דברי הימים א-פרק-27
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וּבְְְנֵי יִשְְְׂרָאֵל בהתאם לְְמִסְְְפָּרָם חולקו גם הם למשמרות כמו הכהנים והלויים, על רָאשֵׁי הָאָבוֹת וְְשָׂרֵי הָאֲלָפִים וְְהַמֵּאוֹת וְְשֹׁטְְרֵיהֶם הַמְְשָׁרְְתִים אֶת־הַמֶּלֶךְְְ לְְכֹל דְְּבַר, בכל הנוגע לניהול הַמַּחְְְלְְקוֹת, למחלקה הַבָּאָה וְְהַיֹּצֵאת חֹדֶשׁ בְְּחֹדֶשׁ לְְכֹל חָָדְְְשֵׁי הַשָּׁנָה. הַמַּחֲלֹקֶת, המחלקה הָאַחַת מנתה עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף גברים.
-
עַל הַמַּחֲלֹקֶת הָרִאשׁוֹנָה לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן היה ממונה יָשָָׁבְְְעָם בֶּן־זַבְְְדִּיאֵל, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
מִן־בְְּנֵי־פֶרֶץ בן יהודה ושימש הָרֹאשׁ לְְכָָל־שָׂרֵי הַצְְּבָאוֹת לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן.
-
וְְעַל מַחֲלֹקֶת הַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי התמנה דּוֹדַי הָאֲחוֹחִי, וּמַחֲלֻקְְְתּוֹ וּמִקְְְלוֹת, ומחלקתו של דודי הונהגה בסיוע מִקלות הַנָּגִיד, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
שַׂר הַצָּבָא הַשְְּׁלִישִׁי לַחֹדֶשׁ הַשְְּׁלִישִׁי היה בְְּנָיָהוּ בֶן־יְְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן רֹאשׁ, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף. בניהו בן יהוידע פעל בעיקר כאיש צבא, ולא נאמר שהוא שימש בכהונה, אף על פי שהיה כהן ראשי.
-
הוּא בְְנָיָהוּ גִּבּוֹר הַשְְּׁלֹשִׁים מגיבורי דויד, וממונה עַל־הַשְְּׁלֹשִׁים. והנהגת מַחֲלֻקְְְתּוֹ הייתה יחד עם עַמִּיזָבָד בְְּנוֹ.
-
הָרְְבִיעִי לַחֹדֶשׁ הָרְְבִיעִי עמד תחת פיקודו של עֲשָׂהאֵל אֲחִי יוֹאָב וּזְְְבַדְְְיָה בְְנוֹ אַחֲרָיו, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הַחֲמִישִׁי לַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי היה תחת הַשַּׂר ששמו שַׁמְְְהוּת הַיִּזְְְרָח, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הַשִּׁשִּׁי לַחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי היה ממונה עִירָא בֶן־עִקֵּשׁ הַתְְּקוֹעִי, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הַשְְּׁבִיעִי לַחֹדֶשׁ הַשְְּׁבִיעִי – חֵלֶץ הַפְְּלוֹנִי מִן־בְְּנֵי אֶפְְְרָיִם, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הַשְְּׁמִינִי לַחֹדֶשׁ הַשְְּׁמִינִי – סִבְְּכַי הַחֻשָׁתִי למשפחת ה זַּרְְְחִי, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הַתְְּשִׁיעִי לַחֹדֶשׁ הַתְְּשִׁיעִי – אֲבִיעֶזֶר הָעַנְְּתוֹתִי לַבֵּן יְְמִינִי, משבט בנימין, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הָעֲשִׂירִי לַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי – מַהְְְרַי הַנְְּטוֹפָתִי לַזַּרְְְחִי, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
עַשְְְׁתֵּי־עָשָׂר, האחד – עשר לְְעַשְְְׁתֵּי עָשָׂר הַחֹדֶשׁ – בְְּנָיָה הַפִּרְְְעָתֹנִי מִן־בְְּנֵי אֶפְְְרָיִם, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.
-
הַשְְּׁנֵים עָשָׂר לִשְְְׁנֵים עָשָׂר הַחֹדֶשׁ – חֶלְְְדַּי הַנְְּטוֹפָתִי לְְעָָתְְְנִיאֵל, וְְעַל מַחֲלֻקְְְתּוֹ עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה אָלֶף.לכל חודש נקבע משמר של עשרים וארבעה אלף איש. שמות הממונים – שהיו קצינים מגיבורי דויד – מעידים כי מדובר ביחידות של מעין צבא מילואים.
-
וְְעַל שִׁבְְְטֵי יִשְְְׂרָאֵל היה מינוי נוסף, מלבד שרי המחלקות שהיו אחראים ליחידות מעין – צבאיות. לָראוּבֵנִי היה נָגִיד, נשיא בשם אֱלִיעֶזֶר בֶּן־זִכְְְרִי, לַשִּׁמְְְעוֹנִי – שְְׁפַטְְְיָהוּ בֶּן־מַעֲכָה,
-
לְְלֵוִי – חֲשַׁבְְְיָה בֶן־קְְמוּאֵל, לכהנים בני אַהֲרֹן – צָדוֹק,
-
לִיהוּדָה – אֱלִיהוּ מֵאֲחֵי דָוִיד, אולי אחיו הבכור, אליאב, לְְיִשָּׂשכָר – עָָמְְְרִי בֶּן־מִיכָאֵל,
-
לִזְְְבוּלֻן – יִשְְְׁמַעְְְיָהוּ בֶּן־עֹבַדְְְיָהוּ, לְְנַפְְְתָּלִי – יְְרִימוֹת בֶּן־עַזְְְרִיאֵל,
-
לִבְְְנֵי אֶפְְְרַיִם – הוֹשֵׁעַ בֶּן־עֲזַזְְְיָהוּ, לַחֲצִי שֵׁבֶט מְְנַשֶּׁה – יוֹאֵל בֶּן־פְְּדָיָהוּ,
-
לַחֲצִי שבט הַמְְנַשֶּׁה גִלְְְעָדָה, שהתגוררו בגלעד שבעבר הירדן – יִדּוֹ בֶּן־זְְכַרְְְיָהוּ, לְְבִנְְְיָמִן – יַעֲשִׂיאֵל בֶּן־אַבְְְנֵר, כנראה בנו של אבנר בן נר.
-
לְְדָן – עֲזַרְְְאֵל בֶּן־יְְרֹחָם. אֵלֶּה שָׂרֵי שִׁבְְְטֵי יִשְְְׂרָאֵל.
-
וְְלֹא־נָשָׂא, ספר דָוִיד את מִסְְְפָּרָם של ישראל הצעירים לְְמִבֶּן עֶשְְְׂרִים שָׁנָה וּלְְְמָטָּה, כִּי אָמַר ה' לְְהַרְְְבּוֹת אֶת־יִשְְְׂרָאֵל כְְּכוֹכְְבֵי הַשָּׁמָיִם, ודויד לא רצה לערוך מפקד שלם ומפורט של כל ישראל.
-
יוֹאָב בֶּן־צְְרוּיָה הֵחֵל לִמְְְנוֹת וְְלֹא כִלָּה, סיים. יואב לא רצה לקיים את פקודת דויד במלואה. הוא ערך ספירה משוערת ודילג על כמה קבוצות. אף על פי כן – וַיְְְהִי בָזֹאת קֶצֶף עַל־יִשְְְׂרָאֵל. וְְלֹא עָלָה על הכתב הַמִּסְְְפָּר בְְּמִסְְְפַּר, בסיפור דִּבְְְרֵי הַיָּמִים לַמֶּלֶךְְְ דָּוִיד.
-
וְְעַל אֹצְְרוֹת הַמֶּלֶךְְְ היה ממונה עַזְְְמָוֶת בֶּן־עֲדִיאֵל, וְְעַל הָאֹצָרוֹת ש בַּשָּׂדֶה, בֶּעָרִים וּבַכְְּפָרִים וּבַמִּגְְְדָּלוֹת – יְְהוֹנָתָן בֶּן־עֻזִּיָּהוּ,
-
וְְעַל עֹשֵׂי מְְלֶאכֶת הַשָּׂדֶה לַעֲבֹדַת הָאֲדָמָה – עֶזְְְרִי בֶּן־כְְּלוּב,
-
וְְעַל־הַכְְּרָמִים התמנה שִׁמְְְעִי הָרָמָתִי, וְְעַל הענבים שֶׁבַּכְְּרָמִים המיועדים לְְאֹצְְרוֹת הַיַּיִן – זַבְְְדִּי הַשִּׁפְְְמִי,
-
וְְעַל־הַזֵּיתִים וְְהַשִּׁקְְְמִים אֲשֶׁר בַּשְְּׁפֵלָה – בַּעַל חָנָן הַגְְּדֵרִי, וְְעַל־אֹצְְרוֹת הַשֶּׁמֶן – יוֹעָשׁ,
-
וְְעַל־הַבָּקָר הָרֹעִים בַּשָּׁרוֹן – שִׁרְְְטַי הַשָּׁרוֹנִי, וְְעַל־הַבָּקָר בָּעֲמָקִים – שָׁפָט בֶּן־עַדְְְלָי,
-
וְְעַל־הַגְְּמַלִּים – אוֹבִיל הַיִּשְְְׁמְְעֵלִי, שאולי מפני שגר בין הישמעאלים או היה מבני ישמעאל היה מומחה לגמלים, וְְעַל־הָאֲתֹנוֹת – יֶחְְְדְְּיָהוּ הַמֵּרֹנֹתִי,
-
וְְעַל־הַצֹּאן – יָזִיז הַהַגְְְרִי, שכיוון שהגיע מן הערבים היה מומחה לטיפול בצאן. כָָּל־אֵלֶּה שָׂרֵי הָרְְכוּשׁ אֲשֶׁר לַמֶּלֶךְְְ דָּוִיד.
-
וִיהוֹנָתָן דּוֹד־דָּוִיד היה יוֹעֵץ ו אִישׁ־מֵבִין, משכיל ומלומד וְְסוֹפֵר היודע לכתוב גם בשפות זרות. הוּא וִיחִיאֵל בֶּן־חַכְְְמוֹנִי היו עִם־בְְּנֵי הַמֶּלֶךְְְ ללמדם חכמה ותכסיסי מלכות.
-
וַאֲחִיתֹפֶל היה יוֹעֵץ לַמֶּלֶךְְְ בשאלות העומדות על הפרק, וְְחוּשַׁי הָאַרְְְכִּי הוא רֵעַ הַמֶּלֶךְְְ, שאינו תפקיד רשמי כמו היועץ, אלא מעין ממונה אישי מטעם המלך על הממשלה, שקרבתו אל המלך אינטימית יותר.
-
וְְאַחֲרֵי אֲחִיתֹפֶל מבחינת הדרגה בשלטון או סדר קבלת ההחלטות היו יְְהוֹיָדָע בֶּן־בְְּנָיָהוּ וְְאֶבְְְיָתָר הכהן, וְְשַׂר־צָבָא לַמֶּלֶךְְְ – יוֹאָב, שמבחינות רבות, תפקידו הוא המרכזי והחשוב ביותר במלכות דויד.
פסוקים
-
ובני ישראל למספרם ראשי האבות ושרי האלפים והמאות ושטריהם המשרתים את־המלך לכל דבר המחלקות הבאה והיצאת חדש בחדש לכל חדשי השנה המחלקת האחת עשרים וארבעה אלף
-
על המחלקת הראשונה לחדש הראשון ישבעם בן־זבדיאל ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
מן־בני־פרץ הראש לכל־שרי הצבאות לחדש הראשון
-
ועל מחלקת החדש השני דודי האחוחי ומחלקתו ומקלות הנגיד ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
שר הצבא השלישי לחדש השלישי בניהו בן־יהוידע הכהן ראש ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
הוא בניהו גבור השלשים ועל־השלשים ומחלקתו עמיזבד בנו
-
הרביעי לחדש הרביעי עשה־אל אחי יואב וזבדיה בנו אחריו ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
החמישי לחדש החמישי השר שמהות היזרח ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
הששי לחדש הששי עירא בן־עקש התקועי ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
השביעי לחדש השביעי חלץ הפלוני מן־בני אפרים ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
השמיני לחדש השמיני סבכי החשתי לזרחי ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
התשיעי לחדש התשיעי אביעזר הענתתי לבנימיני [לבן ] [ימיני] ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
העשירי לחדש העשירי מהרי הנטופתי לזרחי ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
עשתי־עשר לעשתי־עשר החדש בניה הפרעתוני מן־בני אפרים ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
השנים עשר לשנים עשר החדש חלדי הנטופתי לעתניאל ועל מחלקתו עשרים וארבעה אלף
-
ועל שבטי ישראל לראובני נגיד אליעזר בן־זכרי לשמעוני שפטיהו בן־מעכה
-
ללוי חשביה בן־קמואל לאהרן צדוק
-
ליהודה אליהו מאחי דויד ליששכר עמרי בן־מיכאל
-
לזבולן ישמעיהו בן־עבדיהו לנפתלי ירימות בן־עזריאל
-
לבני אפרים הושע בן־עזזיהו לחצי שבט מנשה יואל בן־פדיהו
-
לחצי המנשה גלעדה ידו בן־זכריהו לבנימן יעשיאל בן־אבנר
-
לדן עזראל בן־ירחם אלה שרי שבטי ישראל
-
ולא־נשא דויד מספרם למבן עשרים שנה ולמטה כי אמר יהוה להרבות את־ישראל ככוכבי השמים
-
יואב בן־צרויה החל למנות ולא כלה ויהי בזאת קצף על־ישראל ולא עלה המספר במספר דברי־הימים למלך דויד
-
ועל אצרות המלך עזמות בן־עדיאל ועל האצרות בשדה בערים ובכפרים ובמגדלות יהונתן בן־עזיהו
-
ועל עשי מלאכת השדה לעבדת האדמה עזרי בן־כלוב
-
ועל־הכרמים שמעי הרמתי ועל שבכרמים לאצרות היין זבדי השפמי
-
ועל־הזיתים והשקמים אשר בשפלה בעל חנן הגדרי ועל־אצרות השמן יועש
-
ועל־הבקר הרעים בשרון שטרי [שרטי] השרוני ועל־הבקר בעמקים שפט בן־עדלי
-
ועל־הגמלים אוביל הישמעלי ועל־האתנות יחדיהו המרנתי
-
ועל־הצאן יזיז ההגרי כל־אלה שרי הרכוש אשר למלך דויד
-
ויהונתן דוד־דויד יועץ איש־מבין וסופר הוא ויחיאל בן־חכמוני עם־בני המלך
-
ואחיתפל יועץ למלך וחושי הארכי רע המלך
-
ואחרי אחיתפל יהוידע בן־בניהו ואביתר ושר־צבא למלך יואב
פסוקים מנוקד
-
וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל לְמִסְפָּרָם רָאשֵׁי הָאָבוֹת וְשָׂרֵי הָאֲלָפִים וְהַמֵּאוֹת וְשֹׁטְרֵיהֶם הַמְשָׁרְתִים אֶת־הַמֶּלֶךְ לְכֹל דְּבַר הַמַּחְלְקוֹת הַבָּאָה וְהַיֹּצֵאת חֹדֶשׁ בְּחֹדֶשׁ לְכֹל חָדְשֵׁי הַשָּׁנָה הַמַּחֲלֹקֶת הָאַחַת עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
עַל הַמַּחֲלֹקֶת הָרִאשׁוֹנָה לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן יָשָׁבְעָם בֶּן־זַבְדִּיאֵל וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
מִן־בְּנֵי־פֶרֶץ הָרֹאשׁ לְכָל־שָׂרֵי הַצְּבָאוֹת לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן׃
-
וְעַל מַחֲלֹקֶת הַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי דּוֹדַי הָאֲחוֹחִי וּמַחֲלֻקְתּוֹ וּמִקְלוֹת הַנָּגִיד וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
שַׂר הַצָּבָא הַשְּׁלִישִׁי לַחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי בְּנָיָהוּ בֶן־יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן רֹאשׁ וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הוּא בְנָיָהוּ גִּבּוֹר הַשְּׁלֹשִׁים וְעַל־הַשְּׁלֹשִׁים וּמַחֲלֻקְתּוֹ עַמִּיזָבָד בְּנוֹ׃
-
הָרְבִיעִי לַחֹדֶשׁ הָרְבִיעִי עֲשָׂה־אֵל אֲחִי יוֹאָב וּזְבַדְיָה בְנוֹ אַחֲרָיו וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הַחַמִישִׁי לַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי הַשַּׂר שַׁמְהוּת הַיִּזְרָח וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הַשִּׁשִּׁי לַחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי עִירָא בֶן־עִקֵּשׁ הַתְּקוֹעִי וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הַשְּׁבִיעִי לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי חֶלֶץ הַפְּלוֹנִי מִן־בְּנֵי אֶפְרָיִם וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הַשְּׁמִינִי לַחֹדֶשׁ הַשְּׁמִינִי סִבְּכַי הַחֻשָׁתִי לַזַּרְחִי וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הַתְּשִׁיעִי לַחֹדֶשׁ הַתְּשִׁיעִי אֲבִיעֶזֶר הָעַנְּתֹתִי לבנימיני [לַבֵּן ] [יְמִינִי] וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הָעֲשִׂירִי לַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי מַהְרַי הַנְּטוֹפָתִי לַזַּרְחִי וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
עַשְׁתֵּי־עָשָׂר לְעַשְׁתֵּי־עָשָׂר הַחֹדֶשׁ בְּנָיָה הַפִּרְעָתוֹנִי מִן־בְּנֵי אֶפְרָיִם וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
הַשְּׁנֵים עָשָׂר לִשְׁנֵים עָשָׂר הַחֹדֶשׁ חֶלְדַּי הַנְּטוֹפָתִי לְעָתְנִיאֵל וְעַל מַחֲלֻקְתּוֹ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה אָלֶף׃
-
וְעַל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל לָראוּבֵנִי נָגִיד אֱלִיעֶזֶר בֶּן־זִכְרִי לַשִּׁמְעוֹנִי שְׁפַטְיָהוּ בֶּן־מַעֲכָה׃
-
לְלֵוִי חֲשַׁבְיָה בֶן־קְמוּאֵל לְאַהֲרֹן צָדוֹק׃
-
לִיהוּדָה אֱלִיהוּ מֵאֲחֵי דָוִיד לְיִשָׂשכָר עָמְרִי בֶּן־מִיכָאֵל׃
-
לִזְבוּלֻן יִשְׁמַעְיָהוּ בֶּן־עֹבַדְיָהוּ לְנַפְתָּלִי יְרִימוֹת בֶּן־עַזְרִיאֵל׃
-
לִבְנֵי אֶפְרַיִם הוֹשֵׁעַ בֶּן־עֲזַזְיָהוּ לַחֲצִי שֵׁבֶט מְנַשֶּׁה יוֹאֵל בֶּן־פְּדָיָהוּ׃
-
לַחֲצִי הַמְנַשֶּׁה גִּלְעָדָה יִדּוֹ בֶּן־זְכַרְיָהוּ לְבִנְיָמִן יַעֲשִׂיאֵל בֶּן־אַבְנֵר׃
-
לְדָן עֲזַרְאֵל בֶּן־יְרֹחָם אֵלֶּה שָׂרֵי שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל׃
-
וְלֹא־נָשָׂא דָוִיד מִסְפָּרָם לְמִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וּלְמָטָּה כִּי אָמַר יְהוָה לְהַרְבּוֹת אֶת־יִשְׂרָאֵל כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמָיִם׃
-
יוֹאָב בֶּן־צְרוּיָה הֵחֵל לִמְנוֹת וְלֹא כִלָּה וַיְהִי בָזֹאת קֶצֶף עַל־יִשְׂרָאֵל וְלֹא עָלָה הַמִּסְפָּר בְּמִסְפַּר דִּבְרֵי־הַיָּמִים לַמֶּלֶךְ דָּוִיד׃
-
וְעַל אֹצְרוֹת הַמֶּלֶךְ עַזְמָוֶת בֶּן־עֲדִיאֵל וְעַל הָאֹצָרוֹת בַּשָּׂדֶה בֶּעָרִים וּבַכְּפָרִים וּבַמִּגְדָּלוֹת יְהוֹנָתָן בֶּן־עֻזִּיָּהוּ׃
-
וְעַל עֹשֵׂי מְלֶאכֶת הַשָּׂדֶה לַעֲבֹדַת הָאֲדָמָה עֶזְרִי בֶּן־כְּלוּב׃
-
וְעַל־הַכְּרָמִים שִׁמְעִי הָרָמָתִי וְעַל שֶׁבַּכְּרָמִים לְאֹצְרוֹת הַיַּיִן זַבְדִּי הַשִּׁפְמִי׃
-
וְעַל־הַזֵּיתִים וְהַשִּׁקְמִים אֲשֶׁר בַּשְּׁפֵלָה בַּעַל חָנָן הַגְּדֵרִי וְעַל־אֹצְרוֹת הַשֶּׁמֶן יוֹעָשׁ׃
-
וְעַל־הַבָּקָר הָרֹעִים בַּשָּׁרוֹן שטרי [שִׁרְטַי] הַשָּׁרוֹנִי וְעַל־הַבָּקָר בָּעֲמָקִים שָׁפָט בֶּן־עַדְלָי׃
-
וְעַל־הַגְּמַלִּים אוֹבִיל הַיִּשְׁמְעֵלִי וְעַל־הָאֲתֹנוֹת יֶחְדְּיָהוּ הַמֵּרֹנֹתִי׃
-
וְעַל־הַצֹּאן יָזִיז הַהַגְרִי כָּל־אֵלֶּה שָׂרֵי הָרְכוּשׁ אֲשֶׁר לַמֶּלֶךְ דָּוִיד׃
-
וִיהוֹנָתָן דּוֹד־דָּוִיד יוֹעֵץ אִישׁ־מֵבִין וְסוֹפֵר הוּא וִיחִיאֵל בֶּן־חַכְמוֹנִי עִם־בְּנֵי הַמֶּלֶךְ׃
-
וַאֲחִיתֹפֶל יוֹעֵץ לַמֶּלֶךְ וְחוּשַׁי הָאַרְכִּי רֵעַ הַמֶּלֶךְ׃
-
וְאַחֲרֵי אֲחִיתֹפֶל יְהוֹיָדָע בֶּן־בְּנָיָהוּ וְאֶבְיָתָר וְשַׂר־צָבָא לַמֶּלֶךְ יוֹאָב׃
מקומות
-
חושה
-
גלעד
חבל ארץ בעבר הירדן המזרחי, משתרע מים הכנרת ועד ים המלח.
-
שרון (בגלעד)