק-8
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וְְאֵלֶּה רָאשֵׁי אֲבֹתֵיהֶם וְְהִתְְְיַחְְְשָׂם, והמתייחסים אליהם, מי שנמנו עמהם מ הָעֹלִים עִמִּי בְְּמַלְְְכוּת אַרְְְתַּחְְְשַׁסְְְתְְְּא הַמֶּלֶךְְְ מִבָּבֶל:
-
מִבְְּנֵי, מצאצאי פִינְְחָס בן אלעזר בן אהרן הכהן עלה ראש – אב ושמו גֵּרְְשֹׁם; מִבְְּנֵי אִיתָמָר בן אהרן הגיע דָּנִיֵּאל; מִבְְּנֵי דָוִיד – חַטּוּשׁ;
-
מִבְְּנֵי שְְׁכַנְְְיָה, אדם מפורסם, אולי מצאצאי זרֻבבל שנזכר בספר דברי הימים, מִבְְּנֵי פַרְְְעֹשׁ, שהיה ראש ענף במשפחת שכניה, בא זְְכַרְְְיָה, וְְעִמּוֹ הִתְְְיַחֵשׂ לִזְְְכָרִים, הנמנים עמו מהזכרים – מֵאָה וַחֲמִשִּׁים איש ;
-
מִבְְּנֵי פַּחַת מוֹאָב – אֶלְְְיְְהוֹעֵינַי בֶּן־זְְרַחְְיָה, וְְעִמּוֹ מָאתַיִם איש, הַזְְּכָרִים;
-
מִבְְּנֵי שְְׁכַנְְְיָה – בֶּן־יַחֲזִיאֵל, וְְעִמּוֹ שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי עָדִין בא איש ששמו עֶבֶד בֶּן־יוֹנָתָן, וְְעִמּוֹ חֲמִשִּׁים הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי עֵילָם – יְְשַׁעְְְיָה בֶּן־עֲתַלְְְיָה, וְְעִמּוֹ שִׁבְְְעִים הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי שְְׁפַטְְְיָה – זְְבַדְְְיָה בֶּן־מִיכָאֵל, וְְעִמּוֹ שְְׁמֹנִים הַזְְּכָרִים;
-
מִבְְּנֵי יוֹאָב – עֹבַדְְְיָה בֶּן־יְְחִיאֵל, וְְעִמּוֹ מָאתַיִם וּשְְְׁמֹנָה עָשָׂר הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי שְְׁלוֹמִית – בֶּן־יוֹסִפְְְיָה, וְְעִמּוֹ מֵאָה וְְשִׁשִּׁים הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי בֵבַי – זְְכַרְְְיָה בֶּן־בֵּבָי, וְְעִמּוֹ עֶשְְְׂרִים וּשְְְׁמֹנָה הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי עַזְְְגָּד – יוֹחָנָן בֶּן־הַקָּטָן, וְְעִמּוֹ מֵאָה וַעֲשָׂרָה הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי אֲדֹנִיקָם, ה אַחֲרֹנִים ממשפחה זו שנשארו בגולה, כי לפניהם הגיעו מאות רבות מבני אדֹניקם, וְְאֵלֶּה שְְׁמוֹתָם: אֱלִיפֶלֶט, יְְעִיאֵל וּשְְְׁמַעְְְיָה, וְְעִמָּהֶם שִׁשִּׁים הַזְְּכָרִים;
-
וּמִבְְּנֵי בִגְְְוַי – עוּתַי וְְזַכּוּר, וְְעִמָּהֶם שִׁבְְְעִים הַזְְּכָרִים. בסך הכול מנויים כאן כ – 1500 זכרים שאפשר להניח שרובם באו עם משפחותיהם. העולים יצאו ממקומות שונים, וצריך היה לאסוף אותם למחנה שייסע יחד.
-
וָאֶקְְְבְְּצֵם אֶל־הַנָּהָר הַבָּא, הזורם אֶל־אַהֲוָא, שם מקום או נהר גדול יותר. באותם דורות כבר היו תעלות מים מלאכותיות כה גדולות שנחשבו לנהרות בפני עצמם. תעלות עצומות כאלה חיברו בין הפרת והחִדקל או שימשו להשקיה. וַנַּחֲנֶה שָׁם יָמִים שְְׁלֹשָׁה. וָאָבִינָה, בדקתי והבחנתי בָעָם וּבַכֹּהֲנִים שבנאספים, ואולם מִבְְּנֵי לֵוִי לֹא־מָצָאתִי שָׁם.
-
וָאֶשְְְׁלְְחָה לֶאֱלִיעֶזֶר, לַאֲרִיאֵל, לִשְְְׁמַעְְְיָה וּלְְְאֶלְְְנָתָן וּלְְְיָרִיב וּלְְְאֶלְְְנָתָן וּלְְְנָתָן וְְלִזְְְכַרְְְיָה וְְלִמְְְשֻׁלָּם, את אליעזר, את אריאל וכו' ה רָאשִׁים, וּלְְְיוֹיָרִיב וּלְְְאֶלְְְנָתָן, ואת יויריב ואלנתן שהיו מְְבִינִים, חכמים,
-
וָאֲצַוֶּה, מיניתי אוֹתָם עַל, לבוא אל אִדּוֹ הָרֹאשׁ, המנהיג ש בְְּכָסִפְְְיָא הַמָּקוֹם, וָאָשִׂימָה בְְּפִיהֶם דְְּבָרִים לְְדַבֵּר אֶל־אִדּוֹ ו אָחִיו הַנְְּתִינִים, המשרתים בעבודת הקודש בְְּכָסִפְְְיָא הַמָּקוֹם, לְְהָבִיא־לָנוּ מְְשָׁרְְתִים, לוויים ואחרים לְְבֵית אֱלֹהֵינוּ. עזרא ביקש שהם יביאו לו אנשים הנחוצים לעבודות שירות במקדש.
-
וַיָּבִיאּוּ לָנוּ כְְּיַד, עזרת אֱלֹהֵינוּ הַטּוֹבָה עָלֵינוּ אִישׁ שֶׂכֶל, אנשים נבונים ומוצלחים מִבְְּנֵי מַחְְְלִי בן מררי בֶּן־לֵוִי בֶּן־יִשְְְׂרָאֵל, יעקב, וְְשֵׁרֵבְְיָה וּבָנָיו וְְאֶחָיו – שְְׁמֹנָה עָשָׂר איש,
-
וְְאֶת־חֲשַׁבְְְיָה, וְְאִתּוֹ יְְשַׁעְְְיָה מִבְְּנֵי מְְרָרִי ו אֶחָיו וּבְְְנֵיהֶם – עֶשְְְׂרִים. אלו הלויים שהצטרפו אלינו.
-
וּמִן־הַנְְּתִינִים שֶׁנָּתַן דָּוִיד לשרת במקדש, וְְהַשָּׂרִים, הממונים, או: אותם הסרים אל משמעתך לַעֲבֹדַת הַלְְוִיִּם – נְְתִינִים מָאתַיִם וְְעֶשְְְׂרִים, כֻּלָּם נִקְְּבוּ, פורשו בְְשֵׁמוֹת. היו רשימות מפורטות של כל הנתינים העולים.
-
וָאֶקְְְרָא שָׁם צוֹם עַל, ליד הַנָּהָר אַהֲוָא לפני שיצאנו לדרך, לְְהִתְְְעַנּוֹת לִפְְְנֵי אֱלֹהֵינוּ ו לְְבַקֵּשׁ מִמֶּנּוּ דֶּרֶךְְְ יְְשָׁרָה, שדרכנו תצלח בקלות ללא תקלות , לָנוּ וּלְְְטַפֵּנוּ וּלְְְכָָל־רְְכוּשֵׁנוּ, שכן זו הייתה קבוצה אזרחית לא גדולה ביותר הנוסעת לארץ ישראל, בידה כסף, זהב וכלים יקרים. בדרך כלל כאשר השלטון המרכזי חזק ויציב, מתמעטים שודדי הדרכים והעיכובים. בתקופה זו מָלך מֶלך גדול, ובכל זאת החשש היה קיים, משום שלא הייתה לה הגנה ראויה –
-
כִּי בֹשְְְׁתִּי לִשְְְׁאוֹל, התביישתי לבקש מִן־הַמֶּלֶךְְְ חַיִל וּפָרָשִׁים לְְעָָזְְְרֵנוּ מֵאוֹיֵב בַּדָּרֶךְְְ, כִּי־אָמַרְְְנוּ לַמֶּלֶךְְְ לֵאמֹר: יַד־אֱלֹהֵינוּ עַל־כָָּל־מְְבַקְְְשָׁיו לְְטוֹבָה, ה' עוזר למי שמתפללים אליו, וְְעֻזּוֹ, כוחו וְְאַפּוֹ, כעסו יבואו עַל כָָּל־עֹזְְבָיו ויפגעו בהם. אחרי שאמרתי למלך שה' יסייע לנו, התביישתי לבקש ממנו משמר צבאי לדרך. המלך היה מעוניין לתת כל מה שנדרש, ובוודאי בקלות היה שולח יחידת פרשים לליווי העולים, להגנה עליהם ולהדרכתם, אבל עזרא חשש לבקש זאת.
-
וַנָּצוּמָה וַנְְּבַקְְְשָׁה מֵאֱלֹהֵינוּ עַל־זֹאת, וַיֵּעָתֵר, ה' נענה לָנוּ, וכך עברנו את הדרך בשלום.
-
ובעודנו על נהר אהוה אַבְְְדִּילָה, ייחדתי מִשָּׂרֵי הַכֹּהֲנִים שְְׁנֵים עָשָׂר אנשים, ומיניתי אותם לגזברים לפי שעה. התפקיד ניתן לְְשֵׁרֵבְְיָה, חֲשַׁבְְְיָה וְְעִמָּהֶם מֵאֲחֵיהֶם עוד עֲשָׂרָה.
-
וָאֶשְְְׁקֳֳלָה, נתתי לָהֶם אֶת־הַכֶּסֶף וְְאֶת־הַזָּהָב וְְאֶת־הַכֵּלִים, תְְּרוּמַת בֵּית־אֱלֹהֵינוּ הַהֵרִימוּ, שתרמו הַמֶּלֶךְְְ וְְיֹעֲצָיו וְְשָׂרָיו וְְכָָל־יִשְְְׂרָאֵל הַנִּמְְְצָאִים בבבל. האנשים הללו יהיו אחראים להחזיק את כל הכסף והזהב שקיבלנו במתנה מהמלך ומהאחרים למען בית המקדש .
-
וָאֶשְְְׁקֲלָה, ספרתי עַל־יָדָם כֶּסֶף – כִּכָּרִים שֵׁשׁ־מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים, סכום משמעותי ; וּכְְְלֵי־כֶסֶף – מֵאָה, נוסף לְְכִכָּרִים, גושי הכסף ; זָהָב – מֵאָה כִכָּר;
-
וּכְְְפֹרֵי זָהָב, מעין ספלים המשמשים לזריקת דם על המזבח לכפרה – עֶשְְְׂרִים, נוסף לַאֲדַרְְְכֹנִים, מטבעות זהב פרסיים שמספרם אָלֶף; וּכְְְלֵי נְְחֹשֶׁת מֻצְְְהָב, מוזהב טוֹבָה היו שְְׁנַיִם, חֲמוּדֹת, נאות ויקרות כַּזָּהָב. לא הייתה זו נחושת נקייה לגמרי אלא תערובת של נחושת וחומר אחר, אולי פליז, אבל היא הייתה איכותית ומבהיקה, כך ששני הכלים הללו נראו כמו כלי זהב.
-
וָאֹמְְרָה אֲלֵהֶם: אַתֶּם קֹדֶשׁ לַה', בהיותכם כהנים, וְְהַכֵּלִים קֹדֶשׁ, וְְהַכֶּסֶף וְְהַזָּהָב נְְדָבָה לַה' אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם. לפיכך ראוי שאתם תחזיקו אותם אצלכם.
-
שִׁקְְְדוּ, השגיחו בהתמדה וְְשִׁמְְְרוּ את החפצים היקרים הללו עַד אשר תִּשְְְׁקְְלוּ, תמסרו אותם במניין לִפְְְנֵי שָׂרֵי הַכֹּהֲנִים וְְהַלְְוִיִּם וְְשָׂרֵי־הָאָבוֹת לְְיִשְְְׂרָאֵל ש בִּירוּשָׁלִָם בעבור הַלִּשְְְׁכוֹת שב בֵית ה'.
-
וְְקִבְְּלוּ, הסכימו ולקחו לרשותם הַכֹּהֲנִים וְְהַלְְוִיִּם מִשְְְׁקָל, כובד הַכֶּסֶף וְְהַזָּהָב וְְהַכֵּלִים כדי לְְהָבִיא לִירוּשָׁלִַם לְְבֵית אֱלֹהֵינוּ.
-
וַנִּסְְּעָה מִנְְּהַר אַהֲוָא בִּשְְְׁנֵים עָשָׂר לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן, ניסן לָלֶכֶת אל יְְרוּשָׁלִָם. וְְיַד אֱלֹהֵינוּ הָיְְתָה עָלֵינוּ וַיַּצִּילֵנוּ מִכַּף אוֹיֵב וְְאוֹרֵב ש עַל־הַדָּרֶךְְְ.
-
וַנָּבוֹא יְְרוּשָׁלִָם. וַנֵּשֶׁב שָׁם יָמִים שְְׁלֹשָׁה.
-
וּבַיּוֹם הָרְְבִיעִי נִשְְְׁקַל הַכֶּסֶף וְְהַזָּהָב וְְהַכֵּלִים בְְּבֵית אֱלֹהֵינוּ עַל יַד־מְְרֵמוֹת בֶּן־אוּרִיָּה הַכֹּהֵן, שהיה האחראי בבית המקדש, וְְעִמּוֹ אֶלְְְעָזָר בֶּן־פִּינְְחָס, וְְעִמָּהֶם יוֹזָבָד בֶּן־יֵשׁוּעַ וְְנוֹעַדְְְיָה בֶן־בִּנּוּי הַלְְוִיִּם.
-
בְְּמִסְְְפָּר בְְּמִשְְְׁקָל לַכֹּל, מסרנו את מספר כל הכלים והמטבעות ומשקל המתכות, וַיִּכָּתֵב כָָּל־הַמִּשְְְׁקָל בָּעֵת הַהִיא.
-
הַבָּאִים מֵהַשְְּׁבִי של בְְנֵי־הַגּוֹלָה הִקְְְרִיבוּ עֹלוֹת לֵאלֹהֵי יִשְְְׂרָאֵל: פָּרִים – שְְׁנֵים־עָשָׂר, כמספר שבטי ישראל לכפר עַל־כָָּל־יִשְְְׂרָאֵל; אֵילִים – תִּשְְְׁעִים וְְשִׁשָּׁה, שנים – עשר כפול שמונה ; כְְּבָשִׂים – שִׁבְְְעִים וְְשִׁבְְְעָה; צְְפִירֵי, שעירי עִזים, תיישים ל חַטָּאת – שְְׁנֵים עָשָׂר. הַכֹּל עוֹלָה לַה'. כל הקרבנות המיוחדים הללו נשרפו כליל על המזבח כמו קרבן עולה.
-
וַיִּתְְּנוּ אֶת־דָּתֵי, המכתבים הרשמיים שהכילו את פקודות הַמֶּלֶךְְְ לַאֲחַשְְְׁדַּרְְְפְְּנֵי, מושלי הנפות של הַמֶּלֶךְְְ וּפַחֲווֹת, מושלי מדינות עֵבֶר הַנָּהָר, וְְכאשר הם ראו פקודות ישירות מהמלך לקרב את העולים ולתמוך בהם, הם נִשְְּׂאוּ, כיבדו אֶת־הָעָם וְְאֶת־בֵּית הָאֱלֹהִים. כל השרים והפקידים סייעו להם ודאגו לכל צורכי המקדש.
פסוקים
-
ואלה ראשי אבתיהם והתיחשם העלים עמי במלכות ארתחשסתא המלך מבבל
-
מבני פינחס גרשם מבני איתמר דניאל מבני דויד חטוש
-
מבני שכניה מבני פרעש זכריה ועמו התיחש לזכרים מאה וחמשים
-
מבני פחת מואב אליהועיני בן־זרחיה ועמו מאתים הזכרים
-
מבני שכניה בן־יחזיאל ועמו שלש מאות הזכרים
-
ומבני עדין עבד בן־יונתן ועמו חמשים הזכרים
-
ומבני עילם ישעיה בן־עתליה ועמו שבעים הזכרים
-
ומבני שפטיה זבדיה בן־מיכאל ועמו שמנים הזכרים
-
מבני יואב עבדיה בן־יחיאל ועמו מאתים ושמנה עשר הזכרים
-
ומבני שלומית בן־יוספיה ועמו מאה וששים הזכרים
-
ומבני בבי זכריה בן־בבי ועמו עשרים ושמנה הזכרים
-
ומבני עזגד יוחנן בן־הקטן ועמו מאה ועשרה הזכרים
-
ומבני אדניקם אחרנים ואלה שמותם אליפלט יעיאל ושמעיה ועמהם ששים הזכרים
-
ומבני בגוי עותי וזבוד [וזכור] ועמו שבעים הזכרים
-
ואקבצם אל־הנהר הבא אל־אהוא ונחנה שם ימים שלשה ואבינה בעם ובכהנים ומבני לוי לא־מצאתי שם
-
ואשלחה לאליעזר לאריאל לשמעיה ולאלנתן וליריב ולאלנתן ולנתן ולזכריה ולמשלם ראשים וליויריב ולאלנתן מבינים
-
ואוצאה [ואצוה] אותם על־אדו הראש בכספיא המקום ואשימה בפיהם דברים לדבר אל־אדו אחיו הנתונים [הנתינים] בכספיא המקום להביא־לנו משרתים לבית אלהינו
-
ויביאו לנו כיד־אלהינו הטובה עלינו איש שכל מבני מחלי בן־לוי בן־ישראל ושרביה ובניו ואחיו שמנה עשר
-
ואת־חשביה ואתו ישעיה מבני מררי אחיו ובניהם עשרים
-
ומן־הנתינים שנתן דויד והשרים לעבדת הלוים נתינים מאתים ועשרים כלם נקבו בשמות
-
ואקרא שם צום על־הנהר אהוא להתענות לפני אלהינו לבקש ממנו דרך ישרה לנו ולטפנו ולכל־רכושנו
-
כי בשתי לשאול מן־המלך חיל ופרשים לעזרנו מאויב בדרך כי־אמרנו למלך לאמר יד־אלהינו על־כל־מבקשיו לטובה ועזו ואפו על כל־עזביו
-
ונצומה ונבקשה מאלהינו על־זאת ויעתר לנו
-
ואבדילה משרי הכהנים שנים עשר לשרביה חשביה ועמהם מאחיהם עשרה
-
ואשקולה [ואשקלה] להם את־הכסף ואת־הזהב ואת־הכלים תרומת בית־אלהינו ההרימו המלך ויעציו ושריו וכל־ישראל הנמצאים
-
ואשקלה על־ידם כסף ככרים שש־מאות וחמשים וכלי־כסף מאה לככרים זהב מאה ככר
-
וכפרי זהב עשרים לאדרכנים אלף וכלי נחשת מצהב טובה שנים חמודת כזהב
-
ואמרה אלהם אתם קדש ליהוה והכלים קדש והכסף והזהב נדבה ליהוה אלהי אבתיכם
-
שקדו ושמרו עד־תשקלו לפני שרי הכהנים והלוים ושרי־האבות לישראל בירושלם הלשכות בית יהוה
-
וקבלו הכהנים והלוים משקל הכסף והזהב והכלים להביא לירושלם לבית אלהינו
-
ונסעה מנהר אהוא בשנים עשר לחדש הראשון ללכת ירושלם ויד־אלהינו היתה עלינו ויצילנו מכף אויב ואורב על־הדרך
-
ונבוא ירושלם ונשב שם ימים שלשה
-
וביום הרביעי נשקל הכסף והזהב והכלים בבית אלהינו על יד־מרמות בן־אוריה הכהן ועמו אלעזר בן־פינחס ועמהם יוזבד בן־ישוע ונועדיה בן־בנוי הלוים
-
במספר במשקל לכל ויכתב כל־המשקל בעת ההיא
-
הבאים מהשבי בני־הגולה הקריבו עלות לאלהי ישראל פרים שנים־עשר על־כל־ישראל אילים תשעים וששה כבשים שבעים ושבעה צפירי חטאת שנים עשר הכל עולה ליהוה
-
ויתנו את־דתי המלך לאחשדרפני המלך ופחוות עבר הנהר ונשאו את־העם ואת־בית־האלהים
פסוקים מנוקד
-
וְאֵלֶּה רָאשֵׁי אֲבֹתֵיהֶם וְהִתְיַחְשָׂם הָעֹלִים עִמִּי בְּמַלְכוּת אַרְתַּחְשַׁסְתְּא הַמֶּלֶךְ מִבָּבֶל׃
-
מִבְּנֵי פִינְחָס גֵּרְשֹׁם מִבְּנֵי אִיתָמָר דָּנִיֵּאל מִבְּנֵי דָוִיד חַטּוּשׁ׃
-
מִבְּנֵי שְׁכַנְיָה מִבְּנֵי פַרְעֹשׁ זְכַרְיָה וְעִמּוֹ הִתְיַחֵשׂ לִזְכָרִים מֵאָה וַחֲמִשִּׁים׃
-
מִבְּנֵי פַּחַת מוֹאָב אֶלְיְהוֹעֵינַי בֶּן־זְרַחְיָה וְעִמּוֹ מָאתַיִם הַזְּכָרִים׃
-
מִבְּנֵי שְׁכַנְיָה בֶּן־יַחֲזִיאֵל וְעִמּוֹ שְׁלֹשׁ מֵאוֹת הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי עָדִין עֶבֶד בֶּן־יוֹנָתָן וְעִמּוֹ חֲמִשִּׁים הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי עֵילָם יְשַׁעְיָה בֶּן־עֲתַלְיָה וְעִמּוֹ שִׁבְעִים הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי שְׁפַטְיָה זְבַדְיָה בֶּן־מִיכָאֵל וְעִמּוֹ שְׁמֹנִים הַזְּכָרִים׃
-
מִבְּנֵי יוֹאָב עֹבַדְיָה בֶּן־יְחִיאֵל וְעִמּוֹ מָאתַיִם וּשְׁמֹנָה עָשָׂר הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי שְׁלוֹמִית בֶּן־יוֹסִפְיָה וְעִמּוֹ מֵאָה וְשִׁשִּׁים הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי בֵבַי זְכַרְיָה בֶּן־בֵּבָי וְעִמּוֹ עֶשְׂרִים וּשְׁמֹנָה הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי עַזְגָּד יוֹחָנָן בֶּן־הַקָּטָן וְעִמּוֹ מֵאָה וַעֲשָׂרָה הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי אֲדֹנִיקָם אַחֲרֹנִים וְאֵלֶּה שְׁמוֹתָם אֱלִיפֶלֶט יְעִיאֵל וּשְׁמַעְיָה וְעִמָּהֶם שִׁשִּׁים הַזְּכָרִים׃
-
וּמִבְּנֵי בִגְוַי עוּתַי וזבוד [וְזַכּוּר] וְעִמּוֹ שִׁבְעִים הַזְּכָרִים׃
-
וָאֶקְבְּצֵם אֶל־הַנָּהָר הַבָּא אֶל־אַהֲוָא וַנַּחֲנֶה שָׁם יָמִים שְׁלֹשָׁה וָאָבִינָה בָעָם וּבַכֹּהֲנִים וּמִבְּנֵי לֵוִי לֹא־מָצָאתִי שָׁם׃
-
וָאֶשְׁלְחָה לֶאֱלִיעֶזֶר לַאֲרִיאֵל לִשְׁמַעְיָה וּלְאֶלְנָתָן וּלְיָרִיב וּלְאֶלְנָתָן וּלְנָתָן וְלִזְכַרְיָה וְלִמְשֻׁלָּם רָאשִׁים וּלְיוֹיָרִיב וּלְאֶלְנָתָן מְבִינִים׃
-
ואוצאה [וָאֲצַוֶּה] אוֹתָם עַל־אִדּוֹ הָרֹאשׁ בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם וָאָשִׂימָה בְּפִיהֶם דְּבָרִים לְדַבֵּר אֶל־אִדּוֹ אָחִיו הנתונים [הַנְּתִינִים] בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם לְהָבִיא־לָנוּ מְשָׁרְתִים לְבֵית אֱלֹהֵינוּ׃
-
וַיָּבִיאּוּ לָנוּ כְּיַד־אֱלֹהֵינוּ הַטּוֹבָה עָלֵינוּ אִישׁ שֶׂכֶל מִבְּנֵי מַחְלִי בֶּן־לֵוִי בֶּן־יִשְׂרָאֵל וְשֵׁרֵבְיָה וּבָנָיו וְאֶחָיו שְׁמֹנָה עָשָׂר׃
-
וְאֶת־חֲשַׁבְיָה וְאִתּוֹ יְשַׁעְיָה מִבְּנֵי מְרָרִי אֶחָיו וּבְנֵיהֶם עֶשְׂרִים׃
-
וּמִן־הַנְּתִינִים שֶׁנָּתַן דָּוִיד וְהַשָּׂרִים לַעֲבֹדַת הַלְוִיִּם נְתִינִים מָאתַיִם וְעֶשְׂרִים כֻּלָּם נִקְּבוּ בְשֵׁמוֹת׃
-
וָאֶקְרָא שָׁם צוֹם עַל־הַנָּהָר אַהֲוָא לְהִתְעַנּוֹת לִפְנֵי אֱלֹהֵינוּ לְבַקֵּשׁ מִמֶּנּוּ דֶּרֶךְ יְשָׁרָה לָנוּ וּלְטַפֵּנוּ וּלְכָל־רְכוּשֵׁנוּ׃
-
כִּי בֹשְׁתִּי לִשְׁאוֹל מִן־הַמֶּלֶךְ חַיִל וּפָרָשִׁים לְעָזְרֵנוּ מֵאוֹיֵב בַּדָּרֶךְ כִּי־אָמַרְנוּ לַמֶּלֶךְ לֵאמֹר יַד־אֱלֹהֵינוּ עַל־כָּל־מְבַקְשָׁיו לְטוֹבָה וְעֻזּוֹ וְאַפּוֹ עַל כָּל־עֹזְבָיו׃
-
וַנָּצוּמָה וַנְּבַקְשָׁה מֵאֱלֹהֵינוּ עַל־זֹאת וַיֵּעָתֵר לָנוּ׃
-
וָאַבְדִּילָה מִשָּׂרֵי הַכֹּהֲנִים שְׁנֵים עָשָׂר לְשֵׁרֵבְיָה חֲשַׁבְיָה וְעִמָּהֶם מֵאֲחֵיהֶם עֲשָׂרָה׃
-
ואשקולה [וָאֶשְׁקֳלָה] לָהֶם אֶת־הַכֶּסֶף וְאֶת־הַזָּהָב וְאֶת־הַכֵּלִים תְּרוּמַת בֵּית־אֱלֹהֵינוּ הַהֵרִימוּ הַמֶּלֶךְ וְיֹעֲצָיו וְשָׂרָיו וְכָל־יִשְׂרָאֵל הַנִּמְצָאִים׃
-
וָאֶשְׁקֲלָה עַל־יָדָם כֶּסֶף כִּכָּרִים שֵׁשׁ־מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים וּכְלֵי־כֶסֶף מֵאָה לְכִכָּרִים זָהָב מֵאָה כִכָּר׃
-
וּכְפֹרֵי זָהָב עֶשְׂרִים לַאֲדַרְכֹנִים אָלֶף וּכְלֵי נְחֹשֶׁת מֻצְהָב טוֹבָה שְׁנַיִם חֲמוּדֹת כַּזָּהָב׃
-
וָאֹמְרָה אֲלֵהֶם אַתֶּם קֹדֶשׁ לַיהוָה וְהַכֵּלִים קֹדֶשׁ וְהַכֶּסֶף וְהַזָּהָב נְדָבָה לַיהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם׃
-
שִׁקְדוּ וְשִׁמְרוּ עַד־תִּשְׁקְלוּ לִפְנֵי שָׂרֵי הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם וְשָׂרֵי־הָאָבוֹת לְיִשְׂרָאֵל בִּירוּשָׁלִָם הַלִּשְׁכוֹת בֵּית יְהוָה׃
-
וְקִבְּלוּ הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם מִשְׁקַל הַכֶּסֶף וְהַזָּהָב וְהַכֵּלִים לְהָבִיא לִירוּשָׁלִַם לְבֵית אֱלֹהֵינוּ׃
-
וַנִּסְעָה מִנְּהַר אַהֲוָא בִּשְׁנֵים עָשָׂר לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן לָלֶכֶת יְרוּשָׁלִָם וְיַד־אֱלֹהֵינוּ הָיְתָה עָלֵינוּ וַיַּצִּילֵנוּ מִכַּף אוֹיֵב וְאוֹרֵב עַל־הַדָּרֶךְ׃
-
וַנָּבוֹא יְרוּשָׁלִָם וַנֵּשֶׁב שָׁם יָמִים שְׁלֹשָׁה׃
-
וּבַיּוֹם הָרְבִיעִי נִשְׁקַל הַכֶּסֶף וְהַזָּהָב וְהַכֵּלִים בְּבֵית אֱלֹהֵינוּ עַל יַד־מְרֵמוֹת בֶּן־אוּרִיָּה הַכֹּהֵן וְעִמּוֹ אֶלְעָזָר בֶּן־פִּינְחָס וְעִמָּהֶם יוֹזָבָד בֶּן־יֵשׁוּעַ וְנוֹעַדְיָה בֶן־בִּנּוּי הַלְוִיִּם׃
-
בְּמִסְפָּר בְּמִשְׁקָל לַכֹּל וַיִּכָּתֵב כָּל־הַמִּשְׁקָל בָּעֵת הַהִיא׃
-
הַבָּאִים מֵהַשְּׁבִי בְנֵי־הַגּוֹלָה הִקְרִיבוּ עֹלוֹת לֵאלֹהֵי יִשְׂרָאֵל פָּרִים שְׁנֵים־עָשָׂר עַל־כָּל־יִשְׂרָאֵל אֵילִים תִּשְׁעִים וְשִׁשָּׁה כְּבָשִׂים שִׁבְעִים וְשִׁבְעָה צְפִירֵי חַטָּאת שְׁנֵים עָשָׂר הַכֹּל עוֹלָה לַיהוָה׃
-
וַיִּתְּנוּ אֶת־דָּתֵי הַמֶּלֶךְ לַאֲחַשְׁדַּרְפְּנֵי הַמֶּלֶךְ וּפַחֲווֹת עֵבֶר הַנָּהָר וְנִשְּׂאוּ אֶת־הָעָם וְאֶת־בֵּית־הָאֱלֹהִים׃
מקומות
-
ירושלים
ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
-
בבל
ממלכה המכונה על-שם עיר הבירה שלה.
משתרעת בדרום מסופוטמיה, עם גישה לדרכי הים שבמפרץ הפרסי.