דברי הימים ב-פרק-29
ספר
מקבץ
ביאורים
-
יְְחִזְְְקִיָּהוּ, שנקרא גם חזקיה או חזקיהו, מָלַךְְְ בֶּן־עֶשְְְׂרִים וְְחָמֵשׁ שָׁנָה, וְְעֶשְְְׂרִים וָתֵשַׁע שָׁנָה מָלַךְְְ בִּירוּשָׁלִָם, וְְשֵׁם אִמּוֹ אֲבִיָּה בַּת־זְְכַרְְְיָהוּ.
-
וַיַּעַשׂ הַיָּשָׁר בְְּעֵינֵי ה', כְְּכֹל אֲשֶׁר־עָשָׂה דָּוִיד אָבִיו. כמו דויד, ייתכן שאפשר לתהות על התנהגותו באופן נקודתי, אבל באופן כללי הלך בדרך ה' באמת ובלב שלם.
-
הוּא – חזקיהו בַשָּׁנָה הָרִאשׁוֹנָה לְְמָָלְְְכוֹ בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן פָּתַח אֶת־דַּלְְְתוֹת בֵּית־ה', שאביו אחז סגר או נעל, וַיְְְחַזְְּקֵם.
-
וַיָּבֵא אֶת־הַכֹּהֲנִים וְְאֶת־הַלְְוִיִּם, וַיַּאַסְְְפֵם לִרְְְחוֹב, רחבת הַמִּזְְְרָח.
-
וַיֹּאמֶר לָהֶם: שְְׁמָעוּנִי, הַלְְוִיִּם! עַתָּה הִתְְְקַדְְּשׁוּ, הכינו את עצמכם, היטהרו וְְקַדְְּשׁוּ אֶת־בֵּית ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם, וְְהוֹצִיאוּ אֶת־הַנִּדָּה, המיאוס, הטומאה מִן־הַקֹּדֶשׁ.
-
כִּי־מָעֲלוּ אֲבֹתֵינוּ וְְעָשׂוּ הָרַע בְְּעֵינֵי ה'־אֱלֹהֵינוּ וַיַּעַזְְְבֻהוּ, וַיַּסֵּבּוּ, הפנו פְְנֵיהֶם מִמִּשְְְׁכַּן ה' וַיִּתְְּנוּ אליו עֹרֶף.
-
גַּם סָגְְרוּ את דַּלְְְתוֹת הָאוּלָם, וַיְְְכַבּוּ אֶת־הַנֵּרוֹת, וּקְְְטֹרֶת לֹא הִקְְְטִירוּ, וְְעֹלָה לֹא־הֶעֱלוּ בַקֹּדֶשׁ לֵאלֹהֵי יִשְְְׂרָאֵל.
-
וַיְְְהִי קֶצֶף ה' עַל־יְְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם, וַיִּתְְּנֵם לְְזַעֲוָה, זוועה לְְשַׁמָּה, שממה, או: השתוממות – אנשים תמהים כיצד קרה להם דבר כזה, וְְלִשְְְׁרֵקָה, שריקות בוז או השתאות מגודל מפלתם, כַּאֲשֶׁר אַתֶּם רֹאִים בְְּעֵינֵיכֶם.
-
וְְהִנֵּה נָפְְלוּ אֲבוֹתֵינוּ בֶּחָרֶב, וּבָנֵינוּ וּבְְְנוֹתֵינוּ וְְנָשֵׁינוּ נלקחו בַּשְְּׁבִי עַל־זֹאת.
-
עַתָּה עִם־לְְבָבִי, בדעתי לִכְְְרוֹת בְְּרִית לַה' אֱלֹהֵי יִשְְְׂרָאֵל, וְְיָשֹׁב, יסור מִמֶּנּוּ, מעלינו חֲרוֹן אַפּוֹ, כעסו .
-
בָּנַי, עַתָּה אַל־תִּשָּׁלוּ, תשגגו, אל תחטאו בהתרשלות וספק, או: בשאננות יתר, כִּי־בָכֶם – הכהנים והלויים, בָּחַר ה' לַעֲמֹד לְְפָנָיו לְְשָׁרְְתוֹ וְְלִהְְְיוֹת לוֹ מְְשָׁרְְתִים וּמַקְְְטִרִים.
-
וַיָּקֻמוּ מנהיגי הַלְְוִיִּם: מַחַת בֶּן־עֲמָשַׂי וְְיוֹאֵל בֶּן־עֲזַרְְְיָהוּ – מִן־בְְּנֵי הַקְְּהָתִי; וּמִן־בְְּנֵי מְְרָרִי: קִישׁ בֶּן־עַבְְְדִּי וַעֲזַרְְְיָהוּ בֶּן־יְְהַלֶּלְְְאֵל; וּמִן־הַגֵּרְְשֻׁנִּי – יוֹאָח בֶּן־זִמָּה וְְעֵדֶן בֶּן־יוֹאָח;
-
וּמִן־בְְּנֵי אֱלִיצָפָן – שִׁמְְְרִי וִיעִיאֵל; וּמִן־בְְּנֵי אָסָף – זְְכַרְְְיָהוּ וּמַתַּנְְְיָהוּ;
-
וּמִן־בְְּנֵי הֵימָן – יְְחִיאֵל וְְשִׁמְְְעִי; וּמִן־בְְּנֵי יְְדוּתוּן – שְְׁמַעְְְיָה וְְעֻזִּיאֵל.
-
וַיַּאַסְְְפוּ אֶת־אֲחֵיהֶם וַיִּתְְְקַדְְּשׁוּ, וַיָּבֹאוּ כְְמִצְְְוַת־הַמֶּלֶךְְְ בְְּדִבְְְרֵי, במצוות ה'; או: בדבר הקשור לה' לְְטַהֵר את בֵּית ה'.
-
וַיָּבֹאוּ הַכֹּהֲנִים לִפְְְנִימָה, אל תוך בֵית־ה' על מנת לְְטַהֵר אותו, וַיּוֹצִיאוּ אֵת כָָּל־הַטֻּמְְְאָה, מיני צלמים וכדומה אֲשֶׁר מָצְְאוּ בְְּהֵיכַל ה', לַחֲצַר בֵּית ה'. הם שברו ועקרו אותם מההיכל לחצר, וַיְְְקַבְְּלוּ אותם שם הַלְְוִיִּם לְְהוֹצִיא לְְנַחַל־קִדְְְרוֹן חוּצָה.
-
וַיָּחֵלּוּ, התחילו בְְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן, ניסן לְְקַדֵּשׁ את הלויים, וּבְְְיוֹם שְְׁמוֹנָה לַחֹדֶשׁ בָּאוּ לְְאוּלָם ה'. וַיְְְקַדְְּשׁוּ אֶת־בֵּית־ה' לְְיָמִים שְְׁמוֹנָה, במשך שמונה ימים, וּבְְְיוֹם שִׁשָּׁה עָשָׂר לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן כִּלּוּ, סיימו.
-
וַיָּבוֹאוּ פְְנִימָה, אל תוך הארמון, אֶל־חִזְְְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְְְ, וַיֹּאמְְרוּ: טִהַרְְְנוּ אֶת־כָָּל־בֵּית ה', אֶת־מִזְְְבַּח הָעוֹלָה וְְאֶת־כָָּל־כֵּלָיו וְְאֶת־שֻׁלְְְחַן הַמַּעֲרֶכֶת וְְאֶת־כָָּל־כֵּלָיו,
-
וְְאֵת כָָּל־הַכֵּלִים אֲשֶׁר הִזְְְנִיחַ הַמֶּלֶךְְְ אָחָז בְְּמַלְְְכוּתוֹ בְְּמַעֲלוֹ, בחטאו הֵכַנּוּ וְְהִקְְְדָּשְְְׁנוּ, קידשנו וְְהִנָּם, הנה הם טהורים ומוכנים לעבודה לִפְְְנֵי מִזְְְבַּח ה'.
-
וַיַּשְְְׁכֵּם יְְחִזְְְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְְְ וַיֶּאֱסֹף אֵת שָׂרֵי הָעִיר, וַיַּעַל אל בֵּית ה'.
-
וַיָּבִיאוּ פָרִים־שִׁבְְְעָה וְְאֵילִים שִׁבְְְעָה וּכְְְבָשִׂים שִׁבְְְעָה – לקרבן עולה, קרבן נדבה שכולו נשרף על המזבח, וּצְְְפִירֵי עִזִּים, תיישים שִׁבְְְעָה לְְקרבן חַטָּאת, קרבן חובה הבא לכפר על חטאים של יחיד או של הציבור, עַל־הַמַּמְְְלָכָה וְְעַל־הַמִּקְְְדָּשׁ שהוזנח וחוּלל וְְעַל־יְְהוּדָה. וַיֹּאמֶר לִבְְְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים לְְהַעֲלוֹת את הקרבנות הללו עַל־מִזְְְבַּח ה'.
-
וַיִּשְְְׁחֲטוּ את הַבָּקָר, וַיְְְקַבְְּלוּ הַכֹּהֲנִים אֶת־הַדָּם וַיִּזְְְרְְקוּ אותו הַמִּזְְְבֵּחָה, על המזבח, וַיִּשְְְׁחֲטוּ הָאֵלִים וַיִּזְְְרְְקוּ הַדָּם הַמִּזְְְבֵּחָה, וַיִּשְְְׁחֲטוּ הַכְְּבָשִׂים וַיִּזְְְרְְקוּ הַדָּם הַמִּזְְְבֵּחָה.
-
וַיַּגִּישׁוּ אֶת־שְְׂעִירֵי הַחַטָּאת לִפְְְנֵי הַמֶּלֶךְְְ וְְהַקָּהָל, וַיִּסְְְמְְכוּ יְְדֵיהֶם עֲלֵיהֶם, שכן בהבאת קרבנות חטאת האדם צריך לסמוך את ידו על הקרבן ולהתוודות על חטאתו.
-
וַיִּשְְְׁחָטוּם הַכֹּהֲנִים וַיְְְחַטְְּאוּ, עשו כמעשה החטאת, כלומר נתנו באצבע אֶת־דָּמָם של הקרבנות הַמִּזְְְבֵּחָה לְְכַפֵּר עַל־כָָּל־יִשְְְׂרָאֵל, כִּי לְְכָָל, למען כל יִשְְְׂרָאֵל אָמַר הַמֶּלֶךְְְ לעשות את הָעוֹלָה וְְהַחַטָּאת.
-
וַיַּעֲמֵד אֶת־הַלְְוִיִּם בֵּית ה' בִּמְְְצִלְְְתַּיִם, בִּנְְְבָלִים וּבְְְכִנֹּרוֹת בְְּמִצְְְוַת דָּוִיד וְְגָד חֹזֵה־הַמֶּלֶךְְְ שהיה מעין הנביא הפרטי של המלך דויד, וְְנָתָן הַנָּבִיא, כִּי בְְיַד־ה' הַמִּצְְְוָה בְְּיַד־נְְבִיאָיו. המצוות הכרוכות בסדרי המקדש, ושירת הלויים בכללם, נמסרו מפי הנביאים.
-
וַיַּעַמְְְדוּ הַלְְוִיִּם בִּכְְְלֵי הנגינה של דָוִיד, וְְהַכֹּהֲנִים בַּחֲצֹצְְרוֹת.
-
וַיֹּאמֶר, ציווה חִזְְְקִיָּהוּ לְְהַעֲלוֹת את הָעֹלָה לְְהַמִּזְְְבֵּחַ, וּבְְְעֵת הֵחֵל טקס הקרבת הָעוֹלָה, הֵחֵל שִׁיר־ה' וְְהַחֲצֹצְְרוֹת וְְהניגון עַל־יְְדֵי כְְּלֵי דָוִיד מֶלֶךְְְ יִשְְְׂרָאֵל.
-
וְְכָָל־הַקָּהָל מִשְְְׁתַּחֲוִים, וְְהַשִּׁיר מְְשׁוֹרֵר, וְְהַחֲצֹצְְרוֹת מַחְְְצְְרִים, מריעות, הַכֹּל נעשה כסדרו עַד לִכְְְלוֹת, שסיימו להעלות את הָעֹלָה.
-
וּכְְכַלּוֹת לְְהַעֲלוֹת כָּרְְעוּ הַמֶּלֶךְְְ וְְכָָל־הַנִּמְְְצְְאִים אִתּוֹ וַיִּשְְְׁתַּחֲווּ כחלק מטקס ההקדשה המחודש של בית ה'.
-
וַיֹּאמֶר, כאשר אמרו יְְחִזְְְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְְְ וְְהַשָּׂרִים לַלְְוִיִּם לְְהַלֵּל לַה' בְְּדִבְְְרֵי דָוִיד וְְאָסָף הַחֹזֶה, המשורר ברוח הקודש, וַיְְְהַלְְלוּ בשירתם עַד־לְְשִׂמְְְחָה, עד שפרצה השמחה בקרב כל הקהל – וַיִּקְְּדוּ, קדו בראשם וַיִּשְְְׁתַּחֲווּ ארצה.
-
וַיַּעַן יְְחִזְְְקִיָּהוּ וַיֹּאמֶר: עַתָּה מִלֵּאתֶם יֶדְְְכֶם, התמניתם, עשיתם את החניכה לַה'. כעת גֹּשׁוּ וְְהָבִיאוּ זְְבָחִים וְְתוֹדוֹת לְְבֵית ה'. וַיָּבִיאוּ הַקָּהָל זְְבָחִים וְְתוֹדוֹת, אלו הם קרבנות שלמים שניתנים לאות הודיה ושמחה ונאכלים בעיקר על ידי בעליהם, וְְכָָל־נְְדִיב לֵב הביא עֹלוֹת, שאותן לא אוכלים אלא שורפים כליל.
-
וַיְְְהִי מִסְְְפַּר הָעֹלָה אֲשֶׁר הֵבִיאוּ הַקָּהָל – בָּקָר שִׁבְְְעִים, אֵילִים מֵאָה, כְְּבָשִׂים מָאתָיִם, לְְעֹלָה לַה' כָָּל־אֵלֶּה.
-
וְְהַקֳֳּדָשִׁים שהקדישו אנשים כקרבנות שלמים ותודות – בָּקָר שֵׁשׁ מֵאוֹת וְְצֹאן שְְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים.
-
רַק הַכֹּהֲנִים הָיוּ לִמְְְעָט, מעטים, וְְלֹא יָכְְלוּ לְְהַפְְְשִׁיט אֶת־כָָּל־הָעֹלוֹת. וַיְְְחַזְְּקוּם, סייעו להם אֲחֵיהֶם הַלְְוִיִּם עַד־כְְּלוֹת הַמְְּלָאכָה וְְעַד ש יִתְְְקַדְְּשׁוּ שאר הַכֹּהֲנִים, כִּי הַלְְוִיִּם יִשְְְׁרֵי לֵבָב לְְהִתְְְקַדֵּשׁ יותר מֵהַכֹּהֲנִים. במקרה זה היו הלויים נמרצים ונלהבים יותר, והכהנים התלוו אליהם. גם קודם לכן נראה שראשי מחלקות הלויים היו הראשונים שהתעוררו לקריאתו של חזקיהו.
-
וְְגַם־עֹלָה הייתה לָרֹב בְְּחֶלְְְבֵי, עם חלבי הַשְְּׁלָמִים וּבַנְְּסָכִים, עם הסולת והיין המתלווה לָעֹלָה, וַתִּכּוֹן, התבססה והוסדרה מכאן ואילך עֲבוֹדַת בֵּית־ה'.
-
וַיִּשְְְׂמַח יְְחִזְְְקִיָּהוּ וְְכָָל־הָעָם עַל הַהֵכִין, שהכין, שכיוון הָאֱלֹהִים לָעָם, את לב העם להתעורר ולהשתתף, כִּי בְְּפִתְְְאֹם, מהר ובהפתעה הָיָה הַדָּבָר, והנה המקדש עומד שוב על מכונו, לאחר שבמשך דורות בטלה עבודת בית ה'. על רקע הזנחתם של המקדש ועבודתו בימי אחז ואפילו בימי אביו, ראו הנוכחים בטקס הזה אות לפתיחתה של תקופה חדשה, שבה תשוקם עבודת ה'.
פסוקים
-
יחזקיהו מלך בן־עשרים וחמש שנה ועשרים ותשע שנה מלך בירושלם ושם אמו אביה בת־זכריהו
-
ויעש הישר בעיני יהוה ככל אשר־עשה דויד אביו
-
הוא בשנה הראשונה למלכו בחדש הראשון פתח את־דלתות בית־יהוה ויחזקם
-
ויבא את־הכהנים ואת־הלוים ויאספם לרחוב המזרח
-
ויאמר להם שמעוני הלוים עתה התקדשו וקדשו את־בית יהוה אלהי אבתיכם והוציאו את־הנדה מן־הקדש
-
כי־מעלו אבתינו ועשו הרע בעיני יהוה־אלהינו ויעזבהו ויסבו פניהם ממשכן יהוה ויתנו־ערף
-
גם סגרו דלתות האולם ויכבו את־הנרות וקטרת לא הקטירו ועלה לא־העלו בקדש לאלהי ישראל
-
ויהי קצף יהוה על־יהודה וירושלם ויתנם לזועה [לזעוה] לשמה ולשרקה כאשר אתם ראים בעיניכם
-
והנה נפלו אבותינו בחרב ובנינו ובנותינו ונשינו בשבי על־זאת
-
עתה עם־לבבי לכרות ברית ליהוה אלהי ישראל וישב ממנו חרון אפו
-
בני עתה אל־תשלו כי־בכם בחר יהוה לעמד לפניו לשרתו ולהיות לו משרתים ומקטרים
-
ויקמו הלוים מחת בן־עמשי ויואל בן־עזריהו מן־בני הקהתי ומן־בני מררי קיש בן־עבדי ועזריהו בן־יהללאל ומן־הגרשני יואח בן־זמה ועדן בן־יואח
-
ומן־בני אליצפן שמרי ויעואל [ויעיאל] ומן־בני אסף זכריהו ומתניהו
-
ומן־בני הימן יחואל [יחיאל] ושמעי ומן־בני ידותון שמעיה ועזיאל
-
ויאספו את־אחיהם ויתקדשו ויבאו כמצות־המלך בדברי יהוה לטהר בית יהוה
-
ויבאו הכהנים לפנימה בית־יהוה לטהר ויוציאו את כל־הטמאה אשר מצאו בהיכל יהוה לחצר בית יהוה ויקבלו הלוים להוציא לנחל־קדרון חוצה
-
ויחלו באחד לחדש הראשון לקדש וביום שמונה לחדש באו לאולם יהוה ויקדשו את־בית־יהוה לימים שמונה וביום ששה עשר לחדש הראשון כלו
-
ויבואו פנימה אל־חזקיהו המלך ויאמרו טהרנו את־כל־בית יהוה את־מזבח העולה ואת־כל־כליו ואת־שלחן המערכת ואת־כל־כליו
-
ואת כל־הכלים אשר הזניח המלך אחז במלכותו במעלו הכנו והקדשנו והנם לפני מזבח יהוה
-
וישכם יחזקיהו המלך ויאסף את שרי העיר ויעל בית יהוה
-
ויביאו פרים־שבעה ואילים שבעה וכבשים שבעה וצפירי עזים שבעה לחטאת על־הממלכה ועל־המקדש ועל־יהודה ויאמר לבני אהרן הכהנים להעלות על־מזבח יהוה
-
וישחטו הבקר ויקבלו הכהנים את־הדם ויזרקו המזבחה וישחטו האלים ויזרקו הדם המזבחה וישחטו הכבשים ויזרקו הדם המזבחה
-
ויגישו את־שעירי החטאת לפני המלך והקהל ויסמכו ידיהם עליהם
-
וישחטום הכהנים ויחטאו את־דמם המזבחה לכפר על־כל־ישראל כי לכל־ישראל אמר המלך העולה והחטאת
-
ויעמד את־הלוים בית יהוה במצלתים בנבלים ובכנרות במצות דויד וגד חזה־המלך ונתן הנביא כי ביד־יהוה המצוה ביד־נביאיו
-
ויעמדו הלוים בכלי דויד והכהנים בחצצרות
-
ויאמר חזקיהו להעלות העלה להמזבח ובעת החל העולה החל שיר־יהוה והחצצרות ועל־ידי כלי דויד מלך־ישראל
-
וכל־הקהל משתחוים והשיר משורר והחצצרות מחצצרים [מחצרים] הכל עד לכלות העלה
-
וככלות להעלות כרעו המלך וכל־הנמצאים אתו וישתחוו
-
ויאמר יחזקיהו המלך והשרים ללוים להלל ליהוה בדברי דויד ואסף החזה ויהללו עד־לשמחה ויקדו וישתחוו
-
ויען יחזקיהו ויאמר עתה מלאתם ידכם ליהוה גשו והביאו זבחים ותודות לבית יהוה ויביאו הקהל זבחים ותודות וכל־נדיב לב עלות
-
ויהי מספר העלה אשר הביאו הקהל בקר שבעים אילים מאה כבשים מאתים לעלה ליהוה כל־אלה
-
והקדשים בקר שש מאות וצאן שלשת אלפים
-
רק הכהנים היו למעט ולא יכלו להפשיט את־כל־העלות ויחזקום אחיהם הלוים עד־כלות המלאכה ועד יתקדשו הכהנים כי הלוים ישרי לבב להתקדש מהכהנים
-
וגם־עלה לרב בחלבי השלמים ובנסכים לעלה ותכון עבודת בית־יהוה
-
וישמח יחזקיהו וכל־העם על ההכין האלהים לעם כי בפתאם היה הדבר
פסוקים מנוקד
-
יְחִזְקִיָּהוּ מָלַךְ בֶּן־עֶשְׂרִים וְחָמֵשׁ שָׁנָה וְעֶשְׂרִים וָתֵשַׁע שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם וְשֵׁם אִמּוֹ אֲבִיָּה בַּת־זְכַרְיָהוּ׃
-
וַיַּעַשׂ הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי יְהוָה כְּכֹל אֲשֶׁר־עָשָׂה דָּוִיד אָבִיו׃
-
הוּא בַשָּׁנָה הָרִאשׁוֹנָה לְמָלְכוֹ בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן פָּתַח אֶת־דַּלְתוֹת בֵּית־יְהוָה וַיְחַזְּקֵם׃
-
וַיָּבֵא אֶת־הַכֹּהֲנִים וְאֶת־הַלְוִיִּם וַיַּאַסְפֵם לִרְחוֹב הַמִּזְרָח׃
-
וַיֹּאמֶר לָהֶם שְׁמָעוּנִי הַלְוִיִּם עַתָּה הִתְקַדְּשׁוּ וְקַדְּשׁוּ אֶת־בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם וְהוֹצִיאוּ אֶת־הַנִּדָּה מִן־הַקֹּדֶשׁ׃
-
כִּי־מָעֲלוּ אֲבֹתֵינוּ וְעָשׂוּ הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה־אֱלֹהֵינוּ וַיַּעַזְבֻהוּ וַיַּסֵּבּוּ פְנֵיהֶם מִמִּשְׁכַּן יְהוָה וַיִּתְּנוּ־עֹרֶף׃
-
גַּם סָגְרוּ דַּלְתוֹת הָאוּלָם וַיְכַבּוּ אֶת־הַנֵּרוֹת וּקְטֹרֶת לֹא הִקְטִירוּ וְעֹלָה לֹא־הֶעֱלוּ בַקֹּדֶשׁ לֵאלֹהֵי יִשְׂרָאֵל׃
-
וַיְהִי קֶצֶף יְהוָה עַל־יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם וַיִּתְּנֵם לזועה [לְזַעֲוָה] לְשַׁמָּה וְלִשְׁרֵקָה כַּאֲשֶׁר אַתֶּם רֹאִים בְּעֵינֵיכֶם׃
-
וְהִנֵּה נָפְלוּ אֲבוֹתֵינוּ בֶּחָרֶב וּבָנֵינוּ וּבְנוֹתֵינוּ וְנָשֵׁינוּ בַּשְּׁבִי עַל־זֹאת׃
-
עַתָּה עִם־לְבָבִי לִכְרוֹת בְּרִית לַיהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל וְיָשֹׁב מִמֶּנּוּ חֲרוֹן אַפּוֹ׃
-
בָּנַי עַתָּה אַל־תִּשָּׁלוּ כִּי־בָכֶם בָּחַר יְהוָה לַעֲמֹד לְפָנָיו לְשָׁרְתוֹ וְלִהְיוֹת לוֹ מְשָׁרְתִים וּמַקְטִרִים׃
-
וַיָּקֻמוּ הַלְוִיִּם מַחַת בֶּן־עֲמָשַׂי וְיוֹאֵל בֶּן־עֲזַרְיָהוּ מִן־בְּנֵי הַקְּהָתִי וּמִן־בְּנֵי מְרָרִי קִישׁ בֶּן־עַבְדִּי וַעֲזַרְיָהוּ בֶּן־יְהַלֶּלְאֵל וּמִן־הַגֵּרְשֻׁנִּי יוֹאָח בֶּן־זִמָּה וְעֵדֶן בֶּן־יוֹאָח׃
-
וּמִן־בְּנֵי אֱלִיצָפָן שִׁמְרִי ויעואל [וִיעִיאֵל] וּמִן־בְּנֵי אָסָף זְכַרְיָהוּ וּמַתַּנְיָהוּ׃
-
וּמִן־בְּנֵי הֵימָן יחואל [יְחִיאֵל] וְשִׁמְעִי וּמִן־בְּנֵי יְדוּתוּן שְׁמַעְיָה וְעֻזִּיאֵל׃
-
וַיַּאַסְפוּ אֶת־אֲחֵיהֶם וַיִּתְקַדְּשׁוּ וַיָּבֹאוּ כְמִצְוַת־הַמֶּלֶךְ בְּדִבְרֵי יְהוָה לְטַהֵר בֵּית יְהוָה׃
-
וַיָּבֹאוּ הַכֹּהֲנִים לִפְנִימָה בֵית־יְהוָה לְטַהֵר וַיּוֹצִיאוּ אֵת כָּל־הַטֻּמְאָה אֲשֶׁר מָצְאוּ בְּהֵיכַל יְהוָה לַחֲצַר בֵּית יְהוָה וַיְקַבְּלוּ הַלְוִיִּם לְהוֹצִיא לְנַחַל־קִדְרוֹן חוּצָה׃
-
וַיָּחֵלּוּ בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן לְקַדֵּשׁ וּבְיוֹם שְׁמוֹנָה לַחֹדֶשׁ בָּאוּ לְאוּלָם יְהוָה וַיְקַדְּשׁוּ אֶת־בֵּית־יְהוָה לְיָמִים שְׁמוֹנָה וּבְיוֹם שִׁשָּׁה עָשָׂר לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן כִּלּוּ׃
-
וַיָּבוֹאוּ פְנִימָה אֶל־חִזְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמְרוּ טִהַרְנוּ אֶת־כָּל־בֵּית יְהוָה אֶת־מִזְבַּח הָעוֹלָה וְאֶת־כָּל־כֵּלָיו וְאֶת־שֻׁלְחַן הַמַּעֲרֶכֶת וְאֶת־כָּל־כֵּלָיו׃
-
וְאֵת כָּל־הַכֵּלִים אֲשֶׁר הִזְנִיחַ הַמֶּלֶךְ אָחָז בְּמַלְכוּתוֹ בְּמַעֲלוֹ הֵכַנּוּ וְהִקְדָּשְׁנוּ וְהִנָּם לִפְנֵי מִזְבַּח יְהוָה׃
-
וַיַּשְׁכֵּם יְחִזְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְ וַיֶּאֱסֹף אֵת שָׂרֵי הָעִיר וַיַּעַל בֵּית יְהוָה׃
-
וַיָּבִיאוּ פָרִים־שִׁבְעָה וְאֵילִים שִׁבְעָה וּכְבָשִׂים שִׁבְעָה וּצְפִירֵי עִזִּים שִׁבְעָה לְחַטָּאת עַל־הַמַּמְלָכָה וְעַל־הַמִּקְדָּשׁ וְעַל־יְהוּדָה וַיֹּאמֶר לִבְנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים לְהַעֲלוֹת עַל־מִזְבַּח יְהוָה׃
-
וַיִּשְׁחֲטוּ הַבָּקָר וַיְקַבְּלוּ הַכֹּהֲנִים אֶת־הַדָּם וַיִּזְרְקוּ הַמִּזְבֵּחָה וַיִּשְׁחֲטוּ הָאֵלִים וַיִּזְרְקוּ הַדָּם הַמִּזְבֵּחָה וַיִּשְׁחֲטוּ הַכְּבָשִׂים וַיִּזְרְקוּ הַדָּם הַמִּזְבֵּחָה׃
-
וַיַּגִּישׁוּ אֶת־שְׂעִירֵי הַחַטָּאת לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וְהַקָּהָל וַיִּסְמְכוּ יְדֵיהֶם עֲלֵיהֶם׃
-
וַיִּשְׁחָטוּם הַכֹּהֲנִים וַיְחַטְּאוּ אֶת־דָּמָם הַמִּזְבֵּחָה לְכַפֵּר עַל־כָּל־יִשְׂרָאֵל כִּי לְכָל־יִשְׂרָאֵל אָמַר הַמֶּלֶךְ הָעוֹלָה וְהַחַטָּאת׃
-
וַיַּעֲמֵד אֶת־הַלְוִיִּם בֵּית יְהוָה בִּמְצִלְתַּיִם בִּנְבָלִים וּבְכִנֹּרוֹת בְּמִצְוַת דָּוִיד וְגָד חֹזֵה־הַמֶּלֶךְ וְנָתָן הַנָּבִיא כִּי בְיַד־יְהוָה הַמִּצְוָה בְּיַד־נְבִיאָיו׃
-
וַיַּעַמְדוּ הַלְוִיִּם בִּכְלֵי דָוִיד וְהַכֹּהֲנִים בַּחֲצֹצְרוֹת׃
-
וַיֹּאמֶר חִזְקִיָּהוּ לְהַעֲלוֹת הָעֹלָה לְהַמִּזְבֵּחַ וּבְעֵת הֵחֵל הָעוֹלָה הֵחֵל שִׁיר־יְהוָה וְהַחֲצֹצְרוֹת וְעַל־יְדֵי כְּלֵי דָּוִיד מֶלֶךְ־יִשְׂרָאֵל׃
-
וְכָל־הַקָּהָל מִשְׁתַּחֲוִים וְהַשִּׁיר מְשׁוֹרֵר וְהַחֲצֹצְרוֹת מחצצרים [מַחְצְרִים] הַכֹּל עַד לִכְלוֹת הָעֹלָה׃
-
וּכְכַלּוֹת לְהַעֲלוֹת כָּרְעוּ הַמֶּלֶךְ וְכָל־הַנִּמְצְאִים אִתּוֹ וַיִּשְׁתַּחֲווּ׃
-
וַיֹּאמֶר יְחִזְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְ וְהַשָּׂרִים לַלְוִיִּם לְהַלֵּל לַיהוָה בְּדִבְרֵי דָוִיד וְאָסָף הַחֹזֶה וַיְהַלְלוּ עַד־לְשִׂמְחָה וַיִּקְּדוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ׃
-
וַיַּעַן יְחִזְקִיָּהוּ וַיֹּאמֶר עַתָּה מִלֵּאתֶם יֶדְכֶם לַיהוָה גֹּשׁוּ וְהָבִיאוּ זְבָחִים וְתוֹדוֹת לְבֵית יְהוָה וַיָּבִיאוּ הַקָּהָל זְבָחִים וְתוֹדוֹת וְכָל־נְדִיב לֵב עֹלוֹת׃
-
וַיְהִי מִסְפַּר הָעֹלָה אֲשֶׁר הֵבִיאוּ הַקָּהָל בָּקָר שִׁבְעִים אֵילִים מֵאָה כְּבָשִׂים מָאתָיִם לְעֹלָה לַיהוָה כָּל־אֵלֶּה׃
-
וְהַקֳּדָשִׁים בָּקָר שֵׁשׁ מֵאוֹת וְצֹאן שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים׃
-
רַק הַכֹּהֲנִים הָיוּ לִמְעָט וְלֹא יָכְלוּ לְהַפְשִׁיט אֶת־כָּל־הָעֹלוֹת וַיְּחַזְּקוּם אֲחֵיהֶם הַלְוִיִּם עַד־כְּלוֹת הַמְּלָאכָה וְעַד יִתְקַדְּשׁוּ הַכֹּהֲנִים כִּי הַלְוִיִּם יִשְׁרֵי לֵבָב לְהִתְקַדֵּשׁ מֵהַכֹּהֲנִים׃
-
וְגַם־עֹלָה לָרֹב בְּחֶלְבֵי הַשְּׁלָמִים וּבַנְּסָכִים לָעֹלָה וַתִּכּוֹן עֲבוֹדַת בֵּית־יְהוָה׃
-
וַיִּשְׂמַח יְחִזְקִיָּהוּ וְכָל־הָעָם עַל הַהֵכִין הָאֱלֹהִים לָעָם כִּי בְּפִתְאֹם הָיָה הַדָּבָר׃
מקומות
-
ירושלים
ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
-
נחל קדרון