דברי הימים א-פרק-16
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וַיָּבִיאוּ אֶת־אֲרוֹן הָאֱלֹהִים וַיַּצִּיגוּ, הציבו אֹתוֹ בְְּתוֹךְְְ הָאֹהֶל אֲשֶׁר נָטָה, פרש לוֹ דָּוִיד. וַיַּקְְְרִיבוּ קרבנות עֹלוֹת וּשְְְׁלָמִים לִפְְְנֵי הָאֱלֹהִים.
-
וַיְְְכַל, סיים דָּוִיד מֵהַעֲלוֹת הָעֹלָה וְְהַשְְּׁלָמִים, וַיְְְבָרֶךְְְ אֶת־הָעָם בְְּשֵׁם ה'.
-
וַיְְְחַלֵּק לְְכָָל־אִישׁ יִשְְְׂרָאֵל מֵאִישׁ וְְעַד־אִשָּׁה מתנה לכבוד המאורע הגדול של הכנסת הארון למקומו, לְְאִישׁ, לכל אחד מהנאספים נתן כִּכַּר־לֶחֶם וְְאֶשְְְׁפָּר, חתיכת בשר, ויש שדרשו את המלה: 'אחד משישה בפר', שישית פר , וַאֲשִׁישָׁה, מאכל או משקה מענבים, או: קנקן יין.
-
וַיִּתֵּן לִפְְְנֵי אֲרוֹן ה' אנשים קבועים מִן־הַלְְוִיִּם שיהיו מְְשָׁרְְתִים, וּלְְְהַזְְְכִּיר, לומר שיר המזכיר כביכול את ישראל לפני ה', או: המודיע את מעשי ה', וּלְְְהוֹדוֹת וּלְְְהַלֵּל לַה' אֱלֹהֵי יִשְְְׂרָאֵל. אף על פי שעדיין לא הוקם בית המקדש, כבר היה אוהל מקודש. על כן ראוי שיעמדו ליד הארון אנשים שישרתו שם בקביעות.
-
אָסָף הָרֹאשׁ וּמִשְְְׁנֵהוּ זְְכַרְְְיָה, ואִתם יְְעִיאֵל וּשְְְׁמִירָמוֹת וִיחִיאֵל וּמַתִּתְְְיָה וֶאֱלִיאָב וּבְְְנָיָהוּ וְְעֹבֵד אֱדֹם וִיעִיאֵל מנגנים בִּכְְְלֵי נְְבָלִים וּבְְְכִנֹּרוֹת, וְְאָסָף בַּמְְצִלְְְתַּיִם מַשְְְׁמִיעַ.
-
וּבְְְנָיָהוּ וְְיַחֲזִיאֵל הַכֹּהֲנִים תוקעים בַּחֲצֹצְְרוֹת תָּמִיד לִפְְְנֵי אֲרוֹן בְְּרִית־הָאֱלֹהִים.
-
בַּיּוֹם הַהוּא אָז נָתַן דָּוִיד בָּרֹאשׁ, לראשונה את השיר לְְהֹדוֹת לַה' בְְּיַד־אָסָף וְְאֶחָיו. לא ברור אם דויד הוא שחיבר את השירה הבאה, או שהוא רק קבע את תוכן השירה או את מסגרתה, ואחד המשוררים כתב אותה: הפסוקים הבאים מופיעים בשינויים קלים כחלק ממזמור גדול יותר בספר תהלים.
-
הוֹדוּ לַה', קִרְְְאוּ בִשְְְׁמוֹ, הוֹדִיעוּ בָעַמִּים את עֲלִילֹתָיו, מעשיו .
-
שִׁירוּ לוֹ, זַמְְּרוּ־לוֹ, שִׂיחוּ, דברו בְְּכָָל־נִפְְְלְְאוֹתָיו.
-
הִתְְְהַלְְלוּ, השתבחו בְְּשֵׁם קָָדְְְשׁוֹ שנקרא עליכם, ועל כך שאתם מאמינים בו ומתברכים על ידו. יִשְְְׂמַח לֵב מְְבַקְְְשֵׁי ה' בשמעם את כל אלה.
-
דִּרְְְשׁוּ, פנו, חפשו את ה' וְְעֻזּוֹ, כוחו , בַּקְְּשׁוּ את פָנָיו תָּמִיד.
-
זִכְְְרוּ את נִפְְְלְְאֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה, את מֹפְְתָיו וגם את מִשְְְׁפְְּטֵי־פִיהוּ, שציווה אותנו לעשות,
-
זֶרַע יִשְְְׂרָאֵל עַבְְְדּוֹ, בְְּנֵי יַעֲקֹב בְְּחִירָיו.
-
הוּא ה' אֱלֹהֵינוּ ש בְְּכָָל־הָאָרֶץ, העולם יוצאים לפועל מִשְְְׁפָּטָיו, גזרותיו .
-
זִכְְְרוּ לְְעוֹלָם את בְְּרִיתוֹ הנצחית, את ה דָּבָר ש צִוָּה לְְאֶלֶף דּוֹר, לדור דורים .
-
אֲשֶׁר כָּרַת בתחילה אֶת, עם אַבְְְרָהָם, והיא שְְְׁבוּעָתוֹ לְְיִצְְְחָק,
-
וַיַּעֲמִידֶהָ – את השבועה לְְיַעֲקֹב לְְחֹק קבוע, לְְיִשְְְׂרָאֵל העמיד אותה בתור בְְּרִית עוֹלָם.
-
לֵאמֹר: לְְךָ אֶתֵּן את אֶרֶץ־כְְּנָעַן, חֶבֶל, חלק, אזור נַחֲלַתְְְכֶם. הבטחת הארץ הייתה חלק מהברית שכרת ה' עם אבות האומה.
-
בִּהְְְיוֹתְְכֶם מְְתֵי מִסְְְפָּר, אנשים ספורים, כִּמְְְעַט וְְגָרִים בָּהּ. לא הייתם תושבי הארץ אלא רק גֵּרים בה, מועטים וחלשים.
-
וַיִּתְְְהַלְְּכוּ, נדדו אבותיכם מִגּוֹי אֶל־גּוֹי, וּמִמַּמְְְלָכָה אֶל־עַם אַחֵר, בתוך גבולות הארץ, ולעתים מחוץ להם, כמו אברהם שהלך למצרים ולארץ פלשתים.
-
לֹא־הִנִּיחַ לְְאִישׁ לְְעָָשְְְׁקָם, לקפחם, לגזלם , וַיּוֹכַח, ה' הזהיר וייסר עֲלֵיהֶם, למענם ובענייניהם את ה מְְלָכִים, כמו שמסופר על אברהם ויצחק בעניין פרעה ואבימלך, ואמר להם :
-
אַל־תִּגְְּעוּ בִּמְְְשִׁיחָי, אלה שמשחתי להיות נסיכי. גם אם כלפי חוץ, הם אינם נראים מלכים גדולים, אלו הם המלכים שלי. וּבִנְְְבִיאַי, אבות האומה, שהיו גם נביאים, אַל־תָּרֵעוּ, תפגעו . גם פסוקים אלה מופיעים, בכמה שינויים, כמזמור לעצמו בספר תהלים:
-
שִׁירוּ לַה', כָָּל־הָאָרֶץ, בַּשְְּׂרוּ מִיּוֹם־אֶל־יוֹם, בכל יום ויום את יְְשׁוּעָתוֹ מחדש.
-
סַפְְּרוּ בַגּוֹיִם אֶת־כְְּבוֹדוֹ, בְְּכָָל־הָעַמִּים ספרו את נִפְְְלְְאֹתָיו.
-
כִּי גָדוֹל ה' וּמְְְהֻלָּל מְְאֹד, וְְנוֹרָא, נשגב, מעורר יראה הוּא עַל־כָָּל־אֱלֹהִים.
-
כִּי כָָּל־אֱלֹהֵי הָעַמִּים אינם אלים אמתיים אלא אֱלִילִים, ביטוי להקטנה וזלזול, כצעצועים, וַה' הוא אשר שָׁמַיִם עָשָׂה.
-
הוֹד וְְהָדָר לְְפָנָיו, עֹז וְְחֶדְְְוָה בִּמְְְקֹמוֹ.
-
הָבוּ, תנו לַה', מִשְְְׁפְְּחוֹת עַמִּים, הָבוּ לַה' כָּבוֹד וָעֹז, פאר והדר.
-
הָבוּ לַה' את כְְּבוֹד שְְׁמוֹ, הכבוד שראוי לתת לשמו. שְְׂאוּ מִנְְְחָה וּבֹאוּ לְְפָנָיו, הִשְְְׁתַּחֲווּ לַה' בְְּהַדְְְרַת־קֹדֶשׁ.
-
חִילוּ, רעדו מִלְְּפָנָיו, כָָּל תושבי הָאָרֶץ, העולם. אַף־תִּכּוֹן, תתייצב תֵּבֵל בַּל־תִּמּוֹט. העולם, שנראה לעתים רופף, יעמוד איתן כאשר כל יושביו יכבדו את ה' וייכנעו מלפניו. אז השמחה והשירה יקיפו את הבריאה כולה –
-
יִשְְְׂמְְְחוּ הַשָּׁמַיִם, וְְתָגֵל, תשמח גם הָאָרֶץ, וְְיֹאמְְרוּ בַגּוֹיִם: ה' מָלָךְְְ.
-
יִרְְְעַם, יגעש, ירעיש הַיָּם וּמְְְלוֹאוֹ, כל מה שבו. קולות הגלים נתפסים כשירתו של הים. יַעֲלֹץ, ישמח הַשָּׂדֶה וְְכָָל־אֲשֶׁר־בּוֹ.
-
אָז יְְרַנְְּנוּ עֲצֵי הַיָּעַר, מִלִּפְְְנֵי ה', כִּי, כאשר בָא לִשְְְׁפּוֹט אֶת־הָאָרֶץ. גם הטבע שאינו בתחום שלטונו של האדם, יתמלא שמחה ורגש כאשר ה' יתגלה בעולם באמצעות משפטו. ולסיום, מעין הפתיחה:
-
הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב, כִּי לְְעוֹלָם חַסְְְדּוֹ.
-
וְְאִמְְְרוּ: הוֹשִׁיעֵנוּ, אֱלֹהֵי יִשְְְׁעֵנוּ, וְְקַבְְּצֵנוּ וְְהַצִּילֵנוּ מִן־הַגּוֹיִם, לְְהֹדוֹת לְְשֵׁם קָָדְְְשֶׁךָ ו לְְהִשְְְׁתַּבֵּחַ בִּתְְְהִלָּתֶךָ.
-
בָּרוּךְְְ ה' אֱלֹהֵי יִשְְְׂרָאֵל מִן־הָעוֹלָם וְְעַד־הָעֹלָם, לנצח נצחים. זו שירתו של דויד לכבוד הבאת ארון ה' למקומו הקבוע. וַיֹּאמְְרוּ כָָל־הָעָם: אָמֵן וְְהַלֵּל לַה'.
-
וַיַּעֲזָָב, דויד השאיר שָׁם לִפְְְנֵי אֲרוֹן בְְּרִית־ה' לְְאָסָף וּלְְְאֶחָיו, את אסף ואחיו כדי לְְשָׁרֵת לִפְְְנֵי הָאָרוֹן תָּמִיד לִדְְְבַר־יוֹם בְְּיוֹמוֹ, כפי המעשה הנצרך בכל יום.
-
וְְעֹבֵד אֱדֹם וַאֲחֵיהֶם המשוררים היו בסך הכול שִׁשִּׁים וּשְְְׁמוֹנָה, וְְעֹבֵד אֱדֹם בֶּן־יְְדִיתוּן וְְחֹסָה ממונים לְְשֹׁעֲרִים.
-
וְְאֵת צָדוֹק הַכֹּהֵן וְְאֶחָיו הַכֹּהֲנִים העמיד דויד לשרת לִפְְְנֵי מִשְְְׁכַּן ה' בַּבָּמָה, מקום מוגבה שעליו הוקם מזבח, אֲשֶׁר בְְּגִבְְְעוֹן. שם היה מעין מקדש.
-
לְְהַעֲלוֹת שם עֹלוֹת לַה' עַל־מִזְְְבַּח הָעֹלָה תָּמִיד לַבֹּקֶר וְְלָעָרֶב, וּלְְְפי כָָל הַכָּתוּב בְְּתוֹרַת ה' אֲשֶׁר צִוָּה עַל־יִשְְְׂרָאֵל. את הארון הביאו למקום מרכזי ומכובד יותר – ליד המלך וצבאו – עד שייבנה בית המקדש הקבוע. בינתיים הקריבו את קרבנות התמיד בבמה המרכזית שבגבעון. לאחר זמן יקריב שם גם שלמה המלך קרבנות.
-
וְְעִמָּהֶם – עם הכהנים המעלים את העולות היו הֵימָן וִידוּתוּן וּשְְְׁאָר הַבְְּרוּרִים, הנבחרים אֲשֶׁר נִקְְּבוּ, נזכרו בְְּשֵׁמוֹת, לְְהֹדוֹת לַה' כִּי לְְעוֹלָם חַסְְְדּוֹ. הם היו שרים עם קרבנות הציבור.
-
וְְשוב, בפירוט – עִמָּהֶם הֵימָן וִידוּתוּן מנגנים ב חֲצֹצְְרוֹת וּמְְְצִלְְְתַּיִם להיות מַשְְְׁמִיעִים קול רם, וּשאר כְְְלֵי שִׁיר הָאֱלֹהִים. וּבְְְנֵי יְְדוּתוּן לא שרו אלא היו אחראים לַשָּׁעַר.
-
וַיֵּלְְכוּ כָָל־הָעָם אִישׁ לְְבֵיתוֹ, ולאחר שדויד נפרד לשלום מישראל – וַיִּסֹּב, פנה דָּוִיד לְְבָרֵךְְְ אֶת בני בֵּיתוֹ ולשמוח עמם.
פסוקים
-
ויביאו את־ארון האלהים ויציגו אתו בתוך האהל אשר נטה־לו דויד ויקריבו עלות ושלמים לפני האלהים
-
ויכל דויד מהעלות העלה והשלמים ויברך את־העם בשם יהוה
-
ויחלק לכל־איש ישראל מאיש ועד־אשה לאיש ככר־לחם ואשפר ואשישה
-
ויתן לפני ארון יהוה מן־הלוים משרתים ולהזכיר ולהודות ולהלל ליהוה אלהי ישראל
-
אסף הראש ומשנהו זכריה יעיאל ושמירמות ויחיאל ומתתיה ואליאב ובניהו ועבד אדם ויעיאל בכלי נבלים ובכנרות ואסף במצלתים משמיע
-
ובניהו ויחזיאל הכהנים בחצצרות תמיד לפני ארון ברית־האלהים
-
ביום ההוא אז נתן דויד בראש להדות ליהוה ביד־אסף ואחיו
-
הודו ליהוה קראו בשמו הודיעו בעמים עלילתיו
-
שירו לו זמרו־לו שיחו בכל־נפלאתיו
-
התהללו בשם קדשו ישמח לב מבקשי יהוה
-
דרשו יהוה ועזו בקשו פניו תמיד
-
זכרו נפלאתיו אשר עשה מפתיו ומשפטי־פיהו
-
זרע ישראל עבדו בני יעקב בחיריו
-
הוא יהוה אלהינו בכל־הארץ משפטיו
-
זכרו לעולם בריתו דבר צוה לאלף דור
-
אשר כרת את־אברהם ושבועתו ליצחק
-
ויעמידה ליעקב לחק לישראל ברית עולם
-
לאמר לך אתן ארץ־כנען חבל נחלתכם
-
בהיותכם מתי מספר כמעט וגרים בה
-
ויתהלכו מגוי אל־גוי ומממלכה אל־עם אחר
-
לא־הניח לאיש לעשקם ויוכח עליהם מלכים
-
אל־תגעו במשיחי ובנביאי אל־תרעו
-
שירו ליהוה כל־הארץ בשרו מיום־אל־יום ישועתו
-
ספרו בגוים את־כבודו בכל־העמים נפלאתיו
-
כי גדול יהוה ומהלל מאד ונורא הוא על־כל־אלהים
-
כי כל־אלהי העמים אלילים ויהוה שמים עשה
-
הוד והדר לפניו עז וחדוה במקמו
-
הבו ליהוה משפחות עמים הבו ליהוה כבוד ועז
-
הבו ליהוה כבוד שמו שאו מנחה ובאו לפניו השתחוו ליהוה בהדרת־קדש
-
חילו מלפניו כל־הארץ אף־תכון תבל בל־תמוט
-
ישמחו השמים ותגל הארץ ויאמרו בגוים יהוה מלך
-
ירעם הים ומלואו יעלץ השדה וכל־אשר־בו
-
אז ירננו עצי היער מלפני יהוה כי־בא לשפוט את־הארץ
-
הודו ליהוה כי טוב כי לעולם חסדו
-
ואמרו הושיענו אלהי ישענו וקבצנו והצילנו מן־הגוים להדות לשם קדשך להשתבח בתהלתך
-
ברוך יהוה אלהי ישראל מן־העולם ועד העלם ויאמרו כל־העם אמן והלל ליהוה
-
ויעזב־שם לפני ארון ברית־יהוה לאסף ולאחיו לשרת לפני הארון תמיד לדבר־יום ביומו
-
ועבד אדם ואחיהם ששים ושמונה ועבד אדם בן־ידיתון וחסה לשערים
-
ואת צדוק הכהן ואחיו הכהנים לפני משכן יהוה בבמה אשר בגבעון
-
להעלות עלות ליהוה על־מזבח העלה תמיד לבקר ולערב ולכל־הכתוב בתורת יהוה אשר צוה על־ישראל
-
ועמהם הימן וידותון ושאר הברורים אשר נקבו בשמות להדות ליהוה כי לעולם חסדו
-
ועמהם הימן וידותון חצצרות ומצלתים למשמיעים וכלי שיר האלהים ובני ידותון לשער
-
וילכו כל־העם איש לביתו ויסב דויד לברך את־ביתו
פסוקים מנוקד
-
וַיָּבִיאוּ אֶת־אֲרוֹן הָאֱלֹהִים וַיַּצִּיגוּ אֹתוֹ בְּתוֹךְ הָאֹהֶל אֲשֶׁר נָטָה־לוֹ דָּוִיד וַיַּקְרִיבוּ עֹלוֹת וּשְׁלָמִים לִפְנֵי הָאֱלֹהִים׃
-
וַיְכַל דָּוִיד מֵהַעֲלוֹת הָעֹלָה וְהַשְּׁלָמִים וַיְבָרֶךְ אֶת־הָעָם בְּשֵׁם יְהוָה׃
-
וַיְחַלֵּק לְכָל־אִישׁ יִשְׂרָאֵל מֵאִישׁ וְעַד־אִשָּׁה לְאִישׁ כִּכַּר־לֶחֶם וְאֶשְׁפָּר וַאֲשִׁישָׁה׃
-
וַיִּתֵּן לִפְנֵי אֲרוֹן יְהוָה מִן־הַלְוִיִּם מְשָׁרְתִים וּלְהַזְכִּיר וּלְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לַיהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל׃
-
אָסָף הָרֹאשׁ וּמִשְׁנֵהוּ זְכַרְיָה יְעִיאֵל וּשְׁמִירָמוֹת וִיחִיאֵל וּמַתִּתְיָה וֶאֱלִיאָב וּבְנָיָהוּ וְעֹבֵד אֱדֹם וִיעִיאֵל בִּכְלֵי נְבָלִים וּבְכִנֹּרוֹת וְאָסָף בַּמְצִלְתַּיִם מַשְׁמִיעַ׃
-
וּבְנָיָהוּ וְיַחֲזִיאֵל הַכֹּהֲנִים בַּחֲצֹצְרוֹת תָּמִיד לִפְנֵי אֲרוֹן בְּרִית־הָאֱלֹהִים׃
-
בַּיּוֹם הַהוּא אָז נָתַן דָּוִיד בָּרֹאשׁ לְהֹדוֹת לַיהוָה בְּיַד־אָסָף וְאֶחָיו׃
-
הוֹדוּ לַיהוָה קִרְאוּ בִשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילֹתָיו׃
-
שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ־לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל־נִפְלְאֹתָיו׃
-
הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יְהוָה׃
-
דִּרְשׁוּ יְהוָה וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד׃
-
זִכְרוּ נִפְלְאֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי־פִיהוּ׃
-
זֶרַע יִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו׃
-
הוּא יְהוָה אֱלֹהֵינוּ בְּכָל־הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו׃
-
זִכְרוּ לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר׃
-
אֲשֶׁר כָּרַת אֶת־אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִצְחָק׃
-
וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם׃
-
לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶרֶץ־כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם׃
-
בִּהְיוֹתְכֶם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ׃
-
וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל־גּוֹי וּמִמַּמְלָכָה אֶל־עַם אַחֵר׃
-
לֹא־הִנִּיחַ לְאִישׁ לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים׃
-
אַל־תִּגְּעוּ בִּמְשִׁיחָי וּבִנְבִיאַי אַל־תָּרֵעוּ׃
-
שִׁירוּ לַיהוָה כָּל־הָאָרֶץ בַּשְּׂרוּ מִיּוֹם־אֶל־יוֹם יְשׁוּעָתוֹ׃
-
סַפְּרוּ בַגּוֹיִם אֶת־כְּבוֹדוֹ בְּכָל־הָעַמִּים נִפְלְאֹתָיו׃
-
כִּי גָדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְנוֹרָא הוּא עַל־כָּל־אֱלֹהִים׃
-
כִּי כָּל־אֱלֹהֵי הָעַמִּים אֱלִילִים וַיהוָה שָׁמַיִם עָשָׂה׃
-
הוֹד וְהָדָר לְפָנָיו עֹז וְחֶדְוָה בִּמְקֹמוֹ׃
-
הָבוּ לַיהוָה מִשְׁפְּחוֹת עַמִּים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז׃
-
הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ שְׂאוּ מִנְחָה וּבֹאוּ לְפָנָיו הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת־קֹדֶשׁ׃
-
חִילוּ מִלְּפָנָיו כָּל־הָאָרֶץ אַף־תִּכּוֹן תֵּבֵל בַּל־תִּמּוֹט׃
-
יִשְׂמְחוּ הַשָּׁמַיִם וְתָגֵל הָאָרֶץ וְיֹאמְרוּ בַגּוֹיִם יְהוָה מָלָךְ׃
-
יִרְעַם הַיָּם וּמְלוֹאוֹ יַעֲלֹץ הַשָּׂדֶה וְכָל־אֲשֶׁר־בּוֹ׃
-
אָז יְרַנְּנוּ עֲצֵי הַיָּעַר מִלִּפְנֵי יְהוָה כִּי־בָא לִשְׁפּוֹט אֶת־הָאָרֶץ׃
-
הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ׃
-
וְאִמְרוּ הוֹשִׁיעֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ וְקַבְּצֵנוּ וְהַצִּילֵנוּ מִן־הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ׃
-
בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן־הָעוֹלָם וְעַד הָעֹלָם וַיֹּאמְרוּ כָל־הָעָם אָמֵן וְהַלֵּל לַיהוָה׃
-
וַיַּעֲזָב־שָׁם לִפְנֵי אֲרוֹן בְּרִית־יְהוָה לְאָסָף וּלְאֶחָיו לְשָׁרֵת לִפְנֵי הָאָרוֹן תָּמִיד לִדְבַר־יוֹם בְּיוֹמוֹ׃
-
וְעֹבֵד אֱדֹם וַאֲחֵיהֶם שִׁשִּׁים וּשְׁמוֹנָה וְעֹבֵד אֱדֹם בֶּן־יְדִיתוּן וְחֹסָה לְשֹׁעֲרִים׃
-
וְאֵת צָדוֹק הַכֹּהֵן וְאֶחָיו הַכֹּהֲנִים לִפְנֵי מִשְׁכַּן יְהוָה בַּבָּמָה אֲשֶׁר בְּגִבְעוֹן׃
-
לְהַעֲלוֹת עֹלוֹת לַיהוָה עַל־מִזְבַּח הָעֹלָה תָּמִיד לַבֹּקֶר וְלָעָרֶב וּלְכָל־הַכָּתוּב בְּתוֹרַת יְהוָה אֲשֶׁר צִוָּה עַל־יִשְׂרָאֵל׃
-
וְעִמָּהֶם הֵימָן וִידוּתוּן וּשְׁאָר הַבְּרוּרִים אֲשֶׁר נִקְּבוּ בְּשֵׁמוֹת לְהֹדוֹת לַיהוָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ׃
-
וְעִמָּהֶם הֵימָן וִידוּתוּן חֲצֹצְרוֹת וּמְצִלְתַּיִם לְמַשְׁמִיעִים וּכְלֵי שִׁיר הָאֱלֹהִים וּבְנֵי יְדוּתוּן לַשָּׁעַר׃
-
וַיֵּלְכוּ כָל־הָעָם אִישׁ לְבֵיתוֹ וַיִּסֹּב דָּוִיד לְבָרֵךְ אֶת־בֵּיתוֹ׃
מקומות
-
גבעון
-
כנען
שמה הקדום של ארץ ישראל