דברי הימים א-פרק-5

ביאורים

  • וּבְְְנֵי רְְאוּבֵן בְְּכוֹר־יִשְְְׂרָאֵל, כִּי־הוּא בעצם הַבְְּכוֹר מבחינת סדר התולדות , וּבְְְחַלְְּלוֹ את יְְצוּעֵי, משכב אָבִיו, כמסופר בספר בראשית, נִתְְּנָה בְְּכֹרָתוֹ לִבְְְנֵי יוֹסֵף בֶּן־יִשְְְׂרָאֵל. הבכורה שזכה לה יוסף התבטאה בכך שבניו קיבלו נחלה כפולה. מלבד זאת, מסתבר שלחלקים מבני יוסף היה מעמד מיוחד בישראל. וְְאולם לֹא לְְהִתְְְיַחֵשׂ לַבְְּכֹרָה. יוסף עדיין נחשב מקטני הבנים, ואיננו מיוחס כבכור ישראל,

  • כִּי יְְהוּדָה גָּבַר, נעשה הגדול והחשוב בְְּאֶחָיו. האישיות של יהודה הייתה הבולטת בין אחיו וּלְְְנָגִיד, לעניין שושלת המלכות, המלך יצא מִמֶּנּוּ, וְְהַבְְּכֹרָה מבחינת הנחלות או המעמד החברתי הייתה לְְיוֹסֵף. אחרי ההקדמה ביחס למעמדו של ראובן בין השבטים באה רשימת היוחסין:

  • בְְּנֵי רְְאוּבֵן בְְּכוֹר יִשְְְׂרָאֵל: חֲנוֹךְְְ וּפַלּוּא, חֶצְְְרוֹן וְְכַרְְְמִי.

  • בְְּנֵי יוֹאֵל, שלא הוזכר ברשימה : שְְׁמַעְְְיָה בְְנוֹ של יואל, גּוֹג בְְּנוֹ של שמעיה, וכן שושלת הדורות הלאה – שִׁמְְְעִי בְְנוֹ,

  • מִיכָה בְְנוֹ, רְְאָיָה בְְנוֹ, בַּעַל בְְּנוֹ,

  • בְְּאֵרָה בְְנוֹ, והוא אֲשֶׁר הֶגְְְלָה תִּלְְּגַת פִּלְְְנְְאֶסֶר, הנקרא גם תגלת פלאסר מֶלֶךְְְ אַשֻּׁר, הוּא – בארה נָשִׂיא לָראוּבֵנִי. האשורים הגלו תחילה את שבטי עבר הירדן, ובאותה עת בארה הוא שעמד בראש שבט ראובן.

  • וְְאֶחָיו, בני אותו השבט לְְמִשְְְׁפְְּחֹתָיו בְְּהִתְְְיַחֵשׂ, כשהתייחסו לְְתֹלְְדוֹתָם: הָרֹאשׁ, המנהיג – יְְעִיאֵל ואחריו זְְְכַרְְְיָהוּ

  • וּבֶלַע בֶּן־עָזָז בֶּן־שֶׁמַע בֶּן־יוֹאֵל, הוּא יוֹשֵׁב בַּעֲרֹעֵר, מערֹער וְְעַד־נְְבוֹ וּבַעַל מְְעוֹן.

  • וְְלַמִּזְְְרָח יָשַׁב השבט, או: ראש השבט הנזכר עַד־לְְבוֹא מִדְְְבָּרָה. וכיוון שבמדבר לא נחסמו, הם המשיכו להתפשט לְְמִן־הַנָּהָר פְְּרָת, עד למקום שבו מגיע הפרת קרוב ביותר לארץ ישראל. כִּי מִקְְְנֵיהֶם רָבוּ בְְּאֶרֶץ גִּלְְְעָד, ומכיוון שלא עמד בפניהם מעצור מדיני כלשהו, הם התפשטו הלאה והלאה במדבר הסורי.

  • וּבִימֵי שָׁאוּל עָשׂוּ בני ראובן מִלְְְחָמָה עִם־הַהַגְְְרִאִים, שבט של ערבים מצאצאי הגר. וַיִּפְְּלוּ ההגראים בְְּיָדָם, וַיֵּשְְׁבוּ בְְּאָהֳֳלֵיהֶם עַל־כָָּל־פְְּנֵי מִזְְְרָח לַגִּלְְְעָד.

  • וּבְְְנֵי־גָד לְְנֶגְְְדָּם, לעומתם, או: סמוך לבני ראובן, יָשְְׁבוּ בְְּאֶרֶץ הַבָּשָׁן שבעבר הירדן עַד־סַלְְְכָה, מצפון לגבול ראובן.

  • יוֹאֵל היה הָרֹאשׁ בדור מסוים, וְְשָׁפָם הַמִּשְְְׁנֶה, וְְיַעְְְנַי וְְשָׁפָט, אלה ישבו בַּבָּשָׁן.

  • וַאֲחֵיהֶם הראשים לְְבֵית אֲבוֹתֵיהֶם: מִיכָאֵל וּמְְְשֻׁלָּם וְְשֶׁבַע וְְיוֹרַי וְְיַעְְְכָּן וְְזִיעַ וָעֵבֶר שִׁבְְְעָה בסך הכול.

  • אֵלֶּה השבעה היו בְְּנֵי, צאצאים של אֲבִיחַיִל בֶּן־חוּרִי בֶּן־יָרוֹחַ בֶּן־גִּלְְְעָד בֶּן־מִיכָאֵל בֶּן־יְְשִׁישַׁי בֶּן־יַחְְְדּוֹ בֶּן־בּוּז

  • אֲחִי בֶּן־עַבְְְדִּיאֵל בֶּן־גּוּנִי שהיה רֹאשׁ לְְבֵית אֲבוֹתָם.

  • וַיֵּשְְׁבוּ בּחלק נרחב של ה גִּלְְְעָד, בַּבָּשָׁן וּבִבְְְנֹתֶיהָ וּבְְְכָָל־מִגְְְרְְשֵׁי שָׁרוֹן, עַל, עד תּוֹצְְאוֹתָם, גבולותיהם וכולל אותם.

  • כֻּלָּם הִתְְְיַחְְְשׂוּ, נקבע ייחוסם בִּימֵי יוֹתָם מֶלֶךְְְ־יְְהוּדָה וּבִימֵי יָרָָבְְְעָם השני מֶלֶךְְְ־יִשְְְׂרָאֵל. הייתה זו תקופה של שקט יחסי, כי ירבעם השני הרחיב את גבול ישראל כמעט עד לקצה הצפוני של סוריה, ובתקופת מלכותו השלֵווה התפנו לסדר את רשימות היוחסין.

  • בְְּנֵי־רְְאוּבֵן וְְגָדִי וַחֲצִי שֵׁבֶט־מְְנַשֶּׁה מִן־בְְּנֵי־חַיִל, אֲנָשִׁים נֹשְְׂאֵי מָגֵן וְְחֶרֶב וְְדֹרְְכֵי קֶשֶׁת וּלְְְמוּדֵי מִלְְְחָמָה, מאומנים, התפקדו ונמנו אַרְְְבָּעִים וְְאַרְְְבָּעָה אֶלֶף וּשְְְׁבַע־מֵאוֹת וְְשִׁשִּׁים יֹצְְאֵי צָבָא. יש לשער שהמִּפקד הזה נערך בזמן יותם וירבעם.

  • וַיַּעֲשׂוּ מִלְְְחָמָה עִם־הַהַגְְְרִיאִים וִיטוּר וְְנָפִישׁ וְְנוֹדָב.

  • וַיֵּעָזְְרוּ, נעזרו בכוח ה' עֲלֵיהֶם – על אויביהם, וַיִּנָּתְְנוּ בְְיָדָם הַהַגְְְרִיאִים וְְכֹל השבטים או העמים הקטנים שֶׁעִמָּהֶם, כִּי לֵאלֹהִים זָעֲקוּ בַּמִּלְְְחָמָה, וְְנַעְְְתּוֹר, נעתר לָהֶם, כִּי־בָטְְחוּ בוֹ.

  • וַיִּשְְְׁבּוּ את מִקְְְנֵיהֶם של הערבים הללו, גְְּמַלֵּיהֶם חֲמִשִּׁים אֶלֶף וְְצֹאן מָאתַיִם וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף וַחֲמוֹרִים אַלְְְפָּיִם וְְנֶפֶשׁ אָדָם מֵאָה אָלֶף.

  • כִּי־חֲלָלִים רַבִּים נָפָלוּ. הם השיגו ניצחון גדול אף שלא היו רבים כל כך , כִּי מֵהָאֱלֹהִים הַמִּלְְְחָמָה. וַיֵּשְְׁבוּ תַחְְְתֵּיהֶם, במקומם של אותם שבטים עַד־הַגֹּלָה, עד שגלו לאשור.

  • וּבְְְנֵי חֲצִי שֵׁבֶט מְְנַשֶּׁה יָשְְׁבוּ בָּאָרֶץ מה בָּשָׁן שבצפון הארץ לכיוון מערב עַד־בַּעַל חֶרְְְמוֹן וּשְְְׂנִיר וְְהַר־חֶרְְְמוֹן. אף על פי שבתורה נאמר ששניר הוא שם נרדף לחרמון, ייתכן שחלקים שונים של ההר הגדול הזה נקראו בשמות שונים. הֵמָּה – בני שבט מנשה רָבוּ, התרבו.

  • וְְאֵלֶּה רָאשֵׁי בֵית־אֲבוֹתָם: וְְעֵפֶר. זו כנראה ו' לתפארת הלשון בלבד. וְְיִשְְְׁעִי וֶאֱלִיאֵל וְְעַזְְְרִיאֵל וְְיִרְְְמְְיָה וְְהוֹדַוְְְיָה וְְיַחְְְדִּיאֵל, אֲנָשִׁים גִּבּוֹרֵי חַיִל אַנְְְשֵׁי שֵׁמוֹת, מפורסמים, ידועים בשמותיהם שהיו רָאשִׁים לְְבֵית אֲבוֹתָם.

  • וַיִּמְְְעֲלוּ, פשעו שבטים אלו בֵּאלֹהֵי אֲבֹתֵיהֶם, וַיִּזְְְנוּ אַחֲרֵי אֱלֹהֵי עַמֵּי־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־הִשְְְׁמִיד אֱלֹהִים מִפְְּנֵיהֶם.

  • וַיָּעַר, עורר אֱלֹהֵי יִשְְְׂרָאֵל אֶת־רוּחַ פּוּל מֶלֶךְְְ־אַשּׁוּר, וְְאֶת־רוּחַ תִּלְְּגַת פִּלְְְנֶסֶר מֶלֶךְְְ אַשּׁוּר, וַיַּגְְְלֵם לָראוּבֵנִי, את הראובני וְְלַגָּדִי וְְלַחֲצִי שֵׁבֶט מְְנַשֶּׁה, וַיְְְבִיאֵם לַחְְְלַח וְְחָבוֹר וְְהָרָא וּנְְְהַר גּוֹזָן עַד הַיּוֹם הַזֶּה. אלה מקומות בצפון – מערב ממלכת אשור, שבחלקה הצפוני של מדי, צפון סוריה ועיראק של היום.

  • בְְּנֵי לֵוִי: גֵּרְְשׁוֹן, קְְהָת וּמְְְרָרִי.

  • וּבְְְנֵי קְְהָת: עַמְְְרָם, יִצְְְהָר וְְחֶבְְְרוֹן וְְעֻזִּיאֵל.

  • וּבְְְנֵי עַמְְְרָם: אַהֲרֹן וּמֹשֶׁה וּמִרְְְיָם. וּבְְְנֵי אַהֲרֹן: נָדָב וַאֲבִיהוּא, אֶלְְְעָזָר וְְאִיתָמָר. כידוע, נדב ואביהוא מתו בחיי אביהם ללא בנים ואולי ללא ילדים כלל, ואלעזר ואיתמר נשארו שתי משפחות הכהונה הגדולות.

  • אֶלְְְעָזָר הוֹלִיד אֶת־פִּינְְחָס. פִּינְְחָס הֹלִיד אֶת־אֲבִישׁוּעַ,

  • וַאֲבִישׁוּעַ הוֹלִיד אֶת־בֻּקִּי, וּבֻקִּי הוֹלִיד אֶת־עֻזִּי,

  • וְְעֻזִּי הוֹלִיד אֶת־זְְרַחְְְיָה, וּזְְְרַחְְְיָה הוֹלִיד אֶת־מְְרָיוֹת.

  • מְְרָיוֹת הוֹלִיד אֶת־אֲמַרְְְיָה, וַאֲמַרְְְיָה הוֹלִיד אֶת־אֲחִיטוּב,

  • וַאֲחִיטוּב הוֹלִיד אֶת־צָדוֹק, וְְצָדוֹק הוֹלִיד אֶת־אֲחִימָעַץ,

  • וַאֲחִימַעַץ הוֹלִיד אֶת־עֲזַרְְְיָה, וַעֲזַרְְְיָה הוֹלִיד אֶת־יוֹחָנָן,

  • וְְיוֹחָנָן הוֹלִיד אֶת־עֲזַרְְְיָה השני, הוּא אֲשֶׁר כִּהֵן בַּבַּיִת אֲשֶׁר־בָּנָה שְְׁלֹמֹה בִּירוּשָׁלִָם. עזריה זה ובניו אחריו היו הכהנים הגדולים או המפורסמים בבית הראשון:

  • וַיּוֹלֶד עֲזַרְְְיָה אֶת־אֲמַרְְְיָה, וַאֲמַרְְְיָה הוֹלִיד אֶת־אֲחִיטוּב,

  • וַאֲחִיטוּב הוֹלִיד אֶת־צָדוֹק, וְְצָדוֹק הוֹלִיד אֶת־שַׁלּוּם,

  • וְְשַׁלּוּם הוֹלִיד אֶת־חִלְְְקִיָּה, וְְחִלְְְקִיָּה הוֹלִיד אֶת־עֲזַרְְְיָה,

  • וַעֲזַרְְְיָה הוֹלִיד אֶת־שְְְׂרָיָה, וּשְְְׂרָיָה הוֹלִיד אֶת־יְְהוֹצָדָק.

  • וִיהוֹצָדָק היה הכהן ש הָלַךְְְ בְְּהַגְְְלוֹת ה' אֶת־יְְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם בְְּיַד נְְבֻכַדְְְנֶאצַּר. נראה שהכהנים הגדולים בבית המקדש הראשון היו בני שושלת אחת. עם זאת, ייתכן ששימשו בבית ראשון גם כהנים גדולים ממשפחות שלא נזכרו ברשימה זו. למשל מקום אחר מופיע יהוידע הכהן הגדול, שאינו נזכר כאן. הכתוב פותח שוב בתחילת השושלת, על מנת לעסוק במשפחות הלויים שאינם כהנים.

פסוקים

  1. ובני ראובן בכור־ישראל כי הוא הבכור ובחללו יצועי אביו נתנה בכרתו לבני יוסף בן־ישראל ולא להתיחש לבכרה
  2. כי יהודה גבר באחיו ולנגיד ממנו והבכרה ליוסף
  3. בני ראובן בכור ישראל חנוך ופלוא חצרון וכרמי
  4. בני יואל שמעיה בנו גוג בנו שמעי בנו
  5. מיכה בנו ראיה בנו בעל בנו
  6. בארה בנו אשר הגלה תלגת פלנאסר מלך אשר הוא נשיא לראובני
  7. ואחיו למשפחתיו בהתיחש לתלדותם הראש יעיאל וזכריהו
  8. ובלע בן־עזז בן־שמע בן־יואל הוא יושב בערער ועד־נבו ובעל מעון
  9. ולמזרח ישב עד־לבוא מדברה למן־הנהר פרת כי מקניהם רבו בארץ גלעד
  10. ובימי שאול עשו מלחמה עם־ההגראים ויפלו בידם וישבו באהליהם על־כל־פני מזרח לגלעד
  11. ובני־גד לנגדם ישבו בארץ הבשן עד־סלכה
  12. יואל הראש ושפם המשנה ויעני ושפט בבשן
  13. ואחיהם לבית אבותיהם מיכאל ומשלם ושבע ויורי ויעכן וזיע ועבר שבעה
  14. אלה בני אביחיל בן־חורי בן־ירוח בן־גלעד בן־מיכאל בן־ישישי בן־יחדו בן־בוז
  15. אחי בן־עבדיאל בן־גוני ראש לבית אבותם
  16. וישבו בגלעד בבשן ובבנתיה ובכל־מגרשי שרון על־תוצאותם
  17. כלם התיחשו בימי יותם מלך־יהודה ובימי ירבעם מלך־ישראל
  18. בני־ראובן וגדי וחצי שבט־מנשה מן־בני־חיל אנשים נשאי מגן וחרב ודרכי קשת ולמודי מלחמה ארבעים וארבעה אלף ושבע־מאות וששים יצאי צבא
  19. ויעשו מלחמה עם־ההגריאים ויטור ונפיש ונודב
  20. ויעזרו עליהם וינתנו בידם ההגריאים וכל שעמהם כי לאלהים זעקו במלחמה ונעתור להם כי־בטחו בו
  21. וישבו מקניהם גמליהם חמשים אלף וצאן מאתים וחמשים אלף וחמורים אלפים ונפש אדם מאה אלף
  22. כי־חללים רבים נפלו כי מהאלהים המלחמה וישבו תחתיהם עד־הגלה
  23. ובני חצי שבט מנשה ישבו בארץ מבשן עד־בעל חרמון ושניר והר־חרמון המה רבו
  24. ואלה ראשי בית־אבותם ועפר וישעי ואליאל ועזריאל וירמיה והודויה ויחדיאל אנשים גבורי חיל אנשי שמות ראשים לבית אבותם
  25. וימעלו באלהי אבותיהם ויזנו אחרי אלהי עמי־הארץ אשר־השמיד אלהים מפניהם
  26. ויער אלהי ישראל את־רוח פול מלך־אשור ואת־רוח תלגת פלנסר מלך אשור ויגלם לראובני ולגדי ולחצי שבט מנשה ויביאם לחלח וחבור והרא ונהר גוזן עד היום הזה
  27. בני לוי גרשון קהת ומררי
  28. ובני קהת עמרם יצהר וחברון ועזיאל
  29. ובני עמרם אהרן ומשה ומרים ובני אהרן נדב ואביהוא אלעזר ואיתמר
  30. אלעזר הוליד את־פינחס פינחס הליד את־אבישוע
  31. ואבישוע הוליד את־בקי ובקי הוליד את־עזי
  32. ועזי הוליד את־זרחיה וזרחיה הוליד את־מריות
  33. מריות הוליד את־אמריה ואמריה הוליד את־אחיטוב
  34. ואחיטוב הוליד את־צדוק וצדוק הוליד את־אחימעץ
  35. ואחימעץ הוליד את־עזריה ועזריה הוליד את־יוחנן
  36. ויוחנן הוליד את־עזריה הוא אשר כהן בבית אשר־בנה שלמה בירושלם
  37. ויולד עזריה את־אמריה ואמריה הוליד את־אחיטוב
  38. ואחיטוב הוליד את־צדוק וצדוק הוליד את־שלום
  39. ושלום הוליד את־חלקיה וחלקיה הוליד את־עזריה
  40. ועזריה הוליד את־שריה ושריה הוליד את־יהוצדק
  41. ויהוצדק הלך בהגלות יהוה את־יהודה וירושלם ביד נבכדנאצר

פסוקים מנוקד

  1. וּבְנֵי רְאוּבֵן בְּכוֹר־יִשְׂרָאֵל כִּי הוּא הַבְּכוֹר וּבְחַלְּלוֹ יְצוּעֵי אָבִיו נִתְּנָה בְּכֹרָתוֹ לִבְנֵי יוֹסֵף בֶּן־יִשְׂרָאֵל וְלֹא לְהִתְיַחֵשׂ לַבְּכֹרָה׃
  2. כִּי יְהוּדָה גָּבַר בְּאֶחָיו וּלְנָגִיד מִמֶּנּוּ וְהַבְּכֹרָה לְיוֹסֵף׃
  3. בְּנֵי רְאוּבֵן בְּכוֹר יִשְׂרָאֵל חֲנוֹךְ וּפַלּוּא חֶצְרוֹן וְכַרְמִי׃
  4. בְּנֵי יוֹאֵל שְׁמַעְיָה בְנוֹ גּוֹג בְּנוֹ שִׁמְעִי בְנוֹ׃
  5. מִיכָה בְנוֹ רְאָיָה בְנוֹ בַּעַל בְּנוֹ׃
  6. בְּאֵרָה בְנוֹ אֲשֶׁר הֶגְלָה תִּלְּגַת פִּלְנְאֶסֶר מֶלֶךְ אַשֻּׁר הוּא נָשִׂיא לָראוּבֵנִי׃
  7. וְאֶחָיו לְמִשְׁפְּחֹתָיו בְּהִתְיַחֵשׂ לְתֹלְדוֹתָם הָרֹאשׁ יְעִיאֵל וּזְכַרְיָהוּ׃
  8. וּבֶלַע בֶּן־עָזָז בֶּן־שֶׁמַע בֶּן־יוֹאֵל הוּא יוֹשֵׁב בַּעֲרֹעֵר וְעַד־נְבוֹ וּבַעַל מְעוֹן׃
  9. וְלַמִּזְרָח יָשַׁב עַד־לְבוֹא מִדְבָּרָה לְמִן־הַנָּהָר פְּרָת כִּי מִקְנֵיהֶם רָבוּ בְּאֶרֶץ גִּלְעָד׃
  10. וּבִימֵי שָׁאוּל עָשׂוּ מִלְחָמָה עִם־הַהַגְרִאִים וַיִּפְּלוּ בְּיָדָם וַיֵּשְׁבוּ בְּאָהֳלֵיהֶם עַל־כָּל־פְּנֵי מִזְרָח לַגִּלְעָד׃
  11. וּבְנֵי־גָד לְנֶגְדָּם יָשְׁבוּ בְּאֶרֶץ הַבָּשָׁן עַד־סַלְכָה׃
  12. יוֹאֵל הָרֹאשׁ וְשָׁפָם הַמִּשְׁנֶה וְיַעְנַי וְשָׁפָט בַּבָּשָׁן׃
  13. וַאֲחֵיהֶם לְבֵית אֲבוֹתֵיהֶם מִיכָאֵל וּמְשֻׁלָּם וְשֶׁבַע וְיוֹרַי וְיַעְכָּן וְזִיעַ וָעֵבֶר שִׁבְעָה׃
  14. אֵלֶּה בְּנֵי אֲבִיחַיִל בֶּן־חוּרִי בֶּן־יָרוֹחַ בֶּן־גִּלְעָד בֶּן־מִיכָאֵל בֶּן־יְשִׁישַׁי בֶּן־יַחְדּוֹ בֶּן־בּוּז׃
  15. אֲחִי בֶּן־עַבְדִּיאֵל בֶּן־גּוּנִי רֹאשׁ לְבֵית אֲבוֹתָם׃
  16. וַיֵּשְׁבוּ בַּגִּלְעָד בַּבָּשָׁן וּבִבְנֹתֶיהָ וּבְכָל־מִגְרְשֵׁי שָׁרוֹן עַל־תּוֹצְאוֹתָם׃
  17. כֻּלָּם הִתְיַחְשׂוּ בִּימֵי יוֹתָם מֶלֶךְ־יְהוּדָה וּבִימֵי יָרָבְעָם מֶלֶךְ־יִשְׂרָאֵל׃
  18. בְּנֵי־רְאוּבֵן וְגָדִי וַחֲצִי שֵׁבֶט־מְנַשֶּׁה מִן־בְּנֵי־חַיִל אֲנָשִׁים נֹשְׂאֵי מָגֵן וְחֶרֶב וְדֹרְכֵי קֶשֶׁת וּלְמוּדֵי מִלְחָמָה אַרְבָּעִים וְאַרְבָּעָה אֶלֶף וּשְׁבַע־מֵאוֹת וְשִׁשִּׁים יֹצְאֵי צָבָא׃
  19. וַיַּעֲשׂוּ מִלְחָמָה עִם־הַהַגְרִיאִים וִיטוּר וְנָפִישׁ וְנוֹדָב׃
  20. וַיֵּעָזְרוּ עֲלֵיהֶם וַיִּנָּתְנוּ בְיָדָם הַהַגְרִיאִים וְכֹל שֶׁעִמָּהֶם כִּי לֵאלֹהִים זָעֲקוּ בַּמִּלְחָמָה וְנַעְתּוֹר לָהֶם כִּי־בָטְחוּ בוֹ׃
  21. וַיִּשְׁבּוּ מִקְנֵיהֶם גְּמַלֵּיהֶם חֲמִשִּׁים אֶלֶף וְצֹאן מָאתַיִם וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף וַחֲמוֹרִים אַלְפָּיִם וְנֶפֶשׁ אָדָם מֵאָה אָלֶף׃
  22. כִּי־חֲלָלִים רַבִּים נָפָלוּ כִּי מֵהָאֱלֹהִים הַמִּלְחָמָה וַיֵּשְׁבוּ תַחְתֵּיהֶם עַד־הַגֹּלָה׃
  23. וּבְנֵי חֲצִי שֵׁבֶט מְנַשֶּׁה יָשְׁבוּ בָּאָרֶץ מִבָּשָׁן עַד־בַּעַל חֶרְמוֹן וּשְׂנִיר וְהַר־חֶרְמוֹן הֵמָּה רָבוּ׃
  24. וְאֵלֶּה רָאשֵׁי בֵית־אֲבוֹתָם וְעֵפֶר וְיִשְׁעִי וֶאֱלִיאֵל וְעַזְרִיאֵל וְיִרְמְיָה וְהוֹדַוְיָה וְיַחְדִּיאֵל אֲנָשִׁים גִּבּוֹרֵי חַיִל אַנְשֵׁי שֵׁמוֹת רָאשִׁים לְבֵית אֲבוֹתָם׃
  25. וַיִּמְעֲלוּ בֵּאלֹהֵי אֲבוֹתֵיהֶם וַיִּזְנוּ אַחֲרֵי אֱלֹהֵי עַמֵּי־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־הִשְׁמִיד אֱלֹהִים מִפְּנֵיהֶם׃
  26. וַיָּעַר אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֶת־רוּחַ פּוּל מֶלֶךְ־אַשּׁוּר וְאֶת־רוּחַ תִּלְּגַת פִּלְנֶסֶר מֶלֶךְ אַשּׁוּר וַיַּגְלֵם לָראוּבֵנִי וְלַגָּדִי וְלַחֲצִי שֵׁבֶט מְנַשֶּׁה וַיְבִיאֵם לַחְלַח וְחָבוֹר וְהָרָא וּנְהַר גּוֹזָן עַד הַיּוֹם הַזֶּה׃
  27. בְּנֵי לֵוִי גֵּרְשׁוֹן קְהָת וּמְרָרִי׃
  28. וּבְנֵי קְהָת עַמְרָם יִצְהָר וְחֶבְרוֹן וְעֻזִּיאֵל׃
  29. וּבְנֵי עַמְרָם אַהֲרֹן וּמֹשֶׁה וּמִרְיָם וּבְנֵי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר׃
  30. אֶלְעָזָר הוֹלִיד אֶת־פִּינְחָס פִּינְחָס הֹלִיד אֶת־אֲבִישׁוּעַ׃
  31. וַאֲבִישׁוּעַ הוֹלִיד אֶת־בֻּקִּי וּבֻקִּי הוֹלִיד אֶת־עֻזִּי׃
  32. וְעֻזִּי הוֹלִיד אֶת־זְרַחְיָה וּזְרַחְיָה הוֹלִיד אֶת־מְרָיוֹת׃
  33. מְרָיוֹת הוֹלִיד אֶת־אֲמַרְיָה וַאֲמַרְיָה הוֹלִיד אֶת־אֲחִיטוּב׃
  34. וַאֲחִיטוּב הוֹלִיד אֶת־צָדוֹק וְצָדוֹק הוֹלִיד אֶת־אֲחִימָעַץ׃
  35. וַאֲחִימַעַץ הוֹלִיד אֶת־עֲזַרְיָה וַעֲזַרְיָה הוֹלִיד אֶת־יוֹחָנָן׃
  36. וְיוֹחָנָן הוֹלִיד אֶת־עֲזַרְיָה הוּא אֲשֶׁר כִּהֵן בַּבַּיִת אֲשֶׁר־בָּנָה שְׁלֹמֹה בִּירוּשָׁלִָם׃
  37. וַיּוֹלֶד עֲזַרְיָה אֶת־אֲמַרְיָה וַאֲמַרְיָה הוֹלִיד אֶת־אֲחִיטוּב׃
  38. וַאֲחִיטוּב הוֹלִיד אֶת־צָדוֹק וְצָדוֹק הוֹלִיד אֶת־שַׁלּוּם׃
  39. וְשַׁלּוּם הוֹלִיד אֶת־חִלְקִיָּה וְחִלְקִיָּה הוֹלִיד אֶת־עֲזַרְיָה׃
  40. וַעֲזַרְיָה הוֹלִיד אֶת־שְׂרָיָה וּשְׂרָיָה הוֹלִיד אֶת־יְהוֹצָדָק׃
  41. וִיהוֹצָדָק הָלַךְ בְּהַגְלוֹת יְהוָה אֶת־יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם בְּיַד נְבֻכַדְנֶאצַּר׃

מקומות

  • בעל מעון

    עיר במואב המשויכת לנחלת ראובן.
    כיום מזוהה עם מאעין (נ' גליק).

  • ירושלים

    ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

  • נבו
  • סלכה
  • ערוער (ראובן)
  • גלעד

    חבל ארץ בעבר הירדן המזרחי, משתרע מים הכנרת ועד ים המלח.

  • נהר פרת
  • גוזן
  • נהר חבור
  • אשור

    שם האימפריה ושם עיר הבירה שלה כשם האל בו האמינו תושבי המקום.
    שמו המודרני של האתר הוא קלעת שרקאת.
    אשור נמצאת באזור צפון עירק של ימינו.

  • בשן

    אזור נרחב המכוסה בסלעי בזלת, ממזרח לירדן ומצפון לירמוך, הכולל את רמת הגולן ודרום סוריה.
    בבשן ישנם שטחים נרחבים הראויים לחקלאות בעל ואזורים אחרים הראויים למרעה.

  • שרון (בגלעד)
  • חרמון

    הר בגבול הצפוני של נחלת ישראל, חלקו הדרומי של רכס 'מול הלבנון'.
    החרמון הוא ההר הגבוה ביותר בארץ ישראל, שיאו הוא 2814 מ' מעל פני הים.