נחמיה-פרק-7
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וַיְְְהִי כַּאֲשֶׁר נִבְְְנְְתָה הַחוֹמָה, וָאַעֲמִיד הַדְְּלָתוֹת, העיר נעשתה מבוצרת למדי, וַיִּפָּקְְדוּ, נכנסו לתפקידיהם הַשּׁוֹעֲרִים וְְהַמְְשֹׁרְְרִים וְְהַלְְוִיִּם.
-
וָאֲצַוֶּה אֶת־חֲנָנִי אָחִי, ייתכן אחיו ממש, וְְאֶת־חֲנַנְְְיָה שַׂר הַבִּירָה עַל שמירת יְְרוּשָׁלִָם, כִּי־הוּא – חנניה היה אדם אמין, כְְּאִישׁ אֱמֶת וְְיָרֵא אֶת־הָאֱלֹהִים מֵרַבִּים, היה מוחזק בעיני רבים.
-
וָאֹמַר לָהֶם: לֹא יִפָּתְְחוּ שַׁעֲרֵי יְְרוּשָׁלִַם עַד־חֹם הַשֶּׁמֶשׁ. השערים יישארו סגורים כל הלילה, וייפתחו כאשר יגיע חום השמש, בערך בשעה עשר בבוקר. וְְעַד, ובעוד הֵם – השוערים עֹמְְדִים בפתח יָגִיפוּ, יסגרו את הַדְְּלָתוֹת. וֶאֱחֹזוּ, הַחזיקו בדבר, אל תזניחו; או: חַברו וחַזקו את הדלתות בבריח, וְְהַעֲמֵיד מִשְְְׁמְְרוֹת יֹשְְׁבֵי יְְרוּשָׁלִַם אִישׁ בְְּמִשְְְׁמָרוֹ וְְאִישׁ נֶגֶד בֵּיתוֹ.
-
וְְהָעִיר רַחֲבַת יָדַיִם וּגְְְדֹלָה. החומה שנבנתה הייתה חומת העיר הישנה, ששימשה את ירושלים בגדולתה, וְְאילו כעת הָעָם מְְעַט בְְּתוֹכָהּ, וְְאֵין בָּתִּים בְְּנוּיִם. רק חלק מהבתים נבנו על ידי העולים.
-
וַיִּתֵּן אֱלֹהַי מחשבה אֶל־לִבִּי, וָאֶקְְְבְְּצָה אֶת־הַחֹרִים וְְאֶת־הַסְְּגָנִים וְְאֶת־הָעָם כדי לְְהִתְְְיַחֵשׂ, לברר את ייחוסם. וָאֶמְְְצָא סֵפֶר הַיַּחַשׂ, היוחסין של הָעוֹלִים בָּרִאשׁוֹנָה, וָאֶמְְְצָא כָּתוּב בּוֹ:
-
אֵלֶּה בְְּנֵי הַמְְּדִינָה הָעֹלִים מִשְְּׁבִי הַגּוֹלָה, אֲשֶׁר הֶגְְְלָה נְְבוּכַדְְְנֶצַּר מֶלֶךְְְ בָּבֶל, וַיָּשׁוּבוּ לִירוּשָׁלִַם וְְלִיהוּדָה אִישׁ לְְעִירוֹ.
-
הַבָּאִים עִם־זְְרֻבָּבֶל, מנהיג העולים, היו יֵשׁוּעַ, נְְחֶמְְְיָה – שמן הסתם איננו אותו נחמיה, עֲזַרְְְיָה, רַעַמְְְיָה, נַחֲמָנִי, מָָרְְְדֳֳּכַי בִּלְְְשָׁן, מִסְְְפֶּרֶת, בִּגְְְוַי, נְְחוּם, בַּעֲנָה, אלו מִסְְְפַּר אַנְְְשֵׁי עַם יִשְְְׂרָאֵל החשובים. לחלופין, מלים אלו הן הכותרת לרשימה הבאה:
-
בְְּנֵי פַרְְְעֹשׁ – אַלְְְפַּיִם מֵאָה וְְשִׁבְְְעִים וּשְְְׁנָיִם;
-
בְְּנֵי שְְׁפַטְְְיָה – שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת שִׁבְְְעִים וּשְְְׁנָיִם;
-
בְְּנֵי אָרַח – שֵׁשׁ מֵאוֹת חֲמִשִּׁים וּשְְְׁנָיִם;
-
בְְּנֵי־פַחַת מוֹאָב, לִבְְְנֵי יֵשׁוּעַ וְְיוֹאָב – אַלְְְפַּיִם וּשְְְׁמֹנֶה מֵאוֹת שְְׁמֹנָה עָשָׂר;
-
בְְּנֵי עֵילָם – אֶלֶף מָאתַיִם חֲמִשִּׁים וְְאַרְְְבָּעָה;
-
בְְּנֵי זַתּוּא – שְְׁמֹנֶה מֵאוֹת אַרְְְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה;
-
בְְּנֵי זַכָּי – שְְׁבַע מֵאוֹת וְְשִׁשִּׁים;
-
בְְּנֵי בִנּוּי – שֵׁשׁ מֵאוֹת אַרְְְבָּעִים וּשְְְׁמֹנָה;
-
בְְּנֵי בֵבָי – שֵׁשׁ מֵאוֹת עֶשְְְׂרִים וּשְְְׁמֹנָה;
-
בְְּנֵי עַזְְְגָּד – אַלְְְפַּיִם שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְְְׂרִים וּשְְְׁנָיִם;
-
בְְּנֵי אֲדֹנִיקָם – שֵׁשׁ מֵאוֹת שִׁשִּׁים וְְשִׁבְְְעָה;
-
בְְּנֵי בִגְְְוָי – אַלְְְפַּיִם שִׁשִּׁים וְְשִׁבְְְעָה;
-
בְְּנֵי עָדִין – שֵׁשׁ מֵאוֹת חֲמִשִּׁים וַחֲמִשָּׁה;
-
בְְּנֵי־אָטֵר, לְְחִזְְְקִיָּה – תִּשְְְׁעִים וּשְְְׁמֹנָה;
-
בְְּנֵי חָשֻׁם – שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְְְׂרִים וּשְְְׁמֹנָה;
-
בְְּנֵי בֵצָי – שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְְְׂרִים וְְאַרְְְבָּעָה;
-
בְְּנֵי חָרִיף – מֵאָה שְְׁנֵים עָשָׂר.
-
בְְּנֵי, תושבי העיר גִבְְְעוֹן – תִּשְְְׁעִים וַחֲמִשָּׁה;
-
אַנְְְשֵׁי בֵית־לֶחֶם וּנְְְטֹפָה – מֵאָה שְְׁמֹנִים וּשְְְׁמֹנָה;
-
אַנְְְשֵׁי עֲנָתוֹת – מֵאָה עֶשְְְׂרִים וּשְְְׁמוֹנָה;
-
אַנְְְשֵׁי בֵית־עַזְְְמָוֶת – אַרְְְבָּעִים וּשְְְׁנָיִם;
-
אַנְְְשֵׁי קִרְְְיַת יְְעָרִים כְְּפִירָה וּבְְְאֵרוֹת, שלוש ערים בתחום נחלת בנימין – שְְׁבַע מֵאוֹת אַרְְְבָּעִים וּשְְְׁלֹשָׁה;
-
אַנְְְשֵׁי הָרָמָה וָגָבַע – שֵׁשׁ מֵאוֹת עֶשְְְׂרִים וְְאֶחָד;
-
אַנְְְשֵׁי מִכְְְמָס – מֵאָה וְְעֶשְְְׂרִים וּשְְְׁנָיִם;
-
אַנְְְשֵׁי בֵית־אֵל וְְהָעָי – מֵאָה עֶשְְְׂרִים וּשְְְׁלֹשָׁה;
-
אַנְְְשֵׁי נְְבוֹ אַחֵר – חֲמִשִּׁים וּשְְְׁנָיִם;
-
בְְּנֵי עֵילָם אַחֵר, שאינו עילם שנזכר קודם, אף על פי שהמספר זהה – אֶלֶף מָאתַיִם חֲמִשִּׁים וְְאַרְְְבָּעָה;
-
בְְּנֵי חָרִם – שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְְעֶשְְְׂרִים;
-
בְְּנֵי יְְרֵחוֹ – שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת אַרְְְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה;
-
בְְּנֵי־לֹד חָדִיד וְְאֹנוֹ, שלוש ערים שהיו סמוכות זו לזו – שְְׁבַע מֵאוֹת וְְעֶשְְְׂרִים וְְאֶחָד;
-
בְְּנֵי סְְנָאָה, שהיו לפי המסורת מבני בנימין – שְְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים תְְּשַׁע מֵאוֹת וּשְְְׁלֹשִׁים.
-
הַכֹּהֲנִים: בְְּנֵי יְְדַעְְְיָה, לְְבֵית יֵשׁוּעַ – תְְּשַׁע מֵאוֹת שִׁבְְְעִים וּשְְְׁלֹשָׁה;
-
בְְּנֵי אִמֵּר, שהיו משמר כהנים נוסף – אֶלֶף חֲמִשִּׁים וּשְְְׁנָיִם;
-
בְְּנֵי פַשְְְׁחוּר – אֶלֶף מָאתַיִם אַרְְְבָּעִים וְְשִׁבְְְעָה;
-
בְְּנֵי חָרִם – אֶלֶף שִׁבְְְעָה עָשָׂר.
-
הַלְְוִיִּם: בְְּנֵי־יֵשׁוּעַ לְְקַדְְְמִיאֵל, וקדמיאל, לִבְְְנֵי לְְהוֹדְְוָה – שִׁבְְְעִים וְְאַרְְְבָּעָה;
-
הַמְְשֹׁרְְרִים, בְְּנֵי אָסָף, שהיה להם תפקיד לעצמם, ומסודרים במשמר בפני עצמו – מֵאָה אַרְְְבָּעִים וּשְְְׁמֹנָה;
-
הַשֹּׁעֲרִים שהיו בְְּנֵי־שַׁלֻּם, בְְּנֵי־אָטֵר, בְְּנֵי־טַלְְְמֹן, בְְּנֵי־עַקּוּב, בְְּנֵי חֲטִיטָא, בְְּנֵי שֹׁבָי – מֵאָה שְְׁלֹשִׁים וּשְְְׁמֹנָה.
-
הַנְְּתִינִים, צאצאי הגבעונים, שנתנם יהושע לעבודות שירות לעדה ולמזבח, והם היו קשורים למקדש – בְְּנֵי־צִחָא, בְְנֵי־חֲשֻׂפָא, בְְּנֵי טַבָּעוֹת,
-
בְְּנֵי־קֵירֹס, בְְּנֵי־סִיעָא, בְְּנֵי פָדוֹן,
-
בְְּנֵי־לְְבָנָה, בְְנֵי־חֲגָבָא, בְְּנֵי שַׂלְְְמָי,
-
בְְּנֵי־חָנָן, בְְּנֵי־גִדֵּל, בְְּנֵי־גָחַר,
-
בְְּנֵי־רְְאָיָה, בְְנֵי־רְְצִין, בְְּנֵי נְְקוֹדָא,
-
בְְּנֵי־גַזָּם, בְְּנֵי־עֻזָּא, בְְּנֵי פָסֵחַ,
-
בְְּנֵי־בֵסַי, בְְּנֵי־מְְעוּנִים, בְְּנֵי נְְפִישְְׁסִים,
-
בְְּנֵי־בַקְְְבּוּק, בְְּנֵי־חֲקוּפָא, בְְּנֵי חַרְְְחוּר,
-
בְְּנֵי־בַצְְְלִית, בְְּנֵי־מְְחִידָא, בְְּנֵי חַרְְְשָׁא,
-
בְְּנֵי־בַרְְְקוֹס, בְְּנֵי־סִיסְְרָא, בְְּנֵי־תָמַח,
-
בְְּנֵי נְְצִיחַ, בְְּנֵי חֲטִיפָא.
-
בְְּנֵי עַבְְְדֵי שְְׁלֹמֹה, שנשארו כנראה במעמד של עבדים, אף על פי ששמרו את המצוות והיו קשורים לעם ישראל – בְְּנֵי־סוֹטַי, בְְּנֵי־סֹפֶרֶת, בְְּנֵי פְְרִידָא,
-
בְְּנֵי־יַעֲלָא, בְְנֵי־דַרְְְקוֹן, בְְּנֵי גִדֵּל,
-
בְְּנֵי שְְׁפַטְְְיָה, בְְנֵי־חַטִּיל, בְְּנֵי פֹּכֶרֶת הַצְְּבָיִים, זה שם פרטי שפירושו המילולי מלכודת של צבאים, בְְּנֵי אָמוֹן.
-
כָָּל־הַנְְּתִינִים וּבְְְנֵי עַבְְְדֵי שְְׁלֹמֹה, שלא היו יהודים גמורים אבל התקשרו וכרכו את חייהם בעַם ישראל באופן מעשי – שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת תִּשְְְׁעִים וּשְְְׁנָיִם.
-
וְְאֵלֶּה הָעוֹלִים שבאו מִתֵּל מֶלַח ומ תֵּל חַרְְְשָׁא, מ כְְּרוּב, אַדּוֹן וְְאִמֵּר, וְְלֹא יָכְְלוּ לְְהַגִּיד בֵּית־אֲבֹתָם וְְזַרְְְעָם אִם מִיִּשְְְׂרָאֵל הֵם, מכיוון שייחוסם לא היה ברור, היה קשה לקבוע אם הם מישראל או לא –
-
בְְּנֵי־דְְלָיָה, בְְנֵי־טוֹבִיָּה, בְְּנֵי נְְקוֹדָא – שֵׁשׁ מֵאוֹת וְְאַרְְְבָּעִים וּשְְְׁנָיִם;
-
וּמִן־הַכֹּהֲנִים שייחוסם נתון בספק – בְְּנֵי חֳֳבַיָּה, בְְּנֵי הַקּוֹץ, בְְּנֵי בַרְְְזִלַּי, שנקראו כך לא מפני שברזלי היה אביהם, אלא – אֲשֶׁר לָקַח אביהם מִבְְּנוֹת בַּרְְְזִלַּי הַגִּלְְְעָדִי אִשָּׁה וַיִּקָּרֵא עַל־שְְׁמָם.
-
אֵלֶּה בִּקְְְשׁוּ כְְתָבָם הַמִּתְְְיַחְְְשִׂים, כתבי היוחסין שלהם וְְלֹא נִמְְְצָא. הם טענו שהם כהנים, אבל לא היו בידיהם מסמכים להוכיח זאת, ולכן וַיְְְגֹאֲלוּ, הורחקו מִן־הַכְְּהֻנָּה.
-
וַיֹּאמֶר הַתִּרְְְשָׁתָא, תואר כבוד פרסי או ארמי למושל היהודים, שגם נחמיה כונה בו. לָהֶם, אֲשֶׁר לֹא־יֹאכְְלוּ מִקֹּדֶשׁ הַקֳֳּדָשִׁים, הקודשים שקדושתם חמורה, שאינם נאכלים למי שאיננו כהן. עַד עֲמֹד הַכֹּהֵן לְְאֻרִים וְְתֻמִּים. כיוון שאין דרך לברר אם הם כהנים כשרים, אל להם לאכול מבשר הקודשים, כל עוד אין הדבר מתברר באמצעות כוחם הנבואי של האורים ותומים.
-
כָָּל־הַקָּהָל כְְּאֶחָד – אַרְְְבַּע רִבּוֹא אַלְְְפַּיִם שְְׁלֹשׁ־מֵאוֹת וְְשִׁשִּׁים.
-
מִלְְּבַד עַבְְְדֵיהֶם וְְאַמְְְהֹתֵיהֶם אֵלֶּה שהיו שִׁבְְְעַת אֲלָפִים שְְׁלֹשׁ מֵאוֹת שְְׁלֹשִׁים וְְשִׁבְְְעָה, וְְלָהֶם מְְשֹׁרְְרִים וּמְְְשֹׁרְְרוֹת – מָאתַיִם וְְאַרְְְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה. יש ספרים שנוסף ברשימה המשפט הבא: סוּסֵיהֶם – שְְׁבַע מֵאוֹת שְְׁלֹשִׁים וְְשִׁשָּׁה, פִּרְְְדֵיהֶם – מָאתַיִם אַרְְְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה.
-
גְְּמַלִּים – אַרְְְבַּע מֵאוֹת שְְׁלֹשִׁים וַחֲמִשָּׁה, חֲמֹרִים – שֵׁשֶׁת אֲלָפִים שְְׁבַע מֵאוֹת וְְעֶשְְְׂרִים.
-
וּמִקְְְצָת רָאשֵׁי הָאָבוֹת נָתְְנוּ תרומה לַמְְּלָאכָה: הַתִּרְְְשָׁתָא, המושל היהודי נָתַן לָאוֹצָר יחידות זָהָב שנקראו דַּרְְְכְְּמֹנִים – אֶלֶף; מִזְְְרָקוֹת, מִזרקים, כלים גדולים לזריקת הדם על המזבח – חֲמִשִּׁים; כָָּתְְְנוֹת כֹּהֲנִים – שְְׁלֹשִׁים וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת.
-
וּמֵרָאשֵׁי הָאָבוֹת נָתְְנוּ לְְאוֹצַר הַמְְּלָאכָה זָהָב דַּרְְְכְְּמוֹנִים, מטבעות זהב – שְְׁתֵּי רִבּוֹת, ריבואות, עשרים אלף; וְְכֶסֶף מָנִים – אַלְְְפַּיִם וּמָאתָיִם. התרשתא תרם הרבה כאדם פרטי, אבל הם היו רבים, ולכן נתנו סכום גדול הרבה יותר.
-
וַאֲשֶׁר נָתְְנוּ שְְׁאֵרִית הָעָם, שלא היו ראשי האבות, זָהָב דַּרְְְכְְּמֹנִים – שְְׁתֵּי רִבּוֹא; וְְכֶסֶף מָנִים – אַלְְְפָּיִם; וְְכָָתְְְנוֹת כֹּהֲנִים – שִׁשִּׁים וְְשִׁבְְְעָה.
-
וַיֵּשְְׁבוּ הַכֹּהֲנִים וְְהַלְְוִיִּם וְְהַשּׁוֹעֲרִים וְְהַמְְשֹׁרְְרִים וּמִן־הָעָם, בני יהודה וְְהַנְְּתִינִים וְְכָָל־יִשְְְׂרָאֵל משאר השבטים בְְּעָרֵיהֶם. הם לא התיישבו עד קצה נחלת יהודה. התפזרותם הגיעה עד אזור לוד. וַיִּגַּע, הגיע הַחֹדֶשׁ הַשְְּׁבִיעִי, חודש תשרי, וּבְְְנֵי יִשְְְׂרָאֵל יושבים בְְּעָרֵיהֶם.
פסוקים
-
ויהי כאשר נבנתה החומה ואעמיד הדלתות ויפקדו השוערים והמשררים והלוים
-
ואצוה את־חנני אחי ואת־חנניה שר הבירה על־ירושלם כי־הוא כאיש אמת וירא את־האלהים מרבים
-
ויאמר [ואמר] להם לא יפתחו שערי ירושלם עד־חם השמש ועד הם עמדים יגיפו הדלתות ואחזו והעמיד משמרות ישבי ירושלם איש במשמרו ואיש נגד ביתו
-
והעיר רחבת ידים וגדולה והעם מעט בתוכה ואין בתים בנוים
-
ויתן אלהי אל־לבי ואקבצה את־החרים ואת־הסגנים ואת־העם להתיחש ואמצא ספר היחש העולים בראשונה ואמצא כתוב בו
-
אלה בני המדינה העלים משבי הגולה אשר הגלה נבוכדנצר מלך בבל וישובו לירושלם וליהודה איש לעירו
-
הבאים עם־זרבבל ישוע נחמיה עזריה רעמיה נחמני מרדכי בלשן מספרת בגוי נחום בענה מספר אנשי עם ישראל
-
בני פרעש אלפים מאה ושבעים ושנים
-
בני שפטיה שלש מאות שבעים ושנים
-
בני ארח שש מאות חמשים ושנים
-
בני־פחת מואב לבני ישוע ויואב אלפים ושמנה מאות שמנה עשר
-
בני עילם אלף מאתים חמשים וארבעה
-
בני זתוא שמנה מאות ארבעים וחמשה
-
בני זכי שבע מאות וששים
-
בני בנוי שש מאות ארבעים ושמנה
-
בני בבי שש מאות עשרים ושמנה
-
בני עזגד אלפים שלש מאות עשרים ושנים
-
בני אדניקם שש מאות ששים ושבעה
-
בני בגוי אלפים ששים ושבעה
-
בני עדין שש מאות חמשים וחמשה
-
בני־אטר לחזקיה תשעים ושמנה
-
בני חשם שלש מאות עשרים ושמנה
-
בני בצי שלש מאות עשרים וארבעה
-
בני חריף מאה שנים עשר
-
בני גבעון תשעים וחמשה
-
אנשי בית־לחם ונטפה מאה שמנים ושמנה
-
אנשי ענתות מאה עשרים ושמנה
-
אנשי בית־עזמות ארבעים ושנים
-
אנשי קרית יערים כפירה ובארות שבע מאות ארבעים ושלשה
-
אנשי הרמה וגבע שש מאות עשרים ואחד
-
אנשי מכמס מאה ועשרים ושנים
-
אנשי בית־אל והעי מאה עשרים ושלשה
-
אנשי נבו אחר חמשים ושנים
-
בני עילם אחר אלף מאתים חמשים וארבעה
-
בני חרם שלש מאות ועשרים
-
בני ירחו שלש מאות ארבעים וחמשה
-
בני־לד חדיד ואונו שבע מאות ועשרים ואחד
-
בני סנאה שלשת אלפים תשע מאות ושלשים
-
הכהנים בני ידעיה לבית ישוע תשע מאות שבעים ושלשה
-
בני אמר אלף חמשים ושנים
-
בני פשחור אלף מאתים ארבעים ושבעה
-
בני חרם אלף שבעה עשר
-
הלוים בני־ישוע לקדמיאל לבני להודוה שבעים וארבעה
-
המשררים בני אסף מאה ארבעים ושמנה
-
השערים בני־שלום בני־אטר בני־טלמן בני־עקוב בני חטיטא בני שבי מאה שלשים ושמנה
-
הנתינים בני־צחא בני־חשפא בני טבעות
-
בני־קירס בני־סיעא בני פדון
-
בני־לבנה בני־חגבה בני שלמי
-
בני־חנן בני־גדל בני־גחר
-
בני־ראיה בני־רצין בני נקודא
-
בני־גזם בני־עזא בני פסח
-
בני־בסי בני־מעונים בני נפושסים [נפישסים]
-
בני־בקבוק בני־חקופא בני חרחור
-
בני־בצלית בני־מחידא בני חרשא
-
בני־ברקוס בני־סיסרא בני־תמח
-
בני נציח בני חטיפא
-
בני עבדי שלמה בני־סוטי בני־סופרת בני פרידא
-
בני־יעלא בני־דרקון בני גדל
-
בני שפטיה בני־חטיל בני פכרת הצביים בני אמון
-
כל־הנתינים ובני עבדי שלמה שלש מאות תשעים ושנים
-
ואלה העולים מתל מלח תל חרשא כרוב אדון ואמר ולא יכלו להגיד בית־אבותם וזרעם אם מישראל הם
-
בני־דליה בני־טוביה בני נקודא שש מאות וארבעים ושנים
-
ומן־הכהנים בני חביה בני הקוץ בני ברזלי אשר לקח מבנות ברזלי הגלעדי אשה ויקרא על־שמם
-
אלה בקשו כתבם המתיחשים ולא נמצא ויגאלו מן־הכהנה
-
ויאמר התרשתא להם אשר לא־יאכלו מקדש הקדשים עד עמד הכהן לאורים ותומים
-
כל־הקהל כאחד ארבע רבוא אלפים שלש־מאות וששים
-
מלבד עבדיהם ואמהתיהם אלה שבעת אלפים שלש מאות שלשים ושבעה ולהם משררים ומשררות מאתים וארבעים וחמשה
-
גמלים ארבע מאות שלשים וחמשה חמרים ששת אלפים שבע מאות ועשרים
-
ומקצת ראשי האבות נתנו למלאכה התרשתא נתן לאוצר זהב דרכמנים אלף מזרקות חמשים כתנות כהנים שלשים וחמש מאות
-
ומראשי האבות נתנו לאוצר המלאכה זהב דרכמונים שתי רבות וכסף מנים אלפים ומאתים
-
ואשר נתנו שארית העם זהב דרכמונים שתי רבוא וכסף מנים אלפים וכתנת כהנים ששים ושבעה
-
וישבו הכהנים והלוים והשוערים והמשררים ומן־העם והנתינים וכל־ישראל בעריהם ויגע החדש השביעי ובני ישראל בעריהם
פסוקים מנוקד
-
וַיְהִי כַּאֲשֶׁר נִבְנְתָה הַחוֹמָה וָאַעֲמִיד הַדְּלָתוֹת וַיִּפָּקְדוּ הַשּׁוֹעֲרִים וְהַמְשֹׁרְרִים וְהַלְוִיִּם׃
-
וָאֲצַוֶּה אֶת־חֲנָנִי אָחִי וְאֶת־חֲנַנְיָה שַׂר הַבִּירָה עַל־יְרוּשָׁלִָם כִּי־הוּא כְּאִישׁ אֱמֶת וְיָרֵא אֶת־הָאֱלֹהִים מֵרַבִּים׃
-
ויאמר [וָאֹמַר] לָהֶם לֹא יִפָּתְחוּ שַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלִַם עַד־חֹם הַשֶּׁמֶשׁ וְעַד הֵם עֹמְדִים יָגִיפוּ הַדְּלָתוֹת וֶאֱחֹזוּ וְהַעֲמֵיד מִשְׁמְרוֹת יֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם אִישׁ בְּמִשְׁמָרוֹ וְאִישׁ נֶגֶד בֵּיתוֹ׃
-
וְהָעִיר רַחֲבַת יָדַיִם וּגְדוֹלָה וְהָעָם מְעַט בְּתוֹכָהּ וְאֵין בָּתִּים בְּנוּיִם׃
-
וַיִּתֵּן אֱלֹהַי אֶל־לִבִּי וָאֶקְבְּצָה אֶת־הַחֹרִים וְאֶת־הַסְּגָנִים וְאֶת־הָעָם לְהִתְיַחֵשׂ וָאֶמְצָא סֵפֶר הַיַּחַשׂ הָעוֹלִים בָּרִאשׁוֹנָה וָאֶמְצָא כָּתוּב בּוֹ׃
-
אֵלֶּה בְּנֵי הַמְּדִינָה הָעֹלִים מִשְּׁבִי הַגּוֹלָה אֲשֶׁר הֶגְלָה נְבוּכַדְנֶצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל וַיָּשׁוּבוּ לִירוּשָׁלִַם וְלִיהוּדָה אִישׁ לְעִירוֹ׃
-
הַבָּאִים עִם־זְרֻבָּבֶל יֵשׁוּעַ נְחֶמְיָה עֲזַרְיָה רַעַמְיָה נַחֲמָנִי מָרְדֳּכַי בִּלְשָׁן מִסְפֶּרֶת בִּגְוַי נְחוּם בַּעֲנָה מִסְפַּר אַנְשֵׁי עַם יִשְׂרָאֵל׃
-
בְּנֵי פַרְעֹשׁ אַלְפַּיִם מֵאָה וְשִׁבְעִים וּשְׁנָיִם׃
-
בְּנֵי שְׁפַטְיָה שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שִׁבְעִים וּשְׁנָיִם׃
-
בְּנֵי אָרַח שֵׁשׁ מֵאוֹת חֲמִשִּׁים וּשְׁנָיִם׃
-
בְּנֵי־פַחַת מוֹאָב לִבְנֵי יֵשׁוּעַ וְיוֹאָב אַלְפַּיִם וּשְׁמֹנֶה מֵאוֹת שְׁמֹנָה עָשָׂר׃
-
בְּנֵי עֵילָם אֶלֶף מָאתַיִם חֲמִשִּׁים וְאַרְבָּעָה׃
-
בְּנֵי זַתּוּא שְׁמֹנֶה מֵאוֹת אַרְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה׃
-
בְּנֵי זַכָּי שְׁבַע מֵאוֹת וְשִׁשִּׁים׃
-
בְּנֵי בִנּוּי שֵׁשׁ מֵאוֹת אַרְבָּעִים וּשְׁמֹנָה׃
-
בְּנֵי בֵבָי שֵׁשׁ מֵאוֹת עֶשְׂרִים וּשְׁמֹנָה׃
-
בְּנֵי עַזְגָּד אַלְפַּיִם שְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְׂרִים וּשְׁנָיִם׃
-
בְּנֵי אֲדֹנִיקָם שֵׁשׁ מֵאוֹת שִׁשִּׁים וְשִׁבְעָה׃
-
בְּנֵי בִגְוָי אַלְפַּיִם שִׁשִּׁים וְשִׁבְעָה׃
-
בְּנֵי עָדִין שֵׁשׁ מֵאוֹת חֲמִשִּׁים וַחֲמִשָּׁה׃
-
בְּנֵי־אָטֵר לְחִזְקִיָּה תִּשְׁעִים וּשְׁמֹנָה׃
-
בְּנֵי חָשֻׁם שְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְׂרִים וּשְׁמֹנָה׃
-
בְּנֵי בֵצָי שְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה׃
-
בְּנֵי חָרִיף מֵאָה שְׁנֵים עָשָׂר׃
-
בְּנֵי גִבְעוֹן תִּשְׁעִים וַחֲמִשָּׁה׃
-
אַנְשֵׁי בֵית־לֶחֶם וּנְטֹפָה מֵאָה שְׁמֹנִים וּשְׁמֹנָה׃
-
אַנְשֵׁי עֲנָתוֹת מֵאָה עֶשְׂרִים וּשְׁמֹנָה׃
-
אַנְשֵׁי בֵית־עַזְמָוֶת אַרְבָּעִים וּשְׁנָיִם׃
-
אַנְשֵׁי קִרְיַת יְעָרִים כְּפִירָה וּבְאֵרוֹת שְׁבַע מֵאוֹת אַרְבָּעִים וּשְׁלֹשָׁה׃
-
אַנְשֵׁי הָרָמָה וָגָבַע שֵׁשׁ מֵאוֹת עֶשְׂרִים וְאֶחָד׃
-
אַנְשֵׁי מִכְמָס מֵאָה וְעֶשְׂרִים וּשְׁנָיִם׃
-
אַנְשֵׁי בֵית־אֵל וְהָעָי מֵאָה עֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה׃
-
אַנְשֵׁי נְבוֹ אַחֵר חֲמִשִּׁים וּשְׁנָיִם׃
-
בְּנֵי עֵילָם אַחֵר אֶלֶף מָאתַיִם חֲמִשִּׁים וְאַרְבָּעָה׃
-
בְּנֵי חָרִם שְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְעֶשְׂרִים׃
-
בְּנֵי יְרֵחוֹ שְׁלֹשׁ מֵאוֹת אַרְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה׃
-
בְּנֵי־לֹד חָדִיד וְאוֹנוֹ שְׁבַע מֵאוֹת וְעֶשְׂרִים וְאֶחָד׃
-
בְּנֵי סְנָאָה שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים תְּשַׁע מֵאוֹת וּשְׁלֹשִׁים׃
-
הַכֹּהֲנִים בְּנֵי יְדַעְיָה לְבֵית יֵשׁוּעַ תְּשַׁע מֵאוֹת שִׁבְעִים וּשְׁלֹשָׁה׃
-
בְּנֵי אִמֵּר אֶלֶף חֲמִשִּׁים וּשְׁנָיִם׃
-
בְּנֵי פַשְׁחוּר אֶלֶף מָאתַיִם אַרְבָּעִים וְשִׁבְעָה׃
-
בְּנֵי חָרִם אֶלֶף שִׁבְעָה עָשָׂר׃
-
הַלְוִיִּם בְּנֵי־יֵשׁוּעַ לְקַדְמִיאֵל לִבְנֵי לְהוֹדְוָה שִׁבְעִים וְאַרְבָּעָה׃
-
הַמְשֹׁרְרִים בְּנֵי אָסָף מֵאָה אַרְבָּעִים וּשְׁמֹנָה׃
-
הַשֹּׁעֲרִים בְּנֵי־שַׁלּוּם בְּנֵי־אָטֵר בְּנֵי־טַלְמֹן בְּנֵי־עַקּוּב בְּנֵי חֲטִיטָא בְּנֵי שֹׁבָי מֵאָה שְׁלֹשִׁים וּשְׁמֹנָה׃
-
הַנְּתִינִים בְּנֵי־צִחָא בְנֵי־חֲשֻׂפָא בְּנֵי טַבָּעוֹת׃
-
בְּנֵי־קֵירֹס בְּנֵי־סִיעָא בְּנֵי פָדוֹן׃
-
בְּנֵי־לְבָנָה בְנֵי־חֲגָבָה בְּנֵי שַׁלְמָי׃
-
בְּנֵי־חָנָן בְּנֵי־גִדֵּל בְּנֵי־גָחַר׃
-
בְּנֵי־רְאָיָה בְנֵי־רְצִין בְּנֵי נְקוֹדָא׃
-
בְּנֵי־גַזָּם בְּנֵי־עֻזָּא בְּנֵי פָסֵחַ׃
-
בְּנֵי־בֵסַי בְּנֵי־מְעוּנִים בְּנֵי נפושסים [נְפִישְׁסִים׃]
-
בְּנֵי־בַקְבּוּק בְּנֵי־חֲקוּפָא בְּנֵי חַרְחוּר׃
-
בְּנֵי־בַצְלִית בְּנֵי־מְחִידָא בְּנֵי חַרְשָׁא׃
-
בְּנֵי־בַרְקוֹס בְּנֵי־סִיסְרָא בְּנֵי־תָמַח׃
-
בְּנֵי נְצִיחַ בְּנֵי חֲטִיפָא׃
-
בְּנֵי עַבְדֵי שְׁלֹמֹה בְּנֵי־סוֹטַי בְּנֵי־סוֹפֶרֶת בְּנֵי פְרִידָא׃
-
בְּנֵי־יַעְלָא בְנֵי־דַרְקוֹן בְּנֵי גִדֵּל׃
-
בְּנֵי שְׁפַטְיָה בְנֵי־חַטִּיל בְּנֵי פֹּכֶרֶת הַצְּבָיִים בְּנֵי אָמוֹן׃
-
כָּל־הַנְּתִינִים וּבְנֵי עַבְדֵי שְׁלֹמֹה שְׁלֹשׁ מֵאוֹת תִּשְׁעִים וּשְׁנָיִם׃
-
וְאֵלֶּה הָעוֹלִים מִתֵּל מֶלַח תֵּל חַרְשָׁא כְּרוּב אַדּוֹן וְאִמֵּר וְלֹא יָכְלוּ לְהַגִּיד בֵּית־אֲבוֹתָם וְזַרְעָם אִם מִיִּשְׂרָאֵל הֵם׃
-
בְּנֵי־דְלָיָה בְנֵי־טוֹבִיָּה בְּנֵי נְקוֹדָא שֵׁשׁ מֵאוֹת וְאַרְבָּעִים וּשְׁנָיִם׃
-
וּמִן־הַכֹּהֲנִים בְּנֵי חֳבַיָּה בְּנֵי הַקּוֹץ בְּנֵי בַרְזִלַּי אֲשֶׁר לָקַח מִבְּנוֹת בַּרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי אִשָּׁה וַיִּקָּרֵא עַל־שְׁמָם׃
-
אֵלֶּה בִּקְשׁוּ כְתָבָם הַמִּתְיַחְשִׂים וְלֹא נִמְצָא וַיְגֹאֲלוּ מִן־הַכְּהֻנָּה׃
-
וַיֹּאמֶר הַתִּרְשָׁתָא לָהֶם אֲשֶׁר לֹא־יֹאכְלוּ מִקֹּדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים עַד עֲמֹד הַכֹּהֵן לְאוּרִים וְתוּמִּים׃
-
כָּל־הַקָּהָל כְּאֶחָד אַרְבַּע רִבּוֹא אַלְפַּיִם שְׁלֹשׁ־מֵאוֹת וְשִׁשִּׁים׃
-
מִלְּבַד עַבְדֵיהֶם וְאַמְהֹתֵיהֶם אֵלֶּה שִׁבְעַת אֲלָפִים שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שְׁלֹשִׁים וְשִׁבְעָה וְלָהֶם מְשֹׁרֲרִים וּמְשֹׁרֲרוֹת מָאתַיִם וְאַרְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה׃
-
גְּמַלִּים אַרְבַּע מֵאוֹת שְׁלֹשִׁים וַחֲמִשָּׁה חֲמֹרִים שֵׁשֶׁת אֲלָפִים שְׁבַע מֵאוֹת וְעֶשְׂרִים׃
-
וּמִקְצָת רָאשֵׁי הָאָבוֹת נָתְנוּ לַמְּלָאכָה הַתִּרְשָׁתָא נָתַן לָאוֹצָר זָהָב דַּרְכְּמֹנִים אֶלֶף מִזְרָקוֹת חֲמִשִּׁים כָּתְנוֹת כֹּהֲנִים שְׁלֹשִׁים וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת׃
-
וּמֵרָאשֵׁי הָאָבוֹת נָתְנוּ לְאוֹצַר הַמְּלָאכָה זָהָב דַּרְכְּמוֹנִים שְׁתֵּי רִבּוֹת וְכֶסֶף מָנִים אַלְפַּיִם וּמָאתָיִם׃
-
וַאֲשֶׁר נָתְנוּ שְׁאֵרִית הָעָם זָהָב דַּרְכְּמוֹנִים שְׁתֵּי רִבּוֹא וְכֶסֶף מָנִים אַלְפָּיִם וְכָתְנֹת כֹּהֲנִים שִׁשִּׁים וְשִׁבְעָה׃
-
וַיֵּשְׁבוּ הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם וְהַשּׁוֹעֲרִים וְהַמְשֹׁרְרִים וּמִן־הָעָם וְהַנְּתִינִים וְכָל־יִשְׂרָאֵל בְּעָרֵיהֶם וַיִּגַּע הַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּעָרֵיהֶם׃
מקומות
-
אונו
עיר בנחלת בנימין, קרובה ללוד.
מזוהה כיום עם כפר עאנה, הוא אונו, על-ידי י' ז' פרס. -
בארות (בנימין)
עיר בנחלת בנימין.
כיום מזוהה עם ראס אל טאחונה בצפון העיירה אל בירה. (ר' יהוסף שוורץ) -
בית אל
עיר בגבול בנימין ואפרים.
כיום מזוהה עם ח' ביתין (ר' אשתורי הפרחי). -
בית לחם (יהודה)
עיר בנחלת יהודה, מדרום לירושלים.
מזוהה כיום בתחום בית לחם המודרנית. -
גבע (בנימין)
-
גבעון
-
עי
עיר בנחלת בנימין.
מזוהה כיום עם ח' א-תל. (אולברייט)
-
חדיד
-
ירושלים
ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
-
ירחו
יריחו היא עיר בנחלת שבט בנימין בעמק הירדן, מצפון לים המלח. יש המייחסים לה את הכינוי עיר התמרים (דברים ל"ד 3; שופטים ג' 13). ליד העיר מקורות מים רבים שהיפרו והירוו אותה.העיר הייתה מיושבת כבר בתקופות קדומות, מהאלף ה- 6 לפני הספירה. יריחו שוכנת ליד מעברות הירדן, ומשם עלתה הדרך הראשית לירושלים. דרך יריחו חדרו לראשונה בני ישראל לארץ כנען. כיבושה של העיר עשה רושם עמוק במסורת העם (יהושע ב', ו'), ותואר כמעשה נס. אין התאמה בין תיאור העיר המבוצרת בספר יהושע לבין החפירות הארכאולוגיות באתר המעידות שהעיר יריחו הקדומה חרבה מאות שנים לפני תקופת ההתנחלות וימי יהושע, ולכן נראה סיפור הנס כסיפור איטיולוגי המסביר את חורבותיה של עיר ענקית דרכה עברו בני ישראל.
-
כפירה
-
לד
-
מכמש
-
נב
-
נטופה
-
עזמות
-
ענתות
-
קרית יערים
-
רמה (בנימין)
עיר בנחלת שבט בנימין. המזוהה עם א-ראם שמצפון לירושלים.
-
נב (?)