נחמיה-פרק-12
ספר
מקבץ
ביאורים
-
וְְאֵלֶּה הַכֹּהֲנִים וְְהַלְְוִיִּם אֲשֶׁר עָלוּ עִם־זְְרֻבָּבֶל בֶּן־שְְׁאַלְְְתִּיאֵל וְְיֵשׁוּעַ הכהן הגדול: שְְׂרָיָה, יִרְְְמְְיָה, עֶזְְְרָא,
-
אֲמַרְְְיָה, מַלּוּךְְְ, חַטּוּשׁ,
-
שְְׁכַנְְְיָה, רְְחֻם, מְְרֵמוֹת,
-
עִדּוֹא, גִנְְּתוֹי, אֲבִיָּה,
-
מִיָּמִין, מַעַדְְְיָה, בִּלְְְגָּה,
-
שְְׁמַעְְְיָה וְְיוֹיָרִיב, יְְדַעְְְיָה,
-
סַלּוּ, עָמוֹק, חִלְְְקִיָּה, יְְדַעְְְיָה. אֵלֶּה רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים וַאֲחֵיהֶם בִּימֵי יֵשׁוּעַ.
-
וְְהַלְְוִיִּם: יֵשׁוּעַ, בִּנּוּי, קַדְְְמִיאֵל, שֵׁרֵבְְיָה, יְְהוּדָה, מַתַּנְְְיָה עַל־הֻיְְּדוֹת, מזמורי ההודיות, הוּא וְְאֶחָיו,
-
וּבַקְְְבֻּקְְְיָה וְְעֻנִּי אֲחֵיהֶם מחולקים לְְנֶגְְְדָּם, לעומתם לְְמִשְְְׁמָרוֹת.רשימת יוחסין של הכהנים, ייתכן שהיו אלה כהנים גדולים:
-
וְְיֵשׁוּעַ הוֹלִיד אֶת־יוֹיָקִים, וְְיוֹיָקִים הוֹלִיד אֶת־אֶלְְְיָשִׁיב, וְְאֶלְְְיָשִׁיב – אֶת־יוֹיָדָע,
-
וְְיוֹיָדָע הוֹלִיד אֶת־יוֹנָתָן, וְְיוֹנָתָן הוֹלִיד אֶת־יַדּוּעַ.
-
וּבִימֵי יוֹיָקִים בנו של יהושע הכהן הגדול הָיוּ כֹהֲנִים רָאשֵׁי הָאָבוֹת: למשפחת שְְְׂרָיָה שחי בדור העולים הראשון, היה ראש בית האב מְְרָיָה; לְְיִרְְְמְְיָה היה ראש בית האב חֲנַנְְְיָה;
-
לְְעֶזְְְרָא – מְְשֻׁלָּם; לַאֲמַרְְְיָה – יְְהוֹחָנָן;
-
לִמְְְלִיכוּ – יוֹנָתָן; לִשְְְׁבַנְְְיָה – יוֹסֵף;
-
לְְחָרִים – עַדְְְנָא; לִמְְְרָיוֹת – חֶלְְְקָי;
-
לְְעִדּוֹא – זְְכַרְְְיָה. לא מן הנמנע שהוא הנביא זכריה בן ברכיה בן עדו, שפעל בימי דריוש; לְְגִנְְּתוֹן – מְְשֻׁלָּם;
-
לַאֲבִיָּה – זִכְְְרִי; לְְמִנְְְיָמִין ולְְמוֹעַדְְְיָה – פִּלְְְטָי;
-
לְְבִלְְְגָּה – שַׁמּוּעַ; לִשְְְׁמַעְְְיָה – יְְהוֹנָתָן;
-
וּלְְְיוֹיָרִיב – מַתְְּנַי; לִידַעְְְיָה – עֻזִּי;
-
לְְסַלַּי – קַלַּי; לְְעָמוֹק – עֵבֶר;
-
לְְחִלְְְקִיָּה – חֲשַׁבְְְיָה; לִידַעְְְיָה – נְְתַנְְְאֵל.
-
הַלְְוִיִּם בִּימֵי אֶלְְְיָשִׁיב הכהן, בנו של יויקים : יוֹיָדָע וְְיוֹחָנָן וְְיַדּוּעַ כְְּתוּבִים בתור רָאשֵׁי אָבוֹת, וְְכן הַכֹּהֲנִים נכתבו כמותם עַל ספר בזמן מַלְְְכוּת דָּרְְְיָוֶשׁ הַפַּרְְְסִי. כבר אין מדובר כאן בימי העלייה הראשונה אלא מאוחר יותר.
-
בְְּנֵי לֵוִי רָאשֵׁי הָאָבוֹת הרי הם כְְּתוּבִים עַל־סֵפֶר דִּבְְְרֵי הַיָּמִים, וְְעַד־יְְמֵי יוֹחָנָן בֶּן־אֶלְְְיָשִׁיב.
-
וְְרָאשֵׁי הַלְְוִיִּם היו חֲשַׁבְְְיָה, שֵׁרֵבְְיָה וְְיֵשׁוּעַ בֶּן־קַדְְְמִיאֵל, וַאֲחֵיהֶם לְְנֶגְְְדָּם לְְהַלֵּל ו לְְהוֹדוֹת בְְּמִצְְְוַת דָּוִיד אִישׁ־הָאֱלֹהִים, מִשְְְׁמָר לְְעֻמַּת מִשְְְׁמָר. דוד בזמנו חילק את הלויים למשמרות של משוררים.
-
מַתַּנְְְיָה וּבַקְְְבֻּקְְְיָה, עֹבַדְְְיָה, מְְשֻׁלָּם, טַלְְְמוֹן, עַקּוּב שֹׁמְְרִים שׁוֹעֲרִים ב מִשְְְׁמָר בַּאֲסֻפֵּי, בסִפי, מפתני הַשְְּׁעָרִים.
-
אֵלֶּה היו בִּימֵי יוֹיָקִים בֶּן־יֵשׁוּעַ בֶּן־יוֹצָדָק וּבִימֵי נְְחֶמְְְיָה הַפֶּחָה וְְעֶזְְְרָא הַכֹּהֵן הַסּוֹפֵר.
-
וּבַחֲנֻכַּת חוֹמַת יְְרוּשָׁלִַם בִּקְְְשׁוּ, זימנו אֶת־הַלְְוִיִּם מִכָָּל־מְְקוֹמֹתָם לַהֲבִיאָם לִירוּשָׁלִָם, כדי לַעֲשֹׂת חֲנֻכָּה וְְשִׂמְְְחָה וּבְְְתוֹדוֹת, בהודיות וּבְְְשִׁיר ב מְְצִלְְְתַּיִם, ב נְְבָלִים וּבְְְכִנֹּרוֹת.
-
וַיֵּאָסְְפוּ בְְּנֵי הַמְְשֹׁרְְרִים מכל המקומות, וּמִן־הַכִּכָּר סְְבִיבוֹת יְְרוּשָׁלִַם וּמִן־חַצְְְרֵי נְְטֹפָתִי, מעין מחנות של בתי אב שישבו סמוכים לנטופה,
-
וּמִבֵּית הַגִּלְְְגָּל וּמִשְְּׂדוֹת גֶּבַע וְְעַזְְְמָוֶת, כִּי הלויים המשוררים לא גרו בתוך ירושלים עצמה, אלא חֲצֵרִים בָּנוּ לָהֶם הַמְְשֹׁרְְרִים סְְבִיבוֹת יְְרוּשָׁלִָם.
-
וַיִּטַּהֲרוּ הַכֹּהֲנִים וְְהַלְְוִיִּם, וַיְְְטַהֲרוּ אֶת־הָעָם וְְאֶת־הַשְְּׁעָרִים וְְאֶת־הַחוֹמָה, הם סילקו מהעיר כל טומאה. כעת מתאר נחמיה את פרטי הטקס של חנוכת החומה:
-
וָאַעֲלֶה אֶת־שָׂרֵי יְְהוּדָה מֵעַל לַחוֹמָה, וָאַעֲמִידָה שְְׁתֵּי תוֹדֹת גְְּדוֹלֹת, לחמי תודה, וְְתַהֲלֻכֹת צועדות לַיָּמִין מֵעַל לַחוֹמָה לְכיוון שַׁעַר הָאַשְְְׁפֹּת.
-
וַיֵּלֶךְְְ אַחֲרֵיהֶם הוֹשַׁעְְְיָה וַחֲצִי שָׂרֵי יְְהוּדָה
-
וַעֲזַרְְְיָה, עֶזְְְרָא וּמְְְשֻׁלָּם,
-
יְְהוּדָה וּבִנְְְיָמִן וּשְְְׁמַעְְְיָה וְְיִרְְְמְְיָה.
-
וּמִבְְּנֵי הַכֹּהֲנִים התוקעים בַּחֲצֹצְְרוֹת: זְְכַרְְְיָה בֶן־יוֹנָתָן בֶּן־שְְׁמַעְְְיָה בֶן־מַתַּנְְְיָה בֶּן־מִיכָיָה בֶּן־זַכּוּר בֶּן־אָסָף,
-
וְְאֶחָיו שְְׁמַעְְְיָה וַעֲזַרְְְאֵל, מִלֲלַי, גִּלֲלַי, מָעַי, נְְתַנְְְאֵל וִיהוּדָה ו חֲנָנִי בִּכְְְלֵי־שִׁיר, שירי דָּוִיד אִישׁ הָאֱלֹהִים, וְְעֶזְְְרָא הַסּוֹפֵר צועד לִפְְְנֵיהֶם,
-
וְְהם ממשיכים לצעוד עַל שַׁעַר הָעַיִן. וכ נֶגְְְדָּם עָלוּ אנשים אחרים עַל־מַעֲלוֹת, מדרגות עִיר דָּוִיד בַּמַּעֲלֶה לַחוֹמָה מֵעַל לְְבֵית דָּוִיד וְְעַד שַׁעַר הַמַּיִם מִזְְְרָח.
-
וְְהַתּוֹדָה הַשֵּׁנִית הַהוֹלֶכֶת לְְמוֹאל, אל מול התודה הראשונה, וַאֲנִי, נחמיה הולך אַחֲרֶיהָ וַחֲצִי הָעָם מֵעַל לְְהַחוֹמָה, ליד החומה מֵעַל לְְמִגְְְדַּל הַתַּנּוּרִים וְְעַד הַחוֹמָה הָרְְחָבָה.
-
וּמֵעַל לְְשַׁעַר־אֶפְְְרַיִם וְְעַל־שַׁעַר החומה הַיְְְשָׁנָה וְְעַל־שַׁעַר הַדָּגִים וּמִגְְְדַּל חֲנַנְְְאֵל וּמִגְְְדַּל הַמֵּאָה וְְעַד שַׁעַר הַצֹּאן. וְְעָמְְדוּ, עצרו התהלוכות עם התודות בְְּשַׁעַר הַמַּטָּרָה.
-
וַתַּעֲמֹדְְְנָה שְְׁתֵּי הַתּוֹדֹת בְְּבֵית הָאֱלֹהִים, וַאֲנִי וַחֲצִי הַסְְּגָנִים, הפקידים הגבוהים עִמִּי.
-
וְְהַכֹּהֲנִים: אֶלְְְיָקִים, מַעֲשֵׂיָה, מִנְְְיָמִין, מִיכָיָה, אֶלְְְיוֹעֵינַי, זְְכַרְְְיָה, חֲנַנְְְיָה תוקעים בַּחֲצֹצְְרוֹת.
-
וּמַעֲשֵׂיָה וּשְְְׁמַעְְְיָה וְְאֶלְְְעָזָר וְְעֻזִּי וִיהוֹחָנָן וּמַלְְְכִּיָּה וְְעֵילָם וָעָזֶר – וַיַּשְְְׁמִיעוּ הַמְְשֹׁרְְרִים הללו את השיר, וְְיִזְְְרַחְְְיָה היה הַפָּקִיד הממונה עליהם.
-
וַיִּזְְְבְְּחוּ בַיּוֹם הַהוּא זְְבָחִים גְְּדוֹלִים וַיִּשְְְׂמָחוּ, כִּי הָאֱלֹהִים שִׂמְְּחָם שִׂמְְְחָה גְְדוֹלָה בכך שירושלים נבנתה והוקפה סוף סוף חומה. וְְגַם הַנָּשִׁים וְְהַיְְְלָדִים שָׂמֵחוּ, וַתִּשָּׁמַע שִׂמְְְחַת יְְרוּשָׁלִַם מֵרָחוֹק.
-
וַיִּפָּקְְדוּ, התמנו לתפקיד בַיּוֹם הַהוּא אֲנָשִׁים עַל־הַנְְּשָׁכוֹת, הלשכות לָאוֹצָרוֹת, לַתְְּרוּמוֹת, לָרֵאשִׁית, לביכורים וְְלַמַּעַשְְְׂרוֹת, לִכְְְנוֹס, לאסוף בָּהֶם לִשְְְׂדֵי, משדות הֶעָרִים מְְנָאוֹת, מנות הַתּוֹרָה לַכֹּהֲנִים וְְלַלְְוִיִּם, כִּי שִׂמְְְחַת יְְהוּדָה הייתה עַל־הַכֹּהֲנִים וְְעַל־הַלְְוִיִּם הָעֹמְְדִים.
-
וַיִּשְְְׁמְְרוּ מִשְְְׁמֶרֶת עבודת אֱלֹהֵיהֶם וּמִשְְְׁמֶרֶת הַטָּהֳֳרָה, שלא ייטמא הקודש, וְְהַמְְשֹׁרְְרִים וְְהַשֹּׁעֲרִים ממלאים את תפקידיהם כְְּמִצְְְוַת דָּוִיד ו שְְׁלֹמֹה בְְנוֹ.
-
כִּי מנהגי השירה נקבעו כבר בִימֵי דָוִיד וְְאָסָף מִקֶּדֶם שהיו רָאשֵׁי הַמְְשֹׁרְְרִים וְְשִׁיר־תְְּהִלָּה וְְהוֹדוֹת לֵאלֹהִים, ועכשיו החזירו את הדברים לנוסח הישן, כל דבר על מקומו.
-
וְְכָָל־יִשְְְׂרָאֵל בִּימֵי זְְרֻבָּבֶל וּבִימֵי נְְחֶמְְְיָה נֹתְְנִים מְְנָיוֹת, מנות הַמְְשֹׁרְְרִים וְְהַשֹּׁעֲרִים דְְּבַר־יוֹם בְְּיוֹמוֹ, וּמַקְְְדִּשִׁים אותן לַלְְוִיִּם, וְְהַלְְוִיִּם מַקְְְדִּשִׁים לִבְְְנֵי אַהֲרֹן את המעשר מן המעשר.
פסוקים
-
ואלה הכהנים והלוים אשר עלו עם־זרבבל בן־שאלתיאל וישוע שריה ירמיה עזרא
-
אמריה מלוך חטוש
-
שכניה רחם מרמת
-
עדוא גנתוי אביה
-
מימין מעדיה בלגה
-
שמעיה ויויריב ידעיה
-
סלו עמוק חלקיה ידעיה אלה ראשי הכהנים ואחיהם בימי ישוע
-
והלוים ישוע בנוי קדמיאל שרביה יהודה מתניה על־הידות הוא ואחיו
-
ובקבקיה וענו [ועני] אחיהם לנגדם למשמרות
-
וישוע הוליד את־יויקים ויויקים הוליד את־אלישיב ואלישיב את־יוידע
-
ויוידע הוליד את־יונתן ויונתן הוליד את־ידוע
-
ובימי יויקים היו כהנים ראשי האבות לשריה מריה לירמיה חנניה
-
לעזרא משלם לאמריה יהוחנן
-
למלוכי [למליכו] יונתן לשבניה יוסף
-
לחרם עדנא למריות חלקי
-
לעדיא [לעדוא] זכריה לגנתון משלם
-
לאביה זכרי למנימין למועדיה פלטי
-
לבלגה שמוע לשמעיה יהונתן
-
וליויריב מתני לידעיה עזי
-
לסלי קלי לעמוק עבר
-
לחלקיה חשביה לידעיה נתנאל
-
הלוים בימי אלישיב יוידע ויוחנן וידוע כתובים ראשי אבות והכהנים על־מלכות דריוש הפרסי
-
בני לוי ראשי האבות כתובים על־ספר דברי הימים ועד־ימי יוחנן בן־אלישיב
-
וראשי הלוים חשביה שרביה וישוע בן־קדמיאל ואחיהם לנגדם להלל להודות במצות דויד איש־האלהים משמר לעמת משמר
-
מתניה ובקבקיה עבדיה משלם טלמון עקוב שמרים שוערים משמר באספי השערים
-
אלה בימי יויקים בן־ישוע בן־יוצדק ובימי נחמיה הפחה ועזרא הכהן הסופר
-
ובחנכת חומת ירושלם בקשו את־הלוים מכל־מקומתם להביאם לירושלם לעשת חנכה ושמחה ובתודות ובשיר מצלתים נבלים ובכנרות
-
ויאספו בני המשררים ומן־הככר סביבות ירושלם ומן־חצרי נטפתי
-
ומבית הגלגל ומשדות גבע ועזמות כי חצרים בנו להם המשררים סביבות ירושלם
-
ויטהרו הכהנים והלוים ויטהרו את־העם ואת־השערים ואת־החומה
-
ואעלה את־שרי יהודה מעל לחומה ואעמידה שתי תודת גדולת ותהלכת לימין מעל לחומה לשער האשפת
-
וילך אחריהם הושעיה וחצי שרי יהודה
-
ועזריה עזרא ומשלם
-
יהודה ובנימן ושמעיה וירמיה
-
ומבני הכהנים בחצצרות זכריה בן־יונתן בן־שמעיה בן־מתניה בן־מיכיה בן־זכור בן־אסף
-
ואחיו שמעיה ועזראל מללי גללי מעי נתנאל ויהודה חנני בכלי־שיר דויד איש האלהים ועזרא הסופר לפניהם
-
ועל שער העין ונגדם עלו על־מעלות עיר דויד במעלה לחומה מעל לבית דויד ועד שער המים מזרח
-
והתודה השנית ההולכת למואל ואני אחריה וחצי העם מעל להחומה מעל למגדל התנורים ועד החומה הרחבה
-
ומעל לשער־אפרים ועל־שער הישנה ועל־שער הדגים ומגדל חננאל ומגדל המאה ועד שער הצאן ועמדו בשער המטרה
-
ותעמדנה שתי התודת בבית האלהים ואני וחצי הסגנים עמי
-
והכהנים אליקים מעשיה מנימין מיכיה אליועיני זכריה חנניה בחצצרות
-
ומעשיה ושמעיה ואלעזר ועזי ויהוחנן ומלכיה ועילם ועזר וישמיעו המשררים ויזרחיה הפקיד
-
ויזבחו ביום־ההוא זבחים גדולים וישמחו כי האלהים שמחם שמחה גדולה וגם הנשים והילדים שמחו ותשמע שמחת ירושלם מרחוק
-
ויפקדו ביום ההוא אנשים על־הנשכות לאוצרות לתרומות לראשית ולמעשרות לכנוס בהם לשדי הערים מנאות התורה לכהנים וללוים כי שמחת יהודה על־הכהנים ועל־הלוים העמדים
-
וישמרו משמרת אלהיהם ומשמרת הטהרה והמשררים והשערים כמצות דויד שלמה בנו
-
כי־בימי דויד ואסף מקדם ראש [ראשי] המשררים ושיר־תהלה והדות לאלהים
-
וכל־ישראל בימי זרבבל ובימי נחמיה נתנים מניות המשררים והשערים דבר־יום ביומו ומקדשים ללוים והלוים מקדשים לבני אהרן
פסוקים מנוקד
-
וְאֵלֶּה הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם אֲשֶׁר עָלוּ עִם־זְרֻבָּבֶל בֶּן־שְׁאַלְתִּיאֵל וְיֵשׁוּעַ שְׂרָיָה יִרְמְיָה עֶזְרָא׃
-
אֲמַרְיָה מַלּוּךְ חַטּוּשׁ׃
-
שְׁכַנְיָה רְחֻם מְרֵמֹת׃
-
עִדּוֹא גִנְּתוֹי אֲבִיָּה׃
-
מִיָּמִין מַעַדְיָה בִּלְגָּה׃
-
שְׁמַעְיָה וְיוֹיָרִיב יְדַעְיָה׃
-
סַלּוּ עָמוֹק חִלְקִיָּה יְדַעְיָה אֵלֶּה רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים וַאֲחֵיהֶם בִּימֵי יֵשׁוּעַ׃
-
וְהַלְוִיִּם יֵשׁוּעַ בִּנּוּי קַדְמִיאֵל שֵׁרֵבְיָה יְהוּדָה מַתַּנְיָה עַל־הֻיְּדוֹת הוּא וְאֶחָיו׃
-
וּבַקְבֻּקְיָה וענו [וְעֻנִּי] אֲחֵיהֶם לְנֶגְדָּם לְמִשְׁמָרוֹת׃
-
וְיֵשׁוּעַ הוֹלִיד אֶת־יוֹיָקִים וְיוֹיָקִים הוֹלִיד אֶת־אֶלְיָשִׁיב וְאֶלְיָשִׁיב אֶת־יוֹיָדָע׃
-
וְיוֹיָדָע הוֹלִיד אֶת־יוֹנָתָן וְיוֹנָתָן הוֹלִיד אֶת־יַדּוּעַ׃
-
וּבִימֵי יוֹיָקִים הָיוּ כֹהֲנִים רָאשֵׁי הָאָבוֹת לִשְׂרָיָה מְרָיָה לְיִרְמְיָה חֲנַנְיָה׃
-
לְעֶזְרָא מְשֻׁלָּם לַאֲמַרְיָה יְהוֹחָנָן׃
-
למלוכי [לִמְלִיכוּ] יוֹנָתָן לִשְׁבַנְיָה יוֹסֵף׃
-
לְחָרִם עַדְנָא לִמְרָיוֹת חֶלְקָי׃
-
לעדיא [לְעִדּוֹא] זְכַרְיָה לְגִנְּתוֹן מְשֻׁלָּם׃
-
לַאֲבִיָּה זִכְרִי לְמִנְיָמִין לְמוֹעַדְיָה פִּלְטָי׃
-
לְבִלְגָּה שַׁמּוּעַ לִשְׁמַעְיָה יְהוֹנָתָן׃
-
וּלְיוֹיָרִיב מַתְּנַי לִידַעְיָה עֻזִּי׃
-
לְסַלַּי קַלָּי לְעָמוֹק עֵבֶר׃
-
לְחִלְקִיָּה חֲשַׁבְיָה לִידַעְיָה נְתַנְאֵל׃
-
הַלְוִיִּם בִּימֵי אֶלְיָשִׁיב יוֹיָדָע וְיוֹחָנָן וְיַדּוּעַ כְּתוּבִים רָאשֵׁי אָבוֹת וְהַכֹּהֲנִים עַל־מַלְכוּת דָּרְיָוֶשׁ הַפָּרְסִי׃
-
בְּנֵי לֵוִי רָאשֵׁי הָאָבוֹת כְּתוּבִים עַל־סֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִים וְעַד־יְמֵי יוֹחָנָן בֶּן־אֶלְיָשִׁיב׃
-
וְרָאשֵׁי הַלְוִיִּם חֲשַׁבְיָה שֵׁרֵבְיָה וְיֵשׁוּעַ בֶּן־קַדְמִיאֵל וַאֲחֵיהֶם לְנֶגְדָּם לְהַלֵּל לְהוֹדוֹת בְּמִצְוַת דָּוִיד אִישׁ־הָאֱלֹהִים מִשְׁמָר לְעֻמַּת מִשְׁמָר׃
-
מַתַּנְיָה וּבַקְבֻּקְיָה עֹבַדְיָה מְשֻׁלָּם טַלְמוֹן עַקּוּב שֹׁמְרִים שׁוֹעֲרִים מִשְׁמָר בַּאֲסֻפֵּי הַשְּׁעָרִים׃
-
אֵלֶּה בִּימֵי יוֹיָקִים בֶּן־יֵשׁוּעַ בֶּן־יוֹצָדָק וּבִימֵי נְחֶמְיָה הַפֶּחָה וְעֶזְרָא הַכֹּהֵן הַסּוֹפֵר׃
-
וּבַחֲנֻכַּת חוֹמַת יְרוּשָׁלִַם בִּקְשׁוּ אֶת־הַלְוִיִּם מִכָּל־מְקוֹמֹתָם לַהֲבִיאָם לִירוּשָׁלִָם לַעֲשֹׂת חֲנֻכָּה וְשִׂמְחָה וּבְתוֹדוֹת וּבְשִׁיר מְצִלְתַּיִם נְבָלִים וּבְכִנֹּרוֹת׃
-
וַיֵּאָסְפוּ בְּנֵי הַמְשֹׁרְרִים וּמִן־הַכִּכָּר סְבִיבוֹת יְרוּשָׁלִַם וּמִן־חַצְרֵי נְטֹפָתִי׃
-
וּמִבֵּית הַגִּלְגָּל וּמִשְּׂדוֹת גֶּבַע וְעַזְמָוֶת כִּי חֲצֵרִים בָּנוּ לָהֶם הַמְשֹׁרֲרִים סְבִיבוֹת יְרוּשָׁלִָם׃
-
וַיִּטַּהֲרוּ הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם וַיְטַהֲרוּ אֶת־הָעָם וְאֶת־הַשְּׁעָרִים וְאֶת־הַחוֹמָה׃
-
וָאַעֲלֶה אֶת־שָׂרֵי יְהוּדָה מֵעַל לַחוֹמָה וָאַעֲמִידָה שְׁתֵּי תוֹדֹת גְּדוֹלֹת וְתַהֲלֻכֹת לַיָּמִין מֵעַל לַחוֹמָה לְשַׁעַר הָאַשְׁפֹּת׃
-
וַיֵּלֶךְ אַחֲרֵיהֶם הוֹשַׁעְיָה וַחֲצִי שָׂרֵי יְהוּדָה׃
-
וַעֲזַרְיָה עֶזְרָא וּמְשֻׁלָּם׃
-
יְהוּדָה וּבִנְיָמִן וּשְׁמַעְיָה וְיִרְמְיָה׃
-
וּמִבְּנֵי הַכֹּהֲנִים בַּחֲצֹצְרוֹת זְכַרְיָה בֶן־יוֹנָתָן בֶּן־שְׁמַעְיָה בֶּן־מַתַּנְיָה בֶּן־מִיכָיָה בֶּן־זַכּוּר בֶּן־אָסָף׃
-
וְאֶחָיו שְׁמַעְיָה וַעֲזַרְאֵל מִלֲלַי גִּלֲלַי מָעַי נְתַנְאֵל וִיהוּדָה חֲנָנִי בִּכְלֵי־שִׁיר דָּוִיד אִישׁ הָאֱלֹהִים וְעֶזְרָא הַסּוֹפֵר לִפְנֵיהֶם׃
-
וְעַל שַׁעַר הָעַיִן וְנֶגְדָּם עָלוּ עַל־מַעֲלוֹת עִיר דָּוִיד בַּמַּעֲלֶה לַחוֹמָה מֵעַל לְבֵית דָּוִיד וְעַד שַׁעַר הַמַּיִם מִזְרָח׃
-
וְהַתּוֹדָה הַשֵּׁנִית הַהוֹלֶכֶת לְמוֹאל וַאֲנִי אַחֲרֶיהָ וַחֲצִי הָעָם מֵעַל לְהַחוֹמָה מֵעַל לְמִגְדַּל הַתַּנּוּרִים וְעַד הַחוֹמָה הָרְחָבָה׃
-
וּמֵעַל לְשַׁעַר־אֶפְרַיִם וְעַל־שַׁעַר הַיְשָׁנָה וְעַל־שַׁעַר הַדָּגִים וּמִגְדַּל חֲנַנְאֵל וּמִגְדַּל הַמֵּאָה וְעַד שַׁעַר הַצֹּאן וְעָמְדוּ בְּשַׁעַר הַמַּטָּרָה׃
-
וַתַּעֲמֹדְנָה שְׁתֵּי הַתּוֹדֹת בְּבֵית הָאֱלֹהִים וַאֲנִי וַחֲצִי הַסְּגָנִים עִמִּי׃
-
וְהַכֹּהֲנִים אֶלְיָקִים מַעֲשֵׂיָה מִנְיָמִין מִיכָיָה אֶלְיוֹעֵינַי זְכַרְיָה חֲנַנְיָה בַּחֲצֹצְרוֹת׃
-
וּמַעֲשֵׂיָה וּשְׁמַעְיָה וְאֶלְעָזָר וְעֻזִּי וִיהוֹחָנָן וּמַלְכִּיָּה וְעֵילָם וָעָזֶר וַיַּשְׁמִיעוּ הַמְשֹׁרְרִים וְיִזְרַחְיָה הַפָּקִיד׃
-
וַיִּזְבְּחוּ בַיּוֹם־הַהוּא זְבָחִים גְּדוֹלִים וַיִּשְׂמָחוּ כִּי הָאֱלֹהִים שִׂמְּחָם שִׂמְחָה גְדוֹלָה וְגַם הַנָּשִׁים וְהַיְלָדִים שָׂמֵחוּ וַתִּשָּׁמַע שִׂמְחַת יְרוּשָׁלִַם מֵרָחוֹק׃
-
וַיִּפָּקְדוּ בַיּוֹם הַהוּא אֲנָשִׁים עַל־הַנְּשָׁכוֹת לָאוֹצָרוֹת לַתְּרוּמוֹת לָרֵאשִׁית וְלַמַּעַשְׂרוֹת לִכְנוֹס בָּהֶם לִשְׂדֵי הֶעָרִים מְנָאוֹת הַתּוֹרָה לַכֹּהֲנִים וְלַלְוִיִּם כִּי שִׂמְחַת יְהוּדָה עַל־הַכֹּהֲנִים וְעַל־הַלְוִיִּם הָעֹמְדִים׃
-
וַיִּשְׁמְרוּ מִשְׁמֶרֶת אֱלֹהֵיהֶם וּמִשְׁמֶרֶת הַטָּהֳרָה וְהַמְשֹׁרְרִים וְהַשֹּׁעֲרִים כְּמִצְוַת דָּוִיד שְׁלֹמֹה בְנוֹ׃
-
כִּי־בִימֵי דָוִיד וְאָסָף מִקֶּדֶם ראש [רָאשֵׁי] הַמְשֹׁרְרִים וְשִׁיר־תְּהִלָּה וְהֹדוֹת לֵאלֹהִים׃
-
וְכָל־יִשְׂרָאֵל בִּימֵי זְרֻבָּבֶל וּבִימֵי נְחֶמְיָה נֹתְנִים מְנָיוֹת הַמְשֹׁרְרִים וְהַשֹּׁעֲרִים דְּבַר־יוֹם בְּיוֹמוֹ וּמַקְדִּשִׁים לַלְוִיִּם וְהַלְוִיִּם מַקְדִּשִׁים לִבְנֵי אַהֲרֹן׃
מקומות
-
גבע (בנימין)
-
ירושלים
ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
-
נטופה
-
עזמות